Uncategorized

رواية الماء والنار الحلقة التاسعة 9 بقلم شهد سيد

 رواية الماء والنار الحلقة التاسعة 9 بقلم شهد سيد 

رواية الماء والنار الحلقة التاسعة 9 بقلم شهد سيد 

رواية الماء والنار الحلقة التاسعة 9 بقلم شهد سيد 

ورد بصدمة:كماال

فتحت ورد باب العربية وجريت ع حضنو وكمال حاضنها جاامد ومش مستوعب ومش مصدق ان اخيرا ورد قدامو

فضل حاضنها كمال لحد م حس ان جسم ورد تقل بصلها كدا لقاها مغمي عليها 

نده الدكتور عليه وركب معاه العربية وطلعو المستشفى 

بعد مرور وقت…

كمال اتصل ع جاسر وقالو انو لقي ورد 

وصل جاسر وجاسمن والبنوتة جمر المستشفي وكانو واقفين مع كمال قدام الاوضة اللى فيها ورد مستنيين الدكتور يطمنهم 

اما قصاادهم واقف الدكتور التاني ومعاه كمال الصغنن

وكمال وجاسر باصين ع كمال الصغنن وبيشبهو عليه 

فجأة افتكر كمال من سنتين قبل م يسافر ويروح للعزيزى كانت ورد قايلالو ان في مفاجأة حضرهالو 

كمال باستيعاب وتركيز:معقولة!!

جاسر:فى اى 

كمال:ابني اللى هناك دا ابن…

ولسة هيكمل كلامو كان الدكتور خرج وجري عليه كمال 

الدكتور:اطمنو هى كويسة وتقدرو تدخلولها بس نلتزم  بالهدوء

كمال:هدخل انا الاول

دخل كمال على ورد ولقاها بتعيط 

جرى عليها وحضنها 

:اششش اهدي ي حببتى كل حاجة هتبقا بخير خلاص 

ورد بعياط:انا انا بس زعلانة انى كنت بعيدة عنك المدة دى كلها مش هاممنى العذاب اللى كنت عايشة فيه

كمال:هما عملولك اى انطقى

ورد:كانو بيضربوني ويجلدوني ومشغلني خدامة وبيمنعو عنى الاكل وقالولى انهم هيقتلو ابننا ي كمال هيقتلووه عايزة ابنى هو فين 

وفضلت تعيط 

كمال:هو اللى برا دا ابننا!

ورد:اه ابننا ي كمال هاتهولى بسرعة 

خرج كمال واخد ابنو وحضنو جامد 

:تعالى ي حبيبى هوديك لماما

دخل كمال وابنو وجاسر وجاسمن وجمر واطمنو على ورد وفضلو يهزرو معاها ويفكو عنها شوية وتوعد كمال انو يقتل العزيزي وبعيدا عن كل دا كان واقف الدكتور باصص على ورد بحزن اطمن عليها من جكتور المستشفى وبعدها مشي

——————————

عند العزيزي 

:اغبية ازاى هربت منكم ازاى كنتو فين ردو عليا 

احد الحراس:والله يباشا سمعنا صوت خبط جامد ورا الفيلة ف جرينا كلنا نشوف فى ايه تلاقيها ف اللحظة دى هربت

العزيزي:هربت واخدت كمال معاها اقلبو الجنيا وجبولى كمال الصغير يلا غورو من وشى 

مونيكا وهى نازلة من السلم 

:اى حبيت ابن اللى قتل ابنك

العزيزي بضيق:هحبو لي يعنى انا انا بس عايزة احرم كمال من ابنو  

مونيكا:بابا الحزن باين ف عينك 

العزيزي:تؤ انا هروح انام عشان اتخنقت (بقلمي شهد سيد)

———————————-

ورد :ياااه بيتي وحشني اوي 

كمال الكبير:وانتى وحشتيني

كمال الصغير:مامي احنا ف فين ومين عمو دا 

ورد:حبيبى مش انت سألتني عن بابي قبل كدا وقولتلك انو مسافر 

كمال الصغير:اه 

ورد:دا ي حبيبى يبقا بابي ورجع من السفر

كمال الصغير تلقائيا جرى على باباه 

وكمال الكبير حضنو جامد وحضن ورد باشتياااق

كمال الكبير:يلا ي حبيب قلب بابي من النهاردة هتنام ف وسط مامي وبابى

——————————–

جاسر:جاسمن حببتي

جاسمن:اي يقلبها

جاسر:اى رأيك نعمل فرح 

جاسمن باندهاش :فرح مين 

جاسر:فرحنا ي قلبى

جاسمن:ازاى بس 

جاسر:هو مش احنا معملناش فرح عشان ورد كانت مختفية 

دلوقتى ورد رجعت ونقدر نعمل فرح وتلبسى الابيض يروحي مش دا اللى نفسك فيه

جاسمن بفرحة :بجد هتعملي فرح شكرا جدا والله انا فرحانة اوى 

جاسر بخبث:انا مش عايز شكرا بالكلام 

جاسمن بغباء:اومال ب اي

جاسر بخبث:تعالى اقولك ف اوضتنا 

جاسمن بفهم:عاا لا الحق جمر بتعيط 

جاسر :ههههه مش هتفلتي منى (بقلمي شهد سيد)

——————————–

 طبعا ورد سألت على باباها وعرفت انو اتوفى وانهارت بس كمال فضل جمبها وقدر يهديها وكان بيحاول بأى طريقة انو يسعدها ؛جاسر  وجاسمن قالو ل كمال وورد ع فرحهم وكمال وورد فرحو جدا وعدا 3 شهورمليان حزن شويةو حب وسعادة وضحك 

ف فرح جاسر وجاسمن 

كانو هما الاتنين زي الفمر وطبعا مننساش البنوتة جمر كانت لابسة فستان وتشبه الملايكة

ورد:سبني ارقص ونبى ي كمال 

كمال:لا 

كمال الصغير:يلا ي مامي نرقص انا وانتي 

كمال:قولت لا 

ورد:يووه انا زهقانة وعايزة ارقص مع جاسمن ونبى

كمال: حاضر هنبقا نرقص براحتنا بس ف البيت 

ورد:اووف خلاص روح ي كيمو انت ارقص مع عمو جاسر مش كفاية ابوك مكلبش فيا 

كمال:بقا كمال ابني انا يتقالو ي كيمو 

كمال الصغير:عاجبنى الدلع دا قوليلهولى دايما ي مامي 

كمال:مااشى لينا بيت يلمنا 

اما جاسر وجاسمن كانو خاربنها بمعنى الكلمة وكان يوم جميل بجد

ورد بتعب:انا هروح الحمام وجية 

كمال الكبير:مالك انتى تعبانة 

ورد:لا ابدا متشغلش بالك هروح واجي بسرعة 

ورد وهى داخلة الحمام لقت حد حط ايدو على بوقها وشدها برة القاعة 

ورد:اه انت مجنون الحقونييي

م مين الدكتور 

الدكتور:ايوة ي ورد نسيتينى ولا اى 

ورد:لا طبعا منستكش انا سألت عليك كتير بس ملقتكش

هو انت خرجتنى من القاعة بالطريقة دى لى 

الدكتور بحزن:هاا معلش انا اسف انا بس كنت عاوز اسلم عليكي دا احنا صحاب  عشرة سنتين ولا اى 

ورد:اه طبعا وانا بجد بشكرك جدا انك خرجتني وانقذتنى من المجرمين دول 

اكتفى الدكتور بالابتسامة ومشى 

انتها الفرح والكل روح.بيتو 

ف توقيت الفجر…

ورد :في اى ي كمال مش عارفة انام منك 

كمال:ي مامي كنت عايزة اقولك حاجة 

ورد:قول 

كمال:بصراحة ي مامي ف وحدة انا بحبها 

ورد بصدمة:بتحب بتحب ازاى دا انت لسة بيبي 

كمال:ي مامي اسمعيني بقا انا بحب بنت عمو جاسر وجاسمن وعاوز اتجوزها

ورد:كمان عرفت الجواز 

كمال الكبير: هه طالع حبيب ل ابوه 

كمال الصغير:بس دا سر ما بينا محدش يعرف 

ورد وكمال بضحك :ههه حاضر 

ف الصباح………..

ورد: عااااااااااا يبنالج

يتبع..

لقراءة الحلقة العاشرة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية نغم حياتي للكاتبة هدى سامح.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!