روايات

رواية امتلكت قلب الريان الفصل السادس 6 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية امتلكت قلب الريان الفصل السادس 6 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية امتلكت قلب الريان الجزء السادس

رواية امتلكت قلب الريان البارت السادس

رواية امتلكت قلب الريان الحلقة السادسة

راية بغصه. ده خلخال اول مره تشوف خلخال.يابيه..
ريان هي مش اول مره لكن شكله قديم منين جبتيه ..
رايعوبسخريه ليه عايز واحد زيه..
ريان بهدوء اه ممكن اشتري لنور واحد
رايه لا ده مفيش منه تاني..بتاع امي الله يرحمها يابيه.
ريان طب الفرده التانيه فين..بقلم نوره عبد الرحمن
رايه بغصه ضاعت … بعد اذنك..انا هروح اشوف الهانم
ريان ببرود بقولك ايه جهزي نفسك عشان تسافري معايا الغردقه..
رايه افندم واسافر معاك ليه..
ريان اي مش سامعه بقولك في اجتماع للضباط هناك وكمان في هناك ملفات مهمه لازم اشتغل عليه ..وعايز حد ينظف الشاليه ويخدمني..
لمعت عينا رايه بامل بعد ان كانت تشعر بالقلق حيال هذا السفر المفاجئ لكنها ربما ستجد الملف المنشود هناك لتجيبه بحماس ودون وعي امتى هنسافر..
ريان امممم واضح انك مستعجله..عالسفر..
راية ببرائه طبعا اني سمعت عنها كتتير ونفسي ازورها .. بصراحه حلمي اني ازورها وكتر خيرك هتخليني ازورها.معاك
ريان بابتسامه طب كويس جهزي حاجتك بكرى ان شاء الله هنتحرك من هنا.
رايه بحماس ماشي هتلاقيني جاهزه من النجمه..
واسرعت الى غرفتها لتبلغ عمار…الذي ابدى قلقه من هذا السفر وقرر السفر قبلهم لكي لا يثير الشكوك..
************
استيقظ سيف من النوم وكانت فرحه قد اسيقظت باكرا وقامت باعداد الافطار ووتعرفت على اخوته ..
دخل سيف وهو يستمع لحديثهم وضحكاتهم الصاخبه لاول مره يراهم هكذا..وبهذا الحماس
سيف صباح الخير قالها وقد جلس على المائده..
رد عليه الجميع السلام..
فرحه تحب تشرف قهوه والا اصبلك الشاي..
سيف بوقاحه شكلك خدتي راحتك اوووي هناا ولا كأنك جايه امبارح
فرحه بحرج انا اسفه مكنش قصدي…
نظر سيف لاخوته اللذان عبسا بوجهه ورمقاه بنظرات عتاب..
فرحه بخجل انا لازم امشي بعد اذنك وشكرا على موقفك معايا..
سيف بملل تمشي تروحي فيني ..
فرحه ارض الله واسعه.يابيه.وغادرت..
اخت سيف الصغرى ليه كسفتها كده ياابيه حرام والله البنت طيبه اووي..
اخيه مش من عوادك. تبقى كده مع الجنس الناعم مالك ياعم.
سيف بتحذير هيثم اي الكلام ده.
هيثم خلاص سكتت اهوو لكن البنت طردته ليه..
سيف بضيق خلاص كفايه بقى صدعتوني.. وقام من فطاره ولحقها
سيف وهو راكب العربيه وفرحه ماشي ودموعها على خدها
سيف اطلعي.
فرحه مش عايزه اتعبك.كتير خيرك … عملت اللي عليك..
سيف اطلعي انا مش فاضي وعندي شغل
طلعت معاه وقال من غير مقدمت. بصي انت معندكيش مكان تروحيله وانا مضطر اسافر واسيب اخواتي وهما شكلهم حبوكي عشان كده لوحابه تفضلي معاهم تشوفي طلباتهم.انا معنديش مانع..
فرحه بسعاده بتتكلم بجد..
سيف بسخريه لا بهزر … طبعا بكلمك بجد هاا قولتي .
فرحه اكيد.موافقه..
************
في الطريق الى الغردقه
راية عاوزه اسألك حاجه وتوعدني تجاوبني بصراحه
ريان بضحكه ساخره انت فاكره نفسك صاحبتي والا ايه..
رايه يابيه هو سؤال واحد.
ريان بملل طيب اسألي.
رايه اشمعني انا اللي متمسك بيا للدرحادي..
ريان ساخرا متمسك بيكي اي الثقه دي..
رايه يابيه حضرتك بتتريق عليا..
ريان بضحك لا طبعا وانا اقدر كملي كملي
رايع كوثر هانم بلغتني انك عمرك مااهتميت بالخدم اشمعنى انا..جتلي واعتذرتلي..
ريان بهدوء مريب على فكره انا معتذرتش انا طيبت خاطرك بكلمتين عشان عارف اني زودتها معاكي..
رايه المهم انك اهتميت اني ارجع ودلوقتي على غير العاده واخدني معاك الغردقه زي ماقالت كوثر هانمم ممكن تعرفني السبب..
ريان اممم هو في سبب وسبب مهم جدا لكن

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية امتلكت قلب الريان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!