روايات

رواية أسيرة الصاوي الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم سجدة جمال

رواية أسيرة الصاوي الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم سجدة جمال

رواية أسيرة الصاوي الجزء الخامس والعشرون

رواية أسيرة الصاوي البارت الخامس والعشرون

رواية أسيرة الصاوي
رواية أسيرة الصاوي

رواية أسيرة الصاوي الحلقة الخامسة والعشرون

وقفنا البارت اللي فات لما سيدرا راحت عند تاليا عشان هتعلم
سليم الادب بس اصبر 🤌😂
جاسر: جااي اهو ي حلوفة ياللي اسمك سيدرا الكلب 🐕
سيدرا من برا: بس ي نخله نتا وجاسر فتح الباب
جاسر: انتي حسابك بقا تقيل وهتزعلي
سيدرا بسخرية: يما يما خاف ي عيد ي شيخ اتلهي
جاسر بتحذير: اممم طب لمي لسانك دا ولا انتي عارفه اي اللي حصل المره اللي فاتت عندكو ف البيت
سيدرا: احم احم احنا كنا بنقول اي
تاليا بفضول: اي اللي حصل ها قولولي

 

 

سيدرا بغضب: يخربيت كدا ي ستي اتحكمي شوية ف فضولك دا هقوم ارعقك
تاليا: بس ي ماما
جاسر: خلاص نتو هتتخانقو هبقا اقولك بعدين ي فضوليه هانم نتي وبعدين ي سيدرا هنعمل ف سليم
سيدرا بشر: كل خير وابتسامه ماكره
جاسر و تاليا ضحكو عشان عرفين ما وراء الابتسامة دي😂
عند الشباب
سليم: علي جهز نفسك عشان بكرا هاخدك نتا وبابا وماما نروح اتقدم لسيدرا
علي: انت واعي نتا بتقول اي
سليم ببرود: واعي وواعي اووي كمان
علي بضيق: تممم
عند سيدرا:
سيدرا: بس كدا دا اللي هعملو فية طول فتره الخطوبة والجواز هخلية يقول حقي برقبتي عشان فكر بس انو يجي عليا
جاسر وتاليا: دا ابليس يقولك اقعدي مكاني يخربيت دماغك ي يبنتي نا اعرف تاليا ام لسان والحلوفة وكدا يعني
تاليا بمقاطعة: تاليا مين ي با انت فيك حاجه
جاسر بانتبها: يلهووي دا انا اتلخبط عادي يعني ماانتي شبها جبت حاجة من عندي
تاليا بغيظ: بقا كدا ماشي ماشي كلو بحسابو
جاسر: بس انتي جبتي الافكار دي منين
سيدرا عدلت ليقه الشميز بغرور و قالت: دا اقل حاجه عندي وبعدين الصبر بس هو كدا حاجه
جاسر بصدمه: نعااااام يختي اق اي ي عنيااااا
سيدرا وتاليا بضحك: اقل حاجه عندي
جاسر: وربنا انتو شايطين البنات دي دماغها ابليس
سيدرا وتاليا بشر: نعااام سمعني كدا تاني البنات مالها
جاسر بخوف: هاا لا ولا حاجه دي البنات دي مليكه وعسليات الكون ها كدا حلو
تاليا و سيدرا بشر وضحكه مكتومه: رجاله تخاف ماتختشيش
عند بيت سيدرا
هناء: يبت ي مقصوفه الرقبه تعالي افتحي الباب دا عشان مش فاضية
سيدرا بدلع: طشيب ي اختشي هههههي
هناء بصدمه: مخفلة ررقاااصة اجري ي كلبه افتحي للبرا
سيدرا فتحت الباب وقالت بصدمه: مراااااد بابااااا

 

 

مراد بضحك وشوق: اي ي حبيبي ف اي احنا جينا اهو واخدها بالحضن
سيدرا: وحشتني ي راجل بقا دا كله غيبة عليا
مراد بضحك: محنونه زي ماانتي
الاب: لا والله ونا هوااا بقا ان شاءلله
سيدرا: اي ي حجوج خلي البساط احمدي خش ف حضن اخوك ي فوواز
الاب بضحك و عشق: اه ي مجنونه قلبي وحشتني رخامتك دي ي حبيبي
سيدرا: حبيبي حبيبي بس قولي جبتولي اي ها يلاا قولو اي ف الشنطه
الاب ومراد بضحك: طفسة احنا السفرية دي مجبناش حاجه لان ملحقناش المره الجايه بقا نجيب
سيدرا بزعل مصطنصع: امم طيب هدخل جواا وشوية واطلع
الاب: تعالي ي مجنونه هانم خدي دي ليكي ف الشكولاته (انتي ي بت ي سيدرا خديني معاكي نا و اللي بيقرأ الروايه ناكل ونرجع😂🙂)
مراد: وامسكي دي ليكي مني
سيدرا بفرح: هاااااااااااا
الام من جواا: مين ي بت اللي جع وبتجعري لي
سيدرا قاطعة اللحظات الحلوة نبع الحنان ههه
مراد: يرب تسمعك عشان ترقعك بالشبشب
سيدرا بخوف مزيف: كلو الا دا يعم دي ولا اكنها كانت بتلع رمايه بتصيب الهدف من ع بعد
مراد والاب ضحكو
الام طلعت من المطبخ وبتشوف مين اللي برا شهقت: اي دا انتو جيتو مش قولتو هتيجو باليل
الاب ومراد: حصل شوية حاجات كدا ف طلعونا بدري
الام: تمم وجريت تاخد مراد بالحضن وتبوسة
الام: وحشتني يضنايا كل دي غيبة عليا ينفع يعني

 

 

مراد: خلاص ي سوسو مش هنروح تاني ف حته هننتقل هنا -وبعدين نتي وحشااني موت موت
الام: حبيبي
حمحم الاب
الام بكسوف عشان الولاد: ازيك ي حج عامل اي
الاب برفع حاجب: نعمممم يختي تاخدية هو بالحضن وتقوليلي نا ازيك وقام وخدها بالحضن
الام بكسوف: ي حج ماينفعش كدا العيال واقفة
سيدرا بضحك: عادي يعني احنا مننا وعليكو
الام: حيوانه
الاب: سيبك نتي منها دلوقتي ونتي وحشتني موتت يروحي
الام: ونتا كمان والله ي حبيبي
سيدرا: تيراراراراراار
مراد بضحك: مين بقا دلوقتي اللي قاطع اللحظات الحلوة

 

 

سيدرا بضحك: مش انا دي اختشي مونااا
الام: امشي ي مهزاءة يلا ع المطبخ ساعديني فية
سيدرا: اشطا ي حب سلاام

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية أسيرة الصاوي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى