روايات

رواية أنت لي وحدي الفصل السابع 7 بقلم L-āva Gøreñsetśia Płacē

رواية أنت لي وحدي الفصل السابع 7 بقلم L-āva Gøreñsetśia Płacē

رواية أنت لي وحدي الجزء السابع

رواية أنت لي وحدي البارت السابع

رواية أنت لي وحدي الحلقة السابعة

شهد. ماما ياماما. ممكن تكون نزلت السوق.
تصعد شهد إلي غرفتها تتحمم تغير ملابسها. وتترك شعرها. علي ظهرها. وتضع برفان لطيف. تخرج من الحمام. بصدمه. تجد أحمد يجلس علي سريرها.
أحمد. اهلا بأميره قلبي اي الجمال دا..
شهد. انت انسان حيوان. ودخلت هنا ازاااي.
احمد. اهدي. بدل الست الوالده يحصلها حاجه.
شهد. دا انت اتماديت فيها خالص والله لأتصل بالشرطه.
احمد. بضحك.. يسحب الهاتف من يديها. ويسحبها من شعرها. هتنفذي اللي هقوله بالحرف فاهمه. بدل والله . هخلي ماما تروح عند اللي خلقها شبه. ماعملت قبل كده…
شهد. بدموع اه سيب شعري.. حراام عليك…
يقترب أحمد. من شفاهها ويقبلها بقوه.
وشهد تقاوم.. ظل يقبل بها وهي تتألم من شفاتها ومن شعرها…

 

 

ثم يتركها. حتي جرحت شفاتها.
أحمد. متنسيش روحي قولي لمحمد علي اللي عملته دا. مش هيفكر حتي يقولك بجبك. ودا اللي انا عايزه انت ملكي بس فاهمه.
تبكي علي الأرض بصدمه. وشفاتها تنزف بقوه. حراام عليك دمرت حياتي ومستقبلي. عايز مني اي تاني.
يقترب احمد منها… عايزك تبقي مراتي…
شهد. بصراااخ تمسك شعرها… ابعد عني.. ياإنسان حيوان…
احمد. متعصبنيش. قومي اغسلي شفايفك. وتعالي عشان تنفذي اللي هقولك. عليه.
شهد. مش هنفذ حاجه. وماما هترجعهالي غصب عنك.
النقيب محمد. حضرت الرائد هي شهد روحت.
الرائد اسامه. ايوه يامحمد.
محمد. وازاي تسبها تمشي لوحدها يا حضرت الرائد.
الرائد. محمد. انت نسيت نفسك ولا اي؟؟
محمد. اسف ياحضرت الضابط.. بعد إذنك؟؟
يذهب محمد. مسرعا الي منزل شهد؟
يسمع. احمد صوت سياره. ينظر من الشباك. بضحك اوووو. الهيرو بتاعك وصل.
احمد. بغضب. هتفتحيله الباب ولا كلمه فاهمه. ازيك يامحمد انا كويسه وخلاص. ولو حصل حاجه اكثر من كده. والله هقتل حماتي. وانا عند كلامي… فزي قدامي.
يدق الباب…
تفتح شهد الباب. وشفاتها مجروحه. وشعرها. غير مسرح..
محمد. ايوه. مالك في اي؟
شهد. ودموعها كادت تنزل من عيناها. انا كويسه. تقدر تروح دلوقت…
ثم تغلق شهد الباب…

 

 

احمد. بصوت واطي تعالي…..
ولكن فجأه يخرج محمد سلاحه ويقوم بفتح الباب بقدمه..
تجري شهد في حضنه…..
احمد…. بضحك اووووو رميو وجوليت…
محمد. ودين أمي لأخليك تشوف النجوم في عز الظهر..
شهد. وهي تضم محمد… متسبنيش ليه…
محمد ارمي السلاح دا وتعالي هنا يا ندل….
احمد. بضحك… يارااااجل لا وواثق.. بص بقا يامحمد بيه لو حصلي حاجه. امها هتموت….
محمد. بصدمه… اهلا بالقا*تل كنت شاكك فيك والله.
أصل مش طبيعي يعني. تمسك قضيه سنتين مش عارف تجيب حتي طرف القا*تل. وقربك الزياده من شهد. وخوفك من مسكي القضيه….
أحمد. عليك نوووور…
يضرب محمد رصاصه في قدمه….
شهد. بصرااااخ.. انت عملت اي…
محمد… اهدي اهدي…..
يتصل محمد بالرائد. لقيت القا*تل ياحضرت الضابط..
الرائد أسامه بفرح. كنت واثق فيك. مين القا*تل…
تعالي وانت تعرف يا حضرت الرائد عشان متتصدمش.
يرسل محمد.. العنوان تأتي الشرطه وتأخذ احمد…
الرائد أسامه.. احمد.. انا مش مصدق!
شهد.. انت انسان قذر.

 

 

ومش عايزه اشوفك تاني في حياتي دمرتلي حياتي..
الرائد اسامه. اهدي والله هينال عقابه..
محمد.. كان خساره فيك تكون ضابط.. والله …
بص ياسياده الرائد الواد دا هيتعاقب علي اللي عمله في شهد قبل ما يتعدم….
سياده الرائد… حاضر يا محمد…
يسحب محمد شهد من ايديها ويركبو السياره
يمسح لها دموعها بضحك. كله هيبقي تمام. اهدي….
يقترب منها ويضم لها شعرها…. ويمسح بالمنديل الدم الذي علي شفايفها..
ينزل الصيدليه ويشتري. مرطب شفايف..
محمد. تقدري تحطيه لنفسك.
شهد. تنظر له.. وانا أسمحلك تحطهولي… وتمسك يده . هترجعلي ماما مش كده….
محمد. اوعدك…
وقسما بالله احمد دا لازم يتعذب علي كل اللي عمله فيكي من طقطق لسلامو عليكم. وأنا قد كلامي…
شهد. بضحك حطلي المرطب بقا.
يقترب منها ويضع مرطب الشفايف لها… وهو يلمس شفايفها وهي تنظر لشفايفه…
ينظر الي عينيها خلاص خلصت .
أهم حاجه انتي كويسه!
شهد بتصنم…
تقترب منه وتضع قبله علي شفايفه. يبادلها أحمد. بلطف… ثم يفصل القبله بصدمه وتوتر…
أسف اووي .. بجد مكنتش اقصد.. يفتح باب العربيه. ويجلس بعيدا….
شهد. بصدمه… اي اللي عملته دا….
تنزل خلفه وتلمسه من كتفه….
محمد. دا غلطي مش غلطك… ينظر لها محمد.. اسف بجد ياشهد..
شهد. بضحك تجلس جانبه تتحسس وجنتيه. جمالك مخلنيش اقاوم يامحمد….
محمد. انت بتقولي اي؟؟
شهد… بحبك…

 

 

محمد. بصدمه… مينفعش…. يلي عشان اوصلك..
شهد. بحزن ووخزه في القلب.. متوصلنيش اقدر اوصل نفسي.
محمد. طب اهدي طيب…
شهد. بصراااخ . ابعد عني…. متدخلش في حياتي….
تذهب مسرعه وهي تبكي…..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أنت لي وحدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى