روايات

رواية العشق بأنواعه الفصل الثالث 3 بقلم منة الله إسلام

رواية العشق بأنواعه الفصل الثالث 3 بقلم منة الله إسلام

رواية العشق بأنواعه البارت الثالث

رواية العشق بأنواعه الجزء الثالث

رواية العشق بأنواعه
رواية العشق بأنواعه

رواية العشق بأنواعه الحلقة الثالثة

تاني يوم في الصباح ⛅
في قصر كبير يدل على ان اللي جواه ناس اغنياء
حياء (ام سيف): سحر يا سحر تعالي هنا فورا
سحر( الخادمه): نعم يا مدام تؤمري بحاجه
حياء: اه لسه مصحتيش فيروز ليه لحد دلوقتي
سحر: حاضر يا مدام هروح اصحيها فورا
في غرفه جميله 😍
سحر: فيروز قومي يا بنتي علشان الجامعه
فيروز: حاضر يا داده بس سيف كان هيوصلني
سحر: يلا طيب قومي البسي
فيروز: انا قومت اهو اخذ شاور وهنزل على طول
سحر: تمام يا بنتي
فيروز اخدت شاور وارتدت فستان قصير قماش وفردت شعرها واخذت الشنطه ونزلت
فيروز: صباح الورد يا جماعه عاملين ايه
احمد(ابن خال سيف): تمام الحمدلله وانتي اخبارك ايه
خالد (ابو سيف): تعالي افطري يا بنتي
فيروز: معلش يا بابا هفطر في الجامعه علشان متأخره اومال فين سيف
حياء: لسه بيلبس يا بنتي
أحمد: خلاص تعالي انا هوصلك
فيروز: شكرا قوي يا أحمد
احمد: لاء عادي ولا يهمك
&&&&&&&&&&&&&
في منزل بسيط وراقي
حور : ماما باي انا ماشيه انا متأخره قوي انهارده
ثناء(مامت حور): ماشي يا قلبي
حور كانت مرتديه بنطلون جينز وتيشيرت بكمام ورافعه شعرها ديل حصان
نسيبهم بقا ونروح لبطلتنا
ساره: اي يا مرام مش هتروحي الجامعه انهارده
مرام: لاء يا ماما تعبانه قوي مش قادره 💔
ساره: يا لهوي يا بنتي ده انتي سخنه قوي
مرام (بتعب): لو حور جات قوليلها اني مش هقدر اروح وهي تروح علشان المحاضرات
ساره: حاضر يا بنتي
الباب بيدق
مرام: اكيد حور افتحيلها
ساره: حاضر
حور: صباح الخير يا طنط فين مرام
ساره: مرام جوه تعبانه ومش هتقدر تروح انهارده خالص وبتقولك روحي انتي علشان المحاضرات
حور: تعبانه ب ايه يا بت يا ميرو مالك
مرام: تعبانه وروحي انتي علشان متأخريش
حور: لايمكن اسيبك واروح 💔
مرام: اسمعي مني بس وروحي
بعد الحاح كتير من مرام اخيرا وافقت حور تروح الجامعه
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في الجامعه
عمر (ده شخص فاشل في 2كليه وصايع بتاع بنات): يا لهوي على البنت الصاروخ اللي جايه دي
مروان (صاحب عمر):باين كده لسه في اولى السنه دي
عمر : اروح هتعرف عليها البت دخلت دماغي
عند حور
شخص: ازيك يا قمر متيجي نتعرف
حور: مش بتعرف على حد وهوينا شويه
شخص (مسكها من دراعها): لاء مفيش بنت بتتكلم معايا كده انتي اللي جبتي لنفسك تعالي هنا
وكان عايز يبوسها بالعافيه
حور (بزعيق): الحقوني ابعدوا عني
فيروز: الحق يا أحمد دول الشباب بيضيقوا صحبتي
أحمد: فين
فيروز: هناك يلا بسرعه نلحقها
أحمد: ايه يلا منك ليه
عمر: وتطلع مين انت يا كبير
أحمد: مش عيب برضو لما تمسك بنت بالشكل ده
عمر: ميخصكش
حور: ونبي يا فيروز خليه يسبني
أحمد ضرب عمر في وشه بالبوكس وقعه في وسط الجامعه
عمر: يبقا انت بتضربني انا طب والله لأوريك ومش هسيبك
فيروز: اهدي يا حور تعالي احكيلي ايه اللي حصل
أحمد: انتي كويسه
حور: اه انتوا جيتوا في الوقت المناسب شكرا لحضرتك بجد
أحمد: لاء عادي ولا يهمك
***************************
بعد الجامعه
فيروز: يلا نروح لمرام بسرعه
حور: يلا بصحيح هو مين ده اللي وصلك الصبح
فيروز: ده أحمد ابن خالي
حور: امم بس الواد حليوه كده
فيروز: اه عليكي مش هتبطلي تعاكسي 😅
حور: يلا بس خلينا نروح لمرام
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في شركه كبيره معماريه اسمها معروف
سيف(متعصب): ايه اللي حصل ده في الشركه وانا مش موجود
ياسمين (السكرتيره): معلش يا سيف باشا هو دخل المكتب من غير استأذان وقعد يدور عليك
سيف: هو انا مش ورايا الا حسام الكلب ده وانتي يلا على شغلك
ياسمين: حاضر يا سيف بيه
معلومه
» حسام ده عدو سيف وبيكره سيف لإنه ناجح في عمله جدا وهو منافس ليه
أحمد: ايه يا سيف متعصب ليه
سيف: الغبي اللي اسمه حسام ده جه شركتي
أحمد: ليه
سيف: مش عارف عايزك تراقبوه كويس قوي
أحمد: حاضر
»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»
في مكان تاني عند حسام
حسام: معرفتش اجيب الورق من المكتب
يزيد (عم حسام): ليه يا بختي من الدنيا
حسام: سيف جه في ابوقت الغلط بعد ممشيت وشافني وانا بركب العربيه وهو قافل كل حاجه كويس قوي في مكتبه
يزيد: ها وبعدين هنعمل ايه
حسام: لازم ندبرله مكيده عايزين نموته
يزيد: تصدق صح
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
عند مرام في البيت
فيروز: كده يا مرام متقوليش انك تعبانه
مرام: مكنتش عايزه اتعب حد معايا
حور: ده احنا اخوانك يا ميرو
مرام: ما انا عارفه بكده
مرام: ان شاء الله لما فوق هنزل ادور على شغل
فيروز: شغل؟!
مرام: اه انا كبيره مش صغيره
فيروز: اخدك الشركه بتاعت اخويا اشتغلي هناك
مرام: شكرا يا قلبي بجد 🌹
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في مكان تاني
: عرفت هتعمل ايه كويس
: اه عرفت متقلقش
»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العشق بأنواعه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!