روايات

رواية ملكتي في الجنة الفصل التاسع 9 بقلم مي أيمن

رواية ملكتي في الجنة الفصل التاسع 9 بقلم مي أيمن

رواية ملكتي في الجنة الجزء التاسع

رواية ملكتي في الجنة البارت التاسع

رواية ملكتي في الجنة الحلقة التاسعة

عمر اول ما طلع ملقاش مي في الغرفه وبعدين فضل ينادي عليها وملقهاش في المستشفي كلها عمر راح بسرعه عند الذكتور وبلغو
عمر /ازي يعني مشيت فين الامن والحرس الي علي المستشفي
الدكتور بخوف حاد/والله يا فندم ما عارفين ازي هي كانت مع الممرضه
عمر /اندهلي الممرضه
الدكتور /اندهلي ندي بسرعه
الحرس بس ندي استأذنت ومشيت علشان ولدتها تعبانه
الدكتور بس ندي يتيمه
عمر بشك/هتلي عنونها
الدكتور بخوف وربكا /بس احنا مش عندنا عنونها عاشان هي بتتنقل كل شويه
عمر قعد اليوم كلو يدور علي مي او يعرف يوصل لندي
في الوقت ده عند ندي
ندي /ادخلي يا مي

 

 

مي دخلت وهي مش قدره تقف اترمت علي السرير وندي سباها ومشيه
مي فضلت تعيط
بيت ندي عباره عن بيت صغير جدا في مكان بعيد جدا في نص الصحرا
عدا شهر علي ابطلنا
عمر بيدور علي ندي ومش بينام وتعبان جدا انو قدر يضيع حبيبتو من ايده بسبب انو حتي مرضيش يسمعها
مي
بتعيط كل يوم ومش بتاكل والسود ظهر تحت عينها وكل شويه تفتكر اهانه عمر ليها والشخص الي هي حبتو
عند اسيا ويوسف في الشلاه
اسيا /انا. جاهزا يا يوسف يلا
يوسف//تمام يا حبييتي انا جاي
فضلت اسيا ترن علي مي او عمر تلفنهم مغلق
اسيا ليوسف انا حسه اني في حاجه هم مش بيردو علينا ليه
يوسف/والله ماعرف
حور خبطت فتحت اسيا لقت حور وزين وققين مرتبكين
حور /هي مي مش بترد عليه ليه انا حسه بحاجه غريبه
زين يا جماعه كلها ١٢ساعه ونبقا هناك يلا بينا
راحو كلهم المطار وركبو الطياره
اما عن عمر جالو اتصال من شخص ما

 

 

عمر/بجد طيب قول
قفل عمر مع الشخص ده واخد عربيته ومشي بيها
اما عند مي
ندي /يا مي انا هروح امياه مع الجران من البير الي نحيا التانيه
مي تمام هكون انا دخلت الحمام اخت شور
ندي /تمام يا حبيبتي
مي /تمام
مشيت ندي ومي اتجها الي الحمام ودخلت تحت الميا وهي تتذكر كيف كان يعملها عمر وكيف كان يعملها احمد
وفجاء الباب خبط مي لنفسها طيب انا هفتح ازاي دلوقتي
ومره وحد شافت شيميز لونه احمو وكمو شيفون ولحد الركبه
لبستو وقالت اكيد دي ندي
راحت فتحت الباب ومره وحده اتفجأه بعمر
مي حولت تقفل البابا بسرعه ولكن معرفتش
جريت مي نحو البابا المطبخ ونزلت منو وعمر بيجري ورها
وبيقلها اسمعني بس اسمعني
ومي يتجري في الصحرا ولكن همر مش مستسلم
وجري عمر ورا مي لحد ما مي بصت ورها ملقتش عمر تنهده. مي ونظره الي لبسها بصدمه وجده ان هناك شبابا بدو جين علي مي لسهمي هتلف لقت مره وحده عمر حضنها وخبها في حضنو. مي فضلت مسكا جامد والشباب رجعو تاني. لنهم فكرو سياحه جريت مي من عمر بقصي سرعه وذخلت بيت مهجور بسرعه وعمر دخل ورها
مي /انت عايز مني ايه
عمر/عايزك تسمعني
مي/والله دنا كنت هبوس ايدك علشان تسمعني انت مرضتش
عمر/مي والله انا اسف بجد انا اسف
مي نظره اليه بغظب
عمر/اخرج مبيلو وره مي الصور الي جتلو وفهما الي حصل
مي تحول غظبها الي كسوف واحراج تام
مي بعياط والله يا عمر ما حصل حاجه غلط والله هو الي حصل
وقصت عليه الي حصل. كلو

 

 

وانا اساسا سبت احمد من يوم مارجعت مصر حضنها عمر نظره اليها وجد دمعها سايله علي خدها
عمر /خلاص يا مي خلاص
مي /بس انت ضربتني وشتمتني واهنتني جامد كان ممكن تجي تسمعني يا عمر انا مبقتش بحبك
نظره اليها عمر بخبث ونظره لعنها قولت ايه
نظر مي وهي في عينو وحسه انو بيقرب
ثم انقض علي شفايفها وتشعر مي الي بيد عمر وهي تفك ازرر القميص
مسكت مي يديهو
عمر بصلها/لسه زعلانه مي بكسوف لجسمها الي باين امامه معرفتش ترد تقول ايه
عمر تمام لسه قدمنا وقت لسه يوم الفرح
ضحكت مي علي عمر
ومي بكسوف عمر انا عارينا دلوقتي هطلع ازي
عمر استني هروح احيب هدوم
نظر مي لقميص وارتده وقالت خلاص بقا هجي معاك كده
نظر اليها عمر بغضب

 

 

نععم يا روح امك مين دي الي هتجي معيا. كده حتي من غير حجاب
مي طيب هعمل ايه قلع عمر بدلتو واعطها لها وارتدتها مي لم يسطيع عمر المسك علي نفسو من الضحك وخدها ونزل مع مي بسرعه علي البيت وجبلها طرحا في الطريق
اول ما عمر دخل البيت اتصدم
عمر ايه الي حصل /يتبعععع

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملكتي في الجنة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!