روايات

رواية عشقت خائنة الفصل الثالث 3 بقلم حبيبة مصطفى

رواية عشقت خائنة الفصل الثالث 3 بقلم حبيبة مصطفى

رواية عشقت خائنة الجزء الثالث

رواية عشقت خائنة البارت الثالث

رواية عشقت خائنة الحلقة الثالثة

ملك اتفاجئت:انت…
الشخص اللي خبطت فيه بصدمه:أنتي…
ملك:البراء انت انا مش مصدقه نفسي اني اشوفك بعد السنين دي
البراء: ولا انا مصدق نفسي اني شوفتك بجد انا مبسوط بمقابلتك
ملك: وانا كمان مبسوطه
البراء: لاكن انتي ايه اللي جابك هنا تركيا
ملك:جيت اكمل تعليمي هنا وانت ايه اللي جابك هنا
البراء: أنتي في كليه ايه، انا هنا بكمل تعليمي بردوا
ملك:انا كليه طب، وانت كليه ايه
البراء: انا كليه هندسه
البراء: كدا يا دكتوره ملك اول ما اتعب مشغلش بالي واجيلك على طول ولا هتكوني دكتوره فاشله وتموتيني😂😂
ملك: اتعب انت بس وانت ملكش دعوه😂😂
البراء:ماشي يستي طالما انتي اللي هتعلجيني مش هخاف
ملك:ماشي😂😂😂
البراء: ياااه ي ملك فاكره ايام زمان ايام ما كنا نتكلم ونهزر دايما احلى ايام
ملك:اه فاكره فعلا احلى ايام
البراء: فاكره اول مره اعرفنا بعض فيها اعرفنا بعض بنفس اللي حصل دلوقتي
ملك وهيا سرحانه في أيام زمان:ياااه
البراء:صحي النوم روحتي فين
ملك :هههههههه معلش سرحت بس
(البراء يبلغ من العمر 20 عام طويل بشرته بيضاء عيونه سوداء سواد الليل شعره بني فاتح)
فلاش باك
من أربع سنين ملك والبراء في أولى ثانوي اول يوم في المدرسه
ملك كانت ماشيه بسرعه وباصه في الفون بتاعها والبراء نفس الكلام ماشي هو وباصص في الفون بتاعو وهوب ملك والبراء خبطوا في بعض
ملك: انت غب*ي يا عم انت مش تفتح
البراء:ماتحترمي نفسك يابت انتي لما تفتحي انتي الأول بدل ما انتي ماشيه تخبطي في خلق الله كدا
ملك بعصب*يه: ما تحترم نفسك يا بتاع انت انسان مقر*ف
البراء بغض*ب:بتاع اي يا اسمك مين انتي انتي شيفاني لعبه يلا امشي كدا شوفي انتي رايحه فين
البراء بسخريه:وابقى البسي نظاره عشان تشوفي البنأدمين اللي ماشين قدامك هههههههه
ومشي وسابها
ملك بغض*ب: بقي واحد زي دا يقولي انا كدا وربنا لتشوف
وبعدين مرت الايام وكانو يتخانقوا دايما وبعدين البراء اعجب ب ملك وبقيوا صحاب مقربين
وذات يوم بعد انتهاء المدرسه البراء استنى ملك عند باب المدرسه
البراء: ملك
تلف ملك خلفها تجده البراء: نعم ي براء في حاجه
البراء:ملك انا انا انا
ملك: انت ايه يا براء
البراء:انا بصراحه كدا معجب بيكي وعاوز ارتبط بيكي
ملك:بس احنا..
البراء:مبسش موافقه ولا ايه
ملك بكسوف: موافقه
البراء بفرحه: بجد دا احلي يوم في حياتي
وذهب كل منهم الي بيته
َوعدت سنه على ارتبطاهم واتعلقوا ببعض ودخلوا الصف الثاني الثانوي
في أول يوم دراسه
ملك تنادي على البراء: براء
(احيانا البراء بيقولولو براء)
البراء:ايوه ي ملك نعم
ملك: بص انا مش عارفه اجبهالك ازاي
البراء:في اي ي ملك
ملك: احنا مش هينفع نكمل ي براء
البراء:ليه ي ملك حصل ايه انا عملتلك حاجه وحشه او زعلتك في حاجه
ملك:لأ بس انا عاوزه اركز في دراستي وبس وانت كمان المفروض تركز في دراستك وبس عشان كدا ماينفعش نكمل ولو لينا نصيب هنتقابل
البراء: ماشي ي ملك ربنا يوفقك سلام
عوده من فلاش
البراء: فاكره يا ملك اخر مره اتكلمنا فيها قولتيلي ايه
ملك: اه فاكره قولتلك لو لينا نصيب هنتقابل
البراء:واهو اتقابلنا يا ملك
ملك :اه
وفي جامعه ملك كانو عاملين رحله إلى أمريكا وملك طلبت من البراء أن يأتي معاها
عند براء تلفونه يرن يرد:الو
ملك:الو يا براء عامل ايه
البراء:الحمدلله بخير في حاجه ولا ايه
ملك: لامفيش بس الجامعه بتاعتي عامله رحله لأمريكا وكنت عاوزاك تيجي معايا لو تحب يعني
البراء: أكيد هحب اني اكون معاكي
تسريع الأحداث
وفي يوم الرحله ذهبوا كلا من ملك والبراء وجامعه ملك الي أمريكا
وفي اول يوم كانو مرهقين ذهبوا كل منهم الي غرفته
وفي صباح تاني يوم ملك والبراء كانو بيتمشوا مع بعض وفجأه اتنين يخبطوا فيهم
ملك بصدمه:انت…
البراء بصدمه :أنتي…

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت خائنة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!