Uncategorized

رواية رهف 2 الفصل الرابع 4 بقلم الكاتبة ندى رأفت

 رواية رهف 2 الفصل الرابع 4 بقلم الكاتبة ندى رأفت

رواية رهف 2 الفصل الرابع 4 بقلم الكاتبة ندى رأفت

رواية رهف 2 الفصل الرابع 4 بقلم الكاتبة ندى رأفت

برا الفلا …
وقفت عربيه وركنت …
راح نزل منها والد انجي والدتها…
والد انجي يلا يا يوسف يلا يا انجي انزلو عايزين نلحق الخطوبه من اولها 
في الفلا …
والد انجي اول ما دخل هو وعيلته لقى والده ياسين في استقباله
والد انجي :جينا على المعاد ولا اتأخرنا 
والده ياسين :لا على المعاد اتفضلوا .. وبعد ما دخلو جت والده رهف وسلمت على والده ياسين ..
وفي الاثناء دي كانت انجي باصه على ياسين ورهف وهما واقفين مع بعض ..
ياسين :إيه دا عمي جه لازم نروح نسلم ..
ياسين :ازيك  يا عمي ..ازيك يا عمتي ..اخباركم إيه ..
والد انجي ووالدتها : بخير يا ابني ..
ياسين :وانت يا يوسف عامل إيه ..
يوسف :الحمد لله ..
أنجي بأسلوب غريب :جرى إيه يا ياسين انت نستني ولا إيه ..
ياسين :ليه بتقولي كدا 
انجي :اصلك سلمت عليهم كلهم إلا أنا ..
ياسين :بجد ..معلش أزيك يا انجي عامله إيه ..
أنجي :كويسه طول ما  أنا شيفاك .. 
رهف اتعصبت وكان باين عليها ..
راحت انجي كملت كلامها وقالت : ما انت ابن عمي طبعا ولا إيه دا انت في مقام اخويا يوسف ..
ياسين : طب …اتفضلوا اقعدوا معانا على التربيزه ..
ياسين :تحبوا تشربوا إيه ..
والد انجي طلب هو ووالده انجي ويوسف ..
ياسين :تمام ..وانا هجيب لرهف فراوله ولأنجي تفاح ..
أنجي :انت لسه فاكر اني بحب التفاح يا ياسين ..
راحت رهف بصت لياسين ..
ياسين بتوتر : اه طبعا مش بنت عمي ..ها بنت عمي وبص لرهف ..
ياسين :جرسون ..وخد الجرسون الطلبات ومشي ..
رهف :بس انت مطلبتش حاجه وقبل ما تكمل ..
أنجي : إيه دا ياسين إنت مطلبتش حاجه لنفسك ليه ..انا هجبلك برتقال ..عارفه انك بتحبه ..تعرفوا يا جماعه لما انا وياسين كنا مخطوبين كنا لما نروح اي حته كان يشرب برتقال ..
راحت قامت انجي وقالت:إنا هجبلك ..
ياسين :مفيش داعي هجيب لنفسي ..
انجي :لا لا انا هجبلك وكانت هتمشي راحت مسكت رهف إيدها وقالت : متتعبيش نفسك يا انجي ..انا هجيبلوا دا انتي حتى ضيفه عندنا ..مينفعش صح ..راحت اتعصبت انجي ورجعت قعدت مكانها ومشيت رهف ..
وبعد فتره…. 
رامي وهنا لبسوا الدبل ..
و الكل سقف والزغاريد كانت ماليه المكان .. 
وراحت رهف حضنت هنا ..
رهف :الف مبروك يا هنا  ..
هنا  بفرحه وضحكه :الله يبارك فيكي ..
والده رهف :الف مبروك يا حبيبتي .. ومسكت إيد رهف 
هنا :الله يبارك فيكي يا طنط ..
وخدت والده رهف.. رهف..لاوضه ياسين ..
رهف:في إيه يا ماما ..
والده رهف :عملتي الي قولت عليه بقيتي تعملي كل حاجه بنفسك من غير ما تعتمدي على حد من الخدم ..
رهف :يا ماما انا مش مقتنعه خالص أن حد يحطلي حاجه ..
والده رهف : يبقى معملتيش حاجه ..يا بنتي انا قلبي حاسس بحاجه زي كدا  ومش مطمن ارجوكي اسمعي كلامي ولو ملقتيش اي حاجه اتغيرت ارجعي تاني يا ستي ..
رهف :ماشي ..يا ماما ..حاضر ..
ومن بعد اللحظه دي ابتدت رهف تعمل كل حاجه بنفسها وبدون اعتماد على الخدم .. 
الكاتبه :Miyano shiho (ندى رأفت ) 
وفي يوم ..وهي قاعده في اوضتها ..
خبط الباب ..
رهف :اتفضل ..
راح دخل راجي..
رهف :راجي في حاجه ..
راجي : الاستاذ ياسين لسه مبلغني إن حضرتك لازم تقابليه في العنوان دا على الساعه خمسه ..
رهف : غريبه ليه ..
راجي :معرفش والله بس هو طلب مني كدا ..
رهف :ماشي .. نزلت رهف وراحت على العنوان الي قاله راجي..
رهف :دي شقه ..
راحت خبطت على الباب وقالت :افتح يا ياسين ..
وأول ما فتح الباب ..
رهف بصدمه :يوسف ……
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!