روايات

رواية امتلكني كبير الصعيد الفصل العاشر 10 بقلم منار همام

رواية امتلكني كبير الصعيد الفصل العاشر 10 بقلم منار همام

رواية امتلكني كبير الصعيد الجزء العاشر

رواية امتلكني كبير الصعيد البارت العاشر

رواية امتلكني كبير الصعيد الحلقة العاشرة

هدي: بقولك مقعدش معايا ساعتين وسابني
وفاء : يعنى ايه مقربش منك
هدي : لا وعملت زي مقولتي وفضلت اعيط واتمسكن
وفاء بغيض: طب وهنسكت علي كدا لازم نعمل حاجه امال انا جيباكي ليه
هدي بخبث : لا متخفيش انا هبعده عنها واخليه زي الخاتم في صباعي…
كملت بشر : ان ما خليتو ميطقش يبص في وشها
……
حازم دخل الاوضه وهو بيحط العبايه علي اقرب كرسي واتجه عن الدولاب يغير الباقي
حازم : خديجه
خديجه نايمه علي السرير وعطياها ضهرها
حازم قرب وقعد جنبها وقال بهدوء : لسه زعلانه برضو وبعدين ما انا قعدت معاها ساعتين وجتلك اهو.
خديجه قامت وهي بتمسح دموعها : وكل واحده تقع في مشكله هتتجوزها يبقا مش هنخلص
حازم بحده : خديجه صوتك وبعدين انا مقدر انك مصدومه غير كدا كان هيبقا ليا تصرف تاني… وبعدين قلتلك لو ملقتش حل للمشكله والحل الجواز هتجوزها

 

 

خديجه بدموع : وانت حتي مدورتش علي المشكله اول ما جات نزلت دمعتين صدقتها
حازم ببرود : مين قال مدورتش سألت والبت فعلا شغاله عندي وامبارح وهي جايه من الشغل ناس من البلد اتهجمو عليها والدكتوره اثبتت الكلام دا
خديجه :هتقابل 100مشكله هتتجوز 100وحده
حازم : الشرع حلل اربعه بعد كدا مش بايدي حاجه وعملت اللي علياا زي اي كبير بلد…بس اول ما احل المشكله هطلقها ولو عريس اتقدملها تقول انها كانت متجوزه
خديجه بتمسح دموعها : خلاص يا حازم
حازم فرد جسمه علي السرير : بطلي عياط ودلع نسوان بقا
خديجه بخجل : انت هتنام كدا
حازم : لسه واخده بالك… ايوها هنام كدا
خديجه سحبت الغطا وغطت جسمها حتي وشها
…..
مريم طلعت من الحمام وهي لافه فوطه علي جسمهى زين قاعد علي الكنبه لابس بنطلون بس وبيرب سجاير ببرود
زين شاور لمريم : تعالي
مريم اتقدمت وقعدت جنبه ، زين بدأ يزيح شعرها من علي كتفها ويقبلها ، مريم ثابته ومش بتبدله
زين اتعصب وضرب الكنبه بغضب
زين بغضب.: في اي مالك
مريم ببرود: مفيش هو انا منعتك عن حاجه
زين مسكها من شعرها : اي يا روح امك انتي هتعملي فيها مراتي و وبتعقبيني .. دا انتي يادوبك خدامه.. ارميكي في اي لحظه
مريم بصتله بدموع : وانت عايز اي…
شدت الفوطه ورمتها بعيد… مش هو دا اللي عايزه خده اهو
زين اتعصب اكتر وقام تكسير في كل حاجه وساب الاوضه ومشي مريم قعدت علي الارض بإنهيار
.
.
تاني يوم علي كان واقف في البرنده بتطل علي الزرع وبيشرب سجاره جات من وراه بيلا اخت خديجه
بيلا بحرج: ا.. ابيه
علي لف ليها : صاحيه بدري يعنى
بيلا بحزن : لا انا اصلا مش بنام

 

 

علي من غير تركز : ليه
بيلا بحزن : علشان انا في تالته ثانوي يا ابيه الكل عارف
علي : اه اه ربنا معاكي جايه ليه
بيلا : علشان اقولك الفطار جاهز
علي بتسرع : خديجه قاعده
بيلا : لا لسه بتعمل كام حاجه في المطبخ
علي : طب روحي انتي وانا هحصلك
….
خديجه كانت واقفه في المطبخ وهدي واقفه معاها وعلي وشها مكياج كتير وبتص لـ خديجه بقرف
قالت في سرها : ولله لحرقلك وشك اللي فراحنه بيه دا
حازم دخل بحرج بيحرك ايده علي رقبته
: خديجه اعملي رز بلبن لليليان
خديجه ابتسمت لانها فاهمه ان هو اللي بيحبه

 

 

: حاضر
خديجه ميلت تجيب حله من الدرج اللي تحت وكان فوقيها هدي بتقلب البطاطس في الزيت
ميلت الطاسه شويه علشان تقع علي خديجه
خديجه : اااااه….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية امتلكني كبير الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!