Uncategorized

رواية أحببتها الفصل الأول 1 بقلم شهد محمود

 رواية أحببتها الفصل الأول 1 بقلم شهد محمود

رواية أحببتها الفصل الأول 1 بقلم شهد محمود

رواية أحببتها الفصل الأول 1 بقلم شهد محمود

زين: ايه ياعم فينك….. 
فارس: في الشركه…. ايه رأيك نتقابل النهارده…. 
زين: وربنا وحشتني لمتنا احنا التلاته….. 
فارس: نتقابل في كافيه*****وهتصل باادم
زين: ادم… هههه…. تلقيه بيكلم وحده
فارس: اااه هو مينفعش يوموا يعدي من غير ستات… هههههه
زين: هههه سلام نبقي نتقابل في الكافيه…. 
فارس: تمام سلام…. 
زين: سلام
………. في مكان اخر……………… 
…: تررررن ترررن
حور: ياربي ايه الدوشه دي…. ياماما… 
ام حور: اصحي يابت الكليه…. 
حور: بلا كليه بلا خره سبيني انام
ام حوى: شكل مش هينفع معاكي الاالشبشب
حور: شبشب… وليه الغلط انا قايمه
ام حور: ناس بتجيش الا بالعين الحمره واسرعت بالخروج
حور: شكلوا يوم باين من اوله.. 
قامت حور من النوم ولبست فستان ازرق عليه نقاب ابيض وشوز ابيض وكانت قمر يعني
ام حور: هتفطري
خديجه: شكرا ياحجه…. ااه واحتمال اتاخر شويه…. يلا سلام….. 
ام حور: سلام… 
حور: وهي مشيت لمحه راجل كان بيسوق وكان هيخبط بنت صغيره…. 
حور: ايه يااخينا مش تحاسب
زين: ابعدي يابت عن وشي
حور: انت غلطان وبتقاوح صحيح الي اختشوا ماتوا.. 
زين: ماتربطي يابت انا ساكتلك من بدري ده ايه الارف ده
حور: طب اعتذر حتي للبنت انت متخلف
زين: مين متخلف يابنت*****
حور: وقد ضربت زين كف علي وجهه وسرعان ما اصبحت عيناانه باللون الاحمر
حور: حسك عينك اسمعك تشتمني باهلي انا اهلي اشرف من اهلي علي الاقل اهلي مربونيش زي تربيتك وهمت بالمشي…. ولكن سرعان ماكانت هناك يد تمسك بمعصمها
زين: ضربتيني بالقلم وسكت زعقتي وسكت لكن اهلي خط احمر..(للعلم اهل زين متوفيين من وهو صغير) 
حور: ايدك ديه تتشاال وزي ما اهلك خط احمر انا برضوا اهلي خط احمر…. فاهم
زين:شكلك متعرفيش انا مين……:تعرف حور:ميهمنيش اعرف انت مين…
زين:اه اذا كان كده ماشي…وانا مش هضربك دلوقتي لما تكوني في بيتي هعرف اتعامل ازاي
حور بتوتر:انت شكلك مجنون واسرعت بالذهاب…
زين:والله لوريكي بقي ابن الانصاري يتهان بالطريقه دي اما نشوف…..
زين:الو….عايز معلومات عن بنت *******
الرجل:خاضر يافندم
ابتسم زين ابتسامه خبيثه وذهب
…..في مكان اخر……….
ادم:اي يازميلي
فارس:يابني اكبر..
ادم:اي ياعم بلاش اهزر ياعني
فارس:لا هزر براحتك يا اخويه
ادم:امااال بتتصل ليه مش عويدك
فارس:هنروح انا وزين كافيه***تعالي هنام
ادم:تمام امال يازميلي القعده هتكون ايه
فارس:من النحيه ظي متقلقش قاعده عاديه سيبك من تفكير النسوان
ادم:تعرف انك گئيب عشان كده مرتبطش لحد دلوقتي حاول تعاكس هتلاقي البت جتلك لوحدها
فارس:سلام
وبعد اغلاق المكالمه…..
فارس:هو البطل ماشي لوحده ليه
خديجه:انت اتجننت ياجدع انت….  ده انا وديك في دهيه
فارس ينهار ابيض يوم ما اعاكس تطلعلي دي انا محترم والله
فارس:انا اسف لحضرتك اما والله انا اول مره اعاكس وصحبي الي قلي…والله
خديجه:يعني انت متفق انت وصحبك ناس زباله بتتلم علي بعض
فارس:ماتربطي يامه مكتش كلمه وقلتها
خديجه:امك لا امك دي في البيت…وهمت خديجه بالصراخ…الحقوني.. الحقوني..متحرش
فارس:اه يابنت المجنون انت بتعملي ايه ثم امسكها من معصمه وجرها بجانب شارع ضيق ووقف امامها يد ممسكه بها واليد الاخري علي فمها…..وظل ينظر لها للحضات وكذلك خديجه
خديجه: وما زالت تنضر له:مككن تبع لوسمحت
فارس:اانا اسف اناا والله ماكنت اقصد اانا اسف
خديجه:ماشي وهمت بالذهاب…
فارس:احم…هو حضرتك اسمك ايه
خديجه:ده ليه انشاء الله
فارس:احم اسف…
خديجه:خديجه اسمي خديجه….
وظل يفكر فارس بالتي خطفت عقله….
……….في مكان اخر…….
ادم: ميرنااا
وتدخل ميرنا بجسمها الرشيق وملابسها الضيقه التي تبين اكثر مما تخفي
ميرنا بدلع: نعم يادومي
ادم/: احلي دومي سمعتها ثم اشار لها ان تجلس علي قدميه ومن ثم بدا بتقبيلها ولكن سمعه خبط باب… 
ادم: مرنا ابعدي شوفي مين
ميرنا: حاضر يابيبي
جميله: مش ده مكتب الاستاذ ادم احم انا كنت جايه اقدم علي شغل والسكرتيره بعتتني هنا
ميرنا:اه اتفضلي….وتدخل جميله بمنظرها الجذاب وقد لفتت انتباه ادم
ادم:هي ميرنا مشيت
جميله:حضرتك تقصد البنت الي كانت هنا اه مشيت
ادم:اه ماشي وانت جايه ليه
جميله:اه حضرتك كانت الشركه بتقدم انها عايزه سكرتيره وانا جيت اقدم للشغل
ادم:اه ممكن الcv بتاعك
جميله:اه اتفضل
ادم:مؤهلاتك كويسه…بس…
جميله:بس ايه
ادم:لبسك مش مبالغ فيه
جميله ده الي هو ازاي…..هي البنت لما تحمي نفسها وتمنع نظرات الشباب ليها تبقي مبالغه
ادم؛مقصدش مبروك عليكي ياانسه جميله
جميله:شكرا لحضرتك….وهمت بالخروج
……في مكان اخر……
حور كانت خارجه من الجامعه……….
وفجأةتاتي عربيه وبها اشخاص ويمسكوها بداخل العربيه
حور:عااا الحقوني وبعدي الناس رشوا مخدر عليها…..ونامت
حور:انا فين….ااانت
يتبع……
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المقاس للكاتبة فاطمة الدمرداش

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!