روايات

رواية عذاب الحب الفصل الثالث 3 بقلم مارلي إيهاب

رواية عذاب الحب الفصل الثالث 3 بقلم مارلي إيهاب

رواية عذاب الحب الجزء الثالث

رواية عذاب الحب البارت الثالث

رواية عذاب الحب الحلقة الثالثة

في المستشفى
ام بسنت بصدمة
حامل ازاي دي بنت
الدكتور باسف
مع الاسف هي حامل في الشهر التاني
ام بسنت بصدمة قعدت علي الارض من صدمتها و كانت بتعيط بصدمة ام سعيد كانت جنبها مصدومة وبتحاول تهديها
ام سعيد بحزن
اهدي يا اختي اهدي حرام عليكي هي خلاص بقت في ايد ربنا
ام بسنت بعياط
ازاي قدرت تعمل كدة و تكسر ضهري انا مش مصدقة انها قدرت تكسر ثقتي فيها بالطريقة دي انا مش قادرة اصدق انها تفضحني كدة اكيد اللي موتها هو اللي عمل عملته السودة دي
ام سعيد
يا هدي متفكريش في حاجه دلوقتي يا اختي سيبي النيابة هي اللي تشوف شغلها كفاية عياط بقي يا هدي روحك هتطلع يا بنتي حرام عليكي
ام بسنت بعياط
هموت يا سماح حاسة ان قلبي هيوقف مش مستحملة موت بنتي و كمان فضيحة يارب خدني يارب انا عمري ما طلبت منك حاجه حقق ليا الطلب ده يارب خد روحي مش قادرة اه الحقيني يا سماح قلبي قلبي
سماح بعياط
يا دكتور يا دكتور الحقني
الدكتور جه هو والممرضين و دخلوا هدي اوضة يكشفوا فيها سماح كانت قاعدة بره بتعيط
بعد نص ساعة
الدكتور باسف
مع الاسف المريضة كانت بتعانس من مرض القلب و اللي حصل اثر عليها و حصل شلل كلي
سماح بعيط
يارب اشفيها يارب
الدكتور
البوليس جه و عايز يتكلم مع ام المريضة و الجيران
سماح بعياط
انا موجودة يا دكتور واللي هما عايزينه انا معاهم
الدكتور
طب اتفضلي معايا
سماح راحت مع الدكتور ودخلوا المكتب بتاعه وكان في ظابط اسمه وائل قاعد و باين عليه الهدوء
الدكتور
دي يا حضرة الظابط جارة البنت المقتو*لة
وائل بهدوء
اتفضلي اقعدي لو سمحت سبنا لوحدنا شوية
الدكتور
تمام بعد اذنكم
وائل بهدوء
اسمك وسنك وعنوانك
سماح بتوتر
اسمي سماح عبد الحميد عندي 57 سنه و ساكنه في شارع ****
وائل بهدوء
كنتي موجود في شقتك في الوقت اللي حصل فيه الجريمة من الساعة عشرة ونص لواحدة
سماح بدموع
ايوة يا باشا كنت موجودة
وائل بهدوء
محستيش ياي دوشة اي حاجه
سماح بعيط
ابدا اقسم بالله ما حصل اي حاجه انا اصلا شقتي قصادها يا باشا يعني لو في اي حاجه انا هسمعها
وائل بهدوء
امال مسمعتيش ليه المرة دي يعني اكيد صرخت لما المجرم حاول يتقل*ها وحاول تقاوم معقول مسمعتيش حاجه وانتي بتقولي اي حاجه هتسمعيها
سماح بعيط
اقسم بالله العظيم يا باشا ما سمعت اي دوشة ولا اي حاجه مكنش في اي صوت خالص
وائل بشك
علي العموم التقرير الطب الشرعي هيظهر و كل هيبان و احنا عينيا المكان و كمان رفعنا البصمات
سماح بدموع
ربنا يقويكم و تجبوا المجرم اللي عمل كدة
وائل بشك
يارب قوليلي تعرفي اية عن بسنت
سماح بدموع
يعني اية اعرف عنها اية
وائل
البنت كانت حامل من غير جواز هل كنتي شايفة ان ماشيها مش كويس وشوفتها قبل كدة ماشية مع حد و لا لاء.
سعاد بدموع
لا يا باشا البت دي كانت قمة الادب و التخلاق معرفش ازاي تعمل غلطة زي دي
وائل بهدوء
تمام اتفضلي امضي علي اقولك
سماح بدموع
حاضر يا بيه
مضت سعاد و خرجت ووائل قال
روح يا محمود حقق مع جيرانها وشوف هيقولوا اية و هتلي اقوالهم علي القسم
محمود
امرك يا باشا بعد اذنك
//////
في البيت عند رفيدة كانت واقفة في بلكونتها وبتتصل علي تميم
تميم بابتسامة
لحقت اوحشك احنا لسه سايبين بعض مفيش ساعة
رفيدة بابتسامة
انت بتوحشني كل ثانية يا تيمو وبعدين قولت اكلمك و اطمن عليك الحق عليا
تميم بابتسامة
لا طبعا يا باشا انتي تتصلي في اي وقت يعجبك
رفيدة بابتسامة
كلمت انس في حكاية الشغل
تميم بابتسامة
ايوة و هننزل بكرة باذن الله كدة ندور علي شغل سوا
رفيدة بابتسامة
ان شاءلله هتلقوا الخير كله يا تميم و ترجعوا مجبورين الخاطر يارب
تميم بابتسامة
يارب يا رفيدة ربنا يسمع منك ييا حبيبتي
رفيدة بابتسامة
يارب المهم متشلش غي نفسك ولا تضايق يا حبيبي
تميم بابتسامة
حاضر خدي بالك من نفسك يا رفيدة انتي قاعدة لوحدك لو احتاجتي اي حاجه كلميني
رفيدة بابتسامة
حبيبي ربنا يخليك ليا ومتحرمنيش منك اي حاجه هحتاجها هطلبها منك علي طول يلا تصبح علي خير
تميم بابتسامة
وانتي من اهل الخير يا حبيبتي باي
رفيدة بابتسامة
باي
دخلت روان بابتسامة مشاكسة وقالت
اية يا عم العاشق الولهان مش كفاية مقابلان و مكالمات نص الليل امك لو عرفت انك عارف واح
تميم حط ايده علي بقها وقال
اخرسي يا اخرة صبري اسكتي يابت هتروح تقزلي اتقدم و اعمل وانا اصلا مش جاهز اسكتي
روان بابتسامة
بس بجد يا تميم هتفضل كدة لغاية امتي يا حبيبي بما انك بتحبها روح اتقدم ليها
تميم بابتسامة
نفسي يا روان بس اجوزك الاول و تدخلي بيتك و بعدين اجهز نفسي و اتجوزها
روان بحزن
معلش يا تميم انت متعطل بسببي
تميم بضيق
اية الكلام ده يا روان مش بسببك ولا حاجه انا مكان ابوكي و ده واجب عليا و حقك عليا كمان اني اجهزك و ادخلك بيتك اوعي اسمعك تقولي الكلام ده تاني يا روان
روان بابتسامة حضنته وقالت
ربنا يخليك ليا يا حبيبي
تميم بابتسامة
ويخليكي يلا روحي اوضتك بقي علشان انام انا
روان بمساكشة
ماشي يا عم كلم حبيبة القلب
تميم حدف المخدة عليها وقال
امشي يا حيوانة
خرجت روان تجري و تميم ابتسم بهدوء و فضل سرحان هيلقي شغل ولا لاء
//////
في كافية كان قاعد مالك مع فيهم
فيهم بهدوء
الموضوع قلب راي عام في كام ساعة يا مالك بيه
مالك بضيق
عرفت يا زفت
فيهم
طيب اية العمل دلوقتي مش هيسكتوا غير لما يعرفوا مين اللي عمل كدة و كمان دي بقت قضية راي عام يعني مش هينفع تتسجل ضد مجهول
مالك بتفكير
القضية دي لازم يلبسها حد يا فهيم انا عايزيك في خلال ساعتين تجبلي تاريخ بسنت و كل حاجه عنها و كانت بتقابل مين و تعرف مين فاهم
فيهم بضيق
بس الوقت قليل اوي يا باشا
مالك بعصبية
اخلص يا عم مفيش وقت
فهيم
حاضر يا باشا اهدي شوية انا هتحرك دلوقتي
مالك بعصبية
اتفضل يا سيدي
فهيم مشي و مالك شرب القهوة بعصبية ودفع الحساب وخرج من الكافية وركب عربيته بغل وطلع علي الفيلا ودخل كانت سلمي مراته قاعدة واول ما شافته قالت بعصبية
بمذمتك انت راضي عن العيشة الزفت دي في اية يا مالك انا حاسة اني مبقتش متجوزة راجل معايا
مالك اتعصب وقال
انا هعرفك يا بنت الكل،ب ازاي تتكلمي معايا بالمنظر ده مش مالك السيوفي اللي مراته تقول عنه مش راجل
مالك مسكها من شعرها و ضربها بالاقلام علي وجهها وهي كانت تصرخ و بتحاول تدافع عن نفسها ولكن مقدرتش
مالك مسكها جامد من شعرها وشدها يطلعها علي السلم و هي بتقول بعياط
انا اسفة يا مالك سبني علشان خاطري حرام عليك راسي هيتخلع في ايديك
مالك ببرود
لا ازاي انا هثبتلك اني راجل و هخليكي بعد كدة متعرفش تفتحي بقك معايا يا سلمي هعلمك الادب اللي ابوكي نسي يعلمه ليكي هو وامك
دخلها الاوضة سلمي زقته بعنف وحاولت تجري ولكن مسكها من شعرها وضربها قلمين و قبلها بعنف شديد وهي بتحاول تبعده ولكن مقدرتش
مالك مبعدش عنها غير بعدما حس بطعم الدماء في فمها حدفها علي السرير وهي مسكت الابجورة علشان تضربه بيها ولكن مسكها مالك ورامها علي الارض وقال بعصبية
انتي عايزني اتغبي اكتر من كدة ماشي يا سلمي طلبتيها و نولتيها
مالك قطع هدومها بعنف وهي بتصرخ وبتعيط بنهيار و مالك قبلها تاني بعنف
ثم اعتدي عليها بطريقة متوحشة
///////////
في صباح اليوم التاني
كانت سلمي قاعدة علي السرير وضامه رجليها لصدرها ولفه الملاية عليها و بتبكي بقهر ومالك واقف قدام المرايا ببرود يضع البرفان ونظر ليها ببرود وقال بسخرية
اللي حصل امبارح ده كان قرصة ودن يا حبيبتي علشان تاني مرة تعرفي تتكلمي معايا عدل و مترفعيش صوتك عليا تاني
سلمي كانت بتعيط بحرقة
منك لله ربنا ينتقم منك يا ظالم
مالك ببرود
واضح انك لسه محتاجة تتعلمي الادب تاني صح
سلمي برعب
لا لا ارجوك خلاص علشان خاطر ربنا انا اسفة اسفة
مالك بصلها بيرود وخرج بره الاوضة و الفيلا باكملها وذهب باتجاه القسم
دخل مكتبه و شاف فهيم قاعد مستنية
مالك بهدوء
عملت اية يا فهيم
فهيم
الملف ده في كل المعلومات عنها يا باشا
مالك فتح الملف وقال بهدوء
طيب روح انت وانا هشوفه واقولك تعمل اية بظبط
فهيم بهدوء
تمام يا باشا
فهيم مشي ومالك فتح الملف و ابتداء يقراء بتركيز شديد جدا
وبعد ساعة و نص ابتسم بخبث شديد واتصل علي فهيم وقال بخبث
اسمع يا سيدي انا هقولك تعمل اية بظبط
في بيت ناهد كان موجود اخوات تميم و جوازهم
ندي بضيق
وانتي عاملة اية يا ماما بعد ما عرفت ان تميم الراجل الكلب ده طرده و انا زعلانة عليه هيعمل اية دلوقتي
ناهد بحزن
العمل عمل ربنا يا بنتي هو بيدور علي شغل و ربنا يقدم اللي فيه الخير
محمد
بس كان يوافق مهما كان المعلم سيد مريش ومعه فلوس كتير و هيعيش روان في مستوي متحلمش بيه و كمان تميم يشوف مستقبله
احمد بضيق
اية الكلام الفارغ ده يا محمد انت اتجننت ولا اية عايزه يبيع اخته بالفلوس
محمد ببرود
هو مش هيبيع ولا حاجه هو هيسترها و هيجوزها
ناهد بحدة
اسمعني يا محمد احنا مش بنبيع بناتنا علشان خاطر الفلوس لو كنا بنحب الفلوس مكنتش جوزتك بنتي و خلتها تشوف واحد مريش تتجوزه بدلك يا دوب مكفي بيتك
محمد
انتي زعلتي ولا اي يا حماتي انا مقصدش حاجة وحشة ولله انا قصدي يعني كان يسلك نفسه ده بقي عنده 30 سنه ولسه متجوزيش لغاية دلوقتي
ناهد بحدة
يسلك نفسه علي قفا اخته ودي تبقي رجولة يا محمد بيه صحيح صفة الراجل مبتتقلش لاي حد
محمد نفخ بضيق و عيظ
ندي مراته زغدته وبصتله بضيق
احمد بابتسامة
ان شاءلله تفرج يا حماتي وانا هحاول كدة اشوف ليه اي شغله لغاية ما يلقي حاجه تناسبه
ناهد بابتسامة
كتر خيرك يا احمد يا ابني انتم اقعدوا بقي تتغدوا معانا انهارده وكمان تشوفوا تميم هو بيدور علي شغل وجاي
احمد بابتسامة
معلش يا حماتي خليها في وقت تاني
محمد
ليه بس يا احمد ما تقعد تتغدي معانا
احمد بصله بضيق
معلش يا محمد مش هينفع انهارده انا يادوب اخد روفان و امشي علشان ورانا مشوار هنروح ليه ضروري مش كدة يا روفان
روفان بهدوء
ايوة معلش يا ماما
ناهد بابتسامة
ربنا معاكم يا ولاد
احمد بابتسامة
يارب بعد اذنك يا حماتي
ناهد بابتسامة
اتفضل يا ابني
احمد و روفان سلموا علي الكل خرجوا بره العمارة وركبه العربية
روفان باستغراب
احمد ليه قولت ان ورانا مشوار و احنا مش ورانا حاجة وليه مردتش نتغداء معاهم
احمد بابتسامة
اخوكي دلوقتي مش بيشتغل يا روفان ويعالم هيشتغل امتي المصريف اللي هيصرفوا علي الغداء انا وانتي و ندي ومحمد ده غير هما هيصرفوا علي يومين يبقي نوفر ليهم و انا كنت عايز اديلهم فلوس بس اتكسف بصراحة ابقي خدي انتي فلوس واديلهم بس اللي اسمه محمد معندوش دم صدق اللي قال اللي عنده دم احسن من اللي عنده قصور
روفان بابتسامة
تعرف يا احمد كل يوم بتعلي في نظري اكتر من اليوم اللي قبله ربنا يخليك ليا انا وعيالك يارب ييا احمد
احمد بابتسامة
ويخليكي يا حبيبتي
طلع احمد علي بيته هو ومراته
(///////
في البيت ناهد
رجع تميم البيت وشاف محمد و ندي و مراته وعيالهم
تميم بابتسامة
ازيكم عاملين اية
محمد بابتسامة
الحمدلله يا عم انت عامل اية
ندي
الحمدلله يا تميم انت عامل اية لقيت شغل ولا لسه
محمد ضحك بسماجة
لا طبعا شغل اية االي هيلقيه و لو فضل يدور من هنا للسنه الجاية مش هيلقي البلد حالها واقف
تميم بصله بضيق
مفيش حاجه تضحك و بكرة هلقي شغل ربنا مش سايبيني يا محمد ولو ملقتش هنا هساغر في اي محافظة تانية و هشتغل عادي يعني
محمد بضحكة سمجة
انت زعلت ولا اية يا ابو النسب انا بهزر معاك انت مش بتحب تهزر ولا اية
تميم ببرود
لا مبهزرش حضري يا ماما الاكل
ناهد بحزن
حاضر يا بني يلا يا روان تعالي ساعدني
تميم بضيق
بالاذن هروح اغير وجاي
محمد بضحكة
اتفضل يا ابو النسب البيت بيتك
تميم بصله بقرف ودخل اوضته وندي قربت من جوزها وقالت بضيق
في اية يا محمد ما تبطل مالك بتضايقهم ليه
محمد
انا عملت اية يعني يا حبيبتي بهزر معاهم هو الهزار حرم
وضحك بسخافة و ندي بصت ليه بضيق
حمادة بضيق
ما يلا بقي يا ماما انا جوعت
ندي بغيظ
اخرس يلا هتفضحنا اسكت ما هو بيجهزوا الاكل
اهو
محمد
ما الواد معه حق احنا جوعنا المفروض الاكل ده كان جهز من بدري مش نقعد نستني
خرجت روان من المطبخ وقالت
روان بضيق
اتفضلوا الغداء جاهز
ندي بابتسامة
شكرا يا حبيتي
كلهم قعدوا علي السفرة و تميم خرج من الاوضة وقعد معاهم
محمد بيبص للاكل بشراهة
مكرونة بشاميل و فراخ اية الحلوة دي يا ناس
ناهد بهدوء
انا عاملة الاكل ده مخصوص علشان عارفة انكم جاييين انهاردة سموا الله و ابدوا
محمد
تسلم ايدك يا حماتي
محمد مسك الفرخة و قسمها واخد اكبر نايب و اده لمراته و ابنه و روان و ناهد و تميم بيبصله بغيظ
روان بضيق
ما تهدي يا محمد و احنا هنقسم احنا برضه عايزين ناكل معاك انت وامراتك و ابنك
ناهد
عيب كدة يا روان
محمد ببرود
قوليلها يا حماتي و بعدين الفرخة صغيرة
روان بضيق
انت عارف الصغيرة دي بكام يا محمد معدية 400
محمد
اقوم من علي الاكل علشان يعجبك يا روان
تميم بغيظ
لا يا اخويا كل كل اسكتي يابت و كلي مكرونة واسكتي
روان بغيظ
حاضر
تميم لسه هياكل سمعوا الباب بيخبط جامد جدا
تميم قام بسرعة يفتح الباب واول ما فتح شاف ظباط وامه واخته كلهم راحوا وراه
تميم بقلق
في حاجه يا باشا
الظابط بحدة
انت تميم عبدالرحمن
تميم بتوتر
ايوة انا يا باشا
الظابط بحدة
هاتوه
تميم بتوتر
ليه انا عملت اية
الظابط بحدة
في القسم هتعرف يا روح امك هاتوه
العساكر مسكته و ناهد صرخت برعب و ندي و روان بيعيطوا محمد خرج وراه بسرعة هو وندي و ناهد لبست العباية بتاعتها و لفت الطرحة وخرجت وهي منهارة من العياط هي و روان

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عذاب الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى