روايات

رواية اللقاء الأول منذ أعوام الفصل الثالث 3 بقلم رفيدة محمد

رواية اللقاء الأول منذ أعوام الفصل الثالث 3 بقلم رفيدة محمد

رواية اللقاء الأول منذ أعوام الجزء الثالث

رواية اللقاء الأول منذ أعوام البارت الثالث

رواية اللقاء الأول منذ أعوام
رواية اللقاء الأول منذ أعوام

رواية اللقاء الأول منذ أعوام الحلقة الثالثة

عاملين ايه يا حلوين حبه اوضح بعض الحجات قبل ما ابدأ الروايه اول حاجه بشكر اي حد دعمني بجد شكرا ليكو ومبسوطه اوي والله، تاني حاجه في ناس بتسألني اسأله زي مثلا ازاي منتقبه وبتاكل ايس كريم والله يا جماعه عادي مش مش شرط اني منتقبه معملش دا ودا لا والله اختي منتقبه وبتاكل ايس كريم وبتعمل اللي هيا عيزاه وفي بيقولي ازاي مسلمه واسمها ماريا بصراحه انا اسفه اني مبحثتش عن الاسم ينفع في الإسلام ولا لاء بس انا سمتها كده لان زوجه الرسول كان اسمها ماريا هيا كانت مسيحية فا مش عارفه. وبسم الله يلا نبدا ❤

♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎

# اللقاء الاول منذ أعوام part 3

 عند مراد

مراد بصدمه : أيه اللي بتقولو دا عيزني اتجوز ماريا

محمد : اه مالها ماريا

مراد بغضب : ماريا اختي الصغيره

محمد بغضب: لاء مش اختك بنت خالتك ولو متجوزتهاش هفضل غضبان عليك ليوم الدين

مراد : ماشي يا بابا هتجوزها مش انت عاوز كده وسابو ومشيي

محمد راح علشان يكلم ماهر ( ابو ماريا )

محمد: ازيك يا ماهر عامل ايه واخبارك

ماهر : الحمد الله والله بخير يا حج محمد انت عامل ايه واخبارك

محمد : الحمد الله والله بخير الحمد الله كنت عايزك في موضوع كده

ماهر : خير يا عم محمد قلقتني

محمد : خير ان شاء الله كنت عاوزك في …………

ماهر : والله يا حج محمد مراد مش هلاقي احس منو ل ماريا انا عن نفسي موافق لكن رأي ماريا اهم انا مبجبرهاش علي حاجه

محمد : ماريا سبها وانا اقناعها

ماهر : ازاي؟ انت لسه زي مانت مش واغير بحورات ابتداءي دي

محمد : هههه والله يا حج محمد ما اقنع مراد غير حورات ابتداءي دي الاولاد دول بيحبوا بعض بس بيكذبو علي نفسهم

ماهر : اه والله طيب اعمل بقي اللي انت عايزو يا حج محمد اهم حاجه بنتي تكون سعيده عايز حاجه

محمد : لا مع السلامه

محمد قام جهز علشان يروح ل ماريا بعد ما اخد عنوان شقتها من باباها

♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎

عند مراد بعد ما مشي

مراد : بقولك عايزني اتجوز ماريا

عمار : طيب ما تتجوزها والله لو متجوزتها انت اتجوزها انا دي جامده صح مشوفتهاش من ايام اعدادي بس كانت قمر

مراد بغضب وغيره وهو بيضرب عمار بالبكس في وشو : يا ابن ال***** ازاي تقول عليها جمده تفوو علي الصحبه ياخي

عمار : اهه والله معتش فهمك يا اخي بتحبها ولا بتكرها بوضتلي شكلي هشقط بنات تاني الزاي

مراد : والله كل اللي همك شكلك قسما بالله لو حرف بس اسمها جيه.علي لسانك لكون دفنك مكانك انت فاهم

عمار بخوف : فاهم

مراد: انتي ايه الي مقعدك في مكتبي قوم روح مكتب

عمار بتأفف : مش انت اللي كل شويه تندهلي قال ايه هتجوز م

ولسه.مكلش الاسم لقي مراد قايم عليه : انا لسه قيلك يا ك*لب لو جب سترها هدفنك

عمار بمرح وهو بتجري لي بره : اهدي يا وحش مش كده

استوب

دا يكون عمار صحاب مراد وماريا من ايام اعدادي بس بعدو عن بعض هو وماريا بسبب ان ماريا بدأت تكبر وتفهم ان هيا لما تكلم ولاد غلط اللي النقاب

♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎

عند ماريا

ماريا كانت بتلبس ونازله لقت الجرس بيرن راحت تفتح

ماريا : عمو محمد عامل اي اتفضل

محمد : بخير يا بنتي انتي عامله ايه

ماريا بزعل: كويسه يعمو يعني يا عمو بعد ما خلتو الله يرحمها ماتت معتش بتسأل علينا

محمد بطيبه: معلش يا بنتي والله الشغل خدني ومن الزعل عل خالتك نسيت كل حاجه في الدنيا

ماريا : ربنا يرحمها يا عمو

محمد : يا رب

ماريا باستغراب: عمو هو انت جبت عنواني ازاي

محمد : من والدك كنت عايزك في موضوع

ماريا: خير يا عمو قلقتني انت كويس

محمد بتمثيل التعب: والله يا بنتي ما ا نا كوس في الفطره الاخيره اكتشفت ان جالي كنسر وحالتي متأخرة

ماريا بخوف : معرفش يا عمو هتبقي كويس وهنسفرك تتعالج بره وانا ومراد وبابا وماما مش هسيبك

محمد : لاء يا بنتي انا خلاص في آخر ايامي عايز اطلب منك طلب قبل ما اموت

ماريا : بعد الشر عليك يعمو انت هتبقي كويس ان شاء الله

محمد : اسمعيني يا بنتي انا ايامي معدوده في الدنيا وطالب منك طلب

ماريا : اطلب اي حاجه يا عمو

محمد: انك تتجوز مراد

ماريا بصدمه: …….

♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎

عند ساره بعد ما عملت كل حاجه في البيت قررت تذاكر علشان المستقبل بتعها اللي ضاع علشان علي الاقل تقدر تجيب مجموع في آخر سنه ليها في الثانوي وقعدت تذاكر وفجءها الباب خبط راحت تفتح وهيا مفكره انو مازن

وفجأة ساره: عمار

عمار بمرح: ازيك يا سوسو امال فين خلتو وفين مازن الهبل.

ساره وقافه بتعيط وخلاص

عمار بقلق : في اي يا ساره

ساره وهيا بتحاول متعيطش: عمار بره وسكتت

عمار : امال فين خلتو

ساره وهيا بتعيط تاني : ما ماتت

 عمار بصدمه : اييه ماتت

♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎

في مكان تاني خالص

مجهول ١: ازاي نخسر الثفقه دي كمان من مين من عيل لسه متخرج مبقلهوش سنتين

مجهول ٢: مراد الحامدي زكي جدا وقدر يكون شريكات الحامدي في أقل من سنتين ويسيطر علي السوق

مجهول ١ بغل : مش هسيبو هدمرو

♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎

وبس كده يا حلوين وصلنا لنهايه البارت قولولي رأيكو وتوقعو

يا تري ماريا هتوافق تتجوز مراد؟

يا تري المجهول هيقدر يوقع مراد؟

يا تري اي رد عمار علي موت خلتو؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية اللقاء الأول منذ أعوام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى