روايات

رواية اللقاء الأول منذ أعوام الفصل الرابع 4 بقلم رفيدة محمد

رواية اللقاء الأول منذ أعوام الفصل الرابع 4 بقلم رفيدة محمد

رواية اللقاء الأول منذ أعوام الجزء الرابع

رواية اللقاء الأول منذ أعوام البارت الرابع

رواية اللقاء الأول منذ أعوام
رواية اللقاء الأول منذ أعوام

رواية اللقاء الأول منذ أعوام الحلقة الرابعة

عن ماريا
ماريا بصدمه : أيه يا عمو عايزني اتجوز مراد
محمد بتمثيل التعب: يا بنتي انا فاضل في عمري ايام ودي وسيطي ليكي قبل ما اموت
ماريا : بعد الشر عليك يا عمو انت انشاء الله هتكون كويس بس
محمد اه بيقوم : مفيش بس كنت الكتاب يوم الخميس الجاي انتي هتسفري الاسكندريه امتي
ماريا : يوم التلات ان شاء الله
طيب تمام اوي جهزي نفسك يا عروسه
محمد مشي وهي قعده مصدومه مش مستوعبه
♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎

 

 

عند ساره
عمار: ماتت ماتت امتي وزاي
ساره بعياط: هحيكلك ماما ماتت من شهرين …….
عمار بصدمه: مازن عمل كل ده اه يا مازن الك* لب والله لوريك
ساره سمعت الباب بيخبط قامت تفتح
مازن وهو بيخش جوا
مازن بسخريه: الله عمار
عمار : ايوه عمار يا كل* ب
مازن وهو بيولع سيجاره وبينفح : احترم نفسك انت في بيتي
عمار اه بيقوم وبياخد السجاره منه يطفيها ثم ( يبثق) علي وجهه : بقي يا حيوان تسيب اختك يحصل فيها كده
مازن : انا مالك اهو قلت انها اختي انا حر اعمل فيها الي انا عايزة
عمار : إن عن تشوف وشها تاني يا ك*لب
مازن بسخريه : ومين هيمنعني يعني .
عمار : انا همنعك
مازن بسخريه: بصفتك مين
عمار : مراتي
مازن بصدمه: ازاي
عمار : قبل ما خلتي تموت بفطره وصتني عليها وكتب كتابي انا وهيا بشهاده مراد انا النهارده جي اخد مراتي ومش بطلب منك روحي هاتي حاجتك يا ساره علشان نمشي
كل دا وساره واقفه مصدومه
عمار: ساره يلا
ساره بطاعه: حاضر
بعد ما ساره لما حاجتها اخدتها ومشيت مع عمار من غير كلام وطول الطريق سكتين لحد ما وصلو الفله بتاعت عمار
عمار وساره دخلو جوه
عمار لساره: متخافيش يا ساره انتي زي اختي وانا هحميكي وهنعيش اخوات
ساره بطمئنينينه : مش خايفه منك ياعمار بس زعلانه لأنك مسألتش عليا من زمان .

 

 

عمار بحنان : غصب عني والله كنت مشغول اللفطره اللي فاتت جامد
ساره ابتسمت وسبتو ودخلت اوضتها( ساره ليها اوضه في الفله لان ساره وحنان مامت ساره كنو بيروحو يقعدو مع عمار بعد موت اهلو ) وعمار راح الشغل
♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎
عند مراد
كان قاعد شغال وفجأة الباب بيخبط وبتخل السكرتيرة
سها: في حد برا وعايزك افندم اسمو نسرين
مراد: خلها تدخل مراد مكملش كلمتو ولقي نسرين ودخلت
نسرين : مراد حبيبي وبتروح تحضنو
مراد بيبعدها : عايزه في يا نسرين
نسرين بمياعه: محشتكاش يا مارو
مراد بقرف : أيه اللي رجعك تاني
نسرين بمياعه: علشان بحبك
مراد: انتي كنتي زملتي في الكليه مش اكتر
نسرين بدموع تماسيح : بس انا بحبك
مراد : انا عمري موعتك بحاجه يا نسرين
ومعلش بقي اسأذنك لاني عندي اجتماع
نسرين بعد ما مشي : والله ما هسيبك وهاخد املاكك كلها
♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎

 

 

عند ماريا
ماريا: بقولك يا رنا جه وقالي اني اتجوز مراد ومشي
رنا : بجاد لوووووووولي عندنا.عروسه لوووووووي الفرح امتي
ماريا بسغراب: بس يا رنا وبعدين الغربيه ان الفرح يوم الخميس
رنا : كمان وايه يعني لوووولي
ماريا وهيا بتضربها بالمخده: مش هلحق اجهز نفسي او اعمل حاجه
رنا : اه صح يلا بسرعه قومي البسي يلا
ماريا : اي الهبل دا
رنا: قومي بس
ماريا قامت ولبست ونزلو واشترو كل حاجه ارجوا
ماريا : اه ياني يا عظمي منك لله
رنا : كل علشانك علشان فرحك
ماريا بحزن : كان نفسي جوازنا يبقي مش بسبب الظروف دي
رنا وهيا بتفرفش صحبتها: فوكي بقي دا انتي آخر الاسبوع فرحك
ماريا بتحاول تداري الحزن : يلا هقوم اقيس الحجات وتقوليلي رأيك

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية اللقاء الأول منذ أعوام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى