روايات

رواية جنة ياسين الفصل الرابع 4 بقلم علياء محمد

رواية جنة ياسين الفصل الرابع 4 بقلم علياء محمد

رواية جنة ياسين الجزء الرابع

رواية جنة ياسين البارت الرابع

رواية جنة ياسين الحلقة الرابعة

محمد: اي الي بيحصل هنا
صباح: تعالي ياخويا شوف ابن اخوك بيتهم بنتك في شارفها عشان تطلع اختو من الحبس
فهد: انا مش بتهم حد من غير داليل
سيرين: شفت يا بابا مش كفايه الي اختو عملتو 😭بيرفع محمد اسلاح علي فهد
محمد: والله لقتلك يا فهد
فهد: يلا تعالي اقتلني يلا ياعمي
بيطلع جد فهد علي الصوت
جد فهد: اي الي بيحصل هنا
محمد: تعالي يا بابا شوف فهد بيه بيتهم بنتي في شارفها عشان يطلع اختو من السجن بعد لما كسرت ايد بنتي
جد فهد:انا سكت ليك كتير يا فهد انت واختك بس والله ما انت قاعد في البيت ولا انت ولا اختك
فهد: انتو اتجننتو ده بيت بابا العماره دي باسم بابا
جد فهد: كان زمان يا حبيبي ابوك عملي توكيل وانا كتبت كل حاجه باسمي
فهد: يعني بتاكل مال عيال ابنك بس مش مهم البت دي تيجي تتنازل عن المحضر او انا هتصرف تصرف مش يعجبك
محمد: انت بتهددني ياقليل الادب تب والله لقتلك
بيقرب فهد عشان ياخد السلاح من عمو بطلع رصاصه من السلاح في دراع فهد
الجد: اي الي عملتو انت اتجننت هتودي روحك في داهيه
عند جنه
جنه: هو فهد اتاخر كده ليه رني عليه يارؤي
رؤي: انا مش معايا رقمو انتي رنيتي عليه ازاي لما اتقبض عليكي
جنه: من فون الظابط الي كان هنا
بيدخل ياسين
ياسين:اتفضلي يا انسه رؤي
رؤي: شكرا انا مش جعانه
ياسين: خدي انتي يا جنه
جنه: شكرا انا مش جعانه انا عاوزه اكلم فهد
ياسين: انسه رؤي المكتب الي جنبي بتاع يوسف هو معاه رقم الدكتور فهد روحي كلميه
جنه: بسرعه ونبي يارؤي
رؤي: حاضر ياقلبي مش تقلقي انتي
بتروح رؤي وياسين بيقعد قدام جنه
ياسين: يلا بقي كولي عشان تقدري تقفي علي رجلك وبيحط الاكل في ايدها
عند رؤي بيدخل عند يوسف
رؤي: حضرتك ممكن اكلم فهد عشان مش معايا رقمو
يوسف: اتفضلي يا انسه انتي اخت جنه
رؤي: لا انا زميله فهد
وبتاخد الفون وترن علي فهد
رؤي: الو مش ده رقم الدكتور فهد
الشخص: اه الدكتور فهد هو دلوقتي في العمليات عشان مضروب بالنار
رؤي: اي تب هو في مستشفى اي
قال ليها علي اسم المستشفى وقفل
يوسف: في حاجه يا انسه
رؤي: فهد في المستشفى ومضروب بالنار
وبتروح عند جنه
جنه: اي يارؤي فهد فين
رؤي: اصل
ياسين: في اي يا انسه رؤي
رؤي: فهد انضرب بالنار
اول لما جنه بتسمع كلام رؤي بيغم عليه
وبيمسكها ياسين و رؤي بتحاول تفوقها واول متفتح عينها بتنفجر في العياط
جنه: عشان خاطر ربنا خليني اروح عند فهد والله هرجع تاني
ياسين: هتقدري تقومي
جنه: هتخليني اروح
ياسين: يلا عشان مش نتاخر هتقدري تقومي
جنه: اه هقدر وبتجي تقوم بدوخ فابيروح ياسين يسندها هو ورؤي
واول لما بيطلعو بيلاقو يوسف
يوسف: ريحين فين ومالها جنه
ياسين: ريحين عند الدكتور فهد عشان جنه تشوفو
يوسف: 😳انت الي رايح وكمان هتخلي جنه تروح معاك
ياسين: في اي يا زفت بتقول حاجه
يوسف: بقول هروح معاكو ياباشا وبيتطلع يجري
بيضحكو عليه وبيركبو وبيوصلو المستشفى
وبيسألو علي اوضه فهد وبيعرفو ان هو في اوضة العمليات
ياسين بيقعد جنه ورؤي بتقعد جنبها وبيطلع الممرضه وتقول عوزي دم
جنه: خدي مني انا عشان خاطر ربنا
ياسين: انتي كنتي تعبانه خليكي وانا هروح معاها خليك هنا يا يوسف
يوسف: انا كمان هروح معاك
ياسين: خليك عشان البنات
بيروح ياسين وبيفضل يوسف مع جنه ورؤي
وبعد شويه بيجي ياسين ويقعد جنب جنه
جنه:خد العصير ده
يوسف: خليه معاكي ياجنه انا هروح اجيب ليه بسرعه
جنه: لا انا مش قادره اشرب
ياسين: تب اشربي شويه وانا هشرب شويه
جنه: يعني انت مش هتقرف
بيضحك ياسين: لا ياستي مش هقرف
وبيفتح ليها العصير وبتشرب جنه
بيتكم يوسف بصوت واطي وهو بيكتم ضحكتو
يوسف: الله يرحم ايام مكنت بتقرف من نفسك
بتسمع كلامو رؤي فابتضحك 😂
فابيتكسف يوسف لما بيعرف انها سمعتو
فبعد شويه بيطلع فهد وبيدخل الاوضه وبيدخلو كلهم ليه واول لما جنه بتشوفو وهو نايم كده بتفضل تعيط وكلهم بيفضلو يهدو فيها وهي مش قادره توقف عياط
رؤي: جنه اهدي جنه فوقي فهد كويس
ياسين: هي بيحصل ليه اي
رؤي: دي حاله خوف لو مش عرفت اسيطر عليها هتتحول لانهيار عصبي
بيروح ياسين عليها ويخدها في حضنو وبعد شويه بتهده جنه وبيبعد ياسين عنها
ياسين: انتي كويسه
جنه: الحمدلله
وشويه ويلاقو فهد فتح عينو
فهد: جنه
بتجري جنه عليه
جنه: انا هنا ياقلبي انت كويس
فهد: انا كويس ياقلبي انتي جيتي ازاي
جنه: ياسين الي جابني اقصد المقدم ياسين
فهد:مش عارف اشكرك ازاي يا سياده المقدم
ياسين: انا مش عملت حاجه الف سلامة عليك
يوسف: الف سلامة عليك يا دكتور
فهد: الله يسلمك ياسياده الرائد
رؤي: الف سلامة عليك يادكتور
فهد: الله يسلمك يارؤي شكرا انك فضلتي جنب جنه
ياسين: مين عمل فيك كده يا دكتور فهد
فهد: عمي بس انا مش عاوز اعمل محضر
يوسف: بس كده حقق هيروح وكمان هما هيحبسو
اختك وانت مش عاوز تحبسو
ياسين: انا هتصرف
يوسف: يعني هتعمل اي
ياسين:

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جنة الياسمين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!