Uncategorized

رواية خضوعي لقسوته الحلقة الثلاثون 30 بقلم ياسمين جمال

 رواية خضوعي لقسوته الحلقة الثلاثون 30 بقلم ياسمين جمال

رواية خضوعي لقسوته الحلقة الثلاثون 30 بقلم ياسمين جمال

رواية خضوعي لقسوته الحلقة الثلاثون 30 بقلم ياسمين جمال

اتصل سعيد على سلمى ولكن وجد هاتفها مغلق ليتصل على لؤى
سعيد :لؤى سلمى معاك
لؤى :ايوة انا اتصلت بيك بس مرديتش
سعيد :خير ف ايه
لؤى :ماما تعبت شويه وقالتلى هات مراتك اشوفها فخدت سلمى معايا
سعيد :ماشى ربنا يشفيها وانا تهدى الأمور هنا واجى أسأل عليها بنفسى وخلى بالك من سلمى
لؤى :حاضر
سعيد :لو صاحيه هات اطمن عليها
لؤى :لا هى نامت لما تصحى هخليها ترن عليك
سعيد :ماشى خلى بالك منها اوعى يحسلها حاجه
لؤى :متخفش سلمى ف عينى من جوة
سعيد :طب سلام بقى
لؤى :سلام
…………..
استيقظت لمار من نومها لتجد نفسها فى احضان حازم
لتنظر له وتعدى يدها على وجهه وملامحه لتجده قد استيقظ من اثر لمساتها وشدد فى احتضانه لها
لمار :حازم بتعمل ايه
حازم :بحب مراتى عندك مانع
لمار :طب اوعى بقى عايزة اقوم
حازم :امممممم وانا عايز انام
لمار :متنام
حازم :بطلى لماضه منتى عارفه مبعرفش انام غير ف حضنك
لمار :ليه منمتش طول التسع شهور
حازم :انتى كنتى بتنامى مرتاحه
لمار:لارد
حازم :شوفتى يلا نامى وضمها لحضنه مره اخرى وكأنه طفل يتعلق بأمه
لتحاول لمار التخلص من قبضته
حازم وهو يشدد فى احتضانه لها :نامى من سكات انتى دخلتى عرين الاسد ومستحيل تطلعى منه
لمار :طب اوعى علشان محمد
حازم :ماله محمد اهوه نايم وزى الفلل
لمار :بس انا عايزة اقوم
حازم :لمار حرام عليكى انا لسه جاى الساعه خمسه وعايز انام فأسكتى بقى ونامى
لمار :حاضر واستسلمت لحضنه ونامت
………….
استيقظت سلمى من نومها لتجد نفسها ف غرفه غريبه ولكن سرعان ماتذكرت ماحدث بالأمس لتدخل فى حاله بكاء هستيرى ليسمع صوتها لؤى ليدخل الغرفه ولكن عندما رأته انكمشت ف نفسها وكلما قرب منها بتنكمش اكتر
لؤى :سلمى متخافيشششششش انا
سلمى :لا ترد فقط خائفه ولكن عندما اقترب اكثر اغمى عليها من الخوف
لؤى :سلمى سلللللمى فوقى سلمى ردى عليا ليحملها وذهب بها المستشفى
……..
استيقظ حازم على صوت طرقات الباب لينهض وفتحه
حازم :ف ايه ياحور
حور :بابا بيقلك اللبس علشان الاجتماع بعد ساعه
حازم :حاضر هاخد شاور وانزل
حور :ماشى طب هات محمد
حازم :ليه
حور :وحشنى
حازم :ادخلى خوديه بس اوعى امه تصحى لتعضك
حور :ههههه
حازم :وطى صوتك
حور :حاضر ودخلت خدت محمد براحه وطلعت ودخل حازم يأخذ شاوره
…………
عز :فين حازم
حور :هياخد شاور وينزل
نهى :هو لازم يعنى يروح الاجتماع دا لسه جاى الفجر
عز :لا لازم يحضر يانهى دا مقدم مش ظابط
نهى :ربنا يحميكم
حور :هما قتلوا بعض ليه يابابا
عز :منعرفش والله يابنتى لأن مكنش ف حد معاهم وقت الحادثه بس اكيد اختلفوا ع حاجه بينهم
نهى :اللهم اجزى الظالمين بالظالمين واخرجنا منهم سالمين
عز وحور :امين
………..
خرج حازم من الحمام ووقف امام المرأه يظبك شعره
لتستيقظ لمار
لمار :صباح الخير
حازم :صباح النور
لمار :رايح فين
حازم :عندى اجتماع
لتنهض لمار وذهبت الى سرير صغيرها ولكن لم تجده ليبدوا عليها الخوف
لمار :محمد راح فين
حازم :اهدى حور خدته معاها
لمار :يعنى هو بخير
حازم :زى الحصان
………….
وصل لؤى على المستشفى وهو يحمل سلمى على زراعيه وجرت عليه احدى الممرضات وارشدته على الغرفه التى يضع بها سلمى
وجاء الطبيب:لو سمحت اطلع برا وخرج لؤى وهو قلق عليها
…………….
نزل حازم الى والده
حازم :انا جهزت
عز :طب يلا بينا
نهى :لا تفطروا الاول
عز :مش وقته وخرجوا
………..
ظل لؤى منتظر خارج الغرفه حتى خرج الطبيب
لؤى :هاه اخبارها ايه
الدكتور :هو مين عمل فيها كدا الانسه مشوهه جسديا لازم ابل….
لؤى :انسه
الدكتور :ايوة انسه هو ف حاجه
لؤى :لا اصل انا زوجها
الدكتور :بس هى عذراء
لؤى :محنا كاتبين كتابنا بس
الدكتور :ربنا يتمملكم بخير
لؤى :ممكن ادخلها
الدكتور :هو دلوقت مش هينفع خالص لأن المريضه فقدت الكلام مش بتتكلم وكمان عندها انهيار عصبى فأحنا لما نسيطر على الحاله ابقى ندخل حضرتك
لؤى :تمام وغادر الطبيب وجلس لؤى على الكرسى
لؤى :انسه يعنى انا ظلمتها هى انسه يعنى مخنتنيش يعنى دى خدعه طب هى هتسامحنى ولا لا يارب ارحمنى انا عملت ايه ف نفسى بعد محبتنى كرهتها فيا تانى بس والله لأدفع اللى عمل كده التمن واخد حقك وحقى ياروح قلبى
يتبع..
لقراءة الحلقة الحادية والثلاثون : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أستاذ قلبي للكاتبة نور الشامي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!