روايات

رواية تزوجت صقر الصعيد الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم مليكة مراد

رواية تزوجت صقر الصعيد الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم مليكة مراد

رواية تزوجت صقر الصعيد الجزء الحادي والعشرون

 رواية تزوجت صقر الصعيد الفصل الحادي والعشرون

رواية تزوجت صقر الصعيد
رواية تزوجت صقر الصعيد

رواية تزوجت صقر الصعيد الحلقة الحادية والعشرون

فهيمه.اطلعي يا هنيه نادمي ملك

هنيه.انتي تآمري يست الحجه

فهيمه.الآمر لله متسبهاش غير لما تنزل في يدك

هنيه بتخبط علي ملك

هنيه.ملك ملك افتحي

ملك.عايزه ايه يخاله

هنيه.افتحي هتوقفيني كده علي الباب

ملك.معلش تعبانه شويه سبيني دلوقت وانا هنزل شويه كده

هنيه بزعل.الحجه قالت منزلش من غيرك

ملك بتعب .معلش قوليلها نعسانه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تحت

هنيه بزعل.قولتلها بس مرضتش تنزل

فهيمه.متشابطه هي وفارس ربنا يهديه اقولك ايه يا زينب روحي اطلعي شوفيها وتكلموا سوا شويه

زينب.حاضر يا مرت عمي

طلعت زينب عند ملك

زينب.ملك افتحي انا زينب

ملك .حاضر

فتحت ملك بابتسامة. تعالي ادخلي انتي تنوري

زينب بابتسامه.ده نورك

زينب.قوليلي مش عايزه تنزلي ليه

ملك تعبانه شويه

زينب.حامل ياك

ملك بضحكت وجع.حامل ايه بس مشيفاش وشي

زينب .اول مفتحتي خدت بالي هو اللي عمل كده صح

ملك بدموع.ايوه

زينب .ليه

ملك سكنن

زينب حطت ايدها علي ايد ملك

زينب.اعتبريني زي اختك واتكلمي ومش هقول لحد

ملك بدموع.انا قولتله ……………

زينب.متزعليش نفسك شويه ويهدا

ملك.متعرفيش راح فين

زينب.لاه نزل من بدري كان باين عليه مطايقش حاله ومش عمي هواري نادم عليه مردش

ملك.سيبك مني انتي عامله ايه

زينب بزعل.زي منتي شايفه

زينب ببكاء .اقولك حاجه بس متقوليش لحد

ملك .متبكيش وحضنتها

بعد دقايق بعدت عنها

ملك.قولي

زينب.انا مغصوبه عليه مش بحبو سمعت انه بتاع حريم

ملك.دلوق يتغير هو حظنا كده هنعمل ايه

زينب.يعني انتي مغصوبه

ملك. هتعرفي بعدين

زينب باستغراب.طب بتحبيه

ملك.بحبه قوي هو حبيبي وكل حاجه ليا

زينب بضحك. الله الله انا افتكرتك بتكرهيه

ملك بضحك. لاه روحي فيه بس هو طبعه شديد وعشان هو راجل صعيدي متحملش اللي قولته بس هو حنين عليا دي حنيته هي اللي بتخليني زي الطفله معاه

زينب.طب مق……

ملك .انهارده قلي اني خدامه وقال……كلامه وجعني انا التانيه مش عارفه قاله في وقت غضب ولا بيتكلم بجد

هنيه يتخبط علي الباب

ملك.مين

هنيه.هاشم بيه عاوز زينب

زينب.طب هنزل انا ونكمل كلامنا بعدين

ملك ماشي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(هسرع)

في وقت متأخر باليل

دخل فارس الاوضه لقي ملك فارشه ونايمه علي الارض

فارس بضيق.انتي يبت يملك قومي

ملك.نعم

فارس جهزي طفح

ملك قدامك اهو علي الترابيزة

فارس .وجهزي الحمام

ملك.جاهز والهدوم فيه

فارس سابها ودخل الحمام

عند هاشم

هاشم بعد عنها ودخل الحمام

بعد شويه خرج منه وطالع بره

زينب.رايح فين

هاشم بغضب .لو اتكررت تاني هجط”علك لسانك

زينب بدموع. اني مرتك وليا حق اعرف رايح فين اكيد رايحلها صح

هاشم بغضب قولت ملكيش دعوه غوري نامي وسابها وخرج

عند فارس خرج من الحمام وكانت ملك قاعده علي الارض

فارس بضيق. ايه اللي انتي لابسااه ده.

ملك.ايه عبايه

فارس بضيق. ادخلي غيريها بسرعه

ملك .مش عايزه

فارس قرب منها وزقها عند الدولاب .هو في ايه الدنيا اتشقلبت خالص كده الخدامة مبقتش تسمع كلام أسيادها ليه وقرب منها يبوسه”ا بس هي زقته

ملك بدموع بصتله. وبردو في واحد يبص لخدامه

فارس بهدوء.انتي مش قد الحركه الزفت اللي بعدتيني بيها عنك ف انا هبررهالك واقول عيله صغيره وغلطت بس لو اتكررت تاني متلوميش غير نفسك وادخلي غيري وآخر مره هقولك كده

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ملك دخلت غيرت ولبست قمي’ص اسود طويل

فارس. شاطره تعالي بقي

ملك قربت وشدها قعدها علي رحله

ملك . خليني اقوم

فارس وهو بي””بو”””س رقبت”‘”””‘ها شاء اسكتي

ملك بدموع .أبعد انت بتوحعن””””””ي

فارس بعد عنها بهدوء

فارس افتحي بؤقك

ملك.مش عايزه

فارس. يلا

ملك.وانا قولت مش عايزه

فارس ضغط علي وسطها

فارس.افتحي

ملك بدموع بصتله وانا قولت مش عايزه وقامت بعدت عنه

فارس قرب منها ومسك شعرها فك التوكه منه

فارس حضنها من ضهرها.

ملك دموعها نازله وساكته

فارس .روحي شوفي رايحه فين

ملك راحت نامت علي الارض وهو علي السرير

ملك .من جواها حتي محاولش يصالحني وازاي سايبني نايمه علي الارض كده

فارس من جواه.دي عيله صغيره وغلطت نقوم نشوف اخرتها

فارس جه جمبها ونام علي الارض

فارس.قومي ننام علي السرير

ملك .لا مش عايزه نام انت

فارس بضيق. ملك قومي متعانديش ضهري بيوجعني لما انام على الارض

ملك بدموع بصتله. الخدامة مكانها علي الارض

فارس قرب منها وحط ايده علي وشها.مكنش قصدي هي طلعت مني كده غصب عني والله طيب قومي نامي انتي علي السرير وانا انام هنا

ملك.وانا مش عايزه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فارس. طيب ننام هنا

ملك بعد دقايق

ملك.هو ضهرك بيوجعك بجد ولا بتهزر

فارس. وجعني بجد

ملك.طب قوم ننام علي السرير

فارس قرب منها وشالها حطها على السرير

ملك.مش كنت بتقول ضهري وجعني

فارس بضحك. انتي اخف من الريشه

ملك بضحك.مضحكنيش عشان زعلانه بجد

فارس.طيب تعالي نامي في حضني ونشوف الموضوع ده

ملك م صدقت قالها كده واترمت في حضنه علطول

ملك.فارس اللي انتي قولتيه زعلني قوي اللي رحمك مني انك لسه صغيره

ملك. متقولش صغيره عندي عشرين سنه

فارس.في نظري لسه صغيره وبعدين انا اكبر منك ب ٨ سنين

ملك.طيب لسه زعلان

فارس.لاه مش زعلان مش عايزك تدخلي كريمه في اي حاجه مفيش اصلا بينا حاجه عشان تجبيها في الكلام

ملك بتفكير. هو الكلام اللي قولته الصبح ده كان بجد

فارس لاه مكنش بجد طلع في وقت غضب والكلام اللي بيطلع وقت غضب مش بيبقي حقيقي

ملك.مش مصدقه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فارس بضحك. ايه اثبتلك

ملك.لاه والله مش قصدي كده

فارس ملس علي شعرها بحنيه.انا سايبك براحتك

ملك.اقولك حاجه

فارس.قولي

ملك.خليها بكره تصبح علي خير وحضنته اكتر

فارس.وانتي من اهل الجنه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت صقر الصعيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى