Uncategorized

رواية ما بين الحلم والحقيقة (دار الأيتام 2) الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم أميرة أسامة

 رواية ما بين الحلم والحقيقة (دار الأيتام 2) الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم أميرة أسامة

رواية ما بين الحلم والحقيقة (دار الأيتام 2) الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم أميرة أسامة

رواية ما بين الحلم والحقيقة (دار الأيتام 2) الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم أميرة أسامة

طول الطريق كان الشباب مقضينه هزار وضحك ويقطعو على بعض بالعربيات ويسبقو بعض ويقفلوا الطريق على بعض عدي الوقت بينهم ضحك بين الشباب وخوف ورعب من البنات اللي كانو مقضينها صوات وخصوصا عشق اللي كانت مرعوبه من سواقة ليل اللي كان طاير وسابق الكل
بعد وقت بسيط هديوا وقرروا يمشوا براحه..
ليل…بضحك هتفضلي خايفه كده كتير????
عشق…ليل على فكره اللي بتعملوه ده مش صح????
ليل….ياحبيبي بنهزر وبعدين ما جاسر اللي استفزني
عشق…ياليل السواقه مفيهاش هزار واحنا في طريق مفتوح مش فارق معاكم نفسكم طيب مش فارق معاكم اللي راكبين معاكم طيب بلاش مش فارق معاكم ارواح ناس تانيه ممكن تأذوها????
ليل…ياحبيبي الطريق فاضي وكل وفين وفين بتيجي عربيه واكيد طبعا فارق معانا نفسنا وانتوا والناس كمان بس ده هزار شباب يعني متكبريش الموضوع بقى
عشق….مكبرش الموضوع بزمتك ده هزار ..عايزه بس اقولك اني كل يوم بيحصل حادثه ويروح فيها شباب كلهم لسه صغيرين بسبب الهزار ده
عشان خاطري ياليل بلاش الهزار على الطريق وبعدين انت كنت هتقلب جاسر بالعربيه لما قفلت عليه تخيل بقى لا قدر الله لو جاسر معرفش يتحكم بسرعه في العربيه كان حصله ايه هو وتمارا وميرنا
????
ليل…بضحك خلاص بقى ياستي حقك عليا انا اسف واوعدك مش هتتكرر تاني وبعدين بلاش نكد بقى الواد نوح كان معاه حق انتوا نكديين اوي
عشق…????????احنا نكدييين
ليل…بضحك لا البنات لكن انتي لا
عشق…ليه هو انا مش بنات????????
ليل…انتي ست البنات????
ابتسمت عشق بحب …بتسكتني بالكلمتين دول صح
ليل…بصراحه ????اه ????????
عشق…بقى كده
ليل…لا والله بهزر بس عموما ياستي اوعدك مش هنهزر كده تاني
عشق…اما نشوف…بقولك ايه هو احنا بكره هننزل الشركه
ليل…ايه خدتي على الراحه ولا ايه يا هانم????
عشق…لا والله ابدا بالعكس الشغل وحشني واصلا الساعه الوقت 9وخلاص قربنا نوصل وهنروح ننام يعني اكيد مش هنبقى تعبانين
ليل….على فكره انا بهزر والله لو بجد مش قادره وحابه ترتاحي انتي والبنات بكره خليكوا وتعالوا بعد بكره
عشق…لا طبعا انا مش تعبانه اصلا وفي شغل كتير متأجل كفايه كده بقى
ليل…ماشي عموما فكري واللي انتي عيزاه اعمليه
عشق…لا هاجي بقولك ايه
ليل…ايه ياحبيبي
عشق…بأرتباك فضلت تفكر تقوله ايه
ليل…في ايه يا عشق قولي على طول اللي انتي عيزاه متفكريش
عشق…امم هو يعني المفروض انك هتبدأ الشغل في مشروع ريما امته????
ليل….حبيبي انا قولتلك قبل كده ان المشروع ده واي كلام فيه في ايدك انتي انا بره المشروع ده خالص
عشق…مانا عارفه انك قولت كده بس بردو مقولتليش ابتدي معاها امته
ليل…وانا اقولك ليه المفروض انك انتي تختاري الوقت مستنياني ليه
عشق…ايوه بس انا فكرت ان انت اللي هتقولي امته
ليل…لا ياحبيبي انتي اللي هتقولي مش انا
عشق….يعني ابتدي
ليل…لو جاهزه ابتدي مش جاهزه خليها مستنيه لحد ما انتي تقرري هتبدأي امته
ابتسمت عشق بحب
ليل…كان سايق ومش باصص لها بس حاسس بأبتسامتها
سرحت عشق في ملامحه لكن فاقت على صوته الهادي
ليل…بأبتسامه وهو باصص على الطريق هتفضلي بصالي كده كتير
عشق…ابتسمت ايه ممنوع
ليل…بصلها لا طبعا مش ممنوع مسك ايدها باسها وشدها لحضنه وكمل سواقه وهو واخدها في حضنه..
اما عند جاسر
فا بعد ما تمارا اتخانقت معاه عشان بيجري بالعربيه هي وميرنا
اطمنت لما هديوا سندت راسها على كتفه وراحت في النوم
جاسر…لميرنا هاتيلي ازازه مايه ياميرنا
ميرنا…حاضر…اتفضل
جاسر…شكرا
ميرنا…بابتسامه حرام عليك نشفت دمها البت نامت من الخوف
جاسر…ماهي خدت حقها دي زرقتلي دراعي من الضرب
ميرنا…بضحك تستاهل انتوا رعبتونا اهو اللي عملتوه ده لو عملتوه في لندن كان زماننا مقضين باقي اليوم في السجن
جاسر…بضحكه تقوليلي
ميرنا….بس شكلها بتحبك اوي يا جاسر
جاسر…بحب باس تمارا من راسها
وانا كمان بحبها اوي
تمارا…سمعتهم وهي نايمه….انتي يابت يا ميرنا ازاي تقوليله اني بحبه بتتكلمي على لساني ليه طب انا مش طيقاه بقى
ميرنا…يا مامي دي صاحيه
جاسر…بضحك خضتيني ياشيخه يا بت انتي مش نمتي
تمارا…بصوت نايم هو اللي يعرفكم يعرف ينام صوتكم خارم وداني
ميرنا…بضحك طب نامي خلاص مش هتكلم انا بكلمه عشان مينامش في الطريق بسليه
تمارا…طب ما تطلعوا اللب بالمره
جاسر…خلاص يا ام لسان طويل ده بدل ما تقومي تتكلمي معانا
قامت تمارا من على كتفه وادي قومه ارغي يا عم الحاج
جاسر…????????????يخربيت رومانسيتك
تمارا…لا والله رومانسيه لحد ما قطعتلي الخلف
جاسر…بجرئه ماتخافيش انا هرجعلك الخلف تاني
تمارا…???????? انت قليل الادب على فكره
ميرنا…بضحك الله الراجل بيصلح غلطته????????
تمارا…????????غلطت ايه اللي بيصلحها ياللي اشوفك زي ما انا عايزه هو الادب معداش على عيلتكم خالص كنت فاكره جاسر بس طلعتي انتي كمان زيه
ميرنا…بضحك ده انا مؤدبه
جاسر…هو احنا عملنا حاجه بس
تمارا…انا هنام احسن ما ارتكب فيكم جريمه
سندت تمارا راسها على الكرسي
جاسر…ارجعي يابت على كتفي تاني
تمارا…بعينك????????
جاسر….ارجعي بدل ما اسوق بسرعه
رفعت تمارا راسها وبصت لميرنا
تمارا…معلش يا اخت ميرنا بس ابن عمتك مجنون ????????
وراحت نايمه على كتفه
ميرنا…بضحك ماصدقت يا جاسر واخد بالك
جاسر…ضحك وسكت
بصتله تمارا
جاسر…ايه وانا مالي
تمارا…مانت بتضحك ومبسوط اوي يا اخويا ببنت خالك
جاسر…يا بت انا نطقت منك لله يا ميرنا????????????
تمارا…هنام ومش عايزه اسمع صوتك????
ميرنا…بضحك حاضر يا ابله تمارا????
تمارا…بصوت واطي لكن مسموع الله في عينك قال ابله قال
فضلوا يناقروا بعض طول الطريق..
اما عند ادم ونوح
نوح….ادم تركن واجي اسوق شويه
ادم…لا خليك انا تمام..انا فكرتك نمت اصلا مش سامعلكم صوت
نوح..لا نور اللي نايمه
ادم…طيب نام لو عايز انا تمام
نوح…اشطا لو تعبت قولي اكمل بدالك
ادم…اوك
سند نوح راسه على راس نور اللي نايمه على كتفه ولبس ماسك على عينه ونام
ادم….زهره لو عايزه تنامي نامي
زهره…لا خالص انا صاحيه معاك وبعدين هنام كلنا ونسيبك
ادم…وايه المشكله نامي وارتاحي ماهما نايمين اهم
زهره…لا عشان هتحس انك عايز تنام خليني صاحيه معاك عشان تفوق
ادم…بابتسامه طيب مش جعانه في سناكس كتير في الشنط معاهم كلي اي حاجه
زهره…لا انا شبعانه خالص مش عايزه انت عايز تاكل اي حاجه انت مكلتش كويس لما كلنا الاكل مش عجبك
ادم…فعلا البيتزا اللي نوح طلبها معجبتنيش
زهره…طيب خلاص هجبلك حاجه تاكلها عايز ايه
ادم…هو في ايه
زهره…استنى هقولك
لفت زهره خدت الشنطه اللي على ايد نور
فضلت تطلع اللي فيها
زهره…اهو اختار
خد ادم علبه صغيره فيها بسكوت
زهره….مش عايز حاجه تانيه
ادم…لا خلاص انتي كلي حاجه
زهره…والله مش قادره انا شبعانه جدا رجعت زهره كل حاجه تاني في مكانها
ادم كان بيحاول يفتح البسكوت مكانش عارف ماشي مركز في الطريق عشان ضلمه خالص يادوب نور عربيته وكل كذا متر عامود نور
خدت من زهره البسكوت
فتحتهوله
زهره…اتفضل
خده ادم من ايدها وطلع واحده ادهالها
زهره….والله مش عايزه يا ادم
ادم…عشان خاطري
زهره…ماهو في كتير لو جعانه هاخد
ادم…عشان خاطري????
ابتسمت زهره باحراج ومدت ايدها خدتها منه وفضلت مسكاها في ايدها..
ادم…يلا كليها????????
زهره…والله شبعانه طب اقولك حاجه
ادم…قولي
زهره…هشيلها وهفضل مخلياها معايا
ادم…بابتسامه وهو رافع حواجبه
ذكرى ياعني????
زهره…اه يعني
ادم….ياعبيطه هو النمل هيخليها????
زهره…ايه ده ممكن ياكلها????
ادم…بضحك ممكن ده اكيد
زهره…ايوه بس انا عايزه اشيلها ذكرى
ادم…طيب كليها وانا هبقى اديكي حاجه تشيليها ذكرى ????????
واضح الجنان فيكم كلكم مش تمارا ونور بس
زهره…بضحك تصدق انا غلطانه اني عابزه اشيل حاجه ذكرى منك
ادم…يا مجنونه هو حد قالك اني هموت
زهره…بسرعه بعد الشر عليك
ابتسم ادم….ايه خايفه عليا
بعدت زهره عينها عنه بسرعه وأنبت نفسها على ردها ده????????
ادم…بضحك ايه بعدتي وشك عني ليه
فضلت زهره باصه ادامها وضربات قلبها سريعه ومش قادره تبص في وشه وضربت لخمه
ادم….بقى كده مبترديش عليا طب يارب اموت????
زهره..بصتله ادم بلاش كده بجد هزعل منك بتدعي على نفسك كده ازاي
ادم…مش انتي مش راضيه تكلميني
زهره….عايز ايه
ادم…خايفه عليا؟
زهره…اكيد طبعا
ادم…ليه????
زهره…هو ابه اللي ليه عشان لازم اخاف عليك
ادم….وليه لازم
زهره…بابتسامه انت عايز ايه يا ادم
ادم…بضحك يا ستي مش عايز بسألك سؤال وخلاص
زهره….عشان لازم اخاف عليك يا ادم
ادم…طب وده حب مثلا
بصتله زهره باحراج????
ادم…ضحك يا بنتي في ايه ليه البصه دي
زهره…انت قلبت على نوح ليه
ادم….رخم يعني
زهره…بضحك شويه
ادم…اممم بقى كده طب ايه رأيك اني مش هسيبك انهرده????????
زهره…بأبتسامه اكيد يا ادم حب
ادم…بجد يا زهره
زهره..هزت زهره راسها
ادم….ربنا يخليكي ليا مسك ادم ايدها باسها
حست زهره باحراج سحبت ايدها بهدوء وهي طايره من الفرحه وكملوا طريقهم
عدى الوقت بسرعه..
واخيرا وصلوا
طلعهم ليل لحد فوق مع الامن دخلهم الشنط ونزلوا
دخلوا البنات على اوضهم
ميرنا….شكرا بجد يا ليل مش عارفه اقولك ايه
ليل…بتشكريني على ايه يا عبيطه انتي هو انا عملت حاجه
ميرنا…ميرسي ياليل هسيبكم انا بقى واروح اشوف اوضه عشان مقتوله من النوم
ليل…استني يا ميرنا عايزك
ميرنا…نعم
ليل…بكره ان شاء الله عايزك تيجي مع البنات الشركه اتكلمت انا وعشق واتفقنا نحكيلك كل حاجه عشان احنا محتاجينك معانا الفتره الجايه دي
ميرنا…طيب تمام انا تحت امركم طبعا
ليل…الامر لله وحده عموما روحي يلا نامي وبكره نتكلم
ميرنا…ماشي تصبح على خير
ليل…وانتي من اهله
عشق…هعدي عليكي الوقت قبل مانام
ميرنا…ماشي يا قلبي
عشق…روح على طول بقى ونام
ليل…انام ايه انا عندي مشوار مهم
عشق…مشوار ايه????
ليل…حب يلاعبها يعني يا عشق مشوار كده وهبقى اروح
عشق…بغضب بسيط لكن واضح
هو ايه اللي مشوار الساعه 11ونص
ليل…طب وايه يعني يا حبيبي ده السهر بيبتدي من بعد كده كمان
عشق…نعم سهر ايه ياليل انت بتهرج بعدين هتسهر مع مين هما قادرين يسهروا دول تلاقيهم نايمين تحت
ليل…ومين قالك اني خارج معاهم
عشق…بحزن امال انت خارج مع مين ياليل????????
ليل…عشق مش وقته يلا تصبحي على خير
عشق…بحزن وانت من اهله????
مشي ليل كام خطوه وهو بيضحك ووقف رجعلها تاني
ليل…مدخلتيش ليه????
عشق…مستنياك تدخل الاسانسير وكنت هدخل
ليل…طيب انتي مالك مكشره ليه
عشق…لا مش مكشره???? عايزه بس انام
ليل…بحب يعني مش مضايقه اني هسهر
عشق….لا????
ليل…طب عيني في عينك
عشق…يلا ياليل روح عشان متتأخرش
ليل…طب وانتي مالك اتأخر ولا لا????
عشق…لا مالي طبعا عشان هفضل قلقانه عليك لحد ماتوصل
مسك ليل ايدها باسها
بحبك يا عشق والله العظيم بحبك
على فكره انا بهزر معاكي انا مروح على البيت يا مجنونه
عشق ..بصتله بجد
ليل…وحيات عشق❣️
عشق…انت رخم على فكره
ليل…بس بحبك ????
عشق…طيب يلا امشي بقى
ليل…بتطرديني????????
عشق…بأبتسامه اه بطردك
ليل…ماشي يا ستي وانا راضي يلا ادخلي ومترغيش مع العيال دي وروحي غيري وخدي شاور و نامي على طول عشان تقدري تصحي الصبح
عشق…حاضر يا حبيبي اول ما تروح طمني عليك
ليل…حاضر يلا ياقلبي ادخلي واقفلي
عشق…طيب هشوفك لحد ما تدخل الاسانسير
ليل…ادخلييي????
عشق…هدخل حاضر بس
ليل…قولت ادخلييي????
عشق…ياساتر حاضر
ليل…تصبحي على خير????
عشق…وانت من اهل الخير يا قلبي????
مشي ليل هو والشباب
عشق…خبطت عالباب عند ميرنا
ميرنا…ادخل
عشق…فتحت ايه لسه صاحيه
ميرنا…كنت باخد شاور كنت هتجنن واوصل باي طريقه عشان الشاور ده
عشق….طيب الاوضه تمام
ميرنا…كله تمام
عشق…طيب مش جعانه اجبلك اي حاجه
ميرنا…بابتسامه حبيبتي ياعشق شكرا انتي على طول شايله الهم كده
عشق…ولا هم ولا حاجه انا بس بطمن عليكو
ميرنا…انا مش جعانه والله ولو جعانه هاكل
عشق ..عموما التلاجه فيها حاجات كتير لو حسيتي انك جعانه عيشي مع نفسك
ميرنا…حاضر روحي يلا بقى غيري وخدي شاور
عشق…هشوف تمارا وزهره الاول يلا تصبحي على خير يا حبيبتي
ميرنا….عشق
عشق…نعم
ميرنا….انتي طيبه اوي
عشق…بابتسامه يلا يا بت يابكاشه انتي نامي????????
ميرنا…حاضر هبعت بس رساله لهادي وانام على طول هو اكيد نام بس قاللي اطمنه لما اوصل
عشق…ماشي يا حبيبتي يلا اشوفك الصبح
ميرنا…????????????
…..
راحت عشق عند تمارا
توتي خلصتي شاور
تمارا…اه مش قادره هموت من التعب
عشق…طيب نشفي شعرك التكييف هيتعبك كده
تمارا…والله ما قادره حتى اتسرح
عشق راحت عليها مسكت منها الفرشه سرحتلها شعرها وهي اعده تتاوب تحت ايدها
عشق…يلا قومي نامي بقى
تمارا…حاضر تصبحي على خير يا قلبي
عشق…وهي بتبوسها وانتي من اهل الخير
خرجت عشق راحت بصت على زهره مكانتش في الاوضه
عشق…زهره انتي لسه بتاخدي شاور
زهره…من الداخل ايوه ياعشق انا بلبس اهو
عشق….طيب ياحبيبتي انا بشوفك قبل ما ادخل مش عايزه اي حاجه
قيل ما انام
فتحت زهره وخرجت
زهره…ايه ده انتي لسه بهدومك
عشق…كنت ببص على ميرنا وتمارا
زهره…انتي على طول شايله همنا كده يا عشق
عشق…امال اشيل هم مين بس وضربتها على كتفها وبعدين مانا على طول بطمن عليكم قبل مانام
زهره…وهي بتحضنها ربنا يخليكي لينا يارب يا عشق
عشق…ويخليكوا ليا ياحبيبتي بقولك ايه جعانه اجبلك حاجه تاكليها
زهره…لا خالص مش عايزه انا مقتوله نوم
عشق…طيب يلا اتسرحي ونامي علي طول
زهره….حاضر تصبحي على خير
عشق…وانتي من اهل الخير????
راحت عشق على اوضتها
خدت هدوم ودخلت خدت شاور وبعد شويه خرجت ظبطت نفسها وطلعت عالسرير بتعب
كلمها ليل
عشق…الووو
ليل…ايه لسه صاحيه
عشق…اه وصلت
ليل…اه يا حبيبي انا كنت ببص على مهره وعشق عشان وحشوني وطالع
عشق…وحشوني انا كمان
ليل…وانتي وحشتيهم ووحشتي صاحبهم
عشق…بحب وصاحبهم واحشني
ليل….بجد
عشق…طبعا بجد
ليل…بحب طب يلا يا قلبي روحي نامي بقى
عشق…حاضر يا حبيبي تصبح على خير
ليل…وانتي من اهلي????
…….
بعد ما الشباب طمنوا البنات راح كل واحد في ثبات نوم عميييييق
……..
عشق….انت مين وليه بتعمل كده
…مش مهم انا مين المهم بعمل كده ليه
عشق…بتعمل كده ليه
…بكمل رسالتي
عشق…رسالة ايه
…الرساله اللي جيت عشانها الدنيا واديني خلصتها وماشي
عشق…طيب استنى شويه
…مبقاش ينفع لازم امشي
اشوفك بخير
عشق….ارجوك استنى
استنى استنى …
صحيت عشق….اعوذ بالله من الشيطان الرجيم…شربت مايه وقرأت قرآن وصلت الفجر ورجعت تنام شويه كمان….
في صباح يوم جديد
قام ابطالنا من نومهم وبعد ما خلصوا روتينهم الصباحي راحوا على الشركه كلهم
وبعد وقت بسيط كان الكل في الشركه
خلص ليل شويه اوراق هو وعشق
جاسر وتمارا من بداية الصبح كانوا مسحوليين في الشغل
وكان الوضع نفسه عند ادم ونوح ونور وتمارا
اما عند ميرنا فكانت في المكتب مع ليل وعشق بتلعب في موبايلها لحد ما ليل وعشق يخلصوا الشغل المهم اللي في ايدهم
وبعد وقت مش قصير اخيرا خلصوا اللي في ايدهم واعدوا مع ميرنا ابتدوا يحكولها كل حاجه بالحرف طول الوقت ميرنا بتسمع فاتحه بقها ومبرقه عينها من اللي بتسمعه????????
ليل….دي كل الحكايه زي ما سمعتيها مني انا وعشق
ميرنا…انا مش قادره استوعب اللي سمعته ده
ليل…ميرنا يمكن انتي الوحيده اللي ممكن تكوني عارفه الحقيقه كامله لحد الوقت ومش هفكرك الجزء بتاع عمي ده جاسر ميعرفهوش ولا اي حد فيهم
ميرنا…لعشق انتي ازاي مستحمله كل ده بجد
عشق …مش مهم يا ميرنا المهم انها تعدي زي مانا عايزين
ميرنا…انا معاكم في اي حاجه بس مفهمتش لسه انتوا عايزني في ايه
ليل…هقولك يا ميرنا كل حاجه بس طبعا اتفاقنا ده الكل هيعرفه عشان محدش يستغرب اللي هتعمليه
ميرنا…طيب تمام
عشق….بضحك ميرنا مصدومه
ميرنا…انا حقيقي فعلا مصدومه مش مكدباكي على فكره بس الموضوع بالنسبالي غريب
عشق….اذا كان هو نفسه غريب عليا انا
ليل…المهم انا هفهمك كل حاجه الوقت انا عايزك فيها هتنفذيها بالحرف يا ميرنا انا عارف انك ذكيه اللي اقولك عليه بالحرف طبعا انا واثق فيكي وبيتهيألي انتي انسب حد للي هقوله ده
ميرنا…..ان شاء الله ياليل هنفذ كل حاجه زي مانت عايز
ليل…ان شاء الله بصي بقى يا ستي ……….و ابتدا ليل. يقول لميرنا الخطه اللي هينفذوها ????????????????
خلص اخيرا اليوم كان طويل عليهم جدا بعد رحله متعبه
وبعد ما خلصوا شغلهم قرروا يروحوا لحاج محمد عشان يطمنوا عليه نور كانت فرحانه انها راحه تشوفه وتطمن عليه
وصلوا كلهم المستشفى وكانت معاهم ميرنا لاول مره
طلعوا بصوا عليه وكأن كل حاجه زي ما هي ونفس نومته مفيش اي تغير نايم لسه مفاقش لسه الاجهزه متوصله بيه
نور…نزلت دموعها وحشتني اوي يا بابا هتصحى امته بقى
عشق..ان شاء الله هيفوق ويفرح بيكي انتي ونوح
نور…يارب ياعشق نفسي ياخدني في حضنه اوي نومته طالت اوي
تمارا….المهم انه يقوم بالف خير هو بس بيعرف غلاوته عندنا
نور…يارب يا تمارا
زهره…طب اقولك على حاجه انا حاسه انه هيفوق ويبقى زي الفل وحاسه كمان ان هو هيفرح بينا كلنا مع بعض
نور…بابا فاته احداث كتير اوي انا هحكيله ايه ولا ايه
عشق…بضحك تصدقي بالله الراجل ده دخل في غيبوبه مخصوض عشان رغيك ده
تمارا…وخصوصا يوم الخميس????????????
نور…بابتسامه طب والله وحشني يوم الخميس اوي معاه????????????
زهره…ربنا يقومه بالسلامه يارب
ميرنا…ربنا يشفيه يارب يا نور ان شاء الله
نور…يارب يا ميرنا
ميرنا…الشباب جايين اهم
نور…بلهفه ايه الدكتور قال حاجه
ليل…نفس كلامه يانور
نور…يعني ايه مفيش جديد
ليل…بس اللي يطمن ان مفيش اي مضاعفات ولا اي حاجه وحشه الدكتور بيقول ان كل الاجهزه بتاعته شغاله كويس جدا ومفيش اي قلق خالص عليه بس الغيبوبه دي ملهمش اي يد فيها دي بتاعة ربنا يعني ممكن يفوق الوقت بعد شويه بكره اسبوع شهر ربنا اللي عالم المهم انه بخير
نوح…ادعيله يا نور
نور…بدعيله والله ربنا يقومه بالسلامه
الجميع…ان شاء الله
فضلوا كلهم واقفين شويه يتكلموا عن حالة حاج محمد ويحاولوا يفكوا نور ويطمنوها واخيرا قرروا يمشوا نزلوا مع بعض تحت لمكان العربيات ماهي راكنه
وفجأه…????????????????????????
يتبع…..
لقراءة الفصل الثلاثون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!