روايات

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الثاني الفصل السادس والعشرون 26 بقلم نوسه حمادة

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الثاني الفصل السادس والعشرون 26 بقلم نوسه حمادة

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الثاني الجزء السادس والعشرون

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الثاني البارت السادس والعشرون

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الثاني
رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الثاني

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الثاني الحلقة السادسة والعشرون

محمد:اه محمد معلش بقا جاي بدري من الشغل قرب منها وهيا بترجع للورا لما خبطت في الباب قفل الباب من وراه وهيا بلعت ريقها بصعوبه ينفعش يا سوسو تخرجي من ورايااا ….
بسمله بتوتر:اصل …اصل …ل…ليندا كانت بتعيط جامد ومش عارفه اعمل اي والله لو كدا مكنتش خرجت بعدين والله متاخرت…..
بدأت تخاف من نظراته ليهاا جداا مش قادره حاسه انها هتعيط …..
محمد بزعيق:طب يا بسمله هانم ….بتقرري من دماغك
وعدتي بتخرجي من غير متعرفيني….منتي لو خرجتي اول مره هتتعودي …لازم تتربي عشان معتيش تعميلهااااا ‏_بسمله بخوف:لا ونبي …انا اسفه ….أن……انااا
فجاه شدها وققعت علي السرير …بسمله بعيط وهيا بترجع لورا ….لا ونبي يامحمد ابعد عنيي ……..

_لاونبي يامحمد ابعدي متخوفنيش منك ….
_محمد بزعيق وهو ماسك شعرها:بتعملي كدا ليييي
بسمله بعياط:انا اسفه ……
_ليندا دخلت بمرح:ماما……سكتت ……وعيطت لما شافت بسمله بتعيط….محمد بعد عنها لما شفها وخرج من القصر كله …..
ليندا بعياط:هو بابا ضربك ياماما …انا اسفه انا الي عملت كل دا فيكي …
بسمله قامت من مكانها …..ليندا:ماما
نزلت ولسه خارجه من القصر قابلت جاسر …
لقته بتعيط:انتي كويسه ياماما ….
لقته بتتجه ناحيه القصر من بره ماما انتي راحه فين
بسمله:ملكوش دعوه مش عايزه اقعد هناا
لسه هتخرج ليندا بعياط:لا لاااااا ياماماااا
جاسر:ماماااااااااااا يا ماما أغمي عليها وقعت
ليندا بعياط:ياماماااا
جاسر دخل المكتب وجاب تلفون رن علي محمد مردش
طلع تاني:ياماما فوقي يااميييي يا مامااا
دلف للمطبخ:ملقاش داده
دخل المكتب تاني بيرن مفيش رد بعتله رساله ….بيفوق فيها ….
في الشركه كان متعصب اووي وماسك ورق كتير
كل شويه تلفونه يرن مسكت التلفون وشاف الرساله
في القصر:ياماما ردي علينااا
بعد مده محمد ايجه ….وغمي عليها وشالها بسرعه ودخل اوضتهم……..وليندا وجاسر دخلوا معاهم
ليندا بعياط:ماما مالها يا ….ب…بابا
فك طرحتها مسك وجهها بايده …..عرف أن ضغطها وطي
………محمد:اخرجوا بره الوقتي …
واقفين بيعيطوا بيبصلها
_هو انا مش قولت بررررره
خرجوا خارج الغرفه….
*************
صفا:اي دا بقا يامروان الي بتعملوه مع كريم جيبلنلوا اسد هنااا
مروان:محبتش حاجه والله
صفا:تقصد بباك صح …..
مروان:ايوا هو بعدين…..قرب منا جامد انتي وحشتيني اووي علطول مشغوله بالاولاد ….
صفا بخجل:انا برضو ولا انت
مروان قرب منها بسها برقه علي خدودهاا
صفا بخجل:يامروان ابعد بقاا العيال صحين
*********
ليندا دخلت لقت محمد قاعد علي الاريكه….وقربت منه وشالها علي رجليه…انا السبب يابابا انت اكيد زعقتلها عشان احنا خرجنا من وراك صح طب هيا هتكون كويسه
محمد بهدوء وهو بيحضنها:الحمد لله ياقلبي هيا حلوه بس ضغظها وطي شويه ….
كان متىركبلها محاليل …..
ليندا نوم:عايزه انام جمب ماما
محمد:لاء مينفعش هيا تعبانه روحي نامي مع هاجر ….
ليندا نوم:طيب ….
شويه فاقت بتعب جامد لقت الكلونه في أيدها
بسمله بتعب:اه اه انا فين …..بتبص في أيدها وبصت جمبها لقيته محمد بيقرب:انتي كويسه ياقلبي
بسمله بعتاب:اه كويسه متقولش ياقلبي ….
محمد:اومال اقول اي
بسمله:هو في اي واي الي في أيدي دي ….
محمد:اغمي عليكي وركبتللك محاليل
بسمله:شكرا
محمد:الشكر لله ……
بسمله:لو سمحت ابعد كدا عايزه انام …..
محمد:تمام…..بس يعني انتي زعلانه مني
بسمله:الي عملته يعني يزعل ولا لاء
محمد:انا اسف متزعليش …….مقدرش تكوني زعلانه مني وتنامي كدا
بسمله:…………………
محمد:يعني مش هتردي …
بسمله:……………..
نام وسابها وهيا اديقت أنها مردتش عليه فضلت تتحرك هيا عارفه أن الحركه دي بتضايقه
محمد بمكر:امم بطلي تعملي كدا تعالي في حضني …..منا عارفك ثواني بقا في حضنه
بسمله:يسلام هو لازم يعني انام في حضنك انا بتحرك عادي
محمد:مش عليا الكلام دا ياسوسو نامي بقاا
بسمله:طب لو سمحت اوعي كدا وبعدت عنه مش عايزه انام جمبك ولا في حضنك ….اتجهت لغرفه الاطفال ونامت ……جمب ليندا وهاجر
**************
في صباح يوم جديد
ماماااا ….ماما…ماماااا.ياماااامااا
بسمله بنوم:اي ….
ليندا:انتي كويسه
بسمله:الحمد الله
_طب انتي جيتي ازاي مش انتي كنتي هناللك جمب بابا
_مهو انا جيت اشوفك ونمت جمبك …
ليندا حضنتها جامد هاجر:الف سلامه عليكي ياماما بسمله
بسمله:الله يسلمك ياقلبي ماما بسمله….حضنتها هيا كمان
ليندا:انا جعانه ياماماااا وهاجر كمان جعانه
بسمله:حاضر هقوم اخد شور وهنزل احضرلكوا الاكل
ليندا:طيب
بسمله دخلت المرخاص الخاص بغرفه ليندا
……في مكتب محمد تلفون بيرن جاسر نزل ورد الوا
خالد:اي ياحبيبي ازيك
جاسر:الحمد لله ونت
خالد:الحمد لله ….اومال بابا فين
جاسر:نايم
خالد:طب لما يصحي قوله مينساش المبتنج ….
جاسر:حاضر
ليندا وهاجر نزلوا يلبعوا …..ليندا:انا هصحي بابا واجي
دخلت ليندا الغرفه لتتابع بمرح:باباا بابا قربت منه بتداعب في انفه….باباااا
فتح عيونه ………
ليندا:قولي يا جميلتي يالي لي
محمد بضحك:ياجملتي يالي لي
ليندا:قوم أفطر معنااا …..
جاسر دخل:بابا عمو خالد رن عليك وقالي اقوللك أن في ميتنج متنسهوش …..
محمد اتعدل:تمام ………..
ليندا بمرح:اعمللك قهوه …
محمد:لا ونبي
ليندا:عااااااا قولي حاضر يا بابا
محمد:حاضر
نزلت ودلفت المطبخ ……….
بعد شويه محمد نزل المكتب…….مسكت فنجان القهوه وطلعت الغرفه:بابا انا عملت القهوه ….ملقتوش دورت في الاوضه الفنجان وقع منها غصب عنها علي قميص محمد
_عاااااا اعملي اي اعملي اي
خدت القميص ودخلت غرفتهااا لقت بسمله بتقولها:ليندا ……ليندا
_نعم ياماما ….
_حببتي ممكن تروحي غرفه الملابس تجبيلي اي حاجه البسهاا ….أصل نسيت اجيب
_لبمدا بمكر وهيا بتبص للقميص…شويه سكتت بعدين هبطت وبسمله فتحت فتحه صغيره ….
اكتبها القميص وجرت ….
_اي داااا بتبص في القميص لقته ……قميصه ليندااااا ليندااااا ….اعمل اي الوقتي يعني هخر ج بدا ازاي …
…….محمد فضل يدور علي بسمله دخل الغرفه
وقلع تشرته….بسمله دخلت بهمس ….ياريت ….عااااااا بصت في الناحيه التانيه….هو …ه….انت هناا
‏بتنزل القميص لانه قصير فوق ركبتها جدااا وقصير
‏محمد بتوهان:كنتي فين
‏بسمله بخجل:احم…..اييي كنت في اوضه لينداا بعدين لو سمحت اوعي كدا من قدام الغرفه عايزه اغير….
‏محمد:انتي لبسه القميص بتاعي اقلعيه يلا عايز اروح الشغل ……
‏بسمله:طب اوعي
‏محمد:لا اقلعيه هنا قدامي بسرعه عشان متاخرش
‏بسمله:طب هغير بسرعه …
‏محمد بمكر:بسمله اخلصي اقلعي قولت يلا ….
‏بسمله:يامحمد اوعي هغير جوه …….هو مفيش غير دا يعني ما في قمصان كتير
‏محمد:لا عايز البس دا وقفل اوضته الملابس …..
‏_يامحمد بقاااا
‏_يابنتي اسمعي الكلام اخلصي اقلعي يلا هتاخر كدا
‏بسمله بخجل:طب انا م….مش لابسه غيره ….
‏افتح أوضت الملابس طيب البس حاجه ……
‏محمد فتح الغرفه وقالها ….يلا بقا اخلصي اديني القميص بعدين ادخلي ….
‏بسمله:يامحمد ….
‏محمد:خلصي يابسمله لو كدا انا الي هقلعهوللك الوقتي
‏بسمله بصدمه:اي لا لا خالص …..
‏محم.:انتي بتتكسفي مني ….اخلصي انا جوزك برضو وغمزلهاااا
‏بسمله:انت بتردلي الي عملته فيك امبارح
‏محمد:انا لا…
بسمله:طب مش قالعه بقااا اصل عليه قهوه
محمد:عايزه برضو …..قرب منها بيفك زراير القميص
بسمله:والله هعيط ابعد عني ……
_خلاص هسيبك بس قوليلي الاول لسه زعلانه مني
_لا لا مش زعلانه ياحبيبي ….
_اثبتيلي انك مش زعلانه مني
_اعمل اي يعني
محمد:عايز بوسه
بسمله:انت قليل الادب بس طيب ….بسته من خده ….
محمد:لا ياسوسو عايز البوسه بضمير
بسمله بخجل:ازاي يعني
محمد:تعالي اقوللك ثواني انقض علي شفايفهااا وهو يقبلها بعنف …..تحولت قبلته الي رقيقه …..بعد شويه بعد عنها
عرفتي ازاي يلا ردهالي
بسمله:هاااا لا طبعاا انا عايزه اغير عشان ليندا جعانه
محمد:خلاص اقلعي القميص……
بسمله بخجل:يوه بقا يامحمد ……
انقض علي شفيفها مره تانيه بحب وعشق ……
بسمله بضعف وهيا بتبعد عنه:هو ….مش انت قولت هتتاخر عن الشغل…..
محمد وهو مازال يقبلها وحشتيني اووي…..
ليذهبوا معا الي عالمهم الخاص
……..في الحديقه ليندا بتلعب …هيا ماما اتاخرت لي انا جعانه اووي ….
فضلوا يلعبوا شويه
في المكتب خالد رن تاني ……وجاسر ….قرب من الغرفه
يابااااا بابااا ….عمو خالد بيتصل بيقوللك الاجتماع بتاع التركين بدأ …….يابابا بابا
ليندا:هيا ماما فين مش لقيها في اوضتي …..لسه هتزق الباب ….هو الباب مقفول لي
بسمله فتحت الباب بهدوء:نعم
ليندا:ياماما انا جعانه بقاا لتتابع بمرح:هو اي الي في وشك دا
بسمله:احم…..هو اي
ليندا:وشك احمر اووي
بسمله:انا نازله أحضر الفطار ……
تعالي معاياااا ……
دلفوا المطبخ بسمله:لي لي …عايزه منك حاجه
ليندا:قولي ياماما ….
بسمله:عيزاكي تروحي مع بابا الشركه
ليندا: هو مش بيرضه
بسمله:عيطي
ليندا:طب لي ياماما
بسمله:……………………………
ليندا بمرح:طيب
محمد نزل……جاسر:عمو خالد بيرن كتير
محمد:خلاص منا هروح اهو …..
بسمله جابت فنجان قهوه وحطيطه قدامه …..
ليندا:هيا ماما بتعمله احسن مني اصل انت بتحب تشربوه منها اووي
محمد:لا يا لي لي دنتي قهوتك حاجه تانيه…….
جاسر بضحك:دا بتعملها بميه سقعه ههههه
ليندا:بابا بيحبها كدا ملكش فيه
بسمله قعدت جمب هاجر وبتقولها كلي …..
ليندا:بابا عايزه اجي معاك الشركه
محمد:مينفعش يا ليندا
ليندا:لا انا عايزه اجي وبدأت تمثل انها بتعيط …لا انا عايزه اجي يا باباا لا
محمد لبس الجاكيت ولسه هيخرج ….بسمله حبيبي ممكن ثانيه……دخلوا المكتب بعد شويه ….خرج دلف للعربيه
وقادها ……بعد شويه وصل للشركه ودخل لمكتبه …..
دلفت بسرعه وقالت عايزه ادخل لمحمد باشاا
ندي بعدم فهم:انتي …..اقوله مين ….
ادخلي بس قوليله في بنت عايزك
‏ندي:محمد باشا في بنت بره عايزك
‏محمد:دخليها ….
‏البنت دخلت……وحشتني ياحبيبي ..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى