روايات

رواية جريمة الماضي الفصل الخامس 5 بقلم سولييه نصار

رواية جريمة الماضي الفصل الخامس 5 بقلم سولييه نصار

رواية جريمة الماضي الجزء الخامس

رواية جريمة الماضي البارت الخامس

رواية جريمة الماضي كاملة (جميع الفصول) بقلم سولييه نصار
رواية جريمة الماضي كاملة (جميع الفصول) بقلم سولييه نصار

رواية جريمة الماضي الحلقة الخامسة

-انت كداب
صرخ علي وبعد عنه ….بصلي بصدمة وقال:
-انتي متعمليش كده صح …انتي اختي اللي بحبها وبتحبني ومستحيل تعملي فيا كده …
عيطت وانا بحط عينيا في الارض …كنت عايزة انكر واخد دور البريئة واطلعهم هما اللي وحشين بس مقدرتش الكلمات وقفت في حلقي ومقدرتش اكدب وهو بيبصلي بالطريقة دي …مسكني وقعد يهزني وقال:
-انطقي يا اروي هما أكيد كذا*بين …انتي متعمليش كده …
قعدت ابكي جامد …رجع علي لورا ودموعه نزلت …قعدت علي الانترية وقال:
-لا لا انتي ….مش ممكن….ازاي تد*مري حياتي بالشكل ده …انتي كنت بتحبيني ايه اللي حصل مني عشان تكر*هيني وتد*مري حياتي بالشكل ده
قربت منه وانا ببكي وقولت :
-بالعكس أنا عشان حبيتك عملت كده …كنت عايزاك تبقي معايا لكن هي اخدتك مني
-عمرها ما اخدتني
قام وصرخ في وشي
قعد يهز فيا وقال :

 

 

-هي اللي كانت بتلح عليا اكلمك وازورك…اعتبرتك اختها الكبيرة…كانت بتحبك …كانت شر*ف اخوكي ازاي تعملي كده …
زقني لحد ما وقعت علي الأرض …حطت سارة ايدها علي بوقها وفضلت تبكي …
بصلها علي وقال وهو بيبكي:
-انا ظل*متها ….ضر*بتها وطر*دتها …شك*يت فيها بسببك وخسرتها للأبد ….
بصلي أنا وقال وعيونه مليانة كره :
-انا بكر*هك يا اروي …بكر*هك وعمري ما هسامحك حتي لو شوفتك مي*ته قدامي ….هكر*هك لحد آخر يوم في حياتي …هدعي عليكي يتك*سر قلبك زي ما ك**سرتي قلبي…هدعي عليكي تتد*مر حياتك زي ما دمر*تي حياتي ….حسبي الله ونعم الوكيل فيكي يا شيخة عمري ما هسامحك ابدا من النهاردة انسي ان ليكي أخ فاهمة …
جريت عليه وانا ببكي وقولت:
-لا لا يا علي ابوس ايديك متسبنيش …ابوس ايديك أنا اسفة والله .
بس هو زقني بك*ره ومشي …
قعدت علي الأرض وفضلت ابكي جامد ..كان قلبي مك*سور…حاسة بق*هرة …خسرت اخويا وجوزي ودلوقتي بس حسيت بإحساس سارة اللي خسرت جوزها وعيلتها بسببي …أخيرا عرفت غلطي بس بعد فوات الاوان ودلوقتي ربنا بيعا*قبني….
سارة دخلت الاوضة وقفلت علي نفسها وفضلت تبكي بس مروان فضل واقف جمبي وقال:
-انا حذرتك كتير بس غيرتك علي اخوكي عمتك …أنا برضه غلطان اني سكت عن الظ*لم عشان كده بتعاقب اني اتجوزت واحدة بحبها وهي لا …أنا شوفت حب سارة لعلي النهاردة ..وكله بسببك دم*رتي كل حاجة وانا معاكي …
بصتله وانا ببكي فقال فجأة:
-انتي طالق …الشقة دي هتبقي ملكك لأنك حاضنة وانا هاخد سارة وهمشي من هنا …
فضلت ابكي اكتر ونومت علي الأرض وانا ببكي ….جه اولادي وقعدوا جمبي وهما بيحضنوني
…..
مشي مروان وسارة من الشقة…مرت الايام وعلي بيتجاهل مكالماتي …وعرفت ان سارة طلبت من مروان الطلاق وانه حاول كتير يرجعها لانه بيحبها بس رفضت وقالتله انها مقدرتش تحبه…بس رغم كده مروان حتي معرضش عليا أننا نرجع
وانا عيشت وحيدا مع اولادي بحاول اربيهم لوحدي ومروان كان بيبعتلي النفقة من غير كلام كان هو كمان متد*مر زيي…
…..

 

 

بعد سنة
عرفت ان علي حاول بكل ما يملك ورجع سارة ليه واتجوزها …حاولت اروح له واباركله بس طر*دني وك*سر قلبي …رغم ان سارة حاولت تصلح بيننا بس رفض …يااه سارة اللي دمر*تها سامحتني واخويا لسه بس أنا استحق وشكلي هتعا*قب كتير
….
في يوم
كانت سارة وعليك قاعدين علي البحر …سارة حاطة راسها علي كتف علي وقالت:
-ما تسامحها..دي أخت…
-تعرفي تخرسي …خلاص مروة انتهت من حياتي للأبد
اتنهدت سارة بحزن فباس علي راسها وقال:
-بحبك♥️
-وانا كمان والله بحبك♥️
تمت

لقراءة الرواية كالمة اضغط على (رواية جريمة الماضي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى