Uncategorized

رواية انتقام بعد حب الحلقة الثانية 2 بقلم آية محمد

 رواية انتقام بعد حب الحلقة الثانية 2 بقلم آية محمد

رواية انتقام بعد حب الحلقة الثانية 2 بقلم آية محمد

رواية انتقام بعد حب الحلقة الثانية 2 بقلم آية محمد

سيف تيجي معايا اوريكي الشقه بتاعتنا عايز اخد رايك في الوان الشقه

متخافيش الخدم هناك 

سيلين تمام 

خدها سيف ودخلوا الشقه 

سيلين مفيش حد هنا ليه 

سيف بخبث

اكيد هنا يا حببتي تعالي بس ولا انتي مش واثقه فيا ولا ايه!

سيلين لا يلا ندخل 

سيف دخل وقفل الباب وراه وبصلها بخبث 

سيلين خافت من نظراته ومن قفل الباب 

سيلين انت قفلت الباب ليه 

سيف قرب منها وحاول يبوسها

سيلين انت عايز ايه ابعد عني 

وحاولت تجري منه بس مسكها ، لقت مزهريه وراها راحت خبطه بيها 

سيف بوجع ااه يبنت … مش هسيبك دخلت سيلين اوضه في البيت ولسه هتقفل الباب راح سيف داخل ومسكها 

وهي فضلت تصوت وتتحايل عليه يسبها بس لا حياه لمن ينادي ..

اعتدى سيف على سيلين وسبها وخرج

سيف الو يا صحبي يلا هاتوا الفلوس واعزموني

احمد يا ابن اللعيبه والله حلال فيك الفلوس 

مصطفى اشطاا يلا نتقابل في البار 

سيف اشطاا نصايه واكون عندكوا

خرج سيف وساب سيلين

سميه قلقت على سيلين وفضلت ترن عليها بس مردتش رنت على سيف مردش عليها 

..

عند سيلين كانت مصدومه من الي حصل ومش قادره تقوم 

هتقولي ايه يا سيلين لامك هتعملي ايه

طلعت سيلين غسلت وشها ومشيت راحت بيتها

….

سميه في أي يبنتي قلقتيني عليكي 

سيلين أنا بخير يا ماما بس وقعت في الشارع وانا ماشيه 

هدخل ارتاح شويه

سميه ماشي يبنتي 

….

سيلين هقول لماما ازاي ، دي لو عرفت هتموت فيها ياارب ساعدني ياارب 

نامت سيلين ، وفضلت اسبوع مترحش الجامعه 

ومقلتش لسميه على حاجه قالت بس مشاكل بنها وبين سيف 

….

سميه يلا يا سيلين معدش ف أعذار قومي عشان تروحي الجامعه 

وبعد إلحاح طويل وافقت وقامت

…..

في الجامعه 

احمد انت كده سبت سيلين خلاص 

سيف اه الرهان خلص خلاص وانا الي فزت 

مصطفى بس مش حرام الي احنا عاملنه فيها دا البت كانت محترمه 

سيف ههه محترمه وجت معايا الشقه ، يسطاا سيبك منها وهتلنا حاجه نشربها 

…..

عند سيلين

سيلين داخت وهي ماشيه وحست أنها تعبانه

فضلت ماشيه وهي سانده ، جت تعدي الطريق ، داخت قدام عربيه

شخص : يا انسه انتي كويسه 

بس سيلين اغمى عليها ، خدها وراح المستشفى 

….

شخص انتي كويسه 

سيلين الحمد لله، هو اي حصل 

شخص الف مبروك انتي حامل 

سيلين بصدمه ايه حامل 

شخص اه ، ولحسن الحظ شوفتك وانا ماشي واقعه وجبتك

شكرا يا دكتور انا لازم امشي 

……

سيلين راحت الجامعه 

سيف ممكن نتكلم 

سيف بخبث نعم يا روحي 

سيلين بحزن انا حامل 

سيف طب وانا مالي 

سيلين مش انت السبب 

سيف ههه اضحكي على واحد غلبان زي بقا وقولي أن دا ابني 

روحي شوفي ابن مين دي اجري ،

سيلين أنا هرفع عليك قضيه تعدي على بنت 

سيف اجي ارفعها معاكي أصلها تقيله عليكي حبتين

روحي يا حببتي اجري ، اولا انتي الي جيتي معايا 

ثانيا هتفضحي روحك والست الغلبانه الي قاعده في البيت

ثالثا مش معاكي فلوس المحامي حتى 

رابعا بقا انا الي هكسب القضيه وهيبقا شكلك وحش اووي فروحي شوفي دا ابن مين يلا

سيلين أنا بكرهك 

سيف لا يا بت وانا الي ميت في دبابيك اووي دا كان مجرد رهان بيني وبين صحابي وكسبتوا اهو 

ودا ميمنعش انك واحده زباله وجيتي معايا الشقه وعامله فيها دور الشريفه 

روحي روحي دوري على ابو ابنك دا ، باي يا حلوه 

…..

سيلين ليه ياارب كده ليه ساعدني ياارب 

سميه فضلت ترن على سيلين عشان اتاخرت بس مردتش عليها ، فرنت على سيف 

سميه الو يا سيف يبني هي سيلين معاك 

سيف بسخريه لا مش معايا ، تلاقيها بايته عند واحد من الولاد الي بترحلهم ، صحابه ضحكوا بصوت عالي 

سميه انت قليل الادب ومتربتش

سيف ههه اي يا حماتي هو أنني متعرفيش أن بنتك المحترمه جت معايا الشقه من أسبوع ووو

والله بتكسف يا جماعه يوووه

سميه اخرس يا حيوان ، بقا امنتك على بنتي ودخلتك بيتي وتقول عليها كده ، بنتي اشرف منك ومن عيلتك

سيف طب يا طنط بنتك الشريفه حامل اسأليها بقا دا ابن مين يلا مع السلامه يا حماتي السابقه وقفل السكه في وشها 

الموبايل وقع من ايد سميه ،

اكيد بيكدب بنتي مستحيل تعمل كده وراحت واقعه في الأرض 

جت سيلين بعد ساعه لقت مامتها واقعه على الأرض

سيلين ماما ماما اي الي حصل يا ماما ونبي ما تسبيني انتي كمان يا ماما وفضلت تعيط 

جابت سيلين حد يشيل معاها مامتها وخدتها المستشفى 

….

لو سمحتى الدكتور موجود 

الممرضه اه تعالي تعالي

ودخلوا مامت سيلين 

الدكتور البقاء لله

وقعت الكلمه على سيلين كالصدمه وأغمى عليها

يتبع..

لقراءة الحلقة الثالثة : اضغط هنا 

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية أحببت قمراً للكاتبة مريم حسن.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!