Uncategorized

رواية أسير صوتها الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم شهد أشرف

   رواية أسير صوتها الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم شهد أشرف

رواية أسير صوتها الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم شهد أشرف

رواية أسير صوتها الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم شهد أشرف

ملاك بصراخ: الحقيني ي فريده 
فريده بخضه: في اي 
ملاك: احمدد جاي من برا وبينزف جامد ومغمي عليه 
فريده: اهدي ي حبيبتي اطلبي الاسعاف عقبال ما اكلم حمزه واجيلك بسرعهه
………………………….
فريده : حمزه الحقنيييي 
حمزه بخضه: مالك ي فريده في اي 
فريده:احمد وحكتله الي ملاك قالته
حمزه ببرود: ما انا الي عملت فيه كدا 
………………………….
في الاسعاف*
ملاك: احمد ي حبيبي انت كويس 
احمد بتعب : ااه خ خا ييفه ع عليا
ملاك ببكاء: حرام عليك كنت هموت اي الي حصل وعمل فيك كدا 
احمد : ب بعد الشر عليكي وبعدين انا ك كويس 
ملاك: كويس اي بس دا انت متشلفط خالص 
احمد: ج جوزك اسد ي بت 
…..: متكلمش ي استاذ كتير عشان صحتك 
احمد: م مش بقلك اسد 
…………………………….
ميار: هو دا الي عندي 
الاب: يبنتي طب فهمينا اي الي حصل 
ادهم: استني حضرتك ي عمي عشان مقمش ارنها علقه دلوقتي 
ميار: اهو اول حاجه أسلوبه البلطجي دا 
الاب: يعني عايزاه يطلقك عشان أسلوبه شكلي انا الي هرنك علقه ما تحضرنا ي ابو سليم 
ابو سليم: ي جماعه ا هدوا وانتي ي ميار ي حبيبتي انتي عارفه معذتك عندي زي فريده بالظبط بلاش تخريب علي نفسك قولي الكلب دا حصل منه أي وانا أعرفه 
ادهم : ي بابا بقلك  جالي تلفون مهم رحت اتكلم دقيقتين ارجع الاقي الهانم واقفه مع ابن عمتها ولا معرفش يقربلهاا من اي داهيه اي 
الاب: احترم نفسك يلا 
ميار: كسرلي الخط بتاع تلفوني وعليه كل ارقام صحابي اجبهم منين دلوقتي 
ادهم : يرب خدني ي تخدها
……………………..
فريده بصدمه: انت بتقول اي 
حمزه ببرود: ذي ما سمعتي كدا 
فريده : انت ازاي بقيت كدا لا انت مش حمزه انت جرا لمخك اي ازاي تاذي صحبك بالطريقه دي وكل دا لي عشان خايف عليك انا مش هتكلم مع انسان ذيك سلام 
حمزه: رجلك لو خطتت بره الفله هتشوفي مني ايام سوده 
فريده : وانا عايزه أشوفها وقفلت الخط 
حمزه بغضب: فريددددده 
القي الهاتف أرضا وأخذ سيارته وذهب الي الفله 
لبست فريده هدومها وخرجت من الفله مع السواق علي المستشفي بعد ما رنت علي ملاك وعرفت العنوان 
…………………………..
ملاك: ها ي دكتور طمني 
د: المريض كويس بس لازم راحه تامه عشان الكدمات الي في جسمه
ملاك: شكرا 
د: العفو. 
فريده : ملاك ملاك 
ملاك: برده جيتي 
فريده: بس  ي بت احمد عامل اي 
ملاك: كويس الحمدالله وهو دلوقتي نايم من المسكن بس مش عارفه اي الي عمل في كدا بيقولي حادثه 
فريده: حمزه الي عمل في كدا 
………………………..
وصل حمزه الفله بسرعه البرق 
حمزه :فين الهانم 
الحارس: خرجت ي باشا ممع السواق 
حمزه وهو يلكمه : هو انت ازاي تسمحلها انها تخرج ي غبي .
الحارس: حضرتك متدناش أوامر 
حمزه: كليملي السواق تعرف منه عنوان المستشفي 
الحارس: حاضر يا باشا 
الحارس: مستشفي *****
……………………..
ملاك بصدمه: حمزه جوزك 
فريده: انا معرفش هو عمل كدا ازاي ملاك انا اسفه بالنيابه عنه والله انا كلمته وزعقت معاه 
ملاك: انا عمري ما الومك ي فريده هنا صحاب واكيد هيتفهوموا لوحدهم 
حمزه بصوت عالي: فرررررريده 
فريده : ادخلي ي ملاك انتي لاحمد دلوقتي 
ملاك: ي فر
فريده: ادخلييي 
امسك حمزه دراعها بقوه: انا كلامي مش بيتسمع لي 
فريده: اوعي ايدك ي حمزه ووطي صوتك الناس بتتفرج علينا 
حمزه: يولعواااا اتحركي قدامي 
ملاك:فريده ي فريده
مشيت فريده معاه من غير ما تتكلم عشان متحرجش نفسها قدام حد اكتر من كدا 
يخبط حمزه المقود بتاع للعربيه: بتروحي لي هاااا انا مش قلتلك متتتحركيش من مكانك 
فريده: موتني يلااا ذي ما كنت هتموت صاحبك عشان خايف عليك انت اي ي اخي غبيي اناني لي كل دا دا صاحبك وعشره عمرك 
حمزه: ملكييييش دعوه هو خد جزائه 
فريده: انا بجد مشفتش احقر ولا اغبي منك في حياااتي 
حمزه: انا مش عايززز كلمه منك اخرررسي وحسابنا في البيت 
فريده: يلا بسرعه عشان تموتني ذي ما كنت عايز تموت صحبك 
حمزه: اخررررسي ي فريده قسمااا بالله كلمه كمان وهتشوفي مني ايام سوده 
فريده ببكاء: ولا اشوف ولا تشوف احنا خلاص حكاايتنا انتهت 
………………….
ميار: شوفت ي عمو اهو بيدعي عليا 
ابو سليم: يبنتي استهدي بالله بس كدا 
ميار: لا اله الا الله 
ابو سليم: هو عمل كدا عشان بيغير عليكي وهو بيحبك مقدرش يشوفك واقفه مع ابن عمتك 
ميار: بس مش بالطريقه دي 
الاب: طب اي الي يرضيكي 
ميار: يعتزر لعمر ويعتذرلي 
ادهم : علي جثتي 
بعد ساعه
ميار: يلا ي ادهم 
ادهم: انا اسف 
عمر: خلاص محصلش حاجه 
…………………………….
ملاك: اخر حته ي احمد بقا خلص 
احمد: يبنتي مش قادر حرام عليكي هضيعي السكس باكس 
ملاك: هي فين دي 
احمد بغمزه: يبت عليا برده مشفتيش انتي السكس باكس لما كنا امممممم
كتمت ملاك فمه: اتلم ي احمد انت قليل الادب 
احمد: ممممم
احمد: اي هتموتيني 
ملاك: حمزه إلي عمل معاك كدا 
احمد : عرفتي منين احمم لا 
ملاك: متحورش وبعدين انت كنت نايم نزلت امتي 
احمد بتنهيده: هحكيلك 
فلاش باك*
احمد نايم علي السرير وبيفكر في حمزه وان دلوقتي اكيد مخنوق وهيروح المكان المهجور بتاعه 
قام لبس براحه عشان ميسحيش ملاك ونزل ركب عربيته وراح لحمزه 
 احمد: حمزه 
حمزه: جاي لي يبن السنطاوي 
احمد: جاي لصحبي واخويا وسندي 
حمزه: كان زمان ي بن السنطاوي كان اي كان زمان 
احمد: هتفضل زعلان مني كتير ي صحبي 
لكمه حمزه بقوه: متنتقهاش يلاااا
احمد: لا ي حمزه انت صحبي واخويا وهتفضل كدا طول عمري 
حمزه: انت السبسب ي بن السنطاوي انت الي خلتنا كدا 
احمد: كللل داااا عشان خايف عليك 
حمزه: انت مااال اهلك انت عارف من زمان وانا بحلم بالمهه دي 
احمد: انت انااني ي حمزه وهتفضل طول عمرك تفكر في نفسك قبل الكل 
لكمه حمزه ثانيه: انا مش اناني لو كنا اناني مكنتش وافقت اطلع المهمه عشان ميحصليش حاجه 
لكمه احمد بقوه: لا اناني مفكرتش في اهلك لي لو حصلك حاجه بعد الشر هااا مفكرتش في صحبك ليي مرااتك وابنك حتي الي لسه مجاش علي دنيا  هاااا رد عليااا 
مسكه حمزه وفضلوا يضربوا في بعض بس حمزه تتغلب عليه 
حمزه: روح ي بن السنطاوي عشان متروحش علي نقاله 
احمد بتعب: ماشي ي حمزه بس افتكر أن انت الي بدات بس برده هتفضل صحبي واخويا وسندي سلام يا يا صحبي 
رن حمزه علي شخص: دنيك ماشي وراه شوفه روح ولا لا 
……………………….
باك*
ملاك: لسا باقي عليه لحد دلوقتي 
احمد: عمري ما ازعل منه أو استغني عنه 
ملاك: ماشي ي احمد انشاء الله ربنا يصلح ما بنكوا 
……………………..
حمزه: قصدك اي 
فريده: قصدي الي فهمته ي حمزه
حمزه: مش هيحصل ي فريده احنا حكايتنا مش هتتنهي حتي لو غصب عنك انت من يوم ما اتكتبي علي اسمي وشيلتي حته مني جواكي وانتي مستحيل تبعدي غني مهما حصل وحطي الكلام دا في دماغك حتي لو غصب عنك 
فريده: وانا محدش يقدر ي غصبني ي حمزه 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية نبض السيف للكاتبة سارة محمد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!