روايات

رواية عشقت عذابي الفصل التاسع 9 بقلم زهرة الربيع

رواية عشقت عذابي الفصل التاسع 9 بقلم زهرة الربيع

رواية عشقت عذابي الجزء التاسع

رواية عشقت عذابي البارت التاسع

رواية عشقت عذابي الحلقة التاسعة

نادر برق بشده وقال بغضب شديد…انا جاي حالا وقفل معاه وقال بتوتر..قوم معايا يا خالد بسرعه
خالد استغرب منظره ولسه هيخرج معاه من غير ما يسأل سالم قال بقلق..استني يا نادر ..هو ايه الي بيحصل مش تفهمني
نادر قال وهو بيجري بره القصر…بعدين با بابا ..بعدين
سالم اتوتر جدا وخاف عليه وقال…سترك يا رب
عند سراج كان قاعد بفرحه شديده وقال…شوفت يبقى يقابلني لو لحق حاجه
فؤاد قال بغضب…مش كفايه …مش كفايه ابدا
سراج بصلو واتنهد وقال..هما اه غلطو معانا كتير بس احنا علمنا عليهم اكتر اول مره بشلل سالم وبعدها موت ابنو ودلوقتي خسارتهم دي مش هينه ابدا
فؤاد قام بغضب شديد ولسه هيرد دخل راجل في سن الأربعين يشبه سراج وفيه ملامح منو ده بقى حسن الطحاوي ابن عم فؤاد وخال سراج وقال بغضب اعمي…صحيح الي سمعتو ده يا فؤاد
بقلمي…زهرة الربيع
فؤاد اتنهد بضيق وقال…اققعد يا حسن هفهمك الي حصل
حسن قال بغضب ..مش قاعد ومش عايز افهم حاجه انا بسألك سؤال محدد… الي سمعتو صحيح يا فؤاد.انت فعلا جوزت بنتك لابن النوري
فؤاد اتنهد بضيق وسراج شاف التعب على ملامحو قال بهدوؤ..اهدي بس يا خالي انا هفهمك الي حصل
حسن بصلهم بكره وقال..لا خلاص انا فهمت ..فهمت اني مليش ابن عم بعد كده ..ومشي بسرعه وغضب
سراج جري وراه ومسك ايده وقال..استنى بس يا خالي .والله فيه سؤ تفاهم احنا مكناش موافقين و
حسن قال بهدوء..اسمع يا سراج انت متعرفش سالم النوري عمل معانا ايه انا لو اطول احرقو عايش مش هتأخر وابوك اكتر واحد اتأذى منو و الي عملو ده ملوش غير تفسير واحد انو نسي كل حاجه وهيعيش لنفسه وبس.. ومشي وسابو واقف بحزن شديد
عند نادر كان طلع هو وخالد على المخزن بتاعهم بس للاسف كانت النار اكلت كل البضاعه والمطافي بتحاول تسيطر على الحريق خالد اتفزع من منظر النار الهايله وقال…يا انهار اسود ده المخزن كلو راح
نادر بص للنار وقال بغضب…ايوه المخزن راح وابن الطحاوي هيحصلو
خالد قال بقلق..ليه ..هو..هو سراج الي عملها ..معقوله
نادر قال بغضب…ومين غيره .. ميبقاش اسمي نادر النوري ان ما ربيتو الكل*ب ابن الكل*ب انا ماشي كمل انت مع الشرطه وقول اننا مش شاكين في حد
خالد قال..مش شاكين ازاي مش بتقول سراج الي عملها احنا لازم….
بس قاطعو نادر وقال وهو بيركب عربيتو..اسمع الكلام يا خالد وطلع بالعربيه
خالد جري بقى ينادي عليه ويحاول يوقفو بس من غير فايده طلع زي الاعصار
عند سراج دخل لابوه وقال بحزن…مشي مرضيش حتى يسمع
فؤاد قال بتعب…معلش بكره يهدي ..الموضوع مش سهل عليه
سراج قال بحزن..عارف..ولا سهل عليك ولا عليا لو استني كنا فهمناه
فؤاد اتنهد بضيق وقال… انا هطلع انام تعبت قوي
سراج قال ..اه طبعا انت لازمك راحه ..وطلعو اوضتو ونيمو على السرير
فؤاد بصلو وبص لملامحو وقال…هو انت بتحبني يا سراج
سراج استغرب اوي اول مره يسألو السؤال ده قال بابتسامه…طبعا بحبك انت ابويا مهما عملت هتفضل في قلبي وفوق راسي وباس ايده
فؤاد نزلت دموعو وقال…شكرا يا ابني ..انا…
بس قاطعو صوت نادر بيزعق مع الحراس وبيقول..ابعد انت وهو ..يا سراج ..سراج .انزل يا جبان
سراج ابتسم وقال..وصل اهو
فؤاد قال بضيق..بص انا هنام بس زي ما قولتلك من غير مشاكل وصلو رساله مش اكتر
سراج قال..اطمن ريح انت
ونزل لنادر وقال للحرس… سبوه
نادر دخل واتقدم على سراج بغضب ومسكو من قميصه بشراسه وقال..المخزن الي حرقتو ده بتمنك وتمن عيلتك يا واط*ي
سراج نفض ايده بعنف وقال…تمن مين يا ابو تمن صحصح وشوف بتتكلم مع مين يا ابن النوري
نادر قال بغضب اكبر..انت فاكر انك كده هتخوفني ومش هقرب من اختك تاني مش كده.. بس احب اقولك ان الي انت حرقتو ده ميجيش نقطه في بحر الي عندي وانا دراعي مبيتلويش وبعد الي انت عملتو برضو مش هسيبها في حالها بالعكس هحسرك عليها واندمك على الساعه الي لعبت فيها معايا
سراج ضحك باستهزاء وبصلو بغل وقال…ابقى اعمل كده وشوف ضربتي الجايه شكلها ازاي يانادر وخد بالك الدراع الي ميتلويش يتكسر يا شاطر انا بكلمك لمصلحتك خايف نهايتك تبقى زي نهاية اخوك
بقلمي..زهرة الربيع
نادر اتحولت ملاحو لغضب مهلك وضر*بو بوكس قوي وقعو على الارض وقال بغضب…اخويا هجيب حقو من عنيك يا سراج كل دقيقه وكل ثانيه هجيب حقو وحق مراتو ..وكمل باستفزاز شديد وقال..مرااتو ..تقى فاكرها الي رفضتك ومرضيتش تبصلك وحبت طارق واتجوزتو وكانت بتموت فيه يااااا ه على الحب الي كان بنهم
سراج اتعصب وكان نفسو يضر*بو بس غمض عنيه وحاول يهدى وقال…تقى فعلا اتجوزت اخوك بس متقدره ليه انا..بدليل انها قبل ما اخوك يلمسها اتكل هو وهيه يعني..الرساله واضحه ..تقى يا اما ليه يا اما للموت
نادر بصلو بسخريه وقال…المهم ان قلبها وروحها معاه بتحبو بتعشقو وماتو في حضن بعض خليك انت موت بقهرك.. اخويا خد حببتك وانا اخدت اختك ..سلامات يا ابن الطحاوي
نادر خرج وسابو في قمة غضبو بقى هيتجنن كل الي بيجي في دماغو جملة… قلبها معاه بتحبو بتعشقو…الجمله بقت تتكر في دماغو حس بدمو بيغلي حرفيا خد عربيتو وطلع على بيت المزرعه
نادر رجع القصر وهو متنرفز وهيموت من الغضب لقا خالد وابوه مستنينو بتوتر شديد ..سالم قال بغضب..كنت فين موتنا من الخوف عليك
نادر اتنهد بضيق وقال انا اسف يا بابا كان عندي مشوار و
سالم قال بغضب..مشوار..انت بتخبي عني ما انا فهمت انك روحت لسراج اوعى تكون عملتلو حاجه انا مش ناقص
نادر قال بغضب..ومعملوش ليه انا اصلا ساكت على مصايبو بسببك كان المفروض اصفي دمو من زمان ومستحملش كل الاعيبو دي
سالم اتنهد وقال..تاتي يا نادر تاني وقال بهدوء..يا ابني اهدى على نفسك علشان تقدر تواجه شايف هما بيلعبو براحه وبهدوء ازاي مكانش فيه داعي تروحلو و
نادر قال بغضب..مفيش داعي اروحلو البضاعه كلها راحت انا خسرت٣٠ مليون دولار هو انا خسرت عشره جنيه بص يا بابا انا مش قادر استحمل استفزاز اكتر من كده بقى انا تعبت ..الباشا بيهددني طب مبقاش انا لو ما طلعت عليه القديم والجديد
سالم قال..خلاص اهدى انا هتصرف روح ريح انت والمعوض حي وبعدين دي يا دوب جوله الي كسبوها الشاطر الي يكسب الحرب كامله
نادر اتنهد وقال ..انا حاسس اني مصدع ودايخ هروح انام ..بس بص لخالد وخد بالة انه متوتر وعايز يقول حاجه وخايف قال..ايه
خالد قال ..هو ايه الي ايه
نادر قال…ايه الي واقف في زورك قول الي معاك باين انك عايز تتكلم فخلصني وقول
خالد قال بخوف..الصراحه اه….فتون…فتون ملهاش دعوه يا نادر بلاش تأذيها تاني ارجوك
نادر اتنرفز وحس بغضب غريب لما قال كده وقف وقال بعصبيه..يوووووه…فتون…فتون..فتون..ايه مفيش في بالك غير فتون ميت مره قولتلك دي مراتي ..مراتي اعمل الي انا عايزه فيها شيلها من دماغك بقى
نادر قال كده وطلع زي الاعصار وبعد ما هيطلع اوضتو دخل اوضة فتون
خالد اتنهد بضيق وفضل ساكت بحزن سالم بصلو وقال.. يا ابني هترحم نفسك امتى كام مره قولتلك البنت دي مش هتجبلك غير الهم يا ابني اديك شايف اهلها بيعملو فينا ايه انساها بقى
خالد قال بحزن ودموع ..مش قادر يا عمي …مش قادر
سالم اتنهد بحزن وقال ..هتقدر..لو تسمع مني هتقدر خلينا نعجل جوازك من علا هنخلي كتب الكتاب الخميس الي جاي ايه رايك
خالد اتنهد بحزن شديد وقال..بس..بس علا مش موافقه اصلا وانا كمان حاسس اني بغلط و
بس قاطعو سالم وقال انا عمري قولتلك على حاجه اونصحتك بحاجه وطلعت غلط
خالد قال…لا يا عمي..ابدا
سالم قال..يبقى تسمع مني وبالنسبه لعلا ملكش دعوه انا هكلمها يلا اطلع ارتاح انت
عند سراج وصل عند تقى وهو في قمة غضبو اول ما وصل بقى يقرب منها وهو مش شايف قدامو من الغضب
تقى بلعت ريقها برعب وقالت..عايز..عايز ايه
سراج بصلها بغضب شديد وقرب منها جامد وقال…بتحبيه
تقى قالت بتوتر…مين..تق..تقصد مين
سراج مسكها من دراعها بقوه وقال…هما كام واحد يا روح امك اقصد حبيب القلب سي زفت بتاعك
تقى كانت بتتألم من مسكتو بس قالت بحده..اتكلم كويس ده بني اادم ميت وايوه يا سراج بحبو وبعشقو كمان ومتحلمش تاخد مكانو
سراج وصل لقمه غضبو وشدد على مسكتو وضربها قلم قوي وزقها على السرير وقال بفحيح…حبيه يا تقى حبيه براحتك اديني قتلتو وهقتل اي حد يطمع فيكي انتي بتاعتي بتاعتي انا وبس وهجم عليها بعن*ف شديد ووووو
نادر بقى دخل لفتون وهو هيموت من الغضب وقال بعصبيه شديده..قومي ..قومي يا هانم وليكي نفس تنامي كمان
فتون قامت مخضوضه وقالت برعب فيه ايه …انا عملت ايه
نادر قال بعصبيه..انتي معملتيش بس اخوكي الحيوان عمل بس هيدفع التمن غالي ..غالي قوي.
فتون قالت باستغراب… فيه ايه الي حصل لكل ده
نادر قال باستهزاء..لا مفيش كام مليون كده خسرتهم بسببو بس هو لسه جديد في العبه دي وانا مجهزلو حاجه كده من العيار التقيل وهتعجبو
فتون قالت بخوف…ليه هتعمل فيه ايه ..اسمع يا نادر اياك تقربلو انت فاهم
نادر ضحك بسخريه وقال..ولو قربتلو هتعملي ايه ..بس متقلقيش انا مش هقتلو انا هأذيه في شغلو ذي ما اذاني في شغلي وبما ان الشغل بيفرق معاه قوي وهو السبب في عداوتو معانا من الاول يبقى العقاب فيه هيوجعو
فتون قالت باستغراب ..شغل ايه الي السبب في عداوتنا انت بتخرف بتقول ايه
نادر قال بغضب…هو ابوكي مقلكيش ان هو وبابا كانو شركا …بس اااه تلاقيه مقدرش يقولك انو لمجرد انو اختلف مع ابويا في شوية شغل قام مأجرلو ناس و خلاهم عجزوه وخلوه على كرسي بعجل واخوكي مشي على نفس خطاه وقتل اخويا بدم بارد كلو بسبب الطمع بتاعهم
فتون بصتلو باستغراب شديد وقالت … طمع…وشغل .هو انت..انت حقيقي فاكر ان ده سبب مشكلة اهلي مع اهلك وضحكت اوي وقالت ابويا وسراج بيكرهو ابوك علشان الشغل هههههه والله انت موتني ضحك وبقت تضحك اوي
نادر بصلها باستفهام واستغرب طريقتها جدا وقال..طبعا ده السبب ابويا قالي كده
فتون بطلت ضحك وبصتلو بغضب وقالت..وهو اي حاجه ابوك يقلها تبقى صح ..وكملت بسخريه وقالت…بقى كوووول العداوه دي علشان شغل ..الشغل وبس يا ذكي
نادر بصلها باستغراب شديد ومسكها من دراعها بقوه وقال… انتي بتقولي ايه..انا مش فاهم حاجه اتكلمي من غير الغاز ..انا ابويا وابوكي مكانش فيه بينهم غير الشغل اصلا فبلاش تحوري عليا
فتون قالت بسخريه..لا كان فيه ..كان فيه بينهم واحده ست …
نادر قال بدهشه..ست ..
فتون قالت …ايوه ست والدة سراج الي ابوك قتلها بدم بارد وحرم ابنها منها ووووو

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت عذابي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى