روايات

رواية عشقت فهد الصعيد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية عشقت فهد الصعيد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية عشقت فهد الصعيد الجزء الرابع والعشرون

رواية عشقت فهد الصعيد البارت الرابع والعشرون

رواية عشقت فهد الصعيد
رواية عشقت فهد الصعيد

رواية عشقت فهد الصعيد الحلقة الرابعة والعشرون

نزلوا البنات تحت مع صدمه الجميع من جمالهم و اللبس إلي لابسينه خصتاا عبير إلي كانت مركزه علي ضحي و هتموت منها
شيماء بهمس : بت يا ضحي عبير عمال تبص عليكي و شكلها هتولع
ضحي بإبتسامة : منا واخده بالي و ربنا منا سيباها بوذ البطه دي
شيماء بضحك : جدعه يا مرات أخوي
وبدأت البنات في النزول مع الزاغريت و أصوات الاغاني
فخريه : ربنا يحفظكم يارب طالعين زي القمر
ضحي بحب : ربنا يخليكي يا عمتي
حنان بسعاده : ألف مبروك يا شيماء ألف مبروك يا قلب عمتك
شيماء بسعاده و حب : الله يبارك فيكي يا عمتي
حنان : بسم الله مشاءالله إيه الجمال ده ولا وكبرتي وبقيتي زي فلقه القمر يا ضحي يا حبيبتي
ضحي بضحك : حبيبتي يا عمتي وحشاني اوي
حنان : وإنتي أكتر ولله يا قلب عمتك
نور : وأنا مليش في الحب ده ولا إيه
حنان بضحك : لا إزاي طبعا ليكي دة أنتي قلبي من جوه
نور بحب : حبيبتي يا عمتي
حنان: عرفت إنك حامل ألف مبروك يا حببتي
نور : الله يبارك فيكي يا عمتي
حنان : عقبالك يا ضحي لما أشيل إبنك إنتي وفهد
ضحي بكسوف : يارب يا عمتي
: أنا جيت

 

 

بصت البنات و راهم و أتفجأو بي سحر
ضحي بفرحه و صدمه : سحررر
وجريت البنات عليها كلهم
شيماء و هيا بحضنها : جيتي أمتي من شهر العسل ومقلتيش ليه ها
سحر بضحك: براحه طيب انا لسه جايه من شهر العسل و عرفت إن النهارده حنتك فا قولت لي محمد يجبني علي هنا
ضحي بخوف: طب هو فين محمد اوعي يكون جاي علي هنا
سحر بضحك: لا متخافيش محمد راح عند الشباب يسلم عليهم بس إيه الجمال ده
ضحي بضحك: فكرتي يا أختي
سحر: لا فكره جامده بجد لا و شعرك إنتي و شيماء جامددد
نور بزعل: شوفتي وانا معملتش
سحر بفرح: صحيح ألف مبروك يا نوري ربنا يقومك بي السلامه
نور: الله يبارك فيكي يا حبيبتي عقبالك
سحر: يارب يا حبيبتي و إنتي يا ضحي مافيش حاجه كده (غمزت ليها )
ضحي : لا يا ختي مافيش لسه بدري
سحر : ليه يعني إن شاء الله قريب هنسمع خبر حلو
ضحي: إن شاء الله
شيماء: يلا يا جماعه عشان نهيص معاهم شويه وبعد كده نطلع فوق عشان الحنانه مستنيا
ضحي: تمام سحر هتيجي معانا
سحر: أكيد طبعا جايه
و مشيو البنات ناحيه الحريم معدا ضحي إلي راحت ناحيه عبير
ضحي بدلع: إزيك يا عبير عاش من شافك
عبير بغيظ: الحمد لله
ضحي بضحك: أبقي خفي الميكب شويه يا عبير أصل كتره هيدمر بشرتك أكتر ما هيا مدمره
ضحكت ضحي و سبتها ومشيت
عبير : ماشي يا ضحي ولله يندمك علي كلامك ده
شيماء بهمس: قولتي ليها إيه خلاها تولع كده
ضحي: هبقي أقولك بعدين لما نطلع
سحر: يلا يا بنات
فخريه: نور حبيبتي إنتي أرقصي براحه عشان بس إنتي لسه في أول الحمل
نور: حاضر يا ماما
وبدأت البنات ترقص و تضحك في حو ملئ بي السعاده والفرح، بعد ساعتين
مريم (الحنانه): يلا يا جماعه عشان كده أتأخرت و عندي ناس بعديكم
ضحي: تمام يا مريم يلا بيناااا
ضحي: أحنا طلعين فوق

 

 

فخريه: ماشي يا حبيبتي
عبير بغيظ: أنا هاجي معاكم
ضحي: معلش يا عبير بس مينفعش حد يدخل و كمان الحنانه متأخره
قالت ضحي الكلام ده ومشيت هيا و البنات
”في جناح شيماء”
مريم: أتفضلو غيرو هدومكم وياريت تلبسوا حاجه مريحه لحد ما أجهز الحنه والحاجه
أتحركت البنات وكل واحده لبست قميص قصير وبحماله وضحي جابت لي سحر قميص من عندها عشان تلبسوا
مريم: هنبدأ بمين الاول
ضحي: بصي ياريت تكون انا عشان بس أروح جناحي عشان عايزه أرتاح شويه قبل ما أنزل تحت
مريم: تمام اتفضلي عايزه ترسمي إيه
ضحي: بصي أنا عيزاكي ترسمي ليا الرسمه دي علي إيدي الاتنين و تحت هنا تكتبي حرف F تمام وعيزاكي عند رقبتي ترسمي الرسمه دي و الرسمه دي ترسميها في ضهري
شيماء بضحك: يابنت اللعيبه
سحر: هتطلع جامده بجد
مريم: وهترسمي حاجه في رجلك
ضحي: أيوه بس عيزاها بقا علي زوقك
مريم: تمام يلا نبدأ
بدأت مريم ترسم لي ضحي وبعد فتره
مريم: كده خلصنا بجد جميله
نور: جميله أوي يا ضحي وكمان لما تتغسل هتبقي أحلي
ضحي بتعب: تمام أنا هغسلهم بعد قديه
مريم: نص ساعه
ضحي بتعب: تمام أنا هقوم أريح علي السرير لحد ما تنشف و بعد كده هروح جناحي
سحر: مالك يا ضحي وشك اصفر كده ليه
ضحي بتعب: لا مافيش بس تعبانه شويه
بصت شيماء ونور ليها بخوف
ضحي بحب وتعب: بخير ولله هقوم أقعد علي السرير لحد ما تخلصوا
قامت ضحي تقعد علي السرير وهيا تعبانه وشيماء بدأت في رسم الحنه وسحر راحت جمب نور
سحر بهمس: هيا ضحي مالها يانور من سعت ماجيت وهيا شكلها غريب
نور بحزن: اصل ضحي حصل معاها وبدأت تحكي من سعت ما ضحي وقعت من علي السلم لحد إلي حصل في المول وسحر كانت بتسمع بي صدمه
سحر بصدمه: يالهوي وكل ده يحصل من غير ما أعرف طب يا نور ماهيا اكيد تعبانه من الحادثه إلي حصلت في المول لازم تروح للدكتور
نور بحزن: مش راضيه خالص و قالت محدش يقول لي فهد
سحر: بس هيا كده ممكن تتعب جامد وحالتها تسوء

 

 

نور: ربنا يستر
مريم: يلا يا نور
نور: لحقتي تخلصي
مريم: عيب عليكي دة أنا مريم النقاش
ضحكت البنات عليها
شيماء وهيا بتقعد جمب ضحي
شيماء: ها إيه رأيك
ضحي بحب: جميله أوي
شيماء: ضحي حبيبتي لازم تروحي عند الدكتور كده ياضحي ممكن تتعبي جامد
ضحي بتعب: متخافيش انا باخد الدواء و بعد فرحك إنتي وحازم هبقي أروح وأكشف بس دلوقتي خلينا في الفرح وكده
شيماء: تمام
بعد فتره كبيره كانت البنات كلها خلصت
مريم: بجد الروسمات بتاعتكوا كلها زي القمر انا كده خلصت همشي انا عشان في ناس مستنياني
ضحي: تمام يا قمر شكرا جدا
ضحي: دلوقتي انا هروح أخد شور علي السريع تمام وهجيب البدل وهاجي نلبسها هنا
سحر: بدل إيه
شيماء بضحك: بدل رقص يا اختشي
سحر: يا ولاد المجانين طب وأنا
ضحي: أنا كنت جايبه واحده ليا هجبها تلبسيها وابقي أشتري واحده تانيه
سحر: حبيبتي ولله
ضحي: هاروح أنا وأنتوا تكونوا غسلتو الحنه
سحر: تطب أنا هروح معاكي يا ضحي
ضحي: تمام تعالي
شيماء: وأنا ونور هنغسل الحنه لحد ماتيجي بس هتطلعي إزاي
ضحي: معرفش طب بصي انا هبص هاشوف في حد ولا لاا
شيماء: تمام
راحت ضحي تبص من الباب تشوف في حد ولا لا
ضحي: مافيش يلا يا سحر بسرعه
أتحركت ضحي وسحر بسرعه لحد ما وصلو الجناح
ضحي: هدخل انا أخد شور علي السريع وإنتي أدخلي الحمام التاني
سحر: تمام
راحت ضحي تاخد شور وكذلك سحر
بعد فتره كانت ضحي خرجت
سحر بزهول: الحنه جامددده يا ضحي بجد تحفه
ضحي بفرح: مكنتش عارفه انها هتطلع حلوه كده لا والرسمه إلي في ضهري ورجلي أحلي وإنتي بتاعتك جامده برضوا
سحر: بجد بس أكيد مش زي بتاعتك ها يلا
ضحي : يلا بيناا
أتحركت ضحي هيا وسحر عند جناح شيماء

 

 

ضحي: أحنا جينا ورونا الحنه بتاعتكم
شيماء: واووو حنتك تحفه يا ضحي دة انا كنت بقول نور أحلي حنه
ضحي: بجد حلوه
نور: ولله جميله أوي
ضحي: فرحتوني طب يلا عشان نلبس
بدأت البنات في لبس البدل وبعد مده انتهو وكانو قمه في الروعه والاناقه
نور بخوف: يالهوي أحنا هننزل كده
ضحي: وفيها إيه يا بنتي كل إلي تحت قريبنا وكلهم حريم
شيماء: طب ولله يا ضحي فهد لو شافك هيعلقك
ضحي: أفتكري خير يا حبيبتي يلا عشان نلبس الخلخال
سحر: كملت طب ما يلا بينا علي شارع الهرم أحسن
ضحكت البنت عليها وبعد مده كانت كل واحده لابسه برقع علي وشها و عصايه رقص في إيدها وكان شكلهم جميل أوي
ضحي بحماس: يلا أحنا كده جاهزين
نور: ربنا يستر
وبدأت البنات في النزول

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية  كاملة اضغط على : (رواية عشقت فهد الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!