روايات

رواية حكاية كفيفة الفصل التاسع عشر 19 بقلم خوخة

رواية حكاية كفيفة الفصل التاسع عشر 19 بقلم خوخة

رواية حكاية كفيفة الجزء التاسع عشر

رواية حكاية كفيفة البارت التاسع عشر

رواية حكاية كفيفة
رواية حكاية كفيفة

رواية حكاية كفيفة الحلقة التاسعة عشر

خبطت ندى على الباب فتحتلها الام وقالت اتفضلي , ندى بتمثيل الحزن ومستغلة ان والدة ريتال متعرفش سبب بعدها عنهم , انا شفت الصور العلى الفيس بس بعد معشق كلمتني وقالتلي في رقم عاملها منشن على بوست معين ولقتني موجودة من ضمن المعملهم منشن انا واهلي فسالت والدتها وعرفت ان دي صور صحابي والمن ضمنهم ريتال انا زعلت اوي وبالذات ان ريتال بريءة وهما الجروها للطريق دا ولما قلتلها تبعد عنهم هي عرفتهم وقالولها عني كلام مش كويس لحد مبعدت عني وانا مستعدة اوقف جنبها لحد متعدي محنتها دي , الام ببرود هي ماتت وانا هجيب حقها من الولد دا ومنهم كمان , اتوترت ندى وقالت بثبات مظيف اه اكيد وانا معاكي استاذن انا , مكالمة بين ندى وخالد , ندى حبيبي , خالد ببرود عايزة ايه , ندى جايبالك خبر حلو اوي , خالد ايه , ندى ريتال ماتت بعد ماهلها عرفو انها بتكلم شباب وبتبعتلهم صورها لو فتحت فيس هتشوف بعنيك الولد عملك منشن , خالد بصدمة ايه انا مش مصدق ان ريتال تعمل كده انتي اكيد بتهزري , ندى واهزر ليه يا اخويا , خالد مردش وقفل في وشها , اسودت الدنيا في وشه وحس انه فقد روحه بس قلبه بيقوله انها عايشة وبخير اما الصور فاكيد لعبة عيط جامد وقال يا رب يكون احساس قلبي صح , مكالمة , مجهولة ١ هي فعلا عملت زي مقلتيلي انها هتعمل , مجهولة ٢ هي كانت صاحبتي وعرفاها كويس , مجهول ٣ انا حسست ريتال اني معرفش حاجة , مجهول ٤ انا مش فاهم حاجة هي ريتال عايشة ولا ايه , مجهولة ٢ مش مهم تفهم المهم انك عارف الحقيقة كلها ومن البداية وسمعت بودانك , هااا وايه الخطوة الجديدة , مجهولة ٢ الخطوة الجديدة هي ….. , كله تمام , في الصباح , الام ضلقت على ريتال جردل ميه وقالت قومي يا هانم اعملي كل حاجة في البيت , اتفزعت ريتال وقالت بخوف حاضر بعد فترة ريتال انا خلصت الام على اوضتك الاب ببرود اعملي حسابك كتب كتابك بالليل , ريتال على مين , الاب ميخصكيش واحمدي ربك ان في حد عبرك بعد فضيحتك دي بصتلهم ندى بخزلان ودخلت على اوضتها الدموع بتجري على خدها بشدة هي مش عرفة بتعيط ليه او على ايه , بتعيط على تخلي اهلها عنها ولا عن حبيبها الاكيد زمانه صدق ولو مصدقش فندى اكيد بستله من سمومها فصدق , ولا علشان كمان شوية هتكون لواحد تاني غير حبيبها وعند النقطة دي انهارت اكتر وقالت ربنا ليه حكمة في كده وقامت تصلي وتدعي ربنا بكل انكسار , بالليل دخلت الام عليها وقالت امضي وابصمي , ريتال طيب فين اسم العريس او صورته الام ملكيش دعوة خلصي مضت الام مبروك يا عروسة , ريتال بالدموع مبروك على ايه مجوزيني غصب وكمان معرفش هو مين دا وكمان بتباركولي , الام شيء ميخصكيش , ريتال ازاي ميخصنيش وانا الهتجوز , الام دا العندي واعملي حسابك انك مش هتروحي معاه غير لما تتمي ال١٨ سنة ويتكتب كتابك ونعمل اشهار , ريتال ببرود مش فارقة اعملو التعملوه , خرجت الام وسابت ريتال في دوامة من التفكير , ريتال بحزن انا كده خاينة ليكو انتو الاتنين انا بحبك وقلبي معاك ودايما بفكر فيك وكنت بحلم باليوم الهكون فيه معاك كنت بحلم باليوم الهحس بالآمان وانا في حضنك اما هو فمعرفوش وبقيت مراته وشايلة اسمه والمفروض احافظ على شرفه بس مش هقدر طول مانا بحبك وبفكر فيك وللاسف بتمنى تكون انت التجوزته بس ازاي وانت هتتجوز اريب اموت نفسي احسن علشان ارتاح , مكالمة اخرى , مجهولة ٢ كده نبقى خلصنا خطوتنا التانية على خير , مجهول ٤ هي ايه الخطوة الاولى , مجهولة ٢ بص بقى انت كنت عايز كده ومن زمان بس الشيطان دخل بينكم واديها بقت مراتك افرح بقى , مجهول ٤ انا كنت عايزها توافق بمزاجها ومحدش يجبرها وتحبني زي مبحبها , مجهولة ٢ متقلقش , مجهولة ٢ ودلوقتي دوري اتاكد من حاجة , stop , هتتاكد من ايه ومين الناس دول

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية كفيفة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى