Uncategorized

رواية الفرسان الخمسة الفصل الثاني 2 بقلم سارة أحمد عماد

 رواية الفرسان الخمسة الفصل الثاني 2 بقلم سارة أحمد عماد

رواية الفرسان الخمسة الفصل الثاني 2 بقلم سارة أحمد عماد

رواية الفرسان الخمسة الفصل الثاني 2 بقلم سارة أحمد عماد

في النادي .
الكابتن بغضب /ارجع لتتدريبك ي احمد .
احمد بكره واستفزاز /استنا بس ي كابتن مش نطمن علي البطل بتاعنا بس بصراحه كنت عايز أقواله أنه هيخسر .
عدي بضحكه استفزازية عاليه/هههههه ده بجد ضحكتني والله وانا فعلا كنت محتاج اضحك اتغلب من مين منك انت اظن انت اخر واحد ممكن يقول كده انا فرمتك كتير قبل كده بصراحه هزيمتك بالنسبه الي متعه .
احمد بشر وكره /هتخسر ي عدي مش انت بس انت والفرسان بتوعك هدمركم .
عدي بخبث وهو يقترب منه ليهمس /تصدق معاك حق تكون منكاد مننا وغيران كده علشان كل واحد فينا معلم عليك التعليمه الصح انا وبغلبك في كل البطولات وبمسح بيك الحلبه زي مابيقولوا أما فهد فىحرام هههههه وأخذ البنات الي حواليك زي هدومه بالظبط بيغير فيهم ومن نظره واحده الواحده منهم بتبقا تحت رجليه اما رعد هيفضل وراء ابوك تأجر المخدرات ل حد مايدخله بايده السجن أما سيف فدخل الكليه الي انت طول عمرك بتتمنها لكنه اتفوق عليك كالعاده أما مالك فأكيد طيبته ونضفته تعباك لانك بنادم وسخ و زباله ههههه بصراحه ليك تاكل في نفسك مننا.
احمد بغضب جحيمي /هدمركم ي عدي والله ل دمركم .
ليشتشيط عدي غضبا ليمسكه من ثغره بغضب وهو ينظر إلي ب تحزير وتهديد .
/قسما بالله متحاول تاذي اي حد من اخواتي هدمرك هخليك تتمنا الموت فاهم .
احمد بغضب وهو يدفع يده /هنشوف ي عدي مين الي هيضحك في الاخر .
في الاداره ..
في قسم القوات الخاصه .
كانوا يقفون بارتعاد ورعب من هيته ليتحدث أحدا الطلاب بخوف .
/هو هو حضرتك المقدم رعد الشناوي الي بنسمع عنه من ساعه ماجينا .
رعد بقوه /ايوه ايه رايكم .
أحدا الطلاب برعب/بصراحه سعادتك هيبه كده وطله والله امنا دعيالنا .
رعد بحده /هنشوف اصلي بصراحه بحب التربيه الاول قبل اي حاجه امكم راضيه عليكم ودعيالكم اكيد انا هحس بكده وهشيلكم فوق راسي امكم مش راضيه عنكم عليكم تكرهوا عيشتكم وتلعنوا اليوم الي فكرتوا تتدخلوا فيه كليه الشرطه فاهمين .
للطلاب باحترام /فاهمين ي افندم .
رعد /اتفضلوا غيروا هدومكم علشان التدريب .
العسكري امين /تلفونك كان بيرن من بدري ي رعد بيه في المكتب .
رعد /شكرا ي عم امين .
امين /العفوا ي باشا.
رعد بمرح /ازيك ي سيفو  .
سيف بمرح /حبيب قلب سيفو عامل ايه ي رعد .
رعد /الحمد لله ي حبيبي خلصت التصاميم بتاعتك ولا المدير هيولع في نفسه كالعاده .
سيف وهو يأكل كعادته /خلصت نصهم بس ورايح الشغل متأخر والدنيا فل.
رعد بابتسامه رجوليه ساحره /الله يخربيتك ي شيخ المهم بس خلص وهتلاقينا كلنا في النادي .
سيف /تمام ي كبير سلام .
رعد /مع الف سلامه .
في فيلا عاصم ..
في غرفه فهد .
كان يجلس علي طرف السرير وهو يربط الشوز الخاصه به فكان يرتدي بنطلون اسود وتيشرت اسود وشوز ابيض ويضع عطره النفاذ فكان حقا كالفرسان .
حنين بضيق /حمد لله على السلامه ي فهد .
فهد /الله يسلمك ي حنين .
حنين بغضب/انت رجعت من انبارح وكنت في الشقه مع واحده زباله من ايهم صح .
فهد بحده /وانتي عرفتي ده منين انطقي .
حنين بغضب/عرفت وخلاص انت ايه ي اخي ليه مصمم تموت نفسك من غضب ربنا عليك مصمم تموت ابوك وامك نفسي اعرف انت بتعمل كده ليه .
فهد بغضب وانتقام /لأن كل الستات خاينين كلهم بستاهلوا يبقوا ولا حاجه يبقوا مجرد مخلوقات أمتعتنا وخلاص وبعد مناخلص تدوس عليهم بالجزمه فهمتي بقا .
حنين بجنون /نفسي اعرف انت ليه بتعمل كده ولاعمرك حبيت ولا اتخانت ولا اي فيكي العقده دي ليه نفسي افهم .
فهد بحده /بقولك ايه انتي مش علشان اكبر مني هتقرفيني متشغليش بالك بيا خالص .
عاصم بحده /امال تشغل نفسها ب مين ي فهد باشا .
فهد بارتباك /بابا انا اسف اني عليت صوتي .
عاصم بغضب/اوعا تفتكر اني نايم علي وداني ي فهد ولا مش عارف حاجه لا كل حاجه تحت ايدي وعارفها كويس اوي بس اكتر حاجه بتكسرني أني معرفتش اربيك .
فهد بأسف /لا ي بابا حضرتك ربتني كويس بس دي حياتي وانا اعيشها بالطريقه الي تريحني .
عاصم بغضب جحيمي/وايه هي الطريقه انك تزني وتغضب ربنا مفكرتش في أي حاجه مفكرتش .
فهد بحده /يووه بقا ارحموني بقا دي حياتي وهعيشها براحتي انا مبقتش صغير انا ماشي .
حنين /متزعلش ي بابا ربنا يهديه .
عاصم بتنهيده الم /يارب ..
في فيلا علي الصياد ..
في غرفه دينا ..
كانت تقوم من علي سجاده الصلاه وهي تتدعي الله ليقاطعها والدها وهو ينظر إليها بسخرية.
علي بسخرية /حرما ي شيخه دينا بس ياريت ربنا يغفرلك.
دينا بدموع /بابا هتفضل تعاملني كده لحد امتا هتسامحني امتا.
علي /مش وقته الكلام ده المهم انك لازم تستلمي الشغل بتاعك انا كلمت هاني وهتشتغلي في الاداره .
دينا بقلق/بس انا مبفهمش في شغل البوليس ده .
علي بحده/هو حد قالك انك هتمسكي سلاح ولا ايه انتي مهندسه الكترونيات هتعقدي علي الكمبيوتر تتدخلي بيانات وكده وخلاص .
دينا بكسره /حاضر ي بابا الي تشوفوه .
في عياده مالك …
كان يقف بين حيواناته وهو يعالجهم بحنان ورعايه ليقاطعه هاتفه .
مالك /ايوه ي فهد حمد لله على السلامه.
فهد /ازيك ي مالك ها فضيت .
مالك بقلق /لا لسه شويه بس انت مال صوتك .
فهد بضيق /مفيش شديد مع ابويا كالعاده .
مالك /طب أسمع عدي عليا في العياده نروح النادي نشوف عدي وسيف ورعد لما يخلصوا هيحصلونا .
فهد /تمام مسافه السكه هكون عندك .
في أحدا المدراس ..
كانت تجلس سلمي وهي تنظر إلي كراريس طلابها لتصصحها لتقاطعها فريال ????????????????.
فريال /صباح الخير ي ابله سلمي .
سلمي بضيق/اهلا ي ابله فريال خير .
فريال /جيبالك عريس مائه مائه .
سلمي بحزن /ويترا ايه المواصفات المره دي .
فريال بطمع /عنده خمسين سنه وعنده اربع عيال امهم اتوافت وي حرام محتاجين الصدر الحنين .
سلمي بغضب ومراره/اه وانا بقا الصدر الحنين ي وليه ي الي معندكيش دم .
فريال بردح /انا معنديش دم ي وليه ي كسر بقا انا الي غلطانه اني عايزه استرك ده انتي عندك 37سنه ي عني خلاص سلمتي نمر مش هتلاقي الي يغيرك .
سلمي بحزن ودموع /ربنا ينتقم منك يشيخه علي كسرتي دي .
فريال بحده/شوفي الكوهن بتاع الحريم ماهو ده اخرك ي اختي فاكره نفسك هتتجوزي سفير .
سلمي بانهيار ودموع  /انا مش عايزه اتجوز خالص سيبيني في حالي بقا .
في أحدا الحارات البسيطه .
كانت تقف فاطمه في محل والدها لجلب الرزق ليقاطعها صبحي بلطجي الحاره .
صبحي بمغازله /صبح صبح علي العسل .
فاطمه بغضب /استغفر الله العظيم يارب بقولك ابعد عني علي الصبح واتقي الله ياخي .
صبحي /وانا طالب حاجه غلط ي قمر ده انا عايزك في الحلال والله وطالب الرضا .
فاطمه بحده /بقولك ايه اوعا تفتكر اني هخاف منك ابعد عني ومش عايزه اشوف وشك .
صبحي بمعاكسه /ابعد عن ده انا قتيلك هنا سلام ي مزه .
فاطمه بضيق /استغفر الله العظيم ي يارب .
في شركه كامل الفيومي ..
كانت تتدخل الي الداخل بغرور وتكبر .
الحارس /استني عندك لو سمحتي .
صافي بغضب /انت بتقول ايه ي بنادم انت  مش عارف انا مين .
الحارس /مهماا تكوني ي هانم مش هقدر ادخلك قبل ماشوف بطاقتك الاول .
سيف باستعجال /سلام ي ناصر .
ناصر /سلام ي بشمهندس سيف .
سيف بغضب /ايه ده مين الي ركن لازق في عربيتي بالمنظر ده مين الحيوان ده .
صافي بغضب /جرا ايه ي نادم انت متحترم نفسك .
سيف بحده /نعم احترم نفسي ي بقا انتي الغبيه الي عملتي كده وزعلانه أن قولت حيوان ده الحيوانات هي الي تزعل .
صافي بعصبية/افندم .
سيف بتجاهل/ولا افندم ولا بتاع انا مش فاضيلك هخرجها وامري لله .
صافي بغضب /الي بنادم ده بيشتغل هنا في الشركه .
ناصر /ايوه ي هانم ده البشمهندس سيف .
صافي بغرور وانتقام /حلو اوي طيب انا هوريك مين هي صافي الفيومي .
في النادي …
مالك وهو يشرب العصير /مالك ي فهد .
فهد بضيق /مفيش حاجه ي مالك مخنوق شويه .
مالك بطيبه/ربنا ميجيب خنقه واونكل عاصم زي السكر وكل حاجه هتبقا تمام .
فهد بابتسامه /انشاء الله .
عدي /ازيكم ي اخواتي الغالين .
فهد /اهلا ي بطل .
سيف ورعد /السلام عليكم .
عدي بسعاده /اهلا اهلا بالفرسان احلي لحظه في حياتنا لما بنتجمع كلنا مع بعض فيه .
رعد /والله عندك حق ي عدي .
سيف بجوع/فين الاكل جعان ي بشر .
مالك بضحك /هو انت مفيش في حياتك غير الاكل ي ساتر .
فهد /هروح انا اطلبلك اكل ي سيفو .
سيف /حبيب ي فهد .
في اجتماع شله الشيطان .
نادر بقلق /بس كده خطر ي احمد الشركه ممكن تنكر وسهل جدا تخرج منها .
احمد بشر /الحديد هلبسه في الجوانتي بتاعي  قبل الماتش بدقائق يعني مش هيلحقوا يفتشوا ولا يعرفوا ثانيا هو مش هيبقا ملحوظ اوي بس هيخلي الضربه قويه وجامده وتتدوخ من غيره عمري مهقدر اكسب فهد  .
ساندي بدلع /روح قلبي ماتسيبك من كل ده ونروح نحتفل هنسيك الدنيا .
احمد وهو يقبلها بقمق /كده كده ي نور عيني هنقضي إليله سواء لاني هبقا في قمه سعادتي لما اشوه فهد وافوز عليه واحسره علي إنجازاته واحصر قلب الفرسان عليه ويبقا هو الأول وبعدين الفرسان واحد واحد  ..
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى