روايات

رواية حوريتي الجميلة الفصل السابع عشر 17 بقلم خلود

رواية حوريتي الجميلة الفصل السابع عشر 17 بقلم خلود

رواية حوريتي الجميلة الجزء السابع عشر

رواية حوريتي الجميلة البارت السابع عشر

رواية حوريتي الجميلة
رواية حوريتي الجميلة

رواية حوريتي الجميلة الحلقة السابعة عشر

فريال بغضب والله يا كنان لا اوريكي انتا والكلبه التانيه ماش ما اباش انا فريال هههههه
كنان بغضب . بعد ما أعمل .ده كله في الاخر الزفت يوسف عايش لا وكمان اهلها كمان يعني اعمال ايه تاني اه ويكسر في الشقة بغصب
في العرفه عند حنان
حنان وهي خايفة من كنان
حنان تخرج للكنان
حنان. مالك يا كنان ايه فيه
كنان غورى من وشي مش وقتك خالص
ويخرج ويترك البيت وينزل
كنان وهو يتصل علي صاحب عمره
كنان .الو. انتا يا زفت انتا فين
يزن يعني هكون فين يعنى انا عند البيت سوزي
كنان تمام انا جاي
يزن مالك ايه فيه
كنان. لما اجي سلام

 

 

 

…………………………..عند حنان
وبعد ايه العمال الباشا لو اتأخر علي المعاد ممكن يرميني لالا مستحيل
حنان بغضب وهي تمشي في الاوضه رايحه جايه وبعدين يا حنان فكره
حنان بغضب يعني كان وقت امها وابوها ده كمان
اوف
حنان بس انا لو قولت لحد يخطفها ممكن يتمسك ويقول عليه ومش هخلص من اهلها ولا من كنان
وبعدين ايه العمل بس
حنان تمام انا اقولها تعالي معايا في مول فتح جديد
حنان برضه لا حسن مش بيسبها
اوف انا زهقت من الموضوع ده
انا لازم اتصرف ده هتطلعي من المصلحه دي مليون
الله يا حنا لو الموضوع ده تام
……….. تلفون حنان بيرن
حنان بخنقه هو ده وقتك انتي كمان
حنان الو.
زينه بدموع حنان اهي اهي اهي
حنان مالك يا بيت
زينه انا زهقت من البيت حور دي لازم نتصرف معاها
انا لازم اموتها
حنان. بتفكر اهي دي اللي ممكن تسعدني
زينه انتي يا بت سمعاني
حنان بسرعه سمعاكي
زينه . انا اديقت الكل اللي يعرف حور يحبها حتي الزفت
حنا ن مين الزفت ده
زينه عادل الكلب
حنان بتركيز يعني انتي مستعدي تعملي اي حاجه

 

 

 

زينه . اه حتي لو علي موتي علي شان انا زهقت كل حاجه حور حور الادب حور الاحترام حور
حنان تمام بكره في الكليه نتقابل تمام
زينه تمام بس انتي
حنان بسرعه معاكي معاكي ما تخفيش
زينه بفرحه سلام
حنان وهي مبسوطه سلام
حنان وهي تعلق التلفون وتقوم ترقص من الفرحه معقول بسرعه دي
حنان من كتر التعب وهي ترقص وفرحانه تنام علي السرير اه ههههههه
التلفون يرن
حنان بخوف
الو
ايو يا باشا
الباشا ايه الموضوع انا وزهقت منك
حتان بسرعه …..
الباشا تمام نا عايز صوره اشوف البيت دي
حنان بسرعه بس انا ماعيش صور
الباشا يعني ايه
حنان بسرعه بكره ان شا الله هصورها تمام
الباشا تمام
حنان يا باشا في مش
ايه ده ده قفل التلفون مش مشكله
…………….. عند يزن وهو يفتح باب الشقه للناس
يزن اهلا وسهلا بسيد الناس اتفضل اتفضل
سوزي بضحك رقصات هههههه
كنان والله وليك وخشه يا باشا ليه الغيبه الطويله دي بس
كنان. هاتي كاس
سوزي وهي اسكب االخمر الكنان اتفضل يا قلب سوزي
كنان وهو يسكر اه ليه كيده ويكسر الكاس ويمسك سوزي من يدها تعالي معايا
سوزي وهي تضحك هههههههههه
يزن استنا شويه مالك كده

 

 

 

كنان بعدين
ويدخل الاوضه هو وسوزي
ويفعل ما حرمه الله
كنان بدون وعي ليه كيده يا حور ده انا بحبك
سوزي وانا بحبك يا كنان
كنان بجد بتحبيني يا حور
سوزي بحب والله بحبك يا كنان
و
………….. في الخارج عند يزن قال المجنون ده عايز حور ده ما تكون اخر واحد في الدنيا هههههههه
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿فلاش باك
يزن . وهو ينظر الي حور ايه ده يا كنان مين الملاك دي
ينظر كنان الي الخلق وهو ياره حور مع يوسف وهي تتضحك
حور بجد يا يوسف هتروح النادي مع بعض ونلعب انا وانتا
يوسف بجد يا قلبي
حور بفرحه انا بحبك اوى اوى يا يوسف
زين بس البيت مزه
كنان بغضب وهو يطرب يزن بغل اتلم ما تبصيش
عليها دي حبيبتي انا ويضرب يزن بغل من نظرت له حور وغي نفس الوقت من ضحكت حور مع يوسف وبتقول ليوسف بحبك
كنان بغضب دي بتاعتي انا انتا فاهم
يزن لا يقدر علي الحركه من كتر الطرب ونتجمع الناس بس يا ولاد ايه ده حرام عليك سيبو ده انتا موتو في ايد يترك كنان يزن وينظر الي حور التي اتخبت في يوسف كنان وهو يصرح اه اه اه
ويترك يزن ويمشي سريعا
….. 💔💔💔💔💔💔عود من الفلاش باك
يزن والله لا اندمك يا كنان وعلي البت الي انتا بتحبها

 

 

 

…………
في اليوم التاني
عند حور في الكليه وهي تجلس حزينه
……
زينه انا مستعده اعمل ايه حاجه
حنان اي حاجه اي حاجه
زينه اه
حنان بس حور اهلها بيحبوها وحسن ومش ميصدق اي حاجه في حور
علي طبيز تانيه يجلس ويسمع الحور بين حنان وزينه وينظر الي حور
ههههههه مسكينه يا حور بس ده هو الوقت اللي انتقم منهم كلكم ههههه
ويذهب الي حنان وزينه بس انل ممكن اسعدكم غي الموضوع واخلي اهل حور هم الي يرموها في الشارع باديهم
حنان بخوف انتا بتتكلم هن ايه زينه بخوف انتا مين وايه اللي انتا بتقولو ده
…… هو نفس الغرض انا برضو عايز اخلص من حور
حنان ليه عملت ايه وهو يضع ايده علي خده ولا حاجه دي ميهمكيش صح
……………………….. في صباح الخير التاني
عند حور في البيت
………………………………………… البيت بيدق
فاتن. اهلاً وسهلاً يا زينه عامل اية
زينه الحمدلله
زينه فين حور
فاتن في الاوضه جوه تعالي
زينه وهي تدخل على حور
اخبارك
حور تمام وتجلس تحكي مع حور

 

 

 

زينه الله الاوضه بتاعتك حلو
زينه وهي بحبت بتتفرج علي الاوضه وتقوم وتتمشي في الاوضه الله
وتفتح الدولاب وتلعب في الهدوم بس ايه الجمال ده كله
وتطلع علبه وتوضع العلبة وسط هدوم حور وتبتسم بحبت وتجلس تاني 🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁
عند زينه
كله تمام انا عملت زي ما انتا قولت
….. تمام
حنان انتي خليتي حور تمضي علي الورقه
زينه اه ههههه
حنان ازاي
زينه…..
انا قولت لحور انا في بحث هتعملو الطالبه مع بعض ولازم نسجل الاسامي
حنان وهي صدقت
زينه ههههه دي في الهلاله حالص
🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁
في اليوم التالي.
………………… تذهب زينه لاكمال بافي الخطه.
يلا يا حور هنتاخر علي الكليه
حور خاطر
زينه وهي تمسكن شنطه حور وتخرج التلفون وتسجيل رقم………

 

 

 

وتترك التلفون علي التسريحة وتخرج وحور
يلا حور ثواني الشنطه جوه
زينه بسرعه اهي
🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁
في الكليه عند حور
بعد اكمل اليوم الدراسي
تنظر زينه الي….. وتعمز بعينه اليه
……. يبتسم وينظر اليها
زينه . اه
حور بطيبه . مالك يا زينه
زينه بخبت راسي وجعني اووي اووي حاسه بصداع فضيع اوي مش قادرة امشي
زينه تعالي ارتاحي هنا شويه
.زينه. بلائم لا مش قادره اه ويغمم عليها
…… مالها يا حور
حور بخوف مش عارف
….. تعالي نوصلها
……………… ينظر في المرايه ويبتسم الزينه.
…… دقيقه هعمل تلفون مهم
………..
عند ابو حور
ده تلفون حور
الاب ايه ده ده تلفون حور ر يا فاتن
تلفون حور بيرت
فاتن ري يا محمد شوف مين
محمد بضحك علي حور مكتوب زينه قلبي وحور حاطه قلب
يضحك حور وفاتن علي افعال حور الطفوليه

 

 

 

يمسك الاب التلفون
…… حور حبيبتي انا مستنكي اول الشارع وحشتني من امبارح بحبك موت يا مراتي يا حبيبتي
ابو حور وهو مصدوم 😳
وينظر الي فاتن بغضب
وينزل الي الشارع
فاتن محمد ايه في
يقفل التلفون بسرعه الي زينه وهم الاتنين ويبتسم
علي اول الشارع تنزل حور
…. زينه مع السلامه يا حور
انا هكمل مع…..
حور سلام
………. ينظر اليها وهو يبتسم
اول حور ما تقرب علي العماره
هو. وهو يجري الي حور حور استني
….. انتي نسيتي الكتاب ده ويعطي الكتاب لحور
بس الكتاب ده مش بتاعي
هو وهو يمسك يدي حور زينه قالت اديه ليكي
ويخض حور ويمشي
ابو حور بصوت عالي
حوووووووور
حور بخضه……
يوسف وهو ينظر الي صورت حور.
و إن سألوك عَن عشق الروح قل :
‏أن تشعر أنك تتنفسهُ و أنت لا تراه
و أن تراه و أنت بعيدا جدا عنه ….
‏أن تغمرك رائحة عطره و هو ليس بقربك
أن تشعر بدفئ ذراعيه كلما زاد شوقك له
‏أن تلمسك و لو كلمة منه فـتشعرك بالأمان
‏أن تختلط روحك بروحه كلما هب نسيم عشقه
‏أن تشعر بخفقان قلبه دون أن تلمس يديه
فـمن يتقن إحتواء الروح
يبقى بالروح حاضرا في عز الغياب.

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حوريتي الجميلة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى