Uncategorized

رواية نغم حياتي الحلقة الرابعة والثلاثون 34 بقلم هدى سامح

 رواية نغم حياتي الحلقة الرابعة والثلاثون 34 بقلم هدى سامح

رواية نغم حياتي الحلقة الرابعة والثلاثون 34 بقلم هدى سامح

رواية نغم حياتي الحلقة الرابعة والثلاثون 34 بقلم هدى سامح

حلقه خاصه????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
دخل محمد بيته بارهاق بعد يوم عمل شاااق جدن وكان يريد رويه مجنونته فقد اشتاق لها حد النخاء فتح محمد الباب الخاص بلشقته صدم مما وجده وضع حقيبته وجاكته على اقرب اريكه بزهول  مجنونته وابنته ذو السبعه اعوام يرتدون  شورت قصير ضيق وبلوز قصيره جدن ويربطون شعرهم قرون جميله ويضعون نفس الميكب ونفس تسريحه الشعر ويرقصون رقص شرقى صاخب ظل يضحك على ابنته التى تدعى نورهان فهيا تحاول قدر لامكان ان تقلد امها فى حركاتها المثيره نظر لمجنونته التى سوف تقتله اليوم بالتاكيد فكانت ترقص بمهاره وملابسها التى لا تخفى شى تقريبا ابرزت مفاتنها فظل ينظر لها بهيام 
التفتت دينا لهه وظلت تضحك على منظره وتابعت بالرقص اكثر من لاول وايثاره اكثر وهيا تنظر له بخبث
اما محمد الذى تمنى ان يحملها وياخذها فى غرفتهم ليعلمها كيف تكون لاثاره وقف قلبه وهوا يجدها تاتى اليه بطالتها هذه وتتمايل قبالته وتلامسه كل وقت وحين
لم يعد محمد على السيطره على زاته فامسكهامن خسرها وقال بهيام: اييي دا دنيتى عملالى مفجأ فظل يلظل يعبس فى بلوزتها
دينا تدعى البرائه: انا كنت قاعده انا ونوشا مستنينك فتاخرت فقولنا نسلى نفسنا …..ثم حاوتط عنقه وقالت بس…..!!!
محمد بخبث: طااايب كملو انا رايح اخد شور وانام بقا …سلام يقطه كملو فقره الرقص بتعتكو واخذ يسفر وهوا يدخل غرفته مانع نفسه الا يضحك على وجهها الذى يعبس مثل لاطفال  فدخل غرفته وظل يضحك بهسيريه …
دينا اتجهت لابنتها نورهان وقفلت لاغانى وقالت لها : نوشه قلبى روحى يلا اكتبى الهوم ورك بتاعك يروحى لو عزتى حاجه تعاليلى ي حبيبتى تمم يروحى
نورهان : حاضر يماما
واتجهت لمحمد بغضب وفتحه الباب وجدته ينتقى ملابس فاتجهت اليه بغضب وحاصرته بين يديها الصغيرتين
كان محمد منكمش فى نفسه بسبب يديها الصغيرتين وظل يضحك على منظرها العابس فهيا لا تفرق عن ابنته كثيرن : ههههههه مالك يقطتى 
ابتعدت دينا انشات وقالت بتحذير: اياك تتحرك هاا بقولك اهو ذهبت واتجهت تجزب الكرسى كان محمد ينظر لها بزهول فهذا البرمود الذى ترتديه يبرز ساقها بسخاء اتجهت اليه مره اخرا ووقفت على الكرسى كى تصبح قامته وحاصرته مره اخرا 
محمد بتعجب: ايي
دينا بصياعه: يمساء الجبنه الكيرلى على الى شاغل تفكيرى
انفجر محمد ضاحكا فامسك خصرها بعشق: بتقولى اى يمجنونه
حاوطت دينا عنقه وقالت بنفس النبره: يمساء المهلبيه متتجوزنى واعملك ملوخيه 
دفن محمد راسه فى عنقها من فرط الضحك : ههههههعععععههههه انتى مجنونه هههه… محنا متجوزين من عشر سنين يمجنونه ومخلفين كمان ههههه
دينا بدلع: محمد
محمد بهيام: قلبو وروحه وكل حياته
دينا وهيا تقترب بوجهها الى وجهه: اخطبنى
محمد بصدمه: نعم يختى
دينا بعبوس: ايييييي يمحمد مش من حقى انى اتخطب زى البنات
محمد: اهدى بس كده بنات مين بدينا يحبيبتى احنا متجوزين من عشر سنين ومخلفين واد وبنت يحبيبتى…
دينا بعناد: مليش دعوا عايزه اتخطب انتا ضحكت واتجوزتنى على طول هااا
محمد ظل يفكر كيف ينسيها هذه الفكره فمجنونته عنيده مثل لاطفال تماما فخطرت فى باله فكره خبيثه : حااضر يحبيبنى هخطبك 
تعلقت دينا برقبته وقالت : بجد يحمودى
حاوط محمد خصرها وقال: ايوا يروحى هخطبك بس بطريقتى يروحى 
دينا وهيا تقفز مثل لاطفال : هههااااايييي كادت تقع من على الكرسى ولكن امسكها محمد وقال حسبى يروحى وبعدين انتى وحشتينى فكان متجه به الى فراشهم 
قالت بتزمر: محمد احنا مخطوبين
محمد بخبث: حد قال غير كده ….
………………………..
كانت نغم جالسه فى الصالون وتعد لهم العشاء كان جاد يسمع احد افلام الرعب ونغم كادت تبكى الخوف فرمته باحد الوسادات
جاد بعصبيه مصطنعه: اييييييععع يمماااممااا سبينى كنت منسجمم الااه
نغم: حررااامم عليك ي ابن الجزمه …اييييي الى انت بتسمعه دااا يشيخ دا انا من كتر خوفى كلت البسله بدل ما 
اطبخها ….
جاد: بس بقا علشان احبك
نغم: انتوووو اوووباااش  ورعاااع لم يعيرها انتباه فظل مركز  مع الفيلم بتسليه…قالت نغم جاد حات المسلسل يجاد دا انتا الى فى القلب يجاد
جاد : اييي يماما انتى متعرفيش مش البطل والبطله ماااتووو
نغم: هاااا بجد 
جاد وهوا ياخذ منها ثمران البزلا: ايوا ينغم اسكتى دا انا زعلاانه يختشى كانو صغيرين يختشى
نغم: خلااص بقام …انتتاا يلاا خلصتت البسلهه هطبخ ايي 
جاد: خلاص ينغمى بقا حاتى الطبق دا كده واخذ جميع ما فى الطبق واكله
نغم: هااااا اما امسكك ي ابن…. 
جاد بميوعه: تلقنى لو مش عجبك تلقنى هيهيهيهي
نغم: لما ابوك يجى ي جاد هقو..لم تكمل وجدتهو يجلس بجانبها وياخذ راسها ويقبله لاااااااااا وحيات عيالك مراد لاااااا بيخلينى اعمل ضخت لما عضمى انكسر وانا لسه مدخلتش دنيا …انتى مش عايزه تفرحى بيا وتجوزينى
نغم بتاثر: دا يوم السعد يحبيبى لما اشوفك انتا واخواتك مبسوطين كده وفرحانين
جاد : خلاااات خلاااث انا موجود والعروسه موجوده
نغم بزهول: الله ينيلك مين يواد دا انت لسه مكملتش عشر سنين يمحبر على عينك ..انت لا يومكن تكون ابنى لاااااا
جاد وهوا يمسك يدها: جووودييي يماما بنت اونكل يوسف مين غيرها ..بصراحه البت حلوا اووى وانا مش هضيعها من ايدى وانا كده كده هبقى ظابط وهيبقى ليا مركزى والى بعوزه بخده
نغم نزلت وامسكت حزائها: امشى يولا امشى يمعفن قال ظابط قال يبنى انت اخرك عبده مووته والصيع
قاطعهم ادم  يزعيق: ماامى هنا بوظتلى كل كتبى بتاعت لاسكول 
نغم وهيا تدعى ربها بصوت عالى : ياااااربب هوا انااا واحد زى قاظم الساهر والتانى عبده مووتهه وللهى هولد بسببكو يجزم كان ادم يتحدث فى الهاتف نغم: بتكلم ميين يمعدول يابن المعدوله
ادم: بكلم المدرسه يبعتولى واحد جديد
نغم: حاضر يخويا ثم قالت لجاد: قووم يالااا شوف اختك هنا فين …
جاد وهوا ذاهب يتحدث بنبره مضحكه: كل حاااكه ككلل ححاااكهه قوم يجاد حااات يجا. ولاخر بندرب من ابو ورده مش عارف يربى …..اشوف عيالى بس هطلع سلسفين الى جبوهم وصل مكتب ولده وجد هنا جالسه على مكتب مراد وجميع لاوراق ممزقه والاب توب منكسر على لارض 
وصل ادم وصدم نفس صدمه جاد وهم يرون اختهم تلعب باندماج وسط الاوراق 
بلع جاد ريقه بصعوبه: امك هتعمل من فخدنا شربه كوارع 
ادم: وابوك هيكسر عضمنا من الضخت والتمرين
جاد: لاااااااا الااا الضخط حرام عليكو بجد انا ماشى امك هتولد علينا النهرده
وصلت نغم فقفل ادم باب المكتب بسرعه ووقفو صامتين
نغم: مالكم يو لاد لقيتو هنا
جاد: لاااااااه …….ااااااه
نغم بشك: وسعوو كده هيا جوه صح
ادم:لااااه يماما متفدخليش انتى دخلت نغم وصدمت من المنظر وجرت وحملتها وقالت بنبره بكاء: احيييبه احييييهه ابوكو هيطلقناااااى هنعمل اى فى المصيبه دى
ادم: انا رايح اوضتى ورايه مزكره ولما بابا يعزنى ابقا نديلى يجاد
جاد: تمم يدومى فرحل ادم واتجه جاد لى نغم التى تندب حظها: متخفيييش خليكى ريلاكس انا عندى الحل
نغم: وللهى محد مودينى فى داهيه غيرك
جاد: اخثث اخثث وللهى الواحد مهما يعمل مبيتشكرش فى البيت دا
نغم: طب قول ي ابن الموكوسه اعمل اى
جلس جاد بتكبر وغرور: بس لاول تخطبولى جودى 
نغم: حاااااتووووليييي حاااااججججههه اما اضربهههااا فيييييى وشه ابن الججججزززززممممههه دااا
جاد: وييييت ويييت انا اصلا كده كده هتجوزها المهم انا هقولك على الفوله كانت نغم تصنت له مثل لاطفال
تابع جاد بخبث انتى دلوقت سيبك من هنا ونروحى تلبسى حاجه نضيفه وشيك وتفردى شعرك وحطى من الى بتحطوه دا وبعد كده مراد باشا مش هيدخل المكتب دا 
نغم بزهول: نغم
جاد: اغررررييييهه ايوا واقعدى غنى حبك جبلى شلل شلل شلل حبك جبلى شلل شلل شلل
نغم بزهول وهيا ممسكه من ملابسه: يابن الجااااحده جبت الكلام دا منييين ياض 
جاد بطريقه مضحك: هههه عيب ينغم لما تمسكينى المسكه دى …ثم قال بنبره بكاء سيبى يماما الله يهديكى 
نغم وهيا تهزه: انتتت لااا يمككنن تكووون ابنى لااا
جاد: استغفر الله العظيم…يماما عيب….ايوواا يماما انا مش ابنك ابن الجران…سبينى بقا …انا غلطان انى بنصحك وانورك دى اخره الى ينصح اليومين دول ابقى خلى ابنك الى عاملى نفسه ميكيلى مورونى هوا الى ينصحك
كادت تتحدث ولكن سمعت صوت سياره زوجها تاتى فجرت فقد افتقدته جدن اما جاد اخذ يعدل ملابسه ويقول: فرهدتينى …اهى دى اخر الى يعمل خير ي ابو لاجواد وللهى انا خساره فى العيله دى ثم ذهب ليرحب بوالده
………
كان مراد يحتضن نغم بعشق ويقول: وحشتينى ي نغمى
نغم بعشق وبعض الخوف: وانت كمان يحبيبى كاد مراد يقبلها ولكن ابتعدت وهمست له مراد مينفعش علشان الولاد
نظر مراد لهمم بضيق فاتت حلا بفرحه وحملها وقالت له ببرائه: حمد الله على السلامه يبابا وحشتنى 
مراد بحنان ابوى: وانتى كمان وحشتينى ي حبيبتى شوفى انا جبتلك اى
حلا برقه: ايي
مراد وهوا يعطيها حقيبه كبيره وجميله: جبتلك شكولاته من الى انتى بتحبيها ثم نظر لنغم التى تنظر له بغيظ وقال. وجبتلك حاجه انتى كمان ينغمى
تغيرت ملامحها من الغيظ الى الفرح هيا اعتقدت انه قد نساها : ايييي هيا يمرادى
اعطاها حقيبه وغمز لها روحى البسيه واستنينى
احمر وجهه نغم فهيا تعلم زوجها الوقح 
ظل ادم يضحك فاتج لى هنا الصغيره وحملها: وانتى كمان يحبيبه بابا وحشتينى وجبتلك لعب كتير
هنا: بابا …
ظل مراد يقبلها بحنان ابوى: حبيبه بابا
نغم: حبيبه بابا عملت مفجأ لبابا ثم اخذته غرفه المكتب اما عن جاد وادم اختباو فهم معتقدين ان مراد سوف يعاقبهم صدم مراد فكان مكتبه لا حول له ولا قوه
نغم: يارب مفجأ هنا تعجبك
مراد بارتياح: الحمد الله انى خدت اوراق الصفقه معايا وانا رايح الشركه كان كل تعبى هيروح
تنفست نغم بارتياح : الحمد الله يحبيبى كنت هموت من الخوف
مراد : اومال العيال فين
نغم: هههههه زمنهم متخبين دا حتى هنا نامت هههه تشوف اشكالهم النهرده هتموت من الضكك
مراد وهوا يحاوط خصرها: يعنى الساحه فاضيه
نغم بحب: اتعشى لاول يحبيبى انت جاى تعبان
احتضنها مراد بعشق وقال انتى وحشتينى اووى ينغمى ثم حملها مراد واتجه لغرفتهم وهوا يضع جبينه على جبينها: انتى عشايا يروحى ويلا علشان عايز اشوفك بالفستان دا النهرده 
دفنت نغم راسها فى عنقه وقالت:حاضر يحبيبى…….
……..
مر يومان وجاء يوم العطله  اليوم الذى تتجمع فيه العائله باكملها خرجت نغم من الحمام وجدت زوجها الوسيم قد انهى ملابسه نظرت له بغيره: مرااد
التفت لها مراد فكانت ترتدى احدا قمصانها المميته وشعرها الطويل المببلل ورائحه الشاور الخاصه بها فقال: نعم يقلب مراد
نغم وصلت اليه ورفعت ابهامها له بتحذير وهيا تقف على رجلها لكى تصبح عند قامته بالظبط : انناااا لااااا يمممكن اخليك تروح بالبس دا فى حته
كتم مراد ضحكته: ليييهه يروحى
توترت نغم وقالت باندفاع: من غير ليهه …ثم ذهبت للخذانه وهيا تدندن بصوت عالى: فرحااااان اوووى بعضلاته ….ااااههه حلوا اوووى عايزنى اطلعو كده علشان القرود يقعدو يعكسو فيهه هههه دا عند امك عايده اطلعك كده 
فاخذت جاكت واتجهت اليهه  والبسته وهوا يكتم ضحكته وتتراقص قلبه من الفرح كانت نغم تلف كوفيه حول رقبته واخذت تقيمه بعدم رضا فهوا وسيم فى كل حلاته مراد وهوا يشلح الكوفيه: يحبيبتى انا كده هتخنق
قالت نغم بعبوس: طب اعمل اى حاجه ….علشان ولاهى يمراد لو حد عكسك متلومش غير نفسك ساعتها هاا
حاوطها مراد وقال وهوا يستنشق رائحتها التى يدمنها: حبيبت قلبى الغيوره
نغم: اااه بغيير انتا بتاعى بس محدش يقدر يبصلك الى تبصلك اطلعلها عنيها
احتضنها مراد كى يطمنها: يروحى انا كلى ملكك انتى بالنسبه ليا كل حاجه عشيقتى ومراتى وحبيبت قلبى وام اولادى الى نورو حياتى ثم ربت على بطنها المنتفخه  يحبيبتى انا لولاكى  كانت حياتى هتبقى فاضيه ملهاش اى معنى انتى الى ملتيها بحبك واولادنا بحبك بعدد ايامى بحبك كانو اول يوم لينا اول بحبك كل بعدد سنينى وايامى الى حلتيها ثم قبلها بعشق وقال كل اما ابوسك كانى ببوسك اول مره لما بشوفك كانى  بنبهر بيكى كانى بشوفك اول مره نفس الشغف العشق استحاله يتغيرو يروحى
كانت نغم تائه فمرادها يطمن قلبها وانهو مازال يعشقها بعد. كل هذه السنين فنغم قلت ثقتها فى نفسها بعد الولاده اربع مرات على الرغم انها ذادت جمالا بعد ولادتها ولكنها كانت تعانى من اكتأب نظرت نغم له ببرائه: يعنى انت مش زعلان انى تخنت ونعتش زى لاول
مراد بعشق: هههههه يحبيبت قلبى انتى محلوتيش الا لما تخنتى ثم اضاف بعبث وهوا ينظر لكامل جسدها وخصوصا انك بتتخنى فى لاماكن الصح 
نظرت له بخجل وقالت وهيا ذاهبه : يوقح يقليل لادب 
.
امسكها من خصرها وقال: راحه فين 
نغم: راحه البس زمانهم وصلو واحنا دايما بنتاخر 
سحبها مراد ورائه وقال: طب يلا
نغم بزهول: يلا اى
مراد وهوا يحرك حاجبيه بخجل: هساعدك تلبسى يروحى انتى حامل ومش هتقدرى لوحدك
كتمت نغم ضحكتها وقالت: هتفضل طول عمرك كده يمراد
مراد: هوا فى احلا من كده هههههههههه يلا علشان هساعدك فى كل حاجه
……..
كان جاد يتحدث مع جودى فى الهاتف: الو يجودى…ايوا احنا هنستناكم هناك بقا …اييييههه وللهى يجودى لو لبستى الجيبه القصيره دى هطين عيشه الى خلفونى …. انا بقول الى خلفونى اتقمصتى ليهه….جودى قموصه ..
جاد: يكسفتك يحازم كده يجودى تقفلى السكهه فى وشى
ادم: بابا وماما اتاخرو كده ليهه
جاد لنفسه: ههههه الواد دا لاما اهطل لاما انا الى متربتش …
ادم: اووووف انا رايح اناديلهم
جاد: روح يخويا ابوك هيعبطق فذهب لاخوته حلا وهنا
……….
فى مكان هادى مثل لارياف كان جميع ابطالنا ماعدا حمزه ويارا لان حمزه سافر يعمل فى دبى ومعه يارا واولاده
كان شيرى وزياد وابنتهم شيرى وابنهم متعتز
وامنيه ويوسف وابنتهم جودى
ومنه ومحسن واولادهم يزن ومالك
دينا ومحمد: وابنتهم نور واسر الصغير
ونغم ومراد واولادهم ادم وحلا وجاد وهنا 
( مظهراااات يجدع ههههههه)
كان الفتيات يجلسون باولادهم والرجال يعدون الطعام المشوى لهم
دينا: اقلكم على اخر لاخبار يبنات
شيرى: اكييد مصيبه
منه: قولييي يدينا يحبيبتى
دينا تدعى الكسوف: محمد خطبنى ههههههه
عند الرجال
محمد: ااااه وللهى لقيتها بتقولى محمد اخطبنى
مراد بضحك: هههههه…… وعملت اى يناصح
زياد وهوا يشوى: ولااا يمحمد متروحش الا لما اجى معاك هخيب تلاته كيلو برتقال وموز واجى اتقدم معاك ياض دا انت اخو الغالى
مراد: هههههههه…بتفرح انت فى الحجات دى 
زياد: اناااا صدمتنى يجدع وبعدين اسكت دا البت شيرى ومعتز معدوش بيخلونى اتلم على امهم يجدع وللهى هودى عيالى لاحداث دا حتى معتش بعرف ابوسها يجدعان
محمد: لااااا حالتك صعبه يضنايا
مراد: احسن تستاهل
زياد: اقوووولل اى ربنا على المفترى 
محسن :يلا يجماعه علشان جعت لاكل ريحته تحفه
…عند لاطفال كان يزن يلعب مع حلا فقاطعهم ادم بعصببه: حلااا تعالى معايا
يزن بجديه فهوا اكبر من ادم: فييي اى ي ادم 
ادم بثقه: مفيش ….يلا يحلا
يزن: الى انتا بتعملو دا غلط على فكره هوا انا هكولها 
ادم: متقدرش اصلا ودى اخر مره هقولهالك اياك تكلم اختى او ليك دعوا بيها اظن مفهوم
ثم امسك يدها وذهبو تحت نظرات يزن الغاضبه 
حلا: ادم هوا انت زعلان منى
ادم بغيره اخوه: ايوا زعلان ى حلا لما القى اختى قاعده مع واحد حتى لو هوا يقربلنا برده لازم تحترمينى
حلا ببكاء:انا اسفه ي ادم معتش ليا دعوا بيزن تانى بس انت متزعلش منى
ضعف ادم من دموعها فقال: خلاص مش زعلان بس متكلمهوش تانى
حلا: حاضر وللهى…متزعلش منى بقا
ادم بضحك فبر ائه حلا تتغلب على اى شى: لا مش زعلان
تعلقت حلا فى رقبته بفرح: حبيبى يدومى
ظل ادم يضحك معها 
…..
اما باقى لاولاد كانو يمزحون ويلعبون…
….
عند الرجال: 
زياد: جماعه انا تعبت رايح اجيب المشروبات كملو انتو 
يوسف: وانا رايح اغير هدومى اتوسخت من الفحم لم يتبقى غير مراد ومحمد ظلو يتحدثون تاره فى العمل وتاره اخرا فى الحياه 
ذهب يوسف تجاه امنيه وحاوطها من الخلف وقال: روحى تعالى طلعيلى هدوم علشان دول اتوسخو
امنيه: حاضر يحبيبى هخلى شيرى ومنه ياخدو بالهم من الولاد
قبل يوسف يدايها وقالت: ماشى يروحى متتاخريش 
اومات له امنيه بخجل
…  ………….
نغم لدينا: دينا انا جعانه انا راحه اشوف مراد فضله قد اى
دينا بحماس: يلا 
وهم ذاهبون اليهم وجدو مجموعه من اافتابات الزجات تنظرن نظرات اعجاب وماشابه لمراد ومحمد الذين يضحكون بوسامه ويمزحون مع بعضهم
كانت دينا ذاهبه تجاه الفتايات بغضب لكى تلقنهم درس ولكن امسكتها نغم بغل اكتر منها: مش كده
دينا بغيظ:سبينى على ولااااد المقشفه دول اما انفخهم
نغم بخبث: لااا تعالى نحرق دمهم
اومات لها بخبث توجهو اليهم بميوعه مبالغه
حاوتط دينا رقبه محمد وقالت له بدلال : ميدو
محمد بصدمه: ميدو
دينا وهيا تقبرب منه بخطر: ايوا ميدو
مراد لنغم التى تحتضنه بقوه وتنام على صدره وممثله النوم ولكنها كانت تنظر للفتيات التى يكاد يبكون من الحزن
مراد وهوا يربت على ظهرها: نغم حبيبتى انتى سخنه يروحى
نغم مركزه مع الفتايات فانتبهت له: نعم يحبيبى
مراد بعدم فهم: انا مش فاهم حاجه
نغم: مراد
مراد بهيام من نبرتها: نعم يقلب مراد
نغم: بوسنى
مراد بصدمه: اييييييههه
نغم: اعمل الى بقولك عليه 
مراد يكتم ضحكته: انتى كويسه يحبيبتى عايزانى ابوسك فى وسط الناس دى كلها 
نغم بعبوس:وانت يعنى بتفرق معاك بوسنيييييييى
انفجر مراد ضاحك وقال: امرى لله فاحتضنها وظل يقبلها بعشق تحت شهقات الفتيات الصادمه والحزن والحقد فى وجوههم
محمد لدينا التى تحتضنه : هوا ايي الحكايه 
خطفت دينا نظره تجاه الفتيات وجدتهم زاهبون بغضب وحقد ففرحت وكذالك نغم 
مراد : انا عايز اعرف اى الى فى دماغكو 
محمد: ايوا وانا كمان اى التغير الجزرى دا اى سببه
نغم لدينا: يلا ي دودو احنا نروح نقعد مع الولاد سلام يمرادى
مراد: ماااشيي ماااشيي براحتك خالص بس هعرف برده
فذهبو وظلو يلعبون وياكلون ويمرحون فى سعاده 
بعد ساعتان عاد كل واحد بعائلته الى منزله
……
نغم لمراد: حبيبى انا عايزه اروح الميتم ( الى مش فاكر الميتم ال مراد عمله لنغم ومسميه باسمها ونغم ولدت فيه )الولاد وحشونى
مراد: حاضر يروحى فرحت  حلا وجاد كثير لانهم يحبون  هذا المكان كثير اما ادم وافق بتزمر
نغم: مراد اقف فى المول نجبلهم لعب وحجات
مراد: كنت رايح ينغمى 
ظلت تضحك على مرادها وتمزح مع اولادها  وصلو المول وشتروو العاب كثييييييير وسياب وجميع مستلزمات 
وصلو جميعا الى الميتم( نغم حياتى) كانت نغم وحلا متحمسين جدن نظر لهم مراد بعشق  
عند وصول نغم كل لاطفال اجتمعو عليها يحتضونوها ويصرخون بفرح شديد
ام سعاد( الى ولدت نغم )نوت يستى هانم نورت يا مراد باشا
مراد: تسلمى ي ام سعاد الولاد عاملين اى
ام سعاد: ربنا يبارك فيك ياابنى عايشين فى نعمه بفضلك بعد ربنا 
مراد وهوا ينظر لنغم التى تتحدث مع كل طفل وتعطيه لالعاب والهدايا: كل دا بفضل ربنا سبحانه وتعالا لو عزتو اى حاجه لو صغيره قولولى 
جاد: خلى بالك من الواد انا نازل يسعاد اجبلو الشوكلاتا 
 ام سعاد:ههههههههه…بس يواد يجاد بقا كل اما تشوفنى اتقعد تقولى كده
جاد:زعلان منك اوييييى يام سعاد
: زعلان ليه بقا
جاد: قرحتشى مشاعرى…..ورفضتى حبى واخلاصى ليكى …ورفضتى مشاعرى اتجاهك
انفجرت ام سعاد من الضحك على هذا المشاغب: ههههههه…بس يواد انا قد ستك
جاد: الحببب ملهوووش دعوا بالسن يسوسو….لو سمحتى مترقضنيش تانى ممكن ادددددمممممررر
ام سعاد بضحك: طب وجودى
جاد: انتو لاتنين القلب ميقدرش يستغنى عنكوو
ام سعاد: امشى يولاا مش هعرف اجاريك فى الكلام ابدن ههههه
جاد: بكره ابقا ظااابطط قد الدنيا وتتمنى بس انى اتكلم معاكى وانا هقولك قال بدراما: لاااااااا القلب الى انتى كسرتيه مستحيييييل يتصلح
انفجرت ام سعاد من الضحك على هذا المشاغب وظلو يضحكون ويمزحون
……
خرج ادم فهوا لايحب هذا المكان وجد فتاه يبدو انها صغيره جدن تجلس خلف الشجره وتبكى
ادم : وانا مالى متعيط ولا تتفلق فظل ينظر لها وذهب وجلس بجانبها
ادم: بتعيطى ليهه
اسماء ببكاء: مفيش
ادم : قولى بس بتعيطى ليهه مش يمكن اقولك الحل
اسماء ببكاء ونبره انكسار: بس انا مشكلتى ملهاش حل
ادم بابتسامه من مشاغبتها: طب قولى يلمضه..بتعيطى ليهه
اسماء:  انا زعلت ماما وبابا علشان كده سبونى هنا لوحدى 
شعر ادم ان قلبه يتقطع لاشلاء من حديثها: لييهه بتقولى كده
اسماء: علشان هما سبونى هنا علشان…انا زعلتهم
ادم: مفيش حاجه من الكلام ده صح 
نظرت فى عيونه الخضراء: اومال سبونى هنا ليهه
ادم بعقلانيه لا تناسب سنه: لاسباب محدش يعرفها غير بباكى ومامتك …ثم تنهد وقال مش معنى كده انك تقعدى تعيطى كده لا لازم تتاقلمى على العيشه من غيرهم وتعتمدى على نفسك ثم نظر لها وضحك فيبدو انها لم تفهم معنى كلامه ههههههههه…خلاص خلاص متفتحيش بوقك كده…انتى اسمك اى
اسماء: اسمى اسماء 
ادم : امممم وانا ادم
اسماء: ههه…ادم
ادم : اى اسمى مش عجبك
اسماء بنفى: لاااا حلو حلو فاعطته لعبتها وقالت: خد
ادم: ههههه هعمل اى بعرستك 
اسماء: احنا اصحاب ولازم اديك حاجه …..وانا مش عندى غير دى
اخذها ادم بحنان: حاضر هخدها
اسماء: وانت مش هتدينى حاجه
ضحك ادم بصوته كله: ههههههه هديكى نظر ادم لساعته وشلحها وقال لها اتفضلى
اسماء: اللهه جميله اوويي اوعدك هحافظ عليها طول عمرى
ادم ينظر لعروستها: وانا هحافظ على عروستك
فظلو يتحدثون وقوت طويل حتى رحل مت عائلته الى منزلهم….
…   
هاااااييي خلصص الحلقه يارب تعجبكم ووللهى انا كنت متغوطه جدن ومردتش ازعل حد وعملت حلقه لكله قلبى دهو مودينى فى داهيه هههههههه المهم تفاعل حلو كده يشوباب اكرمونى فى كومنتاتم بليبيز وقولو رليكم يهمنى اووى
????????????????????????????????
وشكرن لحبيبت قلبى شرين هيا الى عملت الفديو الجميل دا????????????????????عجبنى اوووى هوا لنغم -ومراد 
ودينا- ومحمد
وكالعاده الكابلز الى انتو تختاروه هوا صاحب الحلقه الجديده

يتبع.. حلقات خاصة

لقراءة الحلقة الثالثة والثلاثون (حلقة خاصة 3) : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية عشقت ملاكي للكاتبة اسراء.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!