Uncategorized

رواية اخترتك لتكوني عالمي الفصل الثاني 2 بقلم إيمان

 رواية اخترتك لتكوني عالمي الفصل الثاني 2 بقلم إيمان

رواية اخترتك لتكوني عالمي الفصل الثاني 2 بقلم إيمان

رواية اخترتك لتكوني عالمي الفصل الثاني 2 بقلم إيمان

طلعت من السنتر لقيت صحبتي مستنياني بره وهتموت طبعا وتعرف المستر عايزني ف اي 
حكتلها اكيد لانها تقريبا تعرف عني كل حاجه احنا اخوات اصلا 
قالتلي ان تقريبا المستر بادء يشك فيا 
ايوه هوا الكراش   ال بتفرج علي الاك بتاعه كل يوم ب الساعات ال هموت ويكون من نصيبني.. 
اصلا مكنتش اول مره اعرفه من تلت حصص لا دا انا اعرفه من سنه تقريبا كنت راحه السنتر ده عند مستر العربي وسألته علي القاعه وطلعت ال قدامه وقعدت طول الحصه ابص عليه من جماله ♥
و عرفت من واحده صحبتي م بعيد  ان هوا اسمه مروان ولسا مخلصش كليه هوا شكله قمر اصلا شعره كيرلي وبشرته قمحيه وملامحه قمرر جدا ????
خطفني من اول نظره ابن ال ايه ????
ومن  وقتها بحاول ما اركزش معاه بس مبقدرش  
كنت كل مره بروح السنتر لازم اقعد اتفرج عليه ب اي طريقه 
ايوه مستحمله سنه من غير م حد يعرف ولا حته صحبتي لانها طبعا كلب بحر وهتقعد تفضحني 
حكتلها قريب جدا لما قررت اني اروح عنده درس يمكن البعيد يحس بس اي هيبص لوحده زيي مفييش اي حاجه حلوه ولبسي واسع ويسيب البنات الجامده دي 
روحت نمت شويه صحيت صليت ال فاتني ورحت بقيت دروسي جه نص الليل تاني لقيت مسدج جيالي بس المره دي م الفيس:
_ ينفع كده تعمليلي بلوك 
= انت تاني انت مين 
_ مش وقته خالص في حد مستنيكي بره قدام بيتكوا افتحي الباب
فتحت الباب لقيت صندوق زي القمررر اخدته ودخلت لسا هرد علي صاحب المسدج لقيت الاكونت اتقفل
فتحت الصندوق لقيت في خمار جميل جداً ومعاه مصحف ال كان نفسي فيه ومسبحه بتنور ونوت وقلم جميل وشيكولاتات كتير واسوره فضه 
اتصلت علي كلب البحر صحبتي وحكتلها ال حصل 
_بصراحه هديه عظمه يعني 
=يبنتي انا مش هستعمل اي حاجه غير لما اعرف مين اللي جبها 
_ طب متفكي البلوك بتاع رقم الواتس 
= فكره والله تعالي نجرب 
بس للاسف كل حاجه اختفت مفيش اثر للرقم  
عدي يومين غمضين 
رحت تاني يوم الدرس وللأسف قعدت قدام بردك 
ونفس معانات الحصه ال فاتت ب الظبط
وكنت لابسه اسوره كانت جيالي ف الصندوق م انا قررت افتحها خلاص بس ال استغربته ان المستر لابس نفس الاسوره والاسوره مكتوب عليها وعلي العهد بقينا ودايما بتبق للكابلز 
= بت يبت مش ملاحظه حاجه غريبه 
_ في اي يبت مين ال مات ????
=مات اي يبت بعد الشر المستر لابس نفس الاسوره ال جيالي ف الصندوق 
_ يبنتي فكك اكيد صدفه يعني  
= انا اتقفلت الحقيقه ????
المستر 
_ اي يمليكه بتتكلموا لي 
= لا ولا حاجه يمستر بسألها عل السؤال ده 
_ طب يلا الحصه خلصت 
واستني عايزك ف حاجه ي مليكه 
تقريبا صحاب كلهم بصولي بصه غريبه 
= نعم يمستر 
_ مش غلط تلبسي حاجه ومتعرفيش مين صحبها 
=اي 
_ اي 
= اي ده انت عرفت ازاي يمستر ????
_دا انتي قنبله غباء 
= اي يمستر بتقول اي 
 _ بقوبك خدي كتبك وروحي يمليكه 
= حاضر يمستر متزهقش بس 
مروان: اي يربي الغباء ده بكراش علي واحده متخلفه 
طلعت بره حكيت كل حاجه لصحبتي وبما اننا اصحاب من زمان ف اكيد نفس الغباء 
_ميكونش الاستاذ مهكر تليفونك يبت 
= بطلي يبنتي غباء مهكر تليفوني اي دا هتلقيه نرم ميعرفش غير الايك الازرق ????
_ خلاص خلاص فكك 
= خلاص 
روحت ووانا داخله البيت بقول ماما انا عايزه اكل بصوت عالي لقيت المستر عندنا 
كانت صدمه ردت ف قلبي قتلتني 
_اي دا كنت بحسبك هاديه والله 
= اي يستاا قصدي يمستر 
_مستر اي بقا بس قوليلي يمروان طالعه منك احلي ????
= اي ايه دا لا انا هاديه جدا والله وبعدين…
_ خلاص خلاص بكلم راديو من كتر تركيزك نسيتي الفون بتاعك ف الدرس ف جيت اجبهولك بس طبعا الابله دنانه ومشيت لفت البلد 
=لا والله كنت بجيب الكتاب من صحبتي وكنت مستأذنه من ماما 
 صح يماما 
ماما: انا يبنتي والله محصل 
= انتي ام مش جدعه خالص 
وطبها دا كان اكبر خزوق اخدته ف حياتي ????????
_ طب تمام استأذن انا 
= شكرا جداا يمستر والله ♥
ماما قالتلي روحي اندهي ل ابوكي من جوه 
وقعدت تتحايل عليه يقعد يتغدي معانا بس مرديش
بابا طلع حلف عليه وكنا عاملين مكرونه ب الصوص ????♥
اكتر اكله بحبها تقريبا 
كان نفسي الارض تنشق وتبلعني لاني كده هتعامل معاه اكتر 
طلع ابن صاحب بابا اصلا ويعرفه من زمان بس انا معرفش صحاب بابا اصلا ف مكنتش اعرفه 
قعدنا نص ساعه لحد م الاكل جهز 
وكلنا من غير اي حاجه غريبه 
قعدنا بعد الاكل مستنين الحلو بتاع ماما 
وبعد م كلنا قعدنا 
لقيته بيقول لبابا انا عايزه اخطب ولازم تشوفلي عروسه بخبرتك يعمي 
لقيت بابا بيقوله والله يبني لو كان عندي بنات علي وش جواز م كنتش اتأخرت عليك 
تقريبا انا كنت مستحمله وببتسم بس هوا مقدرشيستحمل ووشه قلب 180درجه
_ بص يعمي من غير لف ولا دوران انا عايزه اخطب بنتك 
انا انصدمت الحقيقه وحطيت وشي ف الارض بس مقدرتش وضحكت جامد 
بابا: طب  م انا عارف يبني 
_ ومدوخني لي يعمي وبعدين مين ال قالك
بابا: يبني منت قايل لابوك وابوك اصلا قايلي بس مستنينك انت ال تاخد الخطوه وتيجي 
_ وانت اي رأيك يعمي 
بابا: والله رأي العروسه اهم حاجه
= انا مش موافقه
_ استني انت يعمي لي ي أبله 
= عايزه اكمل تعليمي الاول 
_ يبنتي انتي فاشله اصلا
= اقنعتني خلصانه انا موافقه ♥????
_ الرقه عندك ف ذمه الله 
بابا: انتوا هتتخنقوا قدامي 
_ خلاص يعمي نقرأ الفاتحه 
بابا: واهلك يبني 
لا مش وقته اقرأ يعمي وخلاص 
وقامت ماما زرغتت♥
يتبع..
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية الخادمة والأمير للكاتب محمود حماد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!