روايات

رواية زوجتي القاصر الفصل الثالث 3 بقلم خولة

رواية زوجتي القاصر الفصل الثالث 3 بقلم خولة

رواية زوجتي القاصر الجزء الثالث

رواية زوجتي القاصر البارت الثالث

زوجتي القاصر
زوجتي القاصر

رواية زوجتي القاصر الحلقة الثالثة

أكرم بغضب:إيه ده يا ماما
سميحة:في إيه يا أكرم دي غرفتكم عادي
دخل ونزلها على السرير ورجع لسميحة
أكرم بإنزعاج:غرفة مين يا ماما إنت صدقتي ولا إيه أنا طلبت
تجهزوا الغرفة دي ليها وأنا حنام فغرفتي نقلتي أغراضي
هناليه
سميحة:عشان دي مراتك يا أكرم وأنت طبيعي حتبقى معاها
فنفس الغرفة
أكرم بسخرية:مرات مين دي لو تجوزت حخلف قدها إحنا
حنكذب على بعض ولا إيه أنا وانت عارفين كويس تجوزتها
ليه
سميحة:بص يا أكرم أنا قلت لي عندي إنت مش حتنام غير
هنا وده إلي عندي
أكرم:ماما إنت سامعة بتقولي إيه دي عيلة عندها 15سنة
عيزاني أعاملها إنها مراتي أنا كلها أسبوعين وأطلقها
سميحة:عارف يا أكرم لو طلقتها لا أنت إبني ولا أعرفك
أكرم بغضب: أنا مش مصدق كل ده عشان العيلة ورد
سميحة:آه يا أكرم
أكرم:تمام يا ماما حعمل زي ما حضرتك طلبتي مش حطلقها
بس ده الطلب الوحيد إلي حنفذهولك مش حتتدخلي فأي
تصرف بعمله ثاني
وسابها وطلع من البيت
سميحة في نفسها:ربنا يسامحني بس والله مش حقدر أسيبها
تتعذب عارفة حتحبها يا حبيبي عارفة من أول ما شوفت
نظراتك ليها مش حسمحلك تقفل قلبك بالشكل ده
راحت طلعت غرفتها أما ورد فكانت سامعة كل كلامهم
وكانت كاتمة صوت بكاها ولما حست بيهم روحوا قامت من
مكانها وسندت الحيطة وطلعت
عند أكرم طلع وراح يتمشى برة عشان حس نفسوا مخنوق
ولما إرتاح لف يرجع للبيت كان طلع أوضتوا بس لف دخل
يطمن عليها فأوضتها
أكرم:ورد ورد إنت فين
ما ردتش راح دق على باب الحمام
أكرم:ورد ورد أنت هنا
فتح و ما لاقاهاش حس بالخوف وطلع ينادي عليها برة
بصوت عالي
أكرم وصوتو بيعلى:ورد ورد إنت فين يا ورد
خرجت سميحة
سميحة:مالك يا حبيبي في إيه
أكرم بخوف:ورد مش لاقيها فأي مكان مش موجودة
فأوضتها
سميحة بخضة:راحت فين يا أكرم إنت دورت كويس يمكن
فالحمام
أكرم فقد أعصابوا وزعق:مش لاقيها مش لاقيها يا ماما
سميحة:إطلع دور برة وانا والخدم حندور هنا
جرى يدور برة طلع عل الجنينة
أكرم:ورد ورد إنت رحتي فين
عند ورد خرجت من الفيلا وفضلت تمشي فالجنينة تدور
مكان عشان تخرج منو وما يشوفوهاش الخدم بس وقفت
وإترجفت بخوف كان في كلب شكلو يخوف جدا وقف
وبصلها
ورد برعب:يارب يارب ما يقربش مني
نزلت دموعها واترعبت جامد لما شافتوا جاي ناحيتها
ورد بصراخ:أكررررررم
أكرم كان بيدور زي المجنون وسمع صوتها بتصرخ وجرى
ناحية الصوت شاف الكلب حيهجم عليها
أكرم صرخ:جاك
وقف الكلب ولف عليه وجرى ليه ورد وقعت على الارض من
الصدمة عشان رجلها مبقتش شيلاها جرى عليها وانحنى
أكرم بخوف:ورد إنتي كويسة
كانت بتترعش جدا ضمها ليه
أكرم:ورد إنت كويسة تمام ما تخافيش هو مش موجود أنا
جنبك
هي ما عملتش أي ردة فعل بعدها عشان يشوف مالها لقاها
أغمي عليها
أكرم إتجنن:وررررد ورد فوقي
ضرب وشها
أكرم بخوف:ورد قومي بالله عليك
قام حملها ودخل الفيلا
أكرم صرخ:ماما إطلبوا دكتور بسرعة
سميحة بخضة:وردددد
أكرم وهو حتجنن:ماما الدكتور بسرعة
جريت سميحة وإتصلت وهو دخل الغرفة وحطها على السرير
أكرم:ورد ورد
سميحة:جبت كولونيا يا أكرم
مسك منها وحطلها
أكرم وقلبوا حيقف:مش بتفوق يا ماما
الخدامة:الدكتور وصل حضرتك
أكرم بزعيق:يدخل مستني إيه
قالتلو الخدامة ودخل يعاينها
أكرم:تفضل شوفها مالها فوقها إعمل أي حاجة
الدكتور:ممكن تبعد عشان أعاينها
قام وقف وسابوا يعاينها
الدكتور:يا آنسة إنتي سمعاني
حركت رموشها وبلشت تفتح عينيها
الدكتور:إنتي سمعاني
هزت راسها طلع الدكتور وطلعت سميحة توصلو قعد أكرم
جنبها و مسك إيدها
أكرم بخوف:إنت كويسة بتوجعك حاجة حاسة بايه
بصتلوا بعينين دامعة وما إتكلمتش
أكرم بقلق:ورد إتكلمي بالله عليكي ما تخوفنيش عشان قلبي
حيقف
إنفجرت بكى وصوت بكاها على
أكرم بقلق أكبر:ورد مالك
زاد بكاها أكثر فرفعها وضمها ليه وحرك إيدوا على شعرها
ورد بين شهقاتها:أكرررم
زاد من ضمها وكأنو عاوز يدخلها جواه
أكرم من غير ما يحس:إهدي يا حبيبتي
مسكت فيه أكثر قعد ضامها لحد ما هديت حاول يبعدها بس
رفضت
أكرم:ورد
بعدت عنو مسح دموعها
أكرم:ما تبكيش تمام
هزت راسها
أكرم:نامي عشان انتي تعبتي النهاردة
ساعدها تتسطح وفضل يلعب بشعرها
ورد:أكرم هو إنت ليه كده
أكرم:كدة إزاي يعني
ورد:بتساعدني دايما
أكرم:لانك مراتي
ورد:أكرم ممكن أطلب طلب
أكره:طيب
ورد: أنا بشكرك جدا بس……..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية زوجتي القاصر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!