روايات

رواية راينا بعضنا في الاحلام الفصل الاول 1 بقلم ندى حمادة

رواية راينا بعضنا في الاحلام الفصل الاول 1 بقلم ندى حمادة

رواية راينا بعضنا في الاحلام البارت الاول

رواية راينا بعضنا في الاحلام الجزء الاول

رواية راينا بعضنا في الاحلام
رواية راينا بعضنا في الاحلام

رواية راينا بعضنا في الاحلام الحلقة الاولى

امي انا عايز اتجوز
الام:لولولولولي يألف نهار ابيض يا حبيبي طيب ولقيت بنت الحلال ولا ادورلك على وحده
زين :لا
الام :طيب إيه رأيك في بنت خالك
زين :ماشي ياامي خليهم يحددو معاد ومعاد ونروح
الام :ماشي ياحبيبي امك انا هروح اكلمهم
زين :مالك مستعجله كدا ليه ياست الكل عايزة تخلصي مني ولا ايه
-اكيد عايزة تخلص منك عشان بتاكل الاكل بتاعنا كلو
زين :انا برضو ياقوزعه انتي اللي بخلص الاكل كلو
ندي: ولا انا مش قوزعه انت اللي عمود نور
زين :انتي بتكلميني انا انا ولا
ندي :لا لا ياباشا انت باشا البشوات
زين :ايوه كده ناس مش بتيجي الا بالعين البني يلا يابت قدامي علي الكلية
ندي :طيب متزوقش بس مشيه اهو
زين :طيب ياختي يلا عايزة حاجة ياامي لا إله إلاّ الله
الام:لا ياحبيبي عايزة سلامتك مع السلامه
(يلا بينا بقا نتعرف على المز ده ياجدعان 🙈😹 زين الشاذلي شاب يمتلك من العمر 27سنه يمتلك بشره قمحاويه زي اي مصري اصيل وشعر اسود كثيف وعيون بالون البني الفاتح يمتلك شركة صغيره هو وصديقه ويعمل معيد بكليه الهندسه )
(ندي وهيا اخت زين يعتبر هو الي مربيها بعد موت ابوهم وبيعتبرها بنته قبل اختو وهيا فيها شبه كبير من زين وخده كل تفاصيله فيه معدا حاجه وحده وهيا الطول واختلاف لون البشره وهيا عندها 23 سنه يعنى قد غزل غزل بس هما كانو عايشين في اسكندريه بس نقلو القاهره عشان شغل زين بشرتها بيضه وعيون بالون البني الفاتح )
وعلى الجانب الاخر
غزل بت ياغزل اصحي يابت
غزل :ايه ياماما صباح الخير انا في المطبخ بحضر الفطار صحيه من بدري
الام :ايه ياحبيبتي انتي سخنه ولا حاجه
غزل :تصدقي انا غلطان اني عملت حاجه انا رايحه البس عشان اروح الكليه
الام :طيب ابقي صحي اخوكي وابوكي عشان يفطروا
غزل بخبث :🤭🤫من عنيا بس كده
الام : هتنضربي زي كل يوم متعمليش حاجه في اخوكي
غزل :لا ازاي حضرت الظابط يصحي عادي كده من غير اكشن 💪
ذهب غزل لايقاظ ابيها واخيها
في غرفة النوم الخاصه ب ريان اخو غزل كانت غزل تدخل الغرفه بحظر شديد ولاكن لم تجد اخيها ولسه هتلف لقت جردل ميه ساقعه نزل عليها
غزل :احححححح الميه سقعه حرام عليك ياريان
ريان :مش كنتي عاوزه تعملي كده فيا اهو انا عملتها فيكي 😉😹😹😹😹
غزل:طيب ماشي الأيام جايه كتير ماشي يا ريان الـ🐕
ريان :انا 🐕طيب ماشي خودي هنا يابت
غزل كانت أنقذت نفسها وقفلت باب اوضتها
ريان :ماشي لما تطلعي بس والله هنفخك مش هتفضلي جوه يعني
،،وذهب لارتداء ملابسه لكي يذهب لعمله
وعند غزل
غزل :الحمدلله انتي هربت منه كان زمانه عمل مني بطاطس محمره اما اروح البس بقا
يلا بينا للوصف
(غزل بنت خال زين ومراته المستقبليه وتمتلك من العمر 23سنه واخر سنه في كليه هندسه هيا قصيره سيكتان ثلاته هيا ومحجبه وعيون بالون البندق 🌰وبتقلب في الشمس يعني مزه مزه مفيش كلام )
(ريان هو اخو غزل ويمتلك من العمر 26سنه مقدم في الشرطه وهو اصغر مقدم لانه بيحب شغله جدا الي يشوفه يقول إن هوا مش اخو غزل خالص الان هوا طويل جدا يعني يجماعه عامل زي النخله وعيون اسود وشعر اسود وبشرته بيضاء )

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية راينا بعضنا في الاحلام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى