روايات

رواية عشق الفهد الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم منة أحمد

رواية عشق الفهد الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم منة أحمد

رواية عشق الفهد الجزء الثامن والعشرون

رواية عشق الفهد البارت الثامن والعشرون

رواية عشق الفهد الحلقة الثامنة والعشرون

…..: يااأاناااس ياااااهل البيت ياااااعشق يااااأااامننننننه ياااا فووووفه
…….: اععععععععععع يااانااااس ياالهوووتي ياااا سيييييييف
فهد قام مخصوض هو وعشق
فهد: في اي
عشق وهي بتفرك بأديها في عنيها : مش عارفه تعاله نروح نشوف في اي
فهد شلها وطلعو
عند منه وفريده
فريده صحت بخضه وقامت من علي السرير
اسيل: اعععع اي في اي مين مات يلهوي
منه قامت بخضه: اي البيت بيقع يلهوي
ونزلو جري علي تحت
زين واسر قامو ونزلو بسرعه
تحت فهد وعشق كانو خرجو وفهد قعد عشق علي الكنبه
فهد: اي يا منه بتصوتي لي
جه عليهم عفاف و مروه
و منه وفريده وكلهم اتجمعو
فريده بصدمه: ازي
اسيل بصدمه: في نسخه من منه
منه بضحكه: دي اختي
ميرنا (اخت منه) : محسبتك ميمو اخت البرص دي
سيف: الازعاج هيبدا
ميرنا: حبيبي يا برنس وحشني وربنا
ميرنا: بس ان حاسه ان البيت اتملي كده وفي مزز .. بت يا عشق مين الحلوه الي جمبك ده
عشق: جوزي ياختي
ميرنا: يا مصبتي بتخنين وكمان من وورايااا وعملتي فرح وانا معرفش يلهوووتي
عشق بحزن: لا معملتش فرح ياختي
ميرنا: لينا قعده مع بعضينا عشان انا شكلي فتني كتير
ميرنا: ولا يا زين هو انت كمان اتجوزت ولي اي
زين: لا ياختي متجوزتش
ميرنا: امال مين البت المزه القمر الي شعرها حرير الي جمبك دي
اسيل افتكرت انها ملبستش الطرحه ونزلت بسرعه من خضتها
اسيل بخضه حطط ايديها علي شعرها ولبست ظنت البجامه بسرعه
زين: دي اسيل بنت خالت عشق وسيف و اختهم بالرضاعه
منه: واختي انا وانتي بالرضاعه
ميرنا: ده بجد
منه: اه مامتها رضعتني وانا صغيره ورضعت عشق و ماما رضعتها
ميرنا: اعع اختتيييييي كنتي في من زمان اععععععع
وراحت حضنتها
اسيل: حببتي ياختي
و خرجت من حضنها
ميرنا: ولا يا زين المز الي جمبك ده مين
زين: ده الدكتور اسر صحبنا
ميرنا: انا ميرنا وسنجل ممكن نتعرف يا مز انت
اسر بضحكه: اه طبعا
ميرنا: يلللهوي يخربيت جمال ضحكت
عفاف: عماله ترغي ولا حتي فكرتي تيجي تسلمي عليا
ميرنا: فوفه حبيبت قلبي
وراحت حضنتها
منه : امال فين تيته وبابا
ميرنا: بابا جالو شغل مفاجئ فا مش هيعرف ينزل وتيته قعدت معاه وانا قولت اكيد وحشتكم فا نزلت
عفاف: اه قالي امبارح بليل
زين: لا خالص كنا مرتحين جدا
ميرنا: حبيبي يا زيزو وانا كنت مرتاحه جدا منك
اسيل: امال فين مازن يا ماما
مروه: كان عندو شغل ضروري بدري وطلع علي الكليه
منه: اووباا صح الكليه لازم نروح
فريده: اه صح
اسيل: اععع كنت مرتاحه منها
ميرنا: كليه اي بس بدل ما تقولو هنقعد معاكي يا ميمو وحشتني يا ميمو يلا بينا نخرج يا ميمو
عفاف: بس يا فساد انتي وبعدين انتي كمان المفرد تروحي الكليه الاجازه الي كنتي اخداها خلصت يا حلو من اسبوع
ميرنا: لععععع متفكرنيش اععع.. بس كويس هنرجع للشقاوه تاني
عفاف: يا بت انتي مش هتعقلي ابدا
ميرنا: بعد الشر تفي من بقك… امال مين المزه الي هناك دي وشورت علي مروه
مروه: انا خالت عشق انا عارفكي كنتي بتعمليها عليا وانتي صغير وكنتي علي طول تعيطي مكنتش تسكتي غير في ايد مي
ميرنا: فضحتيني البرستيج راح قدام المزز كده
مروه ضحكت عليها
ميرنا: يعني انتي ام البت الي وقفه هناك دي
اسيل: ايوان
ميرنا: مش باين عليكي ده انا فكرتك اختها بعيونك الحلوي دي يا حلو يا جميل انت
مروه بضحكه: بس بقا بتكسف ☺️
ميرنا: اوباا وكمان بتتكسفي يا خرابي علي الجمال
منه: طب اي هتروحو الكليه
اسيل: مليش نفس الصراحه
فريده: ولا انا
سيف: انا قولت اي
فريده: اععععع حاضر
عشق: وانا عوزه اروح الكليه انا غبت كتير اوي
فهد: مفيش الكلام ده لما تخفي هتروحي لكن دلوقتي محاضراتك هتجيلك لحد عندك و صحيح الدكتوره جيه انهارده
ميرنا: دكتورت اي وعشق ملها لعععع متقوولووش اعععع هتودع قريب ولا اي لعععععع
منه: يا بت الظريفه
ميرنا: بتقول عليكي ظريفه يا فوفه.. عشق ملها بجد
اسيل: بعيد عنك اخدت رصاصه وكانت في غيبوبه
ميرنا بعدم استيعاب وخوف : مين دي احي بتهزرو و مقلتلناش بتهزرو صح طب طب انتي كويسه يا قلبي وراحت حضنت عشق
عشق: ما انا زي الحصان قدامك
ميرنا: ازي تخبو علينا
منه: مردناش نخوفكم وكنا خيفين علي عشق وكده فا مقولناش
ميرنا: الحمد انك بخير بابا لما يعرف هيخيب امالكم وحكاية جوازك مش هيسكت
عشق: لا متقوليش لبابا محمد حاجه هو لما يجي هنقولو علي كل حاجه
عفاف: ربنا يستر انا هروح اكلمو اطمن عليه
منه: واحنا هنروح نلبس
اسيل: طب انا معيش هدوم خروج
عشق: تعالي ونقي الي يعجبك من الدلاب
منه: اه شوفي الي يعجبك من عندي انا و عشق والبسيه وانتي مقاسك زينا
اسيل: حبايب قلبي
منه: يلا بينا
ميرنا: خدوني معاكم اغير و اروح في غيبوبه ساعتين كده
وطلعو
استووووووووب
ميرنا: اخت منه واخت عشق وسيف في الرضاعه 20 سنه في تانيه كليه هندسه مرحه جدا ومجنونه و علي طول عامله مصايب و تفها جدا ( بتفكرني بنفسي 😂) نسخه من منه في الشكل الي يشفهم يقول عليهم توائم بس هي شعرها ناعم اوي عن منه ومفردو لكن منه شعرها مموج بطريقه جميله اوي.
مروه: وانا هروح احضر الفطار
وسيف و زين واسر طلعو يغيرو هدمهم
عشق: انا عوزه اخد شور واغير هدومي
فهد راح شلها وراحو الاوضه
ونزلها علي اسرير ونام جمبها
فهد: ما تفكك من العيله دي وتيجي نكمل نوم
عشق: تصدق فعلا عوزه انام
فهد شدها لحضنو
عشق بكسوف: فهد ابعد
فهد: تؤتؤ نامي
ونامو
( نسبهم بقا يكلو رز مع الملايكه)
بره عفاف خلصت المكالمه وراحت تحضر مع مروه لاكل وخلصو
واسيل ومنه وفريده لبسو
اسيل لبست درس لونه اصفر من عند منه و طرحه لونها ابيض كانت معاها وشوز ابيض وشنطه بيضه
وفريده لبست بنطلون بوي فريند وتشيرت اسود و سابت شعرها مفرود
و منه لبست سويت بنس رصاصي وتشرت ابيض وعملت شعرها ضفيره علي جنب
ونزلو
وسيف لبس بنطلون اسود وشميز ابيض
وزين لبس بنطلون اسود وتشرت ابيض
واسر لبس من عند سيف بنطلون جينز و تشرت اسود
ونزلو
وتجمعو كلهم علي السفره
سيف: اش اش اش اي الحلوه دي
منه: مرسي مرسي
سيف: مش قصدي عليكي قصدي علي ديدا
سيف غمز لفريده وفريده اتكسفت
اسيل بصحكه: طحن خواطر
زين: ده انتي قمرين يا قلبي مش واحد
اسيل: يامحنو
عفاف: امال فين فهد وعشق
فريده: مش عارفه
عفاف: طب روحي شوفيهم
فريده راحت لاوضت عشق وفهد و فضلت تخبط محدش رد فا فتحت الباب و دخلت لقتهم نايمين وخرجت براحه وقفلت الباب ومشت
عفاف: ها فين
فريده: بيكلو رز مع الملايكه
سيف: نامو تاني يبختهم
عفاف: كلو يلا عشان متتاخروش علي الكليه
وقعدو كلو وراحو الكليه وسيف راح شغلو وزين راح المخابرات واسر راح المستشفي
( ملحوظه: اسر شريك فهد في المستشفي وهو دكتور وبيحب يشتغل ويعالج المرضي و هو عندو شركتو الخاصه )
البنات خلصو محاضراتهم وروحو
و وفهد وعشق صحو
وعشق خلت عفاف تساعدها و اخد شور وغيرت هدمها
وخرجت قعدت بره
وفهد راح الشركه لانو كان بقالو تلت ايام مرحهاش
والدكتوره جت
الدكتوره ببتسامه: انا اميمه و لو حابه قوليلي يا ماني
عشق ببتسامه: اشطا وانا عشق وقوليلي يا اشا
امنيه: خلصنا يازميلي
عشق: انتي شكلك عسل وربنا و هتنضمي للشله
امنيه: ده شرف ليا اني اكون من الشله.. جاهزه نبدا
عشق: اه
وبدات تحرك لها رجليها براحه وتسعادها انها تحركها
اميمه: كده كفايه انهارده الحمد الله في تحسن وبقيتي بتعرفي تحركي رجلك اهو وجلستين كمان وان شاء الله ترجعي تمشي
عفاف: الحمد الله
اميمه: طب اطير انا بقا
عفاف: لا هتتغدي معانا
اميمه: اكلك حلو
عشق: اوي
اميمه: اذا كان كده ماشي
البنات جم
واتعرفو علي اميمه وقعدو يهزرو مع بعض
وشويه و مازن جه
مازن: سلام عليكم
الكل: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
مازن: مين القمر
عشق: اميمه الدكتوره الي بدتيني الجلسات
مازن: تشرفنا
اميمه: انا اشرف 😅
مازن: شكلك انضميتي لشلة المجانين
اميمه بضحكه: اه 😂
و سيف جه هو وزين
وبعد شويه فهد جه
عفاف: حد يطلع يصحي الغيبوبه الي فوق عشان الغدا
منه وفريده واسيل: احنا هنصحيها
وطلعو يصحوها
منه و اسيل و فريده: ميمممممموووووووو ميمووووووووو
منه: مش هتصحي كده
اسيل راحت جابت ازازت مياه وكبتها كلها عليها
ميرنا: اااعععع الحقوووني بغرررق
اسيل ومنه وفريده فضلو يضحكو عليها
ميرنا: اه يا ولاد الناس الطيبه واللهي لاوريكم
ميرنا قامت من علي السرير وجرت وراهم وهما جرو بسرعه علي تحت وهي نزلت وراهم
اسيل راحت استخبت ورا مازن
وفريده استخبت ورا سيف
ومنه استخبت ورا زين
سيف: في اي
ولقو
ميرنا نزله جري ووقعت في اخر سلمتين و ادحرحت زي الكوره
وكلهم ضحكو عليها
ميرنا: ااااااه واللهي ما انا سيباكم
وقامت جرت وراهم تاني
زين: ابتدينا
فريده وهي مستخبيه ورا سيف : انااا مليش دعوه والله اسيل هي الي كبت المياه
اسيل: اه يا كلب البحر ندله
ميرنا: وانتي سكتي وخلتيها تكبها
فريده: محصلش ده انا اقولها لا بلاش دي ميمو حببتنا وروحنا مينفعش نكب عليها ميا ونصحيها كده ومنه تقول لاا كبي يا بت دي مش بتحس وقالت انك خنزير كمان
منه بصدمه: انا
فريده: اه
منه: والله كدابه
ميرنا: والله لويكم انتو التلاته
التلاته طلعو يجرو و ميرنا طلعت تجري وراهم و وهي مشيه اتكعبلت وقعت وقامت كملت جري وراهم
وكلهم قعدو يضحكو عليها
وخرجو الجنينه
ميرنا جتلها فكره
راحت جابت خرطوم الميه
وفتحت الميا وفضلت ترش عليهم
واتملو كلهم ميا و قعدو يضحكو و يطنطتو
ودخلو وهما كلهم ميا
عفاف: يلهوتي اي الي عملتوه في نفسكم ده
و كلهم قعدو يضحكو علي منظرهم
عفاف بضحكه: اطلعو غيرو عشان تكلو يلا
وراحو غيرو ونزلو
وقعدو يتغدو وخلصو
وقعدو كلهم مع بعد يهزرو
وشويه
اميمه: طب اطير انا بقا
عشق: خليكي قعده شويه
اميه: مره تانيه و وانا بيتي قريب من هنا عبقا اطب عليكم
عشق: هنتقابل كتير انتي خلاص بقتي واحده من الشله
اميمه سلمت علي البنات وعفاف ومروه ومشت
سيف: يلا كل واحده علي المذكره
منه بعبوس: حاضر
ميرنا: لازم يعني
سيف: اه وانتي اولهم
البنات اخدو عشق وراحو يذكرو
و اليوم خلص و عشق و منه وعفاف زنو علي مروه انهم يباتو معاهم ويفضلو قعدين معاهم
ونامو
وتاني يوم
كلهم قامو مخضودين

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الفهد)

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!