روايات

رواية العاشق المخدوع الفصل الثاني 2 بقلم سولييه نصار

رواية العاشق المخدوع الفصل الثاني 2 بقلم سولييه نصار

رواية العاشق المخدوع الجزء الثاني

رواية العاشق المخدوع البارت الثاني

رواية العاشق المخدوع الحلقة الثانية

-بس وسام …
قالها المدير بحيرة وضيق….كان واضح أنه مضايق جدا وبصلي وبص لوسام اللي كنت شايف دموعها …قلبي وج*عني بس فكرت نفسي بالصور …دي اكيد دموع التم*اسيح …هي مش بتحبني اللي بيحب مش بيخ*ون …وهي خا*نتني وك*سرت قلبي …حط*متني …أنا كنت باني احلام كتير معاها هي …كنت مستعد احط العالم تحت رجليها بس هي با*عتني ….كنت مقه*ور منها …نفسي اصرخ فيها واقول ليه عملت فيا كده. ليه ك*سرتني بالشكل ده…بس هي متستاهلش اني اعاتبها…وانا قررت انساها ..كانت نسرين بتبصلي بصدمة وترجع تبص لوسام بس طبعا متكلمتش ….بعد وقت …خلص الاجتماع وروحت اكمل شغلي …قربت مني نسرين وقالت؛
-ايه اللي أنت هببته ده حرام عليك …خطوبة أيه اللي بتتكلم عليها يا رأفت …وبعدين وسام وضعها ايه …ليه بتعمل معاها كده ؟!!
اتنهدت وقولت :
-شوفي يا نسرين عارف اللي عملته صدمك …وان انتي اتصدمتي زي الباقين بس انا محتاج منك الخدمة دي …
-خدمة ايه انت مجن*ون …انت عارف اني…
-بتحبي المدير بتاعنا
كملت الجملة بخ*بث وقولت:
-علي فكرة هو مكانش مضايق بسبب وسام بل بسببك انتي يعني مصلحة …ده هيخليه يتحرك اكتر بس يا نسرين انا لازم اعمل كده …مش هنتخطب هتكون مجرد مسرحية …
هزت نسرين رأسها وقالت:
-حرام عليك وسام انا مستحيل اذ*يها …شوف ايه مشكلتك معاها وحلها …لكن انت بالطريقة دي هتض*يع كل حاجة وهتخ*سرها للابد …فكر في كلامي يا رأفت البنت بتحبك حر*ام تعمل فيها كده …
ضحكت جامد وانا بحاول اسيطر علي دموعي اه لو تعرف وسام بتحبني قد ايه لدرجة أنها طلعت بتخ*وني …كنت مق”هور ونفسي انفج*ر فيها بس الحمدلله مشيت قبل ما أفقد اعصابي ….
….
كملت شغل في الشركة …كنت احيانا ببص علي وسام والاقيها بتعيط …هي ليه بتعيط …أنا اللي مقه*ور …أنا اللي مخد*وع وهي اللي بتعيط غريبة …بس رغم كده قلبي وجعني عليها جامد ..
روحت لنسرين وقولت:
-ممكن طلب مختلف عن اللي طلبته يا نسورة
-اه ما دام قولت نسورة يبقي عايز خدمة كبيرة …رغم انك تو*ر ومبتفهمش بس هساعدك وامري لله …
اتنهدت وانا بقولها:
-وسام بتبكي ممكن تروحي تهديها …
بصتلي بصدمة وقالت:
-والان انتوا الرجالة مجانين …
-الهي تتجوزي المدير يا شيخة …
ابتسمت نسرين بحب وقالت:
-دايما بتمسكني من أيدي اللي بتو*جعني ..هروح حاضر ..
-بس اوعي تقوليها اني بعتك …
ضحكت وقالت:
-عيب يا سطا هو انا عبيطة وغلاوتك عندي ما هقولها ..
وبعدين راحت لوسام …
……
-كفاية عياط
قالتها نسرين وهي بتبص لوسام اللي بتعمل شغلها …بصتلها وسام بغي*ظ وبدأت تشتغل وهي متعصبة …اتنهدت نسرين وقعدت وقالت:
-رأفت كد*ب عليكي احنا مش هنتخطب ولا حاجة …
-نعم …
قالت وسام وهي بتبصلها بصدمة …هزت نسرين كتافها وقالت:
-معرفش ايه مشكلته هو اللي طلب مني كمان اجي اهديكي …وسام شوفي ايه المشاكل اللي بينكم وحليها عشان زي ما انتي بتحبيه …هو بيحبك اوووي….
…….
روحت البيت وانا تعبان وهناك لقيت اخويا الكبير جه من السفر .
-جيت امتي من السفر ؟!
-رأفت ايه اللي عملته ده …والد وسام كلمني وحكالي علي اللي عملته …ليه عملت كده انت بتحبها!!!!
-الموضوع انتهي خلاص يا بسام …
قولتها ولسه. هدخل مسك أيدي وقال:
-لا منتهاش قولي عملت كده ليه انطق …
زقي*ته وصرخت بق*هر:
-لان الهانم بتخو*ني
بسام بصلي بصدمة وقال ازاي …اتنهدت وانا بحكيله كل حاجة بس رفضت اوريه الصور …
بعد ما خلصت هز بسام رأسه وقال:
-انت بتهزر يا رأفت ….وسام بنت اخلاقها عالية مستحيل تعمل كده اكيد الصور دي مزورة وبعدين انت كواحد متخصص في الفوتوشوب والتصاميم وبرامج الكمبيوتر والحاجات دي هتعرف كده …
ابتسمت بوجع ودموعي بتنزل وقولت:
-ما المشكلة اني خبير وعشان خبير من أول نظرة عرفت أن الصور حقيقية مية في المية مش تركيب ولا فوتوشوب !!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العاشق المخدوع)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!