روايات

رواية بريئه يونس الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم نور الفجر

رواية بريئه يونس الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم نور الفجر

رواية بريئه يونس الجزء الخامس والعشرون

رواية بريئه يونس البارت الخامس والعشرون

بريئه يونس
بريئه يونس

رواية بريئه يونس الفصل الحلقة الخامسة والعشرون

-د…د’م…ت..تعالي نروح للدكتور
كانت تشعر بي الدوار وغير قادره علي السير
استندت عليه
-مش….قادره…اتحرك…بطني…وجعنيي
-ط..طب اهدي يا روحي…اهدي
-ثقعانه….اوي
خلع جاكت البدله وابسها لها ….حمل علي زراعه
-خلينا نروح بسرعه علي المستشفي او اي عياده
-ط…طب وماماتك….ه..تثبها
-اه صح ماما
ذهب الي السياره وهو يحملها ووضعها في السياره
-خلكي هنا…هجيب ماما وأجي على طول
هزت راسها
******
-ماما….ماما
-ايه يا يونث….ومراتك فين
-اسيل تعبانه اوي….تعالي خلينا نروح نوديها عن الدكتور
-استر يارب ان شاء الله خير
-ان شاء الله
اخذها ورحلوا
*****
ركبت سماح في الخلف .انطلق بي السياره
-مالك يا ضنايه الي تعبك
-بطنييي….وجعاني اوي
-هي مكنتش خفت الصبح
-لاء
تحدث يونس بي استغراب
-هي كانت وجعاكي الصبح
تحدثت سماح
-ايوه يابني كانت وجعها…وعملتها حاجه دفي سعتها
-طب ماقولتليش ليه يا اسيل انك تعبانه
لم ترد عليه لانها لم تقوي علي الحديث
-م..معاك منا..ديل
-ايوه…خدي
اعطها علبت المناديل..ووضعت مناديل على فمها
شهقت سماح عندما رائ الدماء تنزل من فم اسيل
-يالهوي….انتي بترجعي دم يابنتي
بدئت تبكي….امسك يونس يدها لي يطمئنها
-اهدي يا روحي….هتكوني كويسه
زاد السرعه ليصل الي اقرب عياده دكتورة
*******
-الكشف بي اسم مين
-اسيل محمود
-تمام….460
-اتفضلي….هي قدمها كتير
-لاء…قدامكم اتنين
-ماشس
جلس الي جوارها ووضع راسها علي صدره ويده تسير علي ظهرها بحنان
-هتكوني كويسه ان شاء الله
-يونث….يونث
-ايه يا روحي
-ممكن…بث..كوت
-احنا في ايه ولا ايه يا اسيل
-مليش دعوه….عايزه بثكوت….دلوقتي
-طيب هنطمن علكي الاول وبعد كده هجبلك
-لاااء….هتلي دلوقتييي
-ط..طب تعيطي ليه…اهدي
-عشان انت…وحش ومش عايز تجبلي بثكووت
تحدثت سماح
-طب يابني انزل هتلها الي هيا عيزاه
-ماشي…خلي بالك منها
-حاضر
******
نزل من العياده وذهب ااي اقرب سوبر ماركت
واحضر لها بسكوت واحضر عصير فاروله وشويه اشياء اخري
-ولله اسيل بتسعبطت…..بتعيط عشان بسكوت ولا اكنها بتتوحم
تنهد من تصرفات صغيرته
وصعت الي العياده وكان دورهم قد اقترب
-كلي يلا قبل ما ندخل
ابتسمت بي برائه
-شكرا يونث
جلس بجوارها وهو بيتسم ليؤيتها سعيده
وبعد مده
-انسه اسيل اتفضلي…ومرافق واحد لو سمحتم
تحدثت سماح
-ادهل معها يابني…وانا هفضل هنا
ماشي يا ماما
دخلو عند الطبيبه
*****
-حضرتك بتشتكي من ايه
-بطني الصبح لقتها وجعناني…وقالبه عليا
-في حاجه تاني غير الالم في المعده
-حتثه بي دوخه واني عايزه ارج’ع
-حضرتك تقيئتي النهردا
تحدث يونس
-ايوه…وكمان دم
-امم تمام
نهضت الدكتوره
-اتفضلي ارقدي علي السرير
ساعدها يونس…وبدئت الطبيبه تفحصها
كانت تجري لها اشعه علي معدتها …..وبعد ان اتنهت
-خير يا دكتوره…هي مالها…وبسبب الدم ايه
-متقلقش. …هي كويسه….وبي النسبه لي الدم فا ده بسبب الحمل وانها تقيئت كتير بس مش اكتر
نظر يونس بي استغراب هل ما مر علي سمعه صحيح
-هي محتاجه تاكل كويس و…
قاطعها يونس
-حضرتك قولتي انها حامل
-ايوه…في الشهر الأول
-بجد
-ايوه يا فندم مالك مستغرب ليه …مش هي زوجت حضرتك
-ايوه
كان لايزال مستغرب وكانت اسيل سعيده للغايه
كتبت لها فيتامينات ونظام غذائي صحي
-بس لازم انبه حضرتك علي حاجه
-اتفضلي
-حملها ممكن يكون صعب جدا….هي عملت عمليه وهي صغيره
-ايوه -زي ما قولت الحمل هيكون صعب ….ولازم ما تتحركش كتير…او تعمل إي مجهود كبير لحد ما شهور الحمل تخلص وتقوم بي السلامه
-تمام
-وان شاء الله تكوت كويسه…هتجلي بعد اسبوعين عشان اتابع معها
-تمام…شكرا يا دكتوره
*****
خرجوا
-ايه يابني…طمني الدكتوره قالت ايه
ابتسم ونظر الي اسيل ثم الي والدته
-قالت انها حامل
-بجد….مبرووووك يا ضنايه
-خلنا نروح وبعدين نفرح هناك
حملها
-يو..يونث…نزلني
-سمعتي الدكتوره قالت ايه. ..متتحركيش
-بث ده مش معناه اني مش امشي
-انا بي النسبالي معناه كده
-اممم..خليه ينزلني يا ماما ثماح
-انا مليش بيكم….هو جوزك وانتم حروين مع بعض
-بث….يووووه
*******
-عادوا إلى المنزل….وصعدوا الي غرفهم
-ممكن تثاعدني…افتح الثثته
-ماشي
ساعدها …وبدلت ملابسها وهو بدل ملابسه واستلقوا علي الفراش. …وهي راسها علي صدره
-اممم انا فرحانه انه….هيبقي عندي بيبي
-وانا فرحان ان هبقي عندي حته منك يا سكر
قبل راسها
وضعيت يدها على معدتها
-ايه رايك نختار أثامي ليهم
-ماشي…انتي عايزه تسمي ايه
-امممم..لو ولود..هثميه ياثين…..ولو بنت نثميها ياثمين
-لاء…لاء بقي يا اسيل
-ايه وحشين
-لاء بس مش هيبقس اسمي واسمك واسم عليا فيه لدغه
-اممم بث انا عايزه اثميهم كده
-ياحبيتي نختار غرهم…هيكون كلنا كده مش بتعرفي تنطقي اسامينا
-بتطريق عليا عشان عندي لدغه في الثين
-هههه…احلي واغرب لدغه ولله
-خلاص انت ثمي البنت ام الولد نثميه ياثين
-تؤ…اي اسم فيه سين لاء
-اوووووف…يا غيلث
-انا بردوا
-امال انا
-لاء طبعا
-خلاص هنثميهم لما يجوا مش هنختلف
-اوك
رن هاتفه
-مين الي بيرن دلوقتي
امسك هاتفه
-ده عمر
-طب رد اكيد بيشوفوا رحت فين
-ماشي
فتح الاتصال -ايوه يا عمر
-انت روحت فين يا عم
-اسيل تعبت فا روحت
-اه ماشي…هتروح بكره لي انس
-مش عارف ولله لو هو عاوزنا نجي هنجي
-تمام….لو قال حاجه هقولك…ولف سلامه على مراتك
-الله يسلمك
اغلقه الهاتف ووضعه جانبا
*******
-مش هنقول لي بابا
-الصباح رباح….يلا نامي
-اممم بث انا مش عايزه انام
-ولا انا….تعالي ننزل نتفرج علي فيلم
-اوك
نزلوا سويا وذهبت اسيل تعد الفشار وبعض التسالي …واحضرتها وجلست في حضنه
-عارف
-ايه
-انت وحشتني
-وانتي اكتر ولله
ظلوا يشاهدون الفليم سويا وستمتعون به حتي
-اسيل….بت انتي نمتي
نظر لها وجدها نائمه….ابتسم حملها وصعد الي الاعلي. …ووضعها علي الفراش بي رفق و اسلتقي بجوارها وضمها اليه
-بحبك يا اسييييييل
وننام هو الاخر لينهي هذا اليوم
******
بعد شهرين كان يركض خلفها
-بت…تعالي هنا
-مش هيحصل. …انثي
-بطلي حركه واسمعي الكلام
-لاء….لاااااااا
-طب اقفي الحركه غلط عليكي
-وقفت اهو….بث مش هكلوا يعني مش هكلوا
-يابت لازم تاكلي عشان صحتك…لاء…انثي…انا اكل جزر…اثتحااااااله
-محسيساني اني بديكي سم
-يونث…متغلبش حالك…مش هكلوا
اقترب منها بي ثبات
-بي جد
-ا…ايوه
-اخر كلام
-ا..اه…بتبصلي كده له
-عشان الحلوه …هتكلوا رغم عنها
-ايه…ل..
-اسييييييل…مش عايز اسمع صوت تاني
-اممممممممم
بدء يطعمها
-ايوه كده خلكي شطوره واسمعي الكلام
-نينيني…. علي فكره انا كلته بث عشان نا حامل بث ولله مش هكلوا تاني
وبدئت تبكي
-يا قلبي متعيطيش….بتعيطي ليه
-عشان طعمه وحش
-اول مره اشةفق حد بيكره الجزر
جائهم صوت ضحك والدته
-ههههه…هرمونات الحمل بقي ….ده انت لسه هتشوف العجايب منها
-ربنا يصبرني -قصدك اني مصيبه……ابعد بقي مش عايزه اشوفك
-اهو…استحمل بقي يا بني
-الصبر يا رب….لاء ياروحي اني مش مصيبه انتي عسل
-بتحبني
-الي جاب ده لي ده
-قول
-ايوه
-جدا
-طبعا
-متخلنيش اكل خضار بقي
-بت…هتكلي يعني هتكلي
-يووووف….انت غيلث
-حد يقول لي جوزه حبيبه كده
لف وجه
-انا زعلان منك
-لاء متزعلش…اثفه…انت مش غليث….يووونث…بصلي
بدئت تبكي وجددا
-بتعيطي ليه
-عشااان ….انت بتكرهنيييي
-ايه….مين قال كده
-ايوه….انت بتكرهني
-ياربي علي الهرمونات دي…..المشكله انه لسه فاضل ست شهور
طرق الباب
-ده اكيد بابا….هخليه يخدني بعيد عنك….عشان انت بتكرهني
نهضت لتفتح
-بت…تعالس هنا
وما ان فتحت حتي تسمرت مكانها منىما رائت
-ك….كريم
وووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بريئه يونس)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!