Uncategorized

رواية ظالمي الفصل الثالث 3 بقلم دعاء محمود

 رواية ظالمي الفصل الثالث 3 بقلم دعاء محمود
رواية ظالمي الفصل الثالث 3 بقلم دعاء محمود

رواية ظالمي الفصل الثالث 3 بقلم دعاء محمود

عامر:اي قزاره دي يا ادهم انت مريض اي اللي عملتو ده حرام وغلط ده محارم يا ادهم انت فاهم ده مرض انت لازم تتعالج 
يعني اي تديها منوم وتغتصبها وهي بنت زوجتك  انت عارف لو حد اكتشف اللي انت عملتو ده هيحصل فيك اي دي فيها اعدام او انك تفضل ف السجن عمرك كلو …   
يعني اي حامل يادكتور انت متاكد
اه طبعا متاكد ف اول شهر كمان بس صحتها ضعيفه جدا من الواضح انها كانت بتاخد ادويه مهداءات او منوم  
شمس:ممكن محدش يعرف بالموضوع ده يا دكتور 
الدكتور:ذي متحبي 
ادهم :الدكتور قالك اي ياشمس مالها زينه 
شمس:مفيش حاجه بس قالي ضعف واجهاد بس 
ادهم :الحمد لله طب انا هجيب عربيه لحد متجزهي انتي وهي 
تمم
شمس دخلت الاوضه ع زينه وحضنتها جامددد وفضلت تعيط
زينه:ف اي يا ماما مالك
شمس:لما نروح نتكلم يا زينه بس انتي فوقي وقومي نجهز عشان نروح 
زينه:بس انا خايفه من عمو ادهم اوي يا ماما هو ضربني ليه 
شمس:متخفيش طول مانا معاكي يا بنتي يلا بقي نجهز 
ف البيت بعد مروحنا ف حاله من السكوت التام بينا 
ادهم:مفيش جامعه تاني انتي فاهمه واللي اسمو زياد ده تنسيه تمم 
وخرج وسابنا
شمس:عاوزه اتكلم معاكي يا زينه يا بنتي 
زينه انا عارفه اني الفتره اللي فاتت بعدت عنك جدا وكونت ع طول مشغوله ب ابويا وادهم ونسيتك يا بنتي احكيلي بيحصل معاكي آي يا زينه انا خايفه اخسرك ذي مخسرت اختي ريم لما ابويا قتلها عشان غلطت 
زينه:مش فاهمه حاجه منك يا امي ف اي 
شمس:انتي حامل يا زينه حامل فاهمه يعني اي وضربتها بالقلم 
زينه:انتي بتقولي اي يا ماما اي كلام ده انتي بتهزري 
شمس :انا مبهزرش يا زينه ده كلام دكتور احكيلي مين عمل فيكي كده وانا هحاول احل موضوع من غير محد يعرف حاجه الواد البي حكتيلوا عنوا هو اللي عمل كده 
زينه ف عياط وصدمه من اللي بتسمعوا اي اللي بتقوليه ده يا امي انا بنتك تربيت ايدك اعمل كده والله العظيم محدش لمسني صدقيني يا امي انا عمري مغلطط 
والله مغلط يا امي والله انا بحكيلك كل حاجه وعمري مخبيت عنك حاجه يا امي والله العظيم 
وخدتها شمس ف حضنها وفضلوا يعيطوا هما الاتنين بهستريا 
ونامت زينه ف حضن امها بعد عياط دام وقت طويل جدا
شمس:انا واثقه ف بنتي يارب بس ياترا مين عمل فيها كده مستحيل تكون زينه بتكذب نا متاكده يارب دلني ع طريقك الصح يارب وانجدني من المصيبه دي انا وبنتي 
ادهم:اي يا عامر من وقت محكتلك اللي حصل وانت متكلمتش 
عامر صديق ادهم المقرب 
عامر:اي قزاره دي يا ادهم انت مريض اي اللي عملتو ده حرام وغلط ده محارم يا ادهم انت فاهم ده مرض انت لازم تتعالج 
يعني اي تديها منوم وتغتصبها وهي بنت زوجتك  انت عارف لو حد اكتشف اللي انت عملتو ده هيحصل فيك اي دي فيها اعدام او انك تفضل ف السجن عمرك كلو 
ادهم:انا مكونتش ف وعي يا ادهم انتقامي من محمد كان عميني انتقمت منوا ف زينه هو اللي خد مني حب عمري وغدر بيا كان عارف اني بحب شمس واتجوزها بردو 
انا مكونتش عاوز انتقم من زينه بس يوم دخلتي ع شمس اكتشفت اني مش دي شمس اللي كونت متخيلها كبرت كونت فاكر ان هتجوز شمس الصغيره اللي عندها17سنه بس طلعت غبييي 
لقيت زينه ف وشي نفس حيويه وشكل وجسم شمس كل حاجه لقيتها ف زينه وكانها شمس حبيبتي اللي حبتها 
لقتني بتشد ليها 
عامر:انت لازم تتعالج يا ادهم عند دكتور نفسي 
لازم 
ادهم:انا هروح دلوقتي يا صحبي سلام 
شمس :قامت صلت العشاء ودعت ربنا كتير اوي انو يبان الحقيقه وتعرف تنقذ بنتها وتفهم ف اي 
الباب اتفتح راحت تشوف مين لقت ادهم راجع شارب وبيطوح&n
bsp;
راحت تسندو 
شمس:اي اللي انت عاملو ف نفسك ده يا ادهم 
دخلتو الاوضه وغيرت هدوم 
ادهم: بيخترف انا لي عملت كده انا حيوان 
زينههه
شمس:هو بيقول اي انا مش فاهمه ادهم فوق يا حبيبي مالك 
وفاجاه نام 
تاني يوم 
صحيت شمس راحت اوضت زينه 
شمس:زينه حبيبتي قومي 
زبنه قامت وهي ساكته 
قعدت شمس جنبها ومسكت ايدها 
شمس:طول ما امك جنبك متخفيش 
متجبيش سيره لحد يا زينه وانا بعد ادهم مينزل شغلو هنروح لدكتور تاني نتاكد تمم 
زينه :تمم يا امي بس عايزك تتاكدي اني بنتك مغلطتش والله 
بعد م ادهم نزل شغلو زينه وشمس راحو لدكتو وهناك
ها يدكتور  حمل كذب صح 
لا يا مدام شمس حامل فعلا بس هكتبلها شويه ادويه عشان ضعيفه جدا 
شمس:يا دكتور انت متاكد وفضلت تعيط وزينه كمان فضلت تعيط بهستريا وتقول والله معملت حاجه يا امي والله 
الدكتور مراد :اهدي يا فندم وفهموني ف اي يمكن اساعدك 
شمس مكنش قدامها حد يساعدها فعلا غير مراد 
بص يا دكتور انا بنتي مش متجوزه وامبارح اغمي عليها روحنا المستشفي قالو انها حامل وانها عندها ضعف لأنها كانت بتاخد مهدات ومنوم بس انا متاكده اني بنتي مغلطتش انا متاكده 
مراد ممكن تهدي يا فندم طيب انتي وبنتك وفهميني براحه اكتر او اقولك تعالي نقعد ف اي مكان هادي واحكيلي 
وبص ع زينه اللي كانت ساكته وبتعيط وف عالم تاني خالص وملامحها الي باهته ورغم كده جمالها ظاهر وخرجوا راحو ف كافيه ع بحر 
مراد :احكيلي بقي حضرتك انتو عايش معاكم مين واي حكايتك شكلومش من هنا 
حكتلو شمس كل حاجه وانها لسه متجوزه من قريب وكل تفاصيل 
مراد :حضرتك قولتي اني زينه دكتور قال انها بتاخد مهدات ومنوم 
زينه:بس انا عمري مخدت منوم اه كونت باخد مهدات لاني ف فتره الاخيره نفسيتي كانت تعبانه جدا وكونت مش طايقه حاجه بس عمري مخدت منوم 
انا كده مش قدامي غير اني زينه تم اغتصابها يا مدام شمس
يتبع…
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!