Uncategorized

رواية وسيم قلبي الفصل العاشر 10 بقلم سما محمد

 رواية وسيم قلبي الفصل العاشر 10 بقلم سما محمد

رواية وسيم قلبي الفصل العاشر 10 بقلم سما محمد

رواية وسيم قلبي الفصل العاشر 10 بقلم سما محمد

“وكأن مرسومٌ على وجهي عاشقه للمصائب”
فجأه لقت حد حضنها واتفاجئت لما شافت وشه 
_زينه بصدمه: احيه… ا اانت مين ودخلت هنا ازااي 
_مجهول بحقد: أنا زياد اللي سيبتيني يوم كتب كتاابك… انا اللي سيرتي علي كل لسان وان واحده سابتني وفضلت غيري علياا… انا اللي اتاخدتي من قصاد عيني ومقدرتش اعمل حاجه… انا اللي حبيتك وكنت هحميكي منهم وكنت معاكي مش ضدك 
سكت شويه وبعدين قال بغل: اناا اللي قتلت جوزك وحصرتك عليه… وانا بردو اللي هتبقي ليا برضاكي او غصب عنك 
صدمه رهيبه ودموع مش بتقف من عيني احساس فظيع ان يبقى في شخص بتتألم عشان فراقه وانك تعرف ان اللي فرقك عنه واقف قدامك ومش عارف تعمل حاجه 
_زينه بصدمه:  اانت بتقول ايه 
_زياد: زي ما سمعتي… زينه انا مستعد اعمل اي حاجه علشانك… وهجيبلك حقك من اهلك… عشان خاطري وافقي 
صمت تام مفيش غير صوت انفاسهم وفجأه صوت قلم علي وش زياد
_زياد بصدمه:…… 
_زينه بوجع وانهيار: عملت كده لييه؟ ا اانا بحبه رجعتلي الحياه في وجوده… خدته مني لييه… انا بكرهك.. بكرهك يا زياد وبكره اليوم اللي عرفت اني عندي اهل… وبكره اليوم اللي كنت فكراكوا سند يا ابن عمي ابعدوا عني بقا.. 
وكملت بغضب: بس حتى لو بعدتوا ورحمة امي اللي ما بحلف بيها كدب ما هسيبك لا انت ولا عيلتك واطلع بره 
_زياد: اومال انا جااي ليه انا مش هطلع من هنا الا بيكي 
بدء يقرب عليها وهي بترجع لورا بخوف 
_زينه بخوف:  ا اانت بتقرب ليه 
_زياد: زينه انا بحبك 
_زينه: انا مش بحبك وبكرهك واطلع بره بقاا 
فجأه هجم عليها وقال 
_زياد بغضب: لو مش هتكوني ليا مش هتبقي لغيري 
_زينه بدموع وخوف: ابعد يا  زياااااد… حد يلحقنييي بقاااا 
زقته بكل قوتها وجريت علي المطبخ ومسكت سكينه 
_زينه بخوف ودموع: وربي لو ما خرجت دلوقتي لموت نفسي 
_زياد بسخريه: طب اعمليها 
حطت زينه السكينه علي ايديها وهو حس انها ممكن تعمل كده  ف قال 
_زياد: خلاص خارج دلوقتي بس هاجي تاني وهتبقي لياا مش بعد ما اقتل حد عشانك اسيبك 
طلع وهي قعدت في الارض بتترعش من الخوف 
_اسماعيل دخل عندها بخوف 
_اسماعيل: مالك يا بنتي انتي كويسه 
_زينه:…. 
_اسماعيل: مين اللي كان خارج ده طيب 
_زينه:…… 
_اسماعيل بخوف: طب تعالي قومي معايا 
قومها واخد اللبس بتاعها وقفل الباب ودخل شقته وهي معاه 
_اسماعيل: طب مش ناويه تحكيلي 
_زينه بتعب: عمي انا اسفه بس هدخل اريح شويه 
_اسماعيل: ماشي يبنتي 
دخلت زينه الاوضه ورمت نفسها علي السرير وقالت 
_زينه بدموع: انت مت بسببي يا زين اتقتلت علي ايد حد من عيلتي ياريتك ما عرفتني كان زمانك عايش.. او او ياريتني انا كنت من عيله كويسه وكملت بسخريه مش اب ساب بنته واعمام عايزين الحرق وعايزين يدمروني وابن عم قتال قتله بس مش هسيب حقك يا زين 
***********
(تاني يوم) 
صحيت زينه وخرجت لقت اسماعيل بيتكلم في الفون 
_اسماعيل بهمس: بقولك جه شخص امبارح وهي خرجت بتترعش وتعيط 
_زين: بابا انا عارف كل حاجه لاني مركب كاميرات 
_اسماعيل: ماشي خلي بالك من نفسك يا زين يبني 
_زينه بصدمه في نفسها: زيين 
يعني هو عايش طب طب سابني ليه… ليه بيوجع قلبي.. وليه يعمل كده اصلا 
رسمت زينه الجمود علي ملامحها وخرجت معاها شنطه وقالت 
_زينه: صباح الخير يا عمي 
_اسماعيل: صباح النور ايه الشنطه اللي في ايدك دي
_زينه: انا هرجع شقتي يا عمي وده اخر كلام ياريت متضغطش عليا 
خرجت بدون ما تسمع اي كلام منه ودخلت الشقه 
_زينه: ماشي يا زين انا هوريك 
جرس الباب رن ف فتحت 
_زينه: نعم خير 
_ضابط: حضرتك معايا امر بالتفتيش 
_زينه بصدمه: تفتيش ليه 
_ضابط: لو سمحتي بس ياريت توسعي الطريق 
_زينه: طبعا اتفضل 
دخلوا فتشوا ولسه هيمشوا فجأه ضابط قال
_ضابط: يا فندم انا لقيت الكيس ده 
_….: هروين 
_زينه بصدمه: نعمم؟ 
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!