روايات

رواية من قلب الظلام الفصل السادس 6 بقلم منة الله محمد

رواية من قلب الظلام الفصل السادس 6 بقلم منة الله محمد

رواية من قلب الظلام الجزء السادس

رواية من قلب الظلام البارت السادس

رواية من قلب الظلام الحلقة السادسة

وراحت نور على عنوان بيت امنيه .
عند بيت أمنيه //
نور :
اوف انا نسيت الموضوع ده خالص المفروض افتح الباب ازاى !؟
غبيه يا نور غبيه .
وفضلت نور شويه تفكر ها تدخل ازاى .
نور :
عرفت
وبعدها اتصلت نور على فيروز صحبتها .
نور :
الو يا فيروز ازيك عملة ايه يا روزا القمر
فيروز :
انجزى يا نور عايزه ايه . انا عرفاكى لما تدلعينى كده يبقى عايزه حاجه
نور :
حبيبتى يا فيروز.
فيروز :
خلصى يا نور .

 

نور :
فكره لما نسيت مفتاح شقتى وانحبست بره أخوكى جه وعرف يفتح الباب من غير ما يكسره. اناعيزاه بقا يجى يفتحلى باب تانى .
فيروز :
انت انحبستى برة تانى يا نور .
نور :
لا دا باب مكان تانى هأبعتلك اللوكيشن وقولى لأخوكى يجى عليه لو سمحتي .
فيروز :
حاضر يا نور بس يا ريت ماتكونش مصيبه جديده .
وبعد ساعة وصل اخو فيروز معاذ .
معاذ :

 

ازيك يا نور عملة ايه ؟!
نور :
الحمد لله بخير يا معاذ
معاذ :
ايه المكان ده يا نور دا البيت شكله مقفول من سنين .
نور :
انا بقى محتاجه تساعدنى أدخل جوه .
معاذ :
طيب دا بيت مين ؟!
نور :
بيت حالة عندى يا معاذ وانا محتاجه أدخل جوه ضرورى قوى .
معاذ :
تمام هأحاول افتح الباب .
وبعد وقت وأخيرا قدر معاذ يفتح الباب.
معاذ :
أخيرا انفتح يا نور تقدر تدخلى وانا هأستناكى هنا .
نور :
شكرا تعبتك معايا بس ملوش لازمه تفضل هنا .

 

معاذ :
لا المكان شكله مقفول من زمان مينفعش تفضلى هنا لوحدك .
نور :
تمام بس حاسب أى حد يشوفك .
معاذ :
نور انت المفروض متكونيش هنا صح ؟!
نور :
لما اطلع هأقولك على كل حاجه وعد
وسابت نور معاذ ودخلت البيت
نور :

 

أكيد فيه كهربه فى البيت بس فين سكينه الكهربه.
وفضلت نور تدور على سكينه الكهربه لحد ما لقتها وشغلت كهربه البيت .
نور :
البيت مطرب قوى بس والله لسه حلو والديكور مريح قوى .
المفروض بقا أبدء منين .
وفضلت نور تلف فى البيت لحد ما وصلت اوضة المكتب بتاع والد أمنيه .
نور :
ايه كل الورق دا ! ماشى , وفضلت نور تدور فى الأدراج والملفات ممكن تلاقى حاجه مفيده .
وبعدها لقت درج مقفول .
نور :
اوف الدرج دا مش راضى يتفتح
وفضلت نور تشد فى الدرج لحد مافتح .
وطلعت الملفات الى فيه .

 

نور :
مش معقول امنيه كانت فى مصح بتتعالج من الإدمان وخرجت قبل الجريمة تقريبا بخمس شهور .
ووقتها دخل معاذ .
معاذ :
نور خلصى يلا انت بقالك كتير .
نور :
تمام
وأخدت نور الملف وكمان ألبوم صور كانت لقته وكمان لقت مذكرات أمنيه ومذكرات الدكتور عبد الرحمن وطلعت مع معاذ .
وهما مشيين
معاذ :
ممكن بقا افهم ايه إلى كنتى بتعمليه هناك وايه إلى انت اخدتيه ده.
نور :

 

دا بيت حالة عندى فى المصحة وكنت محتاجه عنها شويه معلومات زياده بس ودى الطريقة الوحيدة لإنها للأسف مابتتكلمش.
معاذ :
تمام يا نور بس ياريت ماتجيش لوحدك هنا تانى .
نور :
تمام وشكرا لتعبك معايه.
وبعد كده راحت نور على بيتها .
أول ما دخلت نور بيتها وحطت الملفات والورق مره وحده تليفونها رن .
نور :
الو نعم يا حسام .
حسام :
نور تعالى بسرعة أمنيه عندها انهيار عصبى ورفضه أى حد يقرب منها ومش عارفين نسيطر عليها .
نور :

 

تمام انا جايه حالا .
وبسرعة وصلت نور المصحة و دخلت عند أمنيه .
أمنيه :
ابعد عنى ابعد .
نور :
حقنه مهدء بسرعة انتم مستنين ايه ؟!
نور :
مش معقول اتكلمتى يا أمنيه .
تفتكروا مين هو الق’اتل ؟! وايه إلى ها يحصل بعد ما أمنيه اتكلمت ؟!
وايه إلى ها تلاقيه امنيه فى الورق ؟!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية من قلب الظلام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى