روايات

رواية شهد الفصل التاسع 9 بقلم يارا عبدالسلام

رواية شهد الفصل التاسع 9 بقلم يارا عبدالسلام

رواية شهد الجزء التاسع

رواية شهد البارت التاسع

رواية شهد
رواية شهد

رواية شهد الحلقة التاسعة

معتز قطع الصمت بجملته:انا هتجوز شهد
فارس بصدمه:اي!!انت بتقول اي يا معتز ازاي شهد!
انت انت مستوعب بتقول اي شهد دي كانت مراتى
معتز بجديه:كانت !!وانت معرفتش تحافظ عليها ولا اتمسكت بيها لحظه انت عارف لو كنت شوفت في عينك أن فعلا بتحبها وعاوزها ومصمم عليها عمري مكنت فكرت في كدا ولا عمري كنت وقفت قدامك وكنت أنا اللى هساعدك لكن انت عملت عكس كدا سيبتها في المستشفي بتموت وروحت طلقتها سبت اهلها يهينوها ولا سألت فيها اتخليت عنها في اكتر وقت هى محتجاك فيه فين بقى كلامك دا
فارس سكت مش عارف يتكلم كلام معتز كله صح بس
متوصلش أنه يتجوزها
_طيب هى موافقه
_اه
الرد نزل على فارس كالصاعقه..
فارس:انت عاوز تعمل اي بالظبط يا معتز اي اللي في دماغك انا مش فاهمك انت عاوز تساعدنى ولا تخلى حالتى تسوء
_بالعكس انا بساعدك وهتفهم اللى حصل دا كله بعدين وهتيحي انت بنفسك تباركلى على الجواز انا عمري ما اعمل حاجه تأذيك وانت اكتر واحد عارف كدا كويس انا مستعد اعمل اي حاجه في الدنيا علشان اشوفك انت واختك مرتاحين بس انا برضو محتاج ارتاح

 

 

_اشمعنا هى اشمعنا شهد فيها اي زياده عن البنات
_شوفت انت حتى مش عارف مميزاتها ولا عارف اللي هى بتمر بيه انت كنت واخدها كمخدة تشكى عليها همومك وترتاح من الضغوطات معاها ،اما انا عاوزها كزوجه قدام الناس كلها حياتك معاها كانت في الضلمه أما أنا هخليها في النور
_انا مش فاهم انت عاوز توصللى اي ولا عاوز تعمل اي بس انا مش هسامحك يا اخويا على اللي بتعمله دا انت بتكسرني وبتقولى بساعدك فين المساعده دي
معتز وقف قدام الشركه وبكل برود طلع مفتاح واداه لفارس
_مفتاح الشقه ومفتاح عربيتك هتلاقيها في الجراج
فارس بصله بذهول من بروده ونزل من العربيه بكل عصبيه ودخل الشركه
معتز بص على أثره*انا مش بكسرك يا فارس انا بعالجك يارب تفوق من اللي انت فيه دا قبل فوات الاوان
انا عارف ان اللي انا بعمله دا غلط لكن انا بساعدك مش بظلمك انت اغلى حاجه في حياتي ومستعد اعمل اي حاجه علشان اشوفك مرتاح…
في بيت شهد
كانت قاعده كانت قاعده بتفكر فى حياتها بعد كدا هتبقى عامله ازاي خصوصا مع واحد زي معتز!!!
سمعت الباب بيخبط وهى كانت في الاوضه
الام دخلت عليها:قومى يختى صحبتك جايه تشوفك
_صحبتي مين
سارة:انا يا شوشو
شهد بصدمه:انتى
ساره:ممكن يا طنط تسيبني انا وشوشو لوحدنا شويه
الام:ماشي وخرجت
ساره:انتى مفكره أنى مش هعرف اوصلك تبقى غلطانه
شهد:وانتى مفكره أن اللى انتى جايه تعمليه دا هيخليني اعيط مثلا عاوزه اى
ساره قعدت على الكرسي:كل خير
شهد:انا معرفكيش علشان يكون في بينا حاجه

 

 

_اممممم ازاي متعرفينيش وانتى كنتي متجوزه جوزي يا حيه يا خطافة الرجاله
شهد بعصبية:الزمى حدودك انتى في بيتي متخلينيش اتصرف معاكى تصرف تاني انا مكنتش اعرف ان فارس متجوز
_يا عيني كمان مكنتيش عارفه تؤ تؤ تؤ صعبتي عليا كل اللي اقدر اقولهولك انك طلعتي واحده رخيصه واهو اتسلى بيكي شويه ولما عرف انك حامل سابك لأن فارس طول عمره بيهرب من المسئوليه ومسيره يرجعلى لانه بيحبنى انا
شهد:ماشي وانتى جيالى انا لى دلوقتي عوزانى اساعدك يرجعلك على فكره انا عارفه هوا بيحب اي وبيكره اي ممكن اساعدك لو حابه
_مش عارفه هوا اتجوزك على اي
_ولى متقوليش أنه حب يغير علشان مل منك !ولا اي
ساره بعصبية:انتي واحده حقيره وزباله وانا هعلمك ازاي تتكلمى مع اسيادك
_تصدقى خوفتيني تؤ يا ساره يا حبيبتي زعلت عليكي والله كنتي مغفله وجايه تطلعى الطاقه السلبيه اللي جواكى عليا يلا يا حبيبتي امشي من هنا علشان مساويش وشك بالاسفلت
_انتى وقحة وانا هعلمك ازاي تتكلمى باحترام معايا هخليكي تندمى عاليوم اللي خدتى فيه حاجه مش بتاعتك
_يا حرام انتى حالتك صعبه اقعدى اجيبلك لمون ولا حاجه تهدى اعصابك علشان شكلك يا عيني مصدومه يلا يا حبيبتي امشي من هنا علشان مبلغش واقول انك اتهجمتي عليا في بيتي
ساره قامت بعصبية:ماشي يا جربوعه انا هوريكى
شهد :اتفضلي يا مدام ساره اشربي بق لمون..
هههههههههههه
وبعدين قعدت مكانها بضعف
*الحمد لله انى قدرت اتماسك قدامها لآخر لحظه يارب ساعدنى واحميني من الناس دي…
معتز رجع البيت بليل كان تعبان ومصدع طلع الأوضه بتاعته ورمى نفسه عالسرير بارهاق وغمض عينيه بتعب
ومرت قدامه جميع الاحداث اللي مر بيها افتكر أبوه
_يا تري يا بابا اللي بعمله دا صح ولا غلط لو انت كنت هنا كنت انت اللي هتساعدني مشيت وسيبتلي مسئوليه كبيره تعبت
مر اسبوع وفارس بدأ شغل ومكلمش معتز ولا مره وبدأ يهتم بالشغل
كان قاعد على مكتبه
_ها يا محمد نزلت إعلان عن وظيفة السكرتيره

 

 

_ايوا يا فندم وفي بنات بدأت تقدم و
سمعوا صوت برا وصوت فوضى كبير
فارس:اي الصوت دا يا محمد
_اصل يا فندم
_في اي
_اصل ااااا
وفجأة الباب اتفتح وظهرت منه فتاة في مقتبل العمر
فارس رفع رأسه بعصبيه على الشخص الهمجي دا .
فارس بصدمه:نور!!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية شهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!