روايات

رواية صعيدية امتلكت قلب الاسد الفصل الخامس 5 بقلم رنا أحمد

رواية صعيدية امتلكت قلب الاسد الفصل الخامس 5 بقلم رنا أحمد

رواية صعيدية امتلكت قلب الاسد البارت الخامس

رواية صعيدية امتلكت قلب الاسد الجزء الخامس

رواية صعيدية امتلكت قلب الاسد
رواية صعيدية امتلكت قلب الاسد

رواية صعيدية امتلكت قلب الاسد الحلقة الخامسة

في الاداره …
كان يجلس اسد ومراد مع اللواء جلال .
جلال بابتسامه /سلمتك ي اسد حمد لله على السلامه ي مراد .
اسد بابتسامه /الله يسلمك ي سياده اللواء .
مراد بابتسامه/شكرا سعادتك .
جلال بجديه /ايه اخبار موضوع امجد البحيري ي اسد .
اسد بجديه/متقلقش سعادتك انا مراقبه كويس اوي وبنته تحت ايدي وان شاء الله هقدر اوصل للي بيخططله في اسرع وقت .
جلال بجديه/تمام بس فيه مهمه لازم تقوموا بيها انتوا الاتنين لأنها هتاخد وقت بس انا عارف انكم هتنفذوها علي اكمل وجه.
مراد بقلق /خير سعادتك .
جلال بجديه/وصلنا أن فيه جماعه ارهابيه اجنبيه هتوصل سيناء وتستقر فيها علي أنهم سياحه .
اسد بغيظ وتوعد/بس طبعا هما بيخططوا ل حاجه تانيه تفجير مكان مهم في البلد أو قتل ولادنا الي علي الحدود.
مراد بغضب/نهايتهم هتكون علي أيدينا سعادتك متقلقش .
جلال بثقه /تمام انا واثق من كده ربنا معاكم واي اسئله هتلاقوها في الملف ده .
في الخارج …

 

 

في سياره اسد …
مراد بمرح /ايه اخبار الشطه .
اسد بضحك/هههههه كانت هتموتني وانت الصادق .
مراد بابتسامه/حور صح هي الي وراء الي حصل .
اسد بغيظ/هو فيه غيرها من ساعه مجت البيت وهي عامله زي مرات ابويا ومش نازلها من زور واخرتها كانت الشطه علشان تجيب اجلي.
مراد بضحكه عاليه/هههههه بنت فظيعه بس عايز افهم انت اوي محستش بالشطه دي وكالتها كده ازي.
اسد بابتسامه /طبعا حاسيت ي ابني وكنت هموت عليها كالتها ومصدقتش مانت عارف اني بحبها اوي لولا موضوع الحساسيه ده مصدقت انهم نسوا وكالت مكنتش اعرف ان المجنونه دي عملالي فخ .
مراد بابتسامه وخبث/اه ي عني الموضوع جيه علي هواك بس قولي بقا ي كبير التلفون الي خلتني لفيت القاهره كلها علي محل موبيلات فاتح علشان اشتريه لمين .
اسد بارتباك شديد/ها ابدا ده ل حور أصلها غلبانه انت كسرت التلفون بتاعها كان لازم اعوضها .
مراد بخبث استشعره اسد /اوكي وماله .
اسد بغيظ/ده بدل مانت عامل عليا محقق شوف تليفونك ده الي صداعنا .
مراد وهو يرد علي سما بارتباك /ايوه اوكي بعد ساعتين حاضر سلام .
اسد باستغراب /ايه المكالمه العجيبه دي .
مراد بقلق /ابدا دي رنا عيزاني انزل اشتريلها حاجات.
اسد بشك /ماشي ي مراد .
في فيلا اسد .
حسان وهو يضغط علي رأسه بالم شديد من ذلك المجنونه /قسما بالله انا الي استاهل ضرب الجزم اني جبتك هنا ي وش الفقر .
نيرمين بصداع رهيب/ي بنتي حرام عليكي دماغي هتنفجر مالك بس .
حور بغيظ شديد وصراخ/اه الواطي الدون خادني علي خوانه سرق مني اغلي ما املك وقهرني.
حسان بغيظ/وايه هو الي غالي عندك ي اختي انتي حيلتك حاجه اساسا .
حور بغيظ وخبث /شرفي شرفي الي راح في الهواء شوفت شوفت اهي النهايه المؤاساويه اهي .
حسان بغيظ شديد وهو يمسكها من شعرها /ده انا الي هخلي نهايتك مأسوية بجد وادفنك هنا.
اسد بجديه /صباح الخير.
حور وهي تمسكه بغيظ /انت جيت ي ندل عملتها ي واطي استغلت طيبتي ودمرتني حسبي الله ونعم الوكيل فيك.
اسد بحده/فيه ايه ي بت انتي ايه جو الدراما الهابط ده الي انتي عملاه مالك .

 

 

حور بغيظ شديد/ايوه أيوة خودوهم بالصوت انت فاكر انك هتفلت بعملتك السوده دي عظيم بيمين ابدا لكون طالعه علي القسم وهم هيتصرفوا معاك .
نيرمين بفزع وغيظ /ي بنتي حرام عليكي قولي فيه ايه.
حور بدموع مصتنعه والم /ابنك ي هانم اكمني
غلبانه وفقيره وماليش حد كسرني وقهرني اغتصبني ي هانم وخاد شرفي حسبي الله ونعم الوكيل .
اسد بسخرية/طيب معذبتكيش بالمره وطفيت السجائر في وشك مثلا .
حور بمرح /لا ده كان لسه المره الجايه .
حسان بغيظ شديد/تتغتصبك حيه تلوشك ي بعيده هيسيب جميلات العالم ويبوصلك انتي .
حور بغيظ شديد/وانا مالي ي خالي ده انا موزه الصعيد كلها ولا ناسي مين هي حور .
حسان باعتزار واسف /انا اسف ي هانم اسف ي اسد بيه دي مجنونه وبنت مجانين .
نيرمين باباسامه بعدما أدركت أن الأمر مزحه/انتي فعلا مجنونه.
اسد بغيظ /ايه أن شاء الله الفيلم الهابط ده مش كفايه الي عملتيه انبارح .
حور بغيظ شديد//افهم بجا عاد برغم كل الي عملته انبارح ليه طلعتني فوق في الأوضه وليه جبتلي التلفون ده .
اسد بتننهيده/اولا طالعتك فوق لاني انسان وبحس والدنيا كانت برد ثانيا التليفون لاني كسرتلك بتاعك كان لازم اعوضك بغيره .
حور بغرور وثقه/أكده عاد خوفت عليا من البرد ي عني متعترف وتقول كده .
اسد باستفزاز ومكر/لا خالص ماهو الواحد لما بيجيب جاموسه لازم ياخد باله منها ويدفيها ولا ايه.
ليذهب اسد وعلي وجهه ابتسامه ساحره لتمتم هي بصدمه /جاموووسه عرف منين الموضوع ده أن امي الله يرحمها وخالي كانوا دائما يقوللي انتي والجمواسه اخوات مفيش حاجه بنستخبا في البلد دي ولا ايه.
في عياده دكتور القلب ..
كانت تمسك سما ذلك التقرير وهي تتمنا من الله عز وجل أن ينجيها لتاذن لها الممرضه للدخول .
الدكتور بجدية/الوضع زي ماهو متغيرش .
سما بقلق /ازي ي دكتور بعد كل الادويه دي مفيش حاجه اتغيرت .
الدكتور بتوضيح /انسه سما حضرتك عندك القلب من زمان نشكر ربنا أن لحد دلوقتي الموضوع متطورش الاسؤاء.
سما بدموع ووجع/ي عني انا خلاص مش هقدر اتجوز ولا اخلف .
الدكتور بجدية/والله هو ممكن جواز وهيكون بالتنسيق مع جوزك وقوانين لازم انتوا الاتنين تمشوا عليها لكن حمل مستحيل قلبك مش هيتحمل ابدا.
سما وهي تمسح دموعها سريعا بالم ووجع/شكرا ي دكتور عن اذن حضرتك.
في الخارج ….
كانت تمسك سما ذلك التقرير بدموع لتتحدث بالم قد زايد الم قلبها لتتحدث بهمس والم.
/مراد مش هيعرف حاجه هنتجوز ونخلف كده كده خلاص حياتي هتنتهي يبقا علي الاقل اسيبله حته مني تفكره بيا ساعدني يارب ساعدني .
في العين السخنه…

 

 

عند زين وسليم …
سمير بخبث واستفزاز /ايه ده ههههه بجد مش مصدق معقول خدتوا قرار لوحدكم وقدرتوا تيجوا الرحله بجد برافوا.
وين بغيظ شديد/احنا رجاله ي سمير مش عيال .
سليم بضيق /ومن هنا ورايح معاكم في أي حاجه.
سمير وهو يتوعد إليهم بالشر /حلو اوي تعجبوني تعالوا ننام شويه علشان بليل السهره هتبددي يلا .
في فيلا اسد ….
كانت تجلس حور بابتسامه وهي تمسك هاتفها تحادث ساره ..
ساره بدموع واشتياق /توحشتك جوي جوي ي حور حاسه الدنيا سجن من هنه من غيرك .
حور بحنان /وانتي والله ي خيتي اتوحشتك اوعي يكون الزفت ده بيضايقك ولا حاجه.
ساره بوجع وكسره/هيضيقني ليه ي حور ماخد الي هو عاوزه خلاص .
حور بغيظ شديد/واه عاد قفلي بقا علي الموضوع ده ربنا ياخده البعيد .
ساره برجاء وتوسل/بقولك ايه عاد ي حور شوفيلي اي شغلانه عندك انا مش طايقه البلد هنه واصل .
حور بابتسامه /من عنيا ي خيتي أن شاء الله هشوف واقولك .
ساره بابتسامه وسعاده/تسلمي ي خيتي مع السلامه .
جاكلين بغيظ شديد/ممكن توسعي شويه علشان ندخل .
حور بغيظ شديد منها /ي قاعدين يكفيكوا شر الجاين جرا ايه ي بت انتي هو مفيش فايده فيكي انا مش قولتلك متجيش هنه واصل ولا كلامي مش مفهوم .
جاكلين بغيظ وتوعد /بقولك ايه انا علي أخري ومش ناقصه قرف اوعي من وشي لاني مش هسكتلك زي كل مره اتفضل ي دادي .
حور بغيظ وتوعد/اقف مكانك ي راجل انت فين الكمامه.
امجد بغيظ /كمامه ايه هو انا داخل المطار هو فيه ايه.
حور بهمس وغيظ /بقولك ايه ي راجل انت انا الصوت العالي مبيجبش معايا خالص هتجيب الكمامه هتتدخل مش هتحيبوا وروني عرض اكتفاكم وخود السحليه دي معاك .
امجد بغضب /ايه التهريج ده يلا ي جاكي .
جاكي بهمس وغيظ /بابي مضيعيش مني الفرصه دي ده خلاص وصلت للنهايه علشان اجيب اسد .
امجد بغيظ شديد بعدما ارسل الحارس الخاص به لجلب الكمامات .
امجد بغيظ شديد /ها نقدر كده ندخل ي سياده المضيفه.
حور بانتصار ودلع لاستفزازهم /ايوه كده اتفضلوه جوه لما انده اسدي .
في غرفه اسد …
كانت تتطرق حور علي الباب لكن لا يأتيها رد لتفتح الباب ببطئ لتتحدث باستغراب .
/واه عاد هو وراح فين ده .

 

 

اسد وهو يخرج من الحمام وهو يرتدي تيشرت ابيض وبنطلون اسود وقطرات المياه تتساقط علي وجه لتجعله أكثر وسامه.
حور وهي تقف بصدمه وهي تحدث ذاتها /لا وكتاب الله ده النهايه هتتقلب خالص وانا الي هغتصبه مش هو يخربيت جمال امك ي شيخ .
اسد بغيظ /حور حور .
حور بانتباه /نعم .
اسد باستغراب /بقالي ساعه بنده عليكي سرحانه في ايه.
حور سريعا وبدون وعي /في عنيك احمم قصدي مفيش حاجه البت الشمال الي انت خاطبها وأبوها مرزوعين تحت.
اسد بفرحه وخبث /مش ممكن امجد البحيري عندي هنا اهلا وسهلا .
حور بلهفه/هتبوظ الجوازه دي صح .
في العين السخنه…
كانوا يجلسون زين وسليم مع أصدقاء السؤء .
سمير بشر وخبث وهو تجلس معه فتاه ترتدي ملابس فاضحه /اوووه ي ساتر احلا حاجه الرحلات بلا مذاكره ولا هم .
زين بابتسامه /والله عندك حق ي سمير .
سالي بشر وخبث /وين متيجي ترقص معايا .
زين بغمزه ومرح/ارقص ي عسل مرقصش ليه .
سمير بشر وخبث/امسك ي سولي السيجاره دي هتخليك فوق وتنسا الدنيا والي فيها .
سليم بقلق /لا ي سمير مخدرات لا .
سمير بخبث ومكر/توتو انتوا هترجعوا عيال تاني ولا ايه انا مبحبش كده وبعدين ماحنا كلنا اهو بنشرب ومفيش حاجه امسك ي عم امسك .
وبالفعل قد بدأ سليم بأخذ ذلك السيجاره المسمومه ليدخنها باستمتاع تحت نظرات ذلك المنحط الذي ينظر إلي زين الذي يرقص مع الفتاه بطريقه غير أخلاقية ليبتسم بشر فهو دائما كان ي غار منهم ومن علاقتهم باسد أخيهم فهو يشعر بالغيرة لانه يفتقد كل ذلك للاسف من إهمال الاهل …
في أحدا الكافيهات الفاخمه…..
مراد بابتسامه/ممكن اعرف الجميل طلب يشوفني ليه .
سما بابتسامه وعشق /علشان اقولك علي احلا خبر في الدنيا كلها انك تروح تطلبني من اسد ودلوقتي حالا.
مراد بعشق وسعاده لاتوصف /انتي بتتكلمي جد ولا بتهزري .
سما بابتسامه تخفي الما وحزنا/مبهزرش ي مراد انا عيزاك جنبي .
مراد بقلق بالغ/نبره صوتك بتقتلني قوليلي فيكي ايه ي سما ليه عايزه تموتي فرحتي ليه لسه كنتي رفضه الموضوع ودلوقتي موافقه فيه ايه.
سما بابتسامه /عيزاك جنبي وخلاص مش عايزه حاجه تاني ي مراد .
مراد وهو يقبل يدها بعشق/وانا جنبك ومعاكي وعمري كله ملك ايديكي.

 

 

كانوا ينظرون لبعض بعشق وسعاده لما يعايرون بمن تقف وهي تصورهم بعدما كانت جالسه مع اصدقائها لتتحدث بخبث ومكر هبه /وعمالالي فيها شريفه وفاهمه كل حاجه ي ست سما اما نشوف اخواتك هيعملوه ايه بعد الفيديو ده ..
في فيلا اسد …
في غرفه الصالون ….
اسد بخبث ومكر/اهلا اهلا امجد بيه.
امجد بغيظ شديد/اهلا ي اسد ممكن اعرف ايه الي بيحصل ده مين البنت دي الي عماله تتحكم فينا وعامله ولكنها صاحبه البيت .
حور بغيظ وتوعد /وليه الغلط ي راجل انت مانا دخلتك اهو انت والعقربه دي بس انا الي استاهل كان لازما اسيبكم بره لحد مايبنلكم صاحب.
جاكلين بدلع ودلال/أسدي عامل ايه ي حبيبي وحشتني .
حور بغيظ واستفزاز/جرا ايه ي بت انتي ماتحترمي ال اريل الي واقف ده لمواخذه ي حاج انت ملكش اي لازمه .
اسد وهو يكتم ضحكاته بصعوبه/حوور كفايه كده وشوفي الضيوف يشربوا ايه .
حور بغيظ مكتوم /حاضر هتتطفحوا ايه عاد .
جاكلين بغرور وثقه/انا عايزه هوت شوكلت .
امجد بجديه/وانا كابتشينو معلقه واحده سكر .

 

 

حور بغيظ شديد وهي تسير للخارج/هو شاي متعيشوا عيشه اهلكم هتعملولي فيها من مارينا ده الي يدور وراكم يلاقكم جاين من تحت الكبري حاجه هم .
اسد وهو يحدث ذاته بإعجاب /بت مجنونه بس عسل .
في المطبخ …
كانت تقف وهي تنظر لازازه زيت الخروع بمكر وخبث لتغني بمرح/انا طبعي كده 😂😂وبحب كده وبحب اعيش ومعنديش الا كده 😂😂😂ههههه استنا عليا ي نفتلين انتي وابوكي مبقاش انا حور لو مخليتكم تقضوا اليوم كله في الحمام …

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صعيدية امتلكت قلب الاسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى