روايات

رواية صعيدية امتلكت قلب الاسد الفصل الثاني 2 بقلم رنا أحمد

رواية صعيدية امتلكت قلب الاسد الفصل الثاني 2 بقلم رنا أحمد

رواية صعيدية امتلكت قلب الاسد البارت الثاني

رواية صعيدية امتلكت قلب الاسد الجزء الثاني

رواية صعيدية امتلكت قلب الاسد
رواية صعيدية امتلكت قلب الاسد

رواية صعيدية امتلكت قلب الاسد الحلقة الثانية

في الأرض …
كانت حور تفكر في ذلك الأمر هي حقا تحتاج إلي ذلك الشغل …
حسان بغيظ شديد/ايه ي دكتوره فكرتي ي اختي .
حور بغرور وثقه/طب سبني شويه افكر ي خالي .
حسان وهو يذهب بغيظ /طيب ي اختي انا هروح ل عمك عرفان وبعدين هعدي عليكي سلام ي بنت اختي .
حور بشرود وهمس/والله فكره اكيد فلوسهم حلوه ي عني انتي قاعده هنا بتهببي ايه وراكي الديوان ي اختي .
شريف بوقاحه واستفزاز/كيفك ي حور ي ورده الصعيد كلها .
حور بكره واشمزاز منه /عايز ايه وايه الي جابك هنه .
شريف بابتسامه خبيثه /فيه حد يقول ل ابن العمده برضك رايح فين وجاي منين .
حور بغضب شديد/ابن العمده هناك في بيتكم مش هنه ي واكل ناسك وبعدين انت عايز مني ايه.
شريف بابتسامه/ عايزك في الحلال وانتي عارفه كده زين .
حور بغضب /حلال والي زيك يعرف الحلال كنت روحت اتجوزت البت الي اغتصبتها ودمرت حياتها ي واطي ي ناقص الي زيك ميعرفش غير الدمار ووجع القلب واسمعني زين انا مش زي اي حد ولا يهمني ابن العمده ولا ابن الجن الازرق حتي واياك تقرب مني تاني .
شريف وهو يرمي السيجاره أرضا بغضب /ماشي ي حور انا وانتي والزمن طويل ومش هرتاح غير لما اجيبك ليا انتي لعنتي الي مش عارف اخلص منها واصل ي حور..
(شريف يبقا ابن عمده قريه حور شخص اناني ومغرور بيحب حور حب جنوني )…..

 

 

في مدرسه زين وسليم …
(سليم وزين هما اخوات اسد وتؤام وفي ثانويه عامه )..
سليم بتنهيده وضيق /اوووف الامتحان كان صعب اوي عملت ايه ي زين .
زين بشرود /الحمد لله ي سليم .
سليم باستغراب /مالك ي زين بتبص علي ايه .
زين بقلق /ببص علي رحمه قالتلي انها هتستناني قدام المدرسه بس واضح انها مقدرتش تيجي .
سليم بضيق /تاني رحمه ي زين انت لسه قدامك كتير اوي ل حد ماتفكر في موضوع زي ده .
زين بضيق /بحبها ي سليم بحبها وعايزها ي اخي حس بيا ده انا تؤامي.
سليم بابتسامه /ي حبيبي انا مقصدش بس انت عارف ابوها وانت مش مستعد لده دلوقتي خالص .
زين بضيق شديد/ربنا يقدم الي فيه الخير ي سليم .
سمير بخبث ومكر /ايه مالكم شكلكم كده مكتبوتش كويس بس طبعا هتيجوا معانا الرحله الي طالعه بعد بكره دي هتبقا رحله وهم .
زين باستغراب /رحله كده في وسط الامتحانات معقول .
زين بضيق /لا طبعا مش هينفع .
سمير باستفزاز وخبث/ههههه اه صحيح نسيت أن اسد اخوكم مش هيوافق ي ابني انتوا هتفضلوا كده ملكوش شخصيه وأسد اخوكم متحكم فيكم كده يلا سلام .
سليم بعصبية وغيظ /شايف عجبك كده كل من هب ودب يتريق علينا احنا فعلا معندناش شخصيه احنا لازم نعيش حياتنا علي كيفنا نخرج ونسهر براحتنا .
زين بجديه /عندك حق ي سليم كفايه حياتنا تتضيع تحت رحمه اسد احنا لازم نعيش حياتنا ونعيش سننا .
في الصعيد …
في منزل ساره صديقه حور .
ساره بدموع والم /ي عني ايه ي حور هتسبيني وتسافري .
حور وهي تحتضنها بحنان /جرا ايه ي بت هو انا مسافره المريخ ولا ايه ده انا كل اسبوع هاجي هنا هو انا اقدر استغنا عنك ي بت وبعدين انا ندراها ندر أني اغني في فرحك ي بت .
ساره بدموع والم /فرحي وده مين الي هيتجوز واحده معيوبه زي .
حور بغيظ /تفي من بوقك ي بت ده انتي ست البنات كلها وان شاء الله هتلاقي الي يستاهلك .
ساره بدموع وقهره /ربنا ينتقم منيك ي شريف الكلب.
حور بغيظ وكره لذلك الاسم /أن شاء الله ربنا هياخدلك حقك منيه المهم علي تليفونات بقا وادعيلي ربنا يكرمني .
ساره بابتسامه من بين دموعها /ربنا يكرمك ي حور انتي تستاهلي كل خير ي حبيبتي.
في الوزاره ….
كان يسير اسد بطلته وهيبته المعهوده لمكتب اللواء جلال…
في مكتب اللواء جلال ….
اللواء جلال بحده /اظن ي اسد باشا انك ظابط والمفروض انك بتاخد اؤامر وتنفذها صح .
اسد بحده /لا سعادتك انت عارف اني بنفذ الي بشوفه صح .

 

 

جلال بغضب /وانت سعادتك شايف أن الصح انك تعامل البنت كده الي هي الخيط الوحيد الي هيوصلنا لابوها الي شاكين أن ابوها علي علاقه باخطر عصابات وبيخططوا لحاجه خطيره في البلد انت جرالك ايه ي اسد.
اسد بغضب جحيمي/ايوه ده الصح لاني مش هغضب ربي وارتجم جرم كبير زي الزنا حضرتك شايف أن الهانم مش هتتطمنلي وتثق فيا الا لما اكون معاها في السرير وانا مش هعمل ده حتي لو علي رقبتي حتي لو هسيب القضيه دي والشرطه كلها عن اذن سعادتك .
جلال بصرامه/اسد صدقني لو خسرت القضيه دي هتبقى خسرت كتير اوي .
اسد وهو يمسك هاتفه الذي ينير باسمها بخبث/مش واضح سعادتك اهي بتتصل سلام ي سياده اللواء.
في الجامعه …
الذي يعمل بها يوسف اخو اسد وخطيبته هبه .
كانت تجلس هبه علي الطاوله وهي تتدون بعض الملفات لتنقض عليها سما بغضب شديد.
/انتي مش هتبطلي حركاتك دي ولا فاكره أن محدش فاهمك .
هبه بحده /اتكلمي كويس ي سما ده ذنبي ان خايفه عليكي .
سما بغيظ /لا يشيخه خايفه عليا ولا عايزه دايما تباني قدام يوسف المصلحه الاجتماعيه الي بتخاف علي الكل ابعدي عني انا بالذات فاهمه .
يوسف بحده /فيه ايه شكلكم باين من بعيد ايه الي حصل .
هبه بخبث ودموع مصتنعه/انا معملتش حاجه ي بيبي هي الي جات من غير سبب واتخنقت معايا مش عارفه هي مالها.
سما بغيظ شديد/انا مش عارفه انتي ازي كده بس اسمعيها مني مش هتوصلي للي بتفكري فيه ده بعدك فاهمه .
يوسف باستغراب /قصدك ايه ي سما متفهميني انا كمان .
هبه بارتباك /سيبك منها ي حبيبي مفيش حاجه.
سما بغيظ /سلام ي دكتور يوسف .
هبه بابتسامه خبيثه /حبيبي ايه رايك تروح نتغدا بره .
يوسف بابتسامه/اوكيه ي حبيبتي يلا .
هبه بغيظ وهمس /طيب ي سما اما كنت اقلب الطربيزه عليكي مبقاش انا هبه .
في الصعيد …
في منزل حور….
كانت تقف حور بدموع وتأثر وهي تعد شنتطها .
حسان بغيظ شديد/جرا ايه ي ست شاكيرا يعني سايبه الفيلا وراكي ده بيت شبه الزريبه.
حور بغيظ شديد/جرا ايه ي خالي طلعتني من المود مش شايفني بتشحطف ازي .
حسان بغيظ /تتشحطفي في نار جهنم ي بعيده خلصينا ي اختي كده هنتاخر علي الناس .
حور بغيظ/يلا اهو خلصت هتوحشني والله ي ادي البيت .
حسان بغيظ شديد/عوض عليا عوض الصابرين يارب .
في أحدا الكافيهات الفاخمه…..

 

 

جاكلين وهو تمسك يد اسد بعتاب /كده برضه ي أسدي علشان زعلنا مع بعض اخر مره تسبني كده .
اسد بخبث ومكر/معلش ي حبيبتي مانتي كمان مكنش ينفع الي عملتيه ده انا قولتلك هنا غير امريكا بس قوليلي عامر باشا أخبره بيه .
جاكلين بضيق /جرا ايه ي اسد هو طول ماحنا قاعدين تكلمني علي بابي خلينا احنا مع بعض يروحي .
اسد بزفر وهمس /ياربي عدي المهمه دي علي خير علشان زهقت .
من داخل فيلا اسد ..
حور بغيظ شديد/استغفر الله العظيم يارب استغفر الله العظيم انا كنت متاكده انهم ناس شمال اكيد الغني ده الي هما فيه من وراء قوت الناس الغلابه الي ماصين دمهم .
حسان بغيظ /اللهي يمص دمك تعبان ي شيخه ويخلصني منك ي بت اهمدي بقا وكلي عيش وانتي ساكته .
حور بغيظ /وانا عملت حاجه مش بقول الحقيقه ولا هي الحقيقه كده دايما بتزعل .
زين وهو يجري خلف سليم بضحك ليصتدم ب حور/سوري .
حور بغيظ شديد/ماطبعا لازم تشتم مانتوا متربتوش ولا بجنيه واحد اهو من اولها ي سي حسان شتيمه وقله قيمه شاكلي مش هعمر في الشغلانه دي .
حسان بغيظ وهو يكاد يصيب بشلل منها /ده انا شاكلي الي مش هيعمر في الشغلانه دي ورفدي وقطع عيشي هيكون بسببك امشي ي بت امشي قدامي.
حور بغيظ /بالراحه متزقش.
في الداخل …
كانت تجلس نيرمين والده اسد .
حسان بابتسامه/صباح الفل ي ست الكل.
نيرمين بابتسامه /صباح الخير هي دي البنت .
حسان بابتسامه/ايوه ي هانم حور بنت اختي مشاء الله لهللوبه .
حور بضحك ومرح / وسعات يبقخا الهلال والنجمه ههههه .
نيرمين بضحك /ههههه شكلك دمك خفيف كنت بشتغلي قبل كده ي حور .
حور بغرور وهي تجلس علي الكرسي أمامها/انا مفيش حاجه مبعرفش اعملها ي هانم انا اكبر بكتير من اني اتكلم عن نفسي .
حسان بغيظ وهمس /تقولش قاعده في بيت ابوها يسترها ربنا ومتبقاش آخرتي علي يدك ي حور.
نيرمين بابتسامه حنونه /طب تعالي ي حبيبتي المطبخ علشان اعرفك هتعملي ايه.
حور وهي تأتيها مكالمه من صديقاتها لتتحدث بغرور /طب معلش معايا مكالمه فيديو كول هخلصها واجي مع حضرتك .
نيرمين بضحك علي عفويتها /طيب .
حور وهي تعطي حسان ظهرها لتفتح المكالمه لتظهر نعمات صديقاتها .
حور بابتسامه ومرح /بت ي نعمان كيفك ي بت .
حسان بغيظ شديد/الله يحرقك انتي ونعمات في ساعه واحده اقفلي ي بت الهباب ده انتي فاكره نفسك قاعده في النادي ي روح امك.
حور بغيظ شديد/حسان امشي دلوقتي علشان اعرف اتكلم مع البت .

 

 

ليذهب حسان الي الداخل وفي نفس اللحظه يدخل اسد لينظر بدهشه من ذلك الفتاه.
حور بجديه /مالك ي بت ي نعمات شكلك معيطه ليه .
نعمات بدموع وصراخ/الزفت جوزي ي حور ضربني وبهدلني اخر بهدله .
حور بغيظ شديد/اه ي شبعان ي ابن تفيده العمشه انا قولتلك جوزك ده عايز يتهزق ويتمسح بيه التراب كل الرجاله كده عايزين الحرق وياخدوا بالجزمه علي دماغهم.
نعمات وهي تنظر إلي اسد بإعجاب/طب والقمر المنور ده كمان ماهو من ضمن الرجاله برضك ي خور ده ياخد بالجزمه ده .
حور بغيظ شديد/هو لسه ممشيش ده وقعته معايا سوداء بقولك ايه ي جدع انت ادخل جوه واتقي شري بدل مهتتبهدل وانت عارف لساني هفرج عليك خلقه براحتك بقا .
اسد وهو يقترب منها وينظر إليها نظره توحي بهلاكها /هو مين ده الي هياخد بالجزمه ويتهزق كمان .
حور /😒😒😒😒😒.

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صعيدية امتلكت قلب الاسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى