روايات

رواية سيلا الليل الفصل السابع عشر 17 بقلم ميادة مأمون

رواية سيلا الليل الفصل السابع عشر 17 بقلم ميادة مأمون

رواية سيلا الليل الجزء السابع عشر

رواية سيلا الليل البارت السابع عشر

رواية سيلا الليل الحلقة السابعة عشر

تقف في اعلي الدرج وعدسات الكميرات من خلفه تتسابق لتلتقط الصور لها هي اميرة الأساطير كما اطلقو عليها هذا اللقب تنزل الدرج مع جدها بفستانها الملائكي وابتسامتها التي زادتها جمال الي ان توقفت امامه مباشره وهو يقف ينظر اليها واضعا يده في جيب بنطاله في صمت وابتسامه جميله تمليء وجهه
الي ان ايقظه الجد
الجد:?ايه يا عريس مالك واقف ساكت كده لو مش عايزها بص وراك كده هاتلاقي كتير اوي نفسهم يبقو مكانك
ليل:?هههههه ?دا اللي يفكر بس اطلع روحه في ايدي بس ايه القمر ده كلو الفستان احلو اوي لما لبستيه يا حبيبتي
ثم جذبها من يد جدها اليه وبدء الحفل وسط نظرات الجميع لهم اقترب منها اصدقاءها والتي تفجاءت بهم وفرحت جدا عندما علمت ان زوجها هو من احضرهم بدءو يرقصون معها وهي في قمة سعادتها الي انا جذبها منهم الي احضانه مره ثانيه وبدء يرقص هو بها الي ان انتهي الحفل علي الجميع بسعاده وصعد كل عريس بعروسته الي غرفته
دلف امير وهو يحمل سجي بين يديه وهي تهتف
سجي:نزلني يا امير هاتوقعني انا تقيله عليك
أمير :??تقيله على مين ياحبيبتي امال ان كنت بخسسك ده كله ليه ماهوعشان اعرف اشيلك براحتي ثم اجلسها علي الفراش وجلس بجانبهاوهتف اخيرا يا سجي بقيتي بين ايديا
سجي:?اخيرا ايه مانا علطول معاك انت ناسي اننا عايشين في بيت واحد ولا ايه هههههه
امير:?سجي اظبطي كده معايا عشان انا النهارده عايز نبدء حياتنا مش هانهيها وانا لسه مادخلتش دنيا ?
سجي:? ?ايه ياامير دانا عروسه براحه عليا شويه مش كده يعني
امير:?طب يا حبيبتي مانا كلمتك براحه الاول وانتي اللي صدرتي ليا المستهبله طب اقولك قومي غيري فستانك في
الحمام واناهاغير هنا ونصلي الاول وبعد نتكلم ايه رأيك
سجي:?موافقه طبعا
دلفت الي المرحاض وبدء هو في شلح حلته وقميصه
تفاجيء هو حين خرجت مره تانيه بالفستان محنيه رأسها الي اسفل ودموعها تسقط في خجل
امير :?يا دي النيله بتعيطي ليه ياسجي مالك يا حبيبتي
سجي:? خلاص ياامير مش بعيط مافيش حاجه
امير:?سجي هو انتي خايفه مني بجد ولا ايه انا امير يا حبيبتي مافيش حد هايحبك ويخاف عليكي ادي
سجي:?بجد يا امير يعني انت مقدر اللي انا فيه
امير :?اه يا حبيبتي ومش عايزك تخافي وبرحتنا خالص ها بقي ماقلعتيش الفستان ده ليه
سجي:??ماهو اصل مش عارفه اطول الزراير بتاعته دي معقده اوي
امير:?اه ماهو ليل قالي ان المصمم بتاعه عامله كده عشان انا اللي افكهم
لف حولها وقف امام ظهرهاوبدء في فكهم ومع كل زرار يطبع مكانه قبله رقيقه علي ظهرها حتي انجزهم بالكامل وذهبت هي في دوامة عشقه الي ان كاد الفستان يسقط من عليها انتبهت له هي وهتفت بصوت مبحوح
سجي:?امير امير
امير:?عيون امير وقلب امير
سجي:?مش قولت هانصلي الاول
امير 😕 ها اه يلا ادخلي غيري واتوضي بسرعه عشان نصلي
دلفت الي المرحاض مره تانيه
وهي متشبثه بفستانها حتي لا يسقط وظهرها عاري بأكمله امامه تنهد هو بعدم صبر بدء في تغير ملابسه لبس بنطلون منزلي مريح علي تيشرت قطني خرجت هي لابسه اسدالها ووقفت امامه
اتجه هو نحو المرحاض وتوضأ ثم خرج لها
صلي بها ثم وضع يده علي رأسها وقال دعاء الزواج هتف وهو يزيح عنها حجاب اسدالها
امير:?تعرفي ان شكلك في الحجاب حلو اوي
سجي:?
امير:طب أنتي مش جعانه
سجي:لاءه هو انا عايزه انام عشان انا تعبت اوي النهارده
امير:?سلامتك يا روحي طب تعالي ننام بس هاتنامي كده بالاسدال ده اقلعيه عشان تعرفي تنامي ثم جذبه من عليها وجدها تلبس منامه حريريه طويله لونها موف غامق ذات حماله واحده رفيعه جننته جدا بجمالها حملها بين يديه هتفت هي في رعب منه
سجي:?امير انت قولت هاتسيبني براحتي
ارقدهها علي الفراش ورقد بجانبها ثم هتف:? برحتنا خالص ياروحي هواحنا ورانا حاجه
ظل يدعابها ويقبلها بمنتهي الرقه حتي اصبحت زوجته شرعا وقنونا
?
اما عند سامر ولارا
بعد ان دلفا الي غرفتهم :?جزبها بين احضانه وهتف
?اخيرا يا قلب سامر بقيت في حضني
لارا:?اه يا حبيبي اخيرا بقينا مع بعض.
سامر بعد ان شلح عنه چاكته والقاه بعدم اهتمام ثم اقترب منها وجذبها الي حضنه مره تانيه وبدء يقبلها بكل حب ثم هتف بصوت منخفض في اذنيها
?طب يلا نصلي عشان انا مش قادر امسك نفسي اكتر من كده
لارا:??لاء استني والنبي اصل انا جعانه اوي وعايزه اكل
سامر:??طيب وماله اقلعي فستانك ونصلي وكلي واعملي كل اللي انتي عايزه بس بسرعه بقي ?فك لها ازرار فستانها وهو كله شوق ولهفه لها ثم
دلف هو الي المرحاض ليغير ملابسه لبست هي منامه زرقاء قصيره جدا بحملات رفيعه ولبست فوقها اسدال الصلاه ولفت حجابه بأحكام علي رأسها خرج هو من المرحاض وجدها تنتظره وهتف
سامر:?لارا تعرفي انك شكلك بالحجاب حلو اوي ايه رأيك لو تلبسيه
لارا:?بجد انا اصلا كنت بفكر في الموضوع ده بس كنت خايفه شكلي يبقي مش حلو فيه
سامر:?لاء دا انتي حلوه اوي فيه بس طبعا مش قدامي انا هاتفضلي لبساه يلا نصلي واقلعيه يا حبيبتي ثم توجهو للصلاه وصلي بها ثم وضع يده علي رأسها وقال الدعاء وبدء في ازاحة اسدالها عنها ثم هتف
سامر:??ايوه بقي احلي حاجه فيكي انك بتحبي تنامي علي راحتك كده ههههههه
ثم حملها بين يديه وتعلقت هي في عنقه حتي اقترب من الفراش ورقد عليه وهي بين يديه يعاملها بكل رقه وكأنه يمسك بين يده فراشه رقيقه الي ان اصبحا زوجان بمعني الكلمه
???
دلف بها الي الغرفه وهو يحملها بين يديه بفستانها رائع الجمال كانت سعيده جدا جدا ولكنه تبدل حاله من قمة السعاده الي قمة الخوف عليها نعم خائف علي صغيرته من نفسه انزلها من بين يديه واوقفها امامه ابتعدت هي عنه وبدأت تدور بفستانها مثل الاطفال فرحه به جدا وهتفت
سيلا:??شوفت ليل الفستان طلع حلو عليا اوي كل الناس كانت بتقول اني احلي واحده في الفرح
ليل:?طبعا يا برنسيس انتي كنتي اميره النهارده
سيلا:?وانت كمان كنت احلي عريس كنت برنس بجد
ليل وهو يحتضنها:??اوه دانتي بتعكسيني
بقي
سيلا وبدءت تتدلل عليه:? طب هو عيب اني اعاكس حبيبي
ليل:?لاءه طبعا بس ممكن بقي تقلعي الفستان اللي بعدك عن حضني شويه وعامل زحمه ده وتلبسي اسدال الصلاه عشان انا عايز اصلي بيكي ركعتين
سيلا:?حاضر حبيبي بس أااا
ليل:?بس ايه مالك
سيلا : ?انا مش هاعرف اقلع الفستان ده لوحدي
ليل:??طب مانا عارف تعالي ياستي وانا هاقلعك وامري لله
سيلا:??
ليل:? وهو يزيح من عليها فستانهابتضحكي والله انا مش عارف انتي عروستي ولا بنتي ولا حكايتك ايه معايا
سيلا:?انا كل حاجه ليك مش كده حبيبي
ليل وهو يحتضنها ويتحسس ظهرها من الخلف :?طبعا انتي روحي وقلبي وعشقي وكل حاجه ليا
وبدء يذوب في لهيب عشقها?هتفت هي
سيلا:انا جعانه ليل من ساعة ما اكلنا الصبح مش كلت حاجه
ليل:?ايه ليه يا سيلا انا مش خلتهم يبعتولك الغدا وانتي بتجهزي مأكلتيش ليه
سيلا :?مش كنت جعانه شربت عصاير كتيربس دلوقتي جوعت وحاسه اني تعابنه
ليل:?طبعا من المجهود اللي عملتيه والرقص اللي رقصتيه يلا البسي اسدالك وتعالي نصلي وبعدكده كلي
اخذ هو تيشرت ابيض ضيق يظهر عضلاته وبنطلون بيتي رمادي اللون وذهب ليغير ملابسه وتركها تلبس هي منامه من الستان الناعم لونها ابيض قصيره جدا كب بدون حملات ولبست عليها اسدالهاوذهبت لتتوضأ ثم اتجهت اليه
صلي هو بها ووضع يديه علي رأسها وقال دعاء الزواج
ثم وقف وتركها واتجه الي كمود بجانب الفراش اخرج منه علبة دواء
وهتف لها
ليل:تعالي ياسيلا
سيلابعد ان وقفت امامه:?نعم يا حبيبي
ليل:خدي البرشامه دي
سيلا:انا مش تعابنه ليل للدرجه دي مش عايزه مسكن
ليل:بس دي مش مسكن
سيلا :اومال ايه دي
ليل:دي حبوب منع الحمل خدتهم من عمك سليم عشان مايحصلش حمل
سيلا:ليه ليل مش انت عايز بيبي كتير
ليل:احنا هنستني السنه دي بس عشان المدرسه لكن بعد كده هانجيب كل ٩ شهور بيبي ان شاء الله
اخذتها منه وابتلعتها واعطاها كوب من العصير وجذب اسدالها من عليها بعد ان شربت العصير واتجه بها ال طاولة الطعام الموضوعه في منتصف الجناح اجلسها علي قدمه وبدء في اطعامها بعنايه وهو يقبلها بحنان
سيلا:كفايه ليل خلاص شبعت مش قادره
ليل:لاء مافيش كفايه كلي كويس عشان مش عايزك تتعبي مني
سيلا:خلاص مش قادره انت كل بقي انت مأكلتش حاجه خالص
ليل:انا مش هاكل الاكل ده انا عايز أكل حاجه تاني
سيلا:حاجة ايه دي
ليل :تعالي وانا اقولك حملها بين يدييه واتجه الي الفراش الذي ارقدها عليه وبدء في ملامسة منحنيات جسدها بنعومه ورقه فائقه حتي اصبحت زوجته قولا وفعلا بكل الحب والشوق بعد أن كان لها مثال الاب والاخ أصبح الزوج والعشيق ايضا
تمت

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سيلا الليل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!