روايات

رواية تغيرت لأجلها الفصل العشرون 20 بقلم زينب العشري

رواية تغيرت لأجلها الفصل العشرون 20 بقلم زينب العشري

رواية تغيرت لأجلها الجزء العشرون

رواية تغيرت لأجلها البارت العشرون

رواية تغيرت لأجلها
رواية تغيرت لأجلها

رواية تغيرت لأجلها الحلقة العشرون

ابتسمت تمارا ومسحت دموعها
أسد بنعاس: انا عايز اناام
تمارا: ماتنام
أسد بخبث: لا ما انا مش هنام الاااا
تمارا بشك: الا ايـ…
وشهقت بخضة لما إسد سحبها لحضنه فجأة
تمارا وهي بتحاول تفلت: سيبني
أسد: لا
تمارا: بقولك سيبني
أسد ضمها أكتر وغمض عينيه ودفن وشه في عنقها ونام
تمارا استسلمت وسكتت وبعد شويه نامت
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في صباح يوم جديد
أسد صحي فتح عيونه وابتسم لما لقا تمارا نايمة في حضنه
باسها من جبهتها وقام دخل الحمام أخد شاور وخرج
دخل غير هدومه وخرج من الجناح خبط على اوضة لارا ولارا فتحتله
أسد: حصليني على المكتب
ونزل
وبعد دقيقتين لارا دخلت المكتب وقعدت
لارا : نعم يا حبيبي؟!
أسد: عايز اقولك حاجه مهمه
لارا: ايه هي؟!

 

 

أسد: أنا بحبك ومتجوز الي اسمها تمارا شفقة مش أكتر وهطلقها
عايزك تساعديني أذيها قبل ما أطلقها
لارا سكتت شويه بصدمة وقالت بخبث: انا أصلا أجرت اتنين انا ومرات ابوك عشان يتهجمو عليها ممكن اعمل احلى من كدا
أسد: حلو اوي
عشانك هطلقها انهاردة قدام الكل
لارا بفرحة: بجد!!
فجأة دخلت تمارا وملامحها باين عليها انها سمعت كل حاجة
أسد قام وقف ولارا قالت بقرف: همشي انا بقا
بصتله تمارا بدموع
أسد هز راسه بمعني لا
تمارا بصتله بشك ومشيت بدون ولا كلمة وطلعت على فوق وأسد جري وراها مسك إيديها: ااستني
تمارا شدت إيديها ودخلت الجناح وقفلت الباب وقعدت وراه وهي بتبكي في صمت
أسد قعد علي الأرض قدام الباب وهو سامع شهاقاتها وقال: تمارا صدقيني كل حاجة هتعرفيها بليل انا بحبك والله
أسد قام وقف: تمارا افتحي الباب
تمارا فتحت الباب وهي بصاله بشك
اسد دخل وقفل الباب
مسك إيديها الإتنين: كل دا هيخلص انهاردة بليل ممكن تثقي فيا
تمارا سحبت إيديها وقعدت على الكنبة وهي ساكتة
أسد اتنهد وراح قعد جنبها وحط راسه على رجلها
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
الساعة 7 مساءاً
أسد كان واقف وهو مجمعهم كلهم
أسد: قبل أي حاجة انا حابب اسمعكو حاجة وشغل تسجيل على موبايله للارا وهي بتعترف انا السبب في الي حصل لتمارا وكله انصدم عدا المنشاوي
وفجأة كم عسكري بيدخلو القصر وبيمسكو لارا

 

 

لارا بجنون: لا لااااا انا لازم اخلص منهااااا
سيبونييييييي سيبونييييييي
العساكر سحبوها لبرا وهي بتصرخ
تمارا بصتله
أسد بصلها وإبتسم قرب عليها وقال: كل دي كانت خطة عشان أكشفها انا أسف اني خبيت عليكي بس شكرا انك وثقتي فيا
زين بص لجده الي مكنش متفاجئ خالص
: هو انت كنت عارف يا جدي؟!
المنشاوي بهدوء: ايوة
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
Flash back
من 3 ايام لما المنشاوي طلب من أسد يروحله مكتبه
المنشاوي بحزم: تحكيلي دلوقتي
أسد إتنهد وحكاله الي العيال قالوه
فا انا هوهمها اني بحبها واخليها تعترف وأسجلها وبالتالي هياخدوها على الحبس بُناءاً على اتفاقي مع زياد
المنشاوي قعد يسمع بهدوء وبص لأسد
المنشاوي قام وقف وقال بهدوء: انت تخلص الي انت بتعمله ده في أقرب وقت انت فاهم؟!
Back
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
زين: خلصنا من لارا نخش بقا في المهم
أسد بص لتمارا
تمارا بهدوء: انا موافقه بس ناخد رأيها الأول
إيه رأيك يا حور؟!

 

 

حور اتكسفت وبصت في الأرض
زين: يبقا موافقة
ازغرط؟!!!!
المنشاوي: يبقا على بركة الله إيه رأيكو الخطوبة الخميس اللي جاي؟!
زين: خميس إيه هي الخطوبة بعد يومين ودا أخر كلام عندي
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وعدا يومين وجه ميعاد الخطوبة
Stooop….
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ♡ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تغيرت لأجلها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!