روايات

رواية فيروزتي الفصل العاشر 10 بقلم زولة وحيدة

رواية فيروزتي الفصل العاشر 10 بقلم زولة وحيدة

رواية فيروزتي الجزء العاشر

رواية فيروزتي البارت العاشر

رواية فيروزتي الحلقة العاشرة

عند فيروز وزياد
فيروز كانت صحيت وجهزت الفطار لزياد
وكانت قاعدة جنبو بتبصلو بحب
زياد صحي
زياد :صباح الخير ياحلو
فيروز بخجل :صباح النور
زياد قام وقبلها بعمق
فيروز بعدت عنه بخجل :انا جهزت الفطار يلا روح اتحمم وتعال علشان نفطر
زياد :حاضر
وراح الحمام فيروز كانت بتفكر هتعمل ايه لما يتخلصو من رنا

 

 

بعد مدة زياد طلع
فيروز قامت وجابت الفطار
فيروز كانت هتقعد ع السرير جنبو بس هو شدها وقعدها عليه
فيروز ابتسمت وفضلو يأكلو بعض
بعد مدة اتصلت فتحية
فتحية :انتو فين ياولاد
زياد :ماما انا مع فيروز
وباسها ع خدها وهي اتخبت في صدره
فتحية :اها إذا كدا تمام بقولك ايه ياحبيبي
زياد :ايه
فتحية :أمتى الخطة بتاعتكو دي هتخلص
زياد :قريب ياما
فتحية :طب انا عايزة أحفادي بعد ما نتخلص من رنا
زياد بابتسامه وهو بيبص ع فيروز :اه ماشي
فتحية :اديني فيروز
زياد مد الفون لفيروز
فيروز اخدت الفون وقامت وطلعت برا الاوضة
زياد :شوف سابتني لوحدي اول مالقت امي وقام غير وطلع
زياد بصوت عالي:فيروز انا طالع

 

 

فيروز جت جارية حصنته
فيروز :يلا بعد كدا اطلع
زياد :منسيتيش حاجة
فيروز :لا…. اه اه نسيت حاجة
زياد :ايه هي
فيروز :وانت وراجع جبلي معاك شيكولاتة وكمان جيب فشار وعصير علشان هنشوف فيلم وعلياء هتكون معانا
زياد :علياء ليه معانا
فيروز :مش بشوف فيلم غير معاها
زياد :بس..
فيروز بمقاطعة :وهتبات معايا علشان كدا انت مش محتاج تكدب على رنا
زياد بضيق :ماشي
فيروز :استنى
وباسته ع خده
زياد :يعني مكنتيش ناسية
فيروز وهي داخلة ع اوضتها :اه بغلس عليك
زياد :انا هوريكي وطلع
فيروز راحت اوضتها واتصلت ع علياء
فيروز بضحك :قولت لزياد انك هتيجي وهتباتي معايا مشوفتيش ملامح وشو اتغيرت ازاي كنت عايزة اضحك بس مقدرتش قدامو

 

 

علياء بضحك : تلاقيه دلوقت مفرغ عصبيته كلها على رنا وجلال
فيروز :اه صحيح هو انتي وجلال رجعتو لبعض
علياء :امممم يعني حاجة زي كدا بس مش بنتكلم كتير انا مش عايزة ارجعلو بعد اللي عملو فيني خايفة يعمل كدا تاني
فيروز :علياء صدقيني جلال انسان كويس اوي ومش هيعمل اللي عملو دة تاني انتي
جربي اديه فرصة تانية
علياء: هفكر
فيروز :ماشي متتأخريش الليلة
علياء :اوكي
في المساء
علياء دخلت بس ملقتش فيروز
علياء بخضة :فيرووز
ندهتلها كتير بس مفيش رد
عند زياد كان بيجهز حالو علشان يروح ل فيروز
كان واقف قدام المراية وبيرش برفان
رنا جت من وراه وحطت ايديها ع صدره وحطت راسها ع ضهره
رنا :رايح فين ياحبيبي
زياد بضيق :عند رفيقي عندنا عندنا شغل كتير يارنا
رنا بضيق :بس انت مش بتقعد معايا يعني انا حامل منك المفروض تهتم بيا ولازم تكون معايا في كل الأوقات
زياد بعدها عنه بضيق
زياد بغضب وزعيق:منا طول اليوم معاكي اهو دة حتى أني مروحتش الشركة بسببك

 

 

رنا بدموع :كدا يازياد بتزعق عليا
زياد اتجه ع الباب علشان يطلع
رنا مسكته من ايده
رنا :طب استنى اشرب العصير
زياد :مش عايز
رنا :عشان خاطري
زياد علشان يتخلص منها :طب هاتي بسرعة
رنا جابت العصير وهي بتبتسم بخبث
زياد اخد الكوباية بشك
زياد :احم هشربها مع جلال لاني مستعجل
رنا :لالا اشربها هنا وانا بناديه
زياد :طب ناديه
رنا طلعت

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فيروزتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى