روايات

رواية بين يدي الوحش الفصل الرابع عشر 14 بقلم نورهان العطار

رواية بين يدي الوحش الفصل الرابع عشر 14 بقلم نورهان العطار

رواية بين يدي الوحش الجزء الرابع عشر

رواية بين يدي الوحش البارت الرابع عشر

بين يدي الوحش
بين يدي الوحش

رواية بين يدي الوحش الحلقة الرابعة عشر

صعد اسر الي الغرفة وصدم عندما لم يري نور علي سريرها يالهي هربت وتركتني ولكن قطع صدمتة خروج نور من المرحاض فرح قلبة لرئيتها فركضة اليها
اسر بلهفة: نور انتي كويسه صح طمنيني عليكي
نظرت الية نور باستغراب ففاق اسر وعاد لجفائة
اسر بحدة: انتي كنتي فين انا افتكرتك هربتي
نور بسخريه: لا متقلقش انا مش ههرب خالص شكلي اتعوت علي الذل
اسر بلامبالة:طيب يالا علشان نروح
نور:يالا انا جاهزة ثم ذهبو وركبت نور السيارة واطلق اسر الي القصر وبعد وقت وصلت سيارة اسر الي القصر وكادت نور تذهب الي غرفتها فندها اسر
اسر:انتي رايحه فين
نور:دخلة انام شويه في مانع
اسر:هاتي هدومك وارجعي اوضتي تاني
نور:لي
اسر:من غير لي خمس دقايق وتكووني ورايا
نور:هو كلة اوامر كدة
اسر بحدة:بسرررررعة
نور وهي تركض بخوف:حاضر براحه صحتك ياراجل
صاعد اسر الى الاعلى وهو يضحك علي هذة المجنونة
ودخل غرفتة وغير ثيابة الي ترنج اسود وترك صدرة عاري وفي هذة اللحظة دخلت نور الغرفة فوجدتة بهذا الشكل وضعت يديها علي عينها
نور:مش تقول انك بغير اي قلة الادب دي
اسر:منا غيرت
نور:البس التيشرت
اسر بحدة:انا بنام كدة وبطلي رغي اتخمدي
نور بتافف وهي تقول لنفسها:ابو شكلك القمر دا ثم ذهبت الي المرحاض وبدلت ثيابها الي بجامة حمراء وخرجت وجدت اسر نائم علي السرير ذعبت هي علي الاريكة ونامت عليها فقام اسر من علي السرير وقال
اسر:انتي بتعملي اي
نور:هنام
اسر:تعالي نامي علي السرير

 

 

 

نور:وانت هتنام فين
اسر:علي السرير
نور وهي تنام تاني علي الاريكة:لا خلاص انا هنام هنا
اسر بغضب:وقسمن باللة لو عديت لحد خمسة وملقتقيش علي السرير جمبي يومك مش معدي
نور:يا اسر مش عاوزة
اسر:١
نور:يااسر بقا انا مرتاحه هنا
اسر:٢
نور:اووووف بقا وذهبت ونامت علي السرير واعطتة ظهرها فبتسم هو علي طفولتها ونام هو الاخر وبعض وقت نظر اسر الي نور وجدها قد نامت من التعب فافترب منها ورفعها براحه وحضنها بين ذراعية وهي احاطت وسطة واراحت راسها علي صدرة ونامت بعمق اما هو فاخذ يتاملها الي ان غطي في ثبات عميق
༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
اما عند ابو ندي فذهب الي القسم فقد اتصلة بية حتي يعرفوة مكان ابنتة وصل هناك ودخل للضابط وقال
وليد:ها يا باشا لقيت بنتي
الضابط:ايوة لقتها وريحين كلنا دلوقتي نجبها
وليد بفرح:طيب يالا يا باشا
الضابط:يالا
وذهبوا الي ندي لكي ياخذوها
༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
اما عند ندي كانت جالسة بجانب مازن لكي يستيقظ
ندي:مازن اصحي بقا هتتاخر
مازن بنوم:شوية بس وهقوم
ندي:اخلص بقا هتتاخر
مازن:انا منمتش طول الليل بسببك سبيني بقا
ندي بدهشة:بسببي اتا
مازن وهو ينظر لها:طبعا انتي تنامي وتبقي شبة القمر وانتي نايمة وانا يطير النوم من عيني واقعد ابصلك
ندي بكسوف:مازن بقا بطل هزار يالا قوم هحضر الفطار
ولكن قبل ان تقوم وجدت من يشدها وتقع فوقة مازن:انتي رايحه فين هو دخول الحمام زي خروجه
نور وهي تحاول التملص منة:مازن سبني احضر الفطار
مازن:لا مش هسيبك خليكي شوية
ندي بدلع:انا اصلا زعلانة منك وسع كدة
مازن:زعلانه ليه ياروح مازن

 

 

 

 

ندي بدلع:علشان انت دايما مشغول ومش بتخرجني
مازن:بس كدة من عيوني هخلص شغل وهخرجك احلي خروجة
ندي بفرحة كالاطفال:بجد يا مازن
مازن بابسامة ومازن يحضضنها:بجد عاوزة تروحي فين
ندي وهي تعد علي اصابعها:الملهي والسينما ونتعشا برة
مازن بدهشة:الملهي انا متجوز طفلة
ندي بدلع:علشان خاطري يا مازن والنبي
مازن بضحك عالي:حاضر ياست البنات
ندي:طيب يالا سبني علشان احضر الفطار هتتاخر
ولكن قبل ان يرد وجد من يدق الباب بطريقه غريبة فجريت ندي ومسكت فية:مين الي بيخبط كدة
مازن وهو يهدئها:اهدي انا هشوف مين
ندي بخوف:انا جاية معاك ذهب مازن وندي يفتحو الباب فوجد الضابط وعندما وجد وليد ندي اخذها من شعرها
وليد:هربتي علشان الشباب يا فجرة وكاد ان يضربها الي ان مسكة مازن:اياك تمد ايدك عليها
وليد:اوعة سبني دي فجرة لازم اخلص عليها
مازن بغضب وصوت عالي:مراتي مش فجرة
وليد بصدمة:اييي مراتك فجريت ندي تختباء خلف مازن:مازن ابعدو عني
مازن وهو يهدئها:انا جمبك متخفيش يا حبيبتي
وليد:حضرت الضابط دا كداب
الضابط:اخرس انت فين القسيمة
اخرج مازن القسيمة من محفظتة واعطها للضابط
الضابط: استاذ مازن العمري
مازن بثقة:ايوة
الضابط:معلش يا باشا انا اسف ازعجتك
مازن:لا مفيش مشكله
الضابط:يالا يا عسكري منك لي
وليد بدهشة:وبنتي
الضابط بحدة:دي مراتة يعني مفيش قضية اصلااا ثم تركة وغادر الضابط هو وقوتة ثم نظر وليد الي ندي بغيظ
مازن وهو يمسكة من ليقتة تيشرتة: اوعة ترفع عينك فيها كدة تاني
وليد:بس دي بنتي
ندي بصراخ:متقولش بنتك انا مش بنتك
مازن: يالا غور من هنا ومشوفش وشك تاني انت فاهم
رحل وليد واغلق مازن الباب خلفة ونظر وجد ندي تبكي فذهب اليها واخذها في حضنة وطبطب عليها حتي هدئت تماما فاراد ان ينسيها كل شئ فقااال
مازن بمزاح:اي رايك انا الي هعمل الفطار النهارده

 

 

 

ندي بضحك:ضمنا التسمم
مازن وهو يضربها علي قفاها:طيب عقابا ليكي هتعملي معايا الفطار يالا قدامي فذهبت ندي لتحضر الفطار مع مازن وهي تضحك بشدة هي ومازن
(يا بخت الي عندها زوج زي مازن انصحها تحافظ علية علشان مهما دورت مش هتلاقي زية)
༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
اما في القصر استيقظت نور فوجدت نفسها تنام علي شئ صلب فنظرت وجدت نفسها تنام في حضن اسر
نور بكسوف:يالهوي انا نمت كدة ازاي فاخذت تزيح يدية براحة فاستيقظ اسر ونظر لها وجدها تنظر الية
نور بغضب وكسوف:انت ازاي تخدني في حضنك كدة
اسر:انا جيت جمبك انا كنت نايم صحيت لقيتك لقيتك ثم غمز بعينية حضناني مالي انا بقا فكان وجه نور مثل حبة الطماطم من الخجل ثم قامت بسرعة ودخلت الي المرحاض من كثرة الخجل نسيت ثيابها في الخارج
المفروض تقول (يا فرحة اسر فيا😂😂😂😂😂)
بعد ان انهت حمامها استذكرت انها نسيت ثيابها
نور بكسوف: يالهوي اعمل اي وجدت اسر يخبط عليها
اسر: انتي يا هانم انت هتباتي جوة
نور بكسوف: اصل اصل انا
اسر: انتي اي في اي اخلصي
نور بخجل: نسيت هدومي برة
اسر بتلاعب: طيب متخرجي كدة لفي الفوطة واطلعي
نور بخجل وغضب: انت قليل الادب
اسر: حد قلق انسي هدومك
نور: علشان خاطري يا اسر
اسر: عاوزة اي
نور: هاتلي الهدوم
اسر: والمقابل
نور: الي انت عاوزة
اسر: بوسة
نور بدهشة: اي
اسر: بوسة اي مبتسمعيش
نور بخجل : لأ طبعا مش هعمل كده
اسر: خلاص اطلعي كدة
نور: لا برضة
اسر: لو مخرجتيش دلوقتي انا هدخل
نور: خلاص موفقة

 

 

 

اسر: علي اي ادخل
نور: بطل قلت ادب هات اللبس
اسر: يبقي توفقي علي طلبي
نور بخجل: موافقه هات بقا
اسر بفرحة: حاضر واحضر اليها ثيابها اخذن نور الثياب المكونة من بجامة اسود في نقاط بيضاء ثم وخرجت
وجدت اسر ينتظرها في الغرفة فخجلت بشدة وذهبت الية ومالت علية وباستة من خدة وخدة الاخر
نور بخجل:شكرا يا اسر
اسر بدهشة وفرحة:العفو ثم تركها وذهب الي المرحاض وبعد وقت انهي خرج من الحمام فلم يجد نور في الغرفة فاغير ثيابة الي بدلة سوداء وصفف شعرة ووضع عطرة وهبط الي الاسفل وجد نور تضع الاطباق علي السفرة فجلس علي الكرسي ولكن وجد نور تجلس علي الاريكة
اسر:انتي قاعدة كدة لي
نور:مستنية لما تخلص علشان اشيل الاكل
اسر:طيب تعالي يالا علشان تكلي
نور بدهشة: بجد
اسر:اسر ايوة يالا بدل مرجع في كلامي
نور وهي تركض وتجلس بجانبة:لا وعلي اي انا جيت اهو ضحك اسر في سرة علي طفولتها ثم اكمل طعامة وكان حريص علي ان تاكل نور كويس حتي لا تتعب
وبعد وقت انهي اسر طعامة وذهب الي الشركة ولكن قبل ان يذهب نظر الي نور وقال
اسر:عاوزة حاجة وانا جاي
نور بدهشة من تصرفاتة:لا عاوزة سلامتك
اسر:طيب خلي بالك من نفسك وخدي الادوية بتاعتك
نور بفرحة عندما يوصيها علي حالها:حاضر متخفش
فمال اسر عليها وباس مقدمة راسها ثم تركها وغادر
نور:اسر نظر اسر اليها بمعني نعم

 

 

 

 

نور:لا إله الا الله
اسر بابتسامه وفرحة:محمد رسول الله ثم ركب سيارتة وغادر الي الشركة قفلت نور الباب ووقفت خلفة
نور:يارب احفظة وخلية ليا يارب انا بحبة اهدي من نحيتة ثم ذهبت لكي تحضر الغداء لاسر بحب وفرحة
ياتري هدوم تلك الفرحة ام القدر لي راي اخر
ياتري ابو ندي هيسكت ولا هينتقم من مازن

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية بين يدي الوحش)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!