Uncategorized

رواية ملكة قلبي البارت السابع عشر 17 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

رواية ملكة قلبي البارت السابع عشر 17 بقلم الكاتبة ريهام سعيد
رواية ملكة قلبي البارت السابع عشر 17 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

رواية ملكة قلبي البارت السابع عشر 17 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

احمد بصدمه:فارس
فارس بدموع:ليه عملت كدا يا بابا ليه امي قصرت معاك في ايه علشان تعمل فيها كدا
وقف أحمد بحزن وهو يقول:ههه مش مصدق بتقلبي الطربيزه عليا صح ما تقوليله عملتي ايه قولي لابنك عملتي ايه
وقفت هند بتوتر فقال احمد:اقولك انا عملت ايه قتلت حبيبتي إلى كنت بحبها من قبل ما اتجوزها مغلطش لما اتجوزت أمنه في السر كنت بحاول احميها منك ومن شرك مكنتش اعرف اكمل بدموع على عشقه الذي خسره للابد:مكنتش اعرف انك هتقلتيها بدم بارد
نظر لها اسيل وفارس بصدمه
وقال فارس بصدمه:قتلتيها
ولكنهم لم ينظروا لتلك التي تقف والموت كالشلالات تنزل من عيونها
فارس بغضب:انا هاخد اختي وهمشي خالص من واحنا صغيرين واحنا بنشوف كل يوم خناق عمرنا ما عشنا طبعيين زي بقيت البنيادمين
هند برجاء وهي تمسك يده:فارس متمشيش وتسيبني هتسيب امك يا فأرس
فارس بحزن:ياريتك كنتي ام ياريتك
احتضن اسيل بحمايه وحملها وصعد للأعلى بحزن دفين
احمد بحزن ودموع:انتي طالق يا عند انتي طالق طالق بالتلاته
هند بحقد:عارف يا احمد انا مش ندمانه ابدا اني أمرت بقتلها عارف ليه علشان انت كنت ليا من بدري مكنتش ليها مكنتش لازم تاخد حاجه مش بتاعتها
نزل فارس وبيده اسيل وشنطين سفر فخرج هو واخته كأنهم ليسوا مرئيين وصعد السياره وحزكهل بصمت فقالت اسيل ببكاء:عارف يا فارس
فارس بحنان ودموع في عينيه:أيه يا حبيبتي
اسيل ببكاء:على قد ما انا فرحانه انها طلعت مش أمي ثم أكملت بانهيار:على قد ما انا زعلانه أن أمي ماتت ومشوفتهاش
اخدها بخضنه ودموعه تنزل على أخته الحبيبه بعد دقائق نظر لها وجد نفسها منتظم فعلم انها ذهبت في سبات عميق
حاول الاتصال بملك ولكن هاتفها مغلق ذهب لقيتها وأغلق السياره جيدا على اسيل وصعد لمنزل ملك
ففتحت له نعيمه وهي تبكي
فارس بخضه:تيتا هي ملك كويسه انتي بتعيطي ليه
دخلت ودخل ورائها فحكت له كل شئ وضع فارس يده على شعره وهو يشده للخلف
فارس بهدوء:هي فين طيب يا تيتا
نعيمه بحزن:دخلت اوضتها ومن ساعتها مخرجتش خش شوفها يا فارس انا قلقانه عليها
فارس بحنان:متقلقيش يا حبيبتي انا دخلها
دق فارس على الباب فوصل إليه صوت ملك الباكي وهي تقول:بعد اذنك يا تيتا مش حابه اتكلم دلوقتي سيبيني شويه
دخل فارس وهو يقول:بس انا مش تيتا
ملك ببكاء كالاطفال:فارس
ثم وقفتت وجرت عليه وتعلقت برقبته بقوه وهو احتضنها بحنان ورفعها عن الأرض بحب
نزلت ملك من حضنه وقالت ببكاء:مش مش بنتهم يا فارس مطلعتطش بنتهم
كور فارس وجهها وهو يقول بحب:اهدي يا روحي اهدي كل حاجه هتبقى تمام بصي انا مسافر انا واسيل بس بعد ما شوفتك كده مش هقدر اسيبك يا روحي خشي غيري هدومك وحضري شنطتك
مسحت ملك دموعها بكفها كالأطفال:هنسافر فيه
فارس بتوتر:ا الغردقه عندي شغل هناك
ملك بتنهيده:ماشي
فارس بحنان:يلا خشي البسي وحضري هدومك وانا مستنيكي بره ماشي
ملك بطفوله مضحكه وهي تمسح دموعها:ماشي بس مش هتقولي مالك
ابتسم فارس ابتسامه بهاهته:عرفتي منين
كورت وجهه وهي تقول بحب:انا بعرف حبيبي ماله دايما من عنيه وعلشان ده وأشارت على قلبها وقالت:بيحس بيك دايما
احتضنها بقسوه وهو يقول:انا بحبك اوي يا ملك اوعي تسيبيني في يوم
ملك باالم ولكن اخفته وقالت بحب:عمري ما هسيبك ابدا
أخرجها فارس من حضنه وقال:يلا اجهز ي بسرعه علشان اسيل تحت في العربيه ومحتجاكي اوي وقبل ما تسالي هقولك بعدين يلا روحي
ذهبت ملك سريعا وفارس خرج للجده وهو يقول:انا كنت جاي علشان أودعها علشان عند شغل في الغردقه يا تيتا بس دلوقتي أظن اني لو اخدتها تغير جو شويه هتبقى احسن
نعيمه بقلق:بس يا بني
قاطعها فارس وهو يقول:عارف انتي هتقولي ايه ملك مراتي ومتقلقيش عليها اسيل رايحه معايا
نعيمه بحنان:ماشي يا فارس
اخرج فارس نقود وقال للجده:علشان لو احتجتي حاجه
نعيمه بحنان:مستوره يابني الحمدلله رجع فلوسك مكانها يا حبيبي
فارس بزعل:ايوا بس
قاطعته وهي تقول:هزعل منك يلا شيلهم
وضع فارس النقود في جيبه مره اخرى وبعد قليل
خرجت ملك وهي ترتدي ملابسها و لا يظهر على ملامحها اي شئ
نعيمه بحنان:مش هتسلمي عليا قبل ما تمشي يا ملك
ملك بهدوء:….
يتبع..
لقراءة البارت الثامن عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى