Uncategorized

سكريبت أحببت معلمي الفصل التاسع 9 والأخير بقلم شهد خالد

 سكريبت أحببت معلمي الفصل التاسع 9 بقلم شهد خالد

سكريبت أحببت معلمي الفصل التاسع 9 والأخير بقلم شهد خالد

سكريبت أحببت معلمي الفصل التاسع 9 والأخير بقلم شهد خالد

والد شهد:النتيجه طلعت وانتي نجحتي ب امتياز 
شهد بفرحه : بجد 
 والدة شهد: فرحتينى وفرحتى قلبى يا نن عينى 
شهد: تسلميلى يا ست الكل كله بسبب دعائك هروح انا اوضتى بقا
دخلت اوضتها ومسكت تليفونها لقت مسدجات كتير من مازن 
مازن :الف مبروك انتي نجحتي 
فرحتيني جدا 
وعرفت انك جبتي 99٪ الف مبروك 
شهد: انا فرحانه جدا 
مازن: وانا فرحان ل فرحتك 
شهد: طب انا هقفل عشان ريم جات عندى 
مازن: تمام هنتكلم بليل
#عند مازن 
الباب بتاع أوضته خبط 
:ادخل 
حازم:ممكن ادخل
مازن: اتفضل
حازم: ممكن اتكلم معاك شويه 
مازن: اتفضل 
حازم: انا عارف الحقيقه من زمان 
مازن بصدمه : نعممممم 
حازم: كنت عارف الحقيقه بس كان لازم امثل ان انا بكرهك وان انا لسه معرفهاش  عشان اعرف اقبض عليها عشان هي طلعت  مشتركه مع عصابه كبيره كانت عايزه توقع مابينا  
مازن : المهم انت كويس وقبضت عليهم 
حازم : اه تمام كده
 مازن : خلاص مش اعداء 
حازم: اخوات ي حبيبي 
وحضنوا بعض♥️
مازن: بما اننا اتصالحنا ف انا عايز منك مصلحه 
حازم: لا بقولك ايه هنبدا فى استغلال بعض تعال نرجع أعداء تانى 
مازن: اخس عليك يا فواز 
حازم بضحك: اخلص عايز ايه 
مازن: ……….
#عند شهد وريم
ريم : الناجح يرفع ايده شهد :هيييه
وفضلوا يضحكوا
شهد: عملتي اي 
ريم : نجحت ب امتياز 
شهد : مبروك ي حب 
ريم: الله يبارك فيكى يا قمرى قولتيلى بقا مستر مازن عمل ايه
شهد: كان فرحان جدا وعرف انا جبت كام 
ريم: كام
شهد: 99٪. 
ريم: مبروك يا روحى طب انا لازم اروح دلوقتى عشان متعلقش من الست الوالدة 
شهد بضحك: روحى يختى 
 وبعدين ريم مشيت  ووالد شهد دخل عليها 
بابا شهد :  شهد حضرى نفسك فى ضيوف جايين  بكره 
شهد : مين؟ 
بابا شهد : عريس جاي ليكي 
شهد بصدمه: نعمممممم بس انا لسه صغيرة يا بابا 
والد شهد: ديه رؤيه شرعيه ليكوا ولو ارتحتى نبقى نشوف 
شهد: لكن 
والد شهد: من غير لكن أنا اديت الراجل كلمه
شهد بحزن: حاضر يا بابا
شهد مسكت الفون وكلمت مازن 
ف الشات 
شهد : مازن 
مازن : نعم ي شهد 
شهد : انا جايلي عريس بكره 
مازن : اي دا طب الف مبروك يارب يعجبك  ابقي اعزميني ع الخطوبه 
شهد : بجد؟؟.
مازن : اه اكيد يبنتي مش هفرح ل اختي الصغيره 
شهد : طيب تمام 
وبعد كده قفلت وفضلت تعيط  وبعدين قامت تتوضى وتصلى ونامت 
*تاني يوم*
مامت شهد وريم بيصحوا  شهد عشان تجهز
ريم: يلا قومى يا بنتى بقا ده انا وامك خلصنا الشقه وانت لسه نايمه يلا فاضل ساعه والناس تيجى 
شهد : خلاص قومت 
ريم: ادخلى خدى شاور يلا واطلعى عشان احطلك الميك اب 
*خلصت شهد وحطت ريم لشهد ميك اب خفيف وجيه العريس*
والد شهد: يلا يا شهد اطلعى 
شهد بحزن: حاضر يا بابا 
والد شهد: طب هنسيبكوا شويه مع بعض 
وقعد والد شهد بعيد عنهم بس مش كتير 
مازن: لو عجباكى السجادة ممكن نخدها عادى 
شهد بصدمه: مازن انت بتعمل ايه هنا 
مازن: انا العريس
شهد: بتهزر 
مازن: والله ابدا
شهد : بس ازاى 
مازن بضحك: ابدا خدت رقم والدك من ريم وكلمته وخدت منه معاد 
والد شهد: ها يا ولاد
مازن: العروسه موافقه يا عمى 
*واتفقوا إن الخطوبه هتكون لمدة سنه وعدت السنه بين حاجات كتير منها غيرة شهد على مازن ومضايقه حازم ل ريم دايما*
*بعد سنه*
فاقت شهد على من ذكرياتها على صوت الماذون بيقول 
“بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير”
مازن وهو بيحضن شهد: واخيرا بقيتى حلالى 
حازم: على فين يا مولانا فى كتب كتاب تانى 
شهد: كتب كتاب مين 
ريم: صح كتب كتاب مين 
حازم: كتب كتابنا يا قمرى يلا يا مولانا 
*******************
مازن: بس يا سيدى ديه حكايتى انا وماما وعمو حازم وخالتو ريم 
زياد : حكايه جميله يا بابا 
مازن: اللى جملها أن والدتك فيها 
تمت..
لقراءة باقي فصول الاسكريبت : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية وقعت أسيرة في حبك للكاتبة غفران

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى