روايات

رواية خيانة بدون حروف الفصل الثاني 2 بقلم شيماء رجب

رواية خيانة بدون حروف الفصل الثاني 2 بقلم شيماء رجب

رواية خيانة بدون حروف الجزء الثاني

رواية خيانة بدون حروف البارت الثاني

رواية خيانة بدون حروف الحلقة الثانية

حسين… ركب العربيه مع سليم اخوه خالد ومايا كمان والهام
في قسم الشرطه…. حسين… عايز اقابل حضرت الظابط فريدة حسام ممكن
الشخص هو امين شرطه… مفيش حد بالاسم دا عندنا
حسين…. ازاي دي لسه واخده ابني خالد وقبضه عليا و……
ادهم ظابط معاون مباحث وصديق نور جدا…. في ايه عثمان
عثمان…. ادهم بيه دا واحد بيقول عايز اقابل ظابط فريدة حسام
ادهم…. مين حضرتك

 

 

حسين…. انا حسين الرفاعي اللي ابني خالد خدوا من بيته ومانعرفش ليه ومتهمينا بقتل
ادهم… تمام وصلو يا عثمان مكتب نور بيه
سليم… بابا مين نور بيه دا ميكنش فريدة اسمها نور
حسين… اااااسكت خالص خليكوا انتو هنا لحد ماجي وكلم المحامي الزفت دا اتأخر ليه
سليم… حاااضر قال عشر دقايق ويوصل
دخل حسين مكتب نظيف ومرتب وتقف بظهرها وهي تتناول هاتفها بعمق…
عثمان… نور بيه في واحد عاوز يقابل حضرتك اسمه حسين الرفاعي
نور…. دخله ثم تسدير له اهلا حسين بيه
حسين بصدمه… انتي نور بيه ههههه
نور قعدت علي كرسي المكتب….. خير جبت المحامي في ايدك ولا لسه قدامه كتير عشان مش فاضيه
حسين وهو يقعد علي الكرسي ثم توقفه صوت البرود
نور… انا قولتلك اقعد
حسين بصدمه… نننعم
نور…. زي ماسمعت واظن قولتلك قبل كدا انا مش بحب اكرر كلامي
حسين… تمام عايز اعرف الحكايه
نور ببرود… ابنك متهم بتهمه الاغتصاب وشروع في القتل
ومن غير كلام كتير ابنك القضيه لابسه لابسه
حسين بعصبيه…. انتي ازاي تتكلمي كدا انتي نسيتي نفسك ولا ايه
نور ببرود…. انا لو نسيت كنت زمانك طالع علي ضهرك مش علي رجلك يا حسين بيه
حسين…. انتي مين وعايزه مننا ايه
نور… انا مش عايزه غير الحق اللي هرجعه لاهل البنت دي
حسين… ابني مقتلش ابني مش بيقتل حد ولا بيأذي حد واظن انتي عارفه كدا كويس اوي
نور بعصبيه…. لو سمحت الزم حدودك معايا

 

 

حسين…. انا عايز اشوفه واظن دا من حقي
نور ببرود… مينفعش قبل مايتحقق معاه وياريت المحامي يجي بقا
حسين…. تمام
يدخل المحامي ويتم اجراء التحقيق بعد مرور ساعتين
بعصبيه… انت هتتكلم ولا لا
خالد بعصبيه….. انا مزفتش اعترف بحاجه معملتهاش انتي مجنونه
نور بعصبيه…. عثماااااااااان
يدخل عثمان بأرتباك والرعب يحاصره… تمام يا فندم
نور… خده حجز انفرادي ولا اكل ولا شرب لحد بكره انت فاهم
عثمان… تمام يا فندم
خالد… هتندمي وهدفعك تمن غلطك دا
ادهم…. شكله كدا مش هيعترف يا نور وهتعملي ايه لم رجاء بيه يوصل ويلاقي مفيش جديد زي ماوعدي
نور… انا همشي وتركب عربيتها وهي ترجع للماضي فلاش باااااااااك
انتي مين.. انا دكتوره فريده اخصأئي قلب اللي هتابع حاله رفاعي بيه دكتور حسام بعتني هنا
خالد. وريني بطاقتك
فريدة… اتفضل…
خالد… تمام هتبعي جدي بنظام تام وبالغذاء وموعيد الاكل

 

 

فريدة… انا دكتوره يعني انا مش هطول هم شهرين او اقل يعني انا هنا هتابع الحاله النفسيه وحاله مرضيه وحاله جسديه فهمت
مش ممرضه
خالد بعصبيه… يعني ايه انتي هتاخد تمن اللي هتعمليه ودا نظام
الجد… في ايه يا خالد هو تحقق
خالد… مفيش يا جدي ارتاح انت
الجد… روح انت علي شغلك دي دكتوره مش. شغاله
خالد… والله دي التعلمات اللي انا حطتها هتقبلي اهلا وسهلا
فريدة… اوكيه ممكن حد يوريني اوضي اللي هقعد فيها
خالد… سعااااد
سعاد.. خير يا بيه
خالد… خديها علي اوضه قريبه من اوضه جدي
سعاد… حاضر يا بيه
فريدة… عن اذنكو…..
الجد.. اتفضلي يا حبيبتي
خالد… خف شويه يا جدي مش من اولها كدا
الجد….. اسكت انت يلا امشي
خالد وهو يقبل يد جده بحنيه…. ماااشي
تفوووق علي شرودها بصوت عربيه تدخل فيها بكل جبروت
وتصدمها….. في المستشفي… بعد ساعه
ادهم… نور انتي كويسه
نور…. انا لازم امشي
ادهم….. استني يا مجنونه

 

 

نور… مفكرين… انهم هيقدروه عليا اغبيا
ادهم.. انتي ايدك مكسورة ودماغك متعوره
نور… اديك قولت مكسور ومتعور مش مشلولها
ادهم… علي فين
في قصر خالد حسين
في ايه ايه المهزله دي
نور…. انا معايا اذن بتفتيش القصر يلا يا رجاله
حسين…. زي القطط. بس ملحوقه
نور وهي تقترب من حسين وبصوت هادي ومخيف… ابقي نقي رجالتك كويس حسين بيه عشان المره اللي جايه بس
حسين بصدمه… اااانتي
نور… ايووووا حد تاني كان رماك في السجن بس انا اصيله اعمل ايه
الهام.. احنا مش هنسكت علي البهدله دي
نور… يلا يا رجاله كفايه كدا وهي تهمت للرحيل تلتفت ل الهام بشراسه… ياريت متنطفوش البيت عشان راجعين تاني
الجد… انا مش هسكت مادام ابني مش عارف يعمل حاجه لابنه
حسين بغضب…… مااااااشي
فاطمه…. اي اللي عمل فيكي كدا
نور… فاطمه…اسكتي خااالص مش نقصاكي انا هنام وصحيني بدري
فاطمه… حاااضر يا مدام

 

 

حبيب والد نور … انتي جيتي
نور… ايه يا بابا يا حبيبي انت لسه صاحي
حبيب… ههههه و أنا من امتي بنام
نور… بابا حبيبي انت اكلت
حبيب… وانتي من امتي بتهتمي بيه امشي وسبيني امشي
نور…. تهمت بغضب… برحتك ووتدخل تنام بتعب يعم جسدها و.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خيانة بدون حروف)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى