روايات

رواية كانسر الفصل الثاني عشر 12 بقلم ندى عاطف

رواية كانسر الفصل الثاني عشر 12 بقلم ندى عاطف

رواية كانسر الجزء الثاني عشر

رواية كانسر البارت الثاني عشر

كانسر
كانسر

رواية كانسر الحلقة الثانية عشر

لا تصدق كلّّ ما تسمعه عن الناس فالشّخص المقصود قد يكون مستقيما ، لكن من يعكس صورته هو المائل .
_________________*
‏اعذروا الناس.. قسمًا بربّ محمدٍ لو فتحتم صدور البعض لعذرتموهم، لا بارك الله في الأحكام المسبقة، لا بارك الله في الزعل المبني على ظنون وهمية، لا بارك الله في العجلة.. ما يدريك عمّا يمر به؟ أو عمّا يخطط لأجلك؟ الندم فيما لو علمت بأمره لن تسامح نفسك.. فمَن لا يحسن الظن يشيخُ مبكرًا
____________________________________”
استرجع بذكرياته للماضي التي يئلمو وبشده الي الان
ادهم. نخطف انت اتجننت انا مستحيل اعمل كده لا
ياعم ادهم متعمليش فيها خضره الشريفه ونبي يعني عملت كل البلوي السوده وجاي لحد دي ولا بقولك دي شغلانه بتكسب دهب فاهم يعني ايه دهب ده مش دهب بس ده بتكسبك الياقوت والمرجان والماس وكل حاجه بس انت فكها
ادهم. يابني انت عبيط دي تجاره اعضاء يعني احرق قلوب الناس على بعضها وبعدين مفيش دكتور هيرضا يعمل العمليات القذره دي
لا فيه جهز انت بس شقتك اللي في الزمالك وانا هجبلك الضحايا ومنهم عيال صغيره كتير
ادهم. لا……. عيال صغيره لا
ضحك الاخر بصخب يعني هي حلال على الكبار والعيال لا وبعدين العيال دي بيكونو احسن واعضائهم بتكون مطلوبه عكس الناس الكبيره ثم نظر له بخبث ثم يااخي لو جبنا بمات كبيره يعني 16.18 سنه كده هناخد مزاجنا منهم وبعدين ناخد بقا من اعضائهم اللي هتكون مطلوبه بس انت فك كده وفرفش
ادهم. امري لله……. موافق
اه من هذا الوجع وهذه الذكريات المؤلمه ولكنها مؤلمه لي فكيف ستكون قلوب امهات الاطفال التي…… التي…… التي انتهكت عرضهم وبعدها سرقت اعضاء جسدهم انني بشع بشع للغايه ولكن اذا صغيرتي علمت بمدا بشاعه قلبي هل سوف تسامحني
لقد مرت ساعات مطولاً ولم تخرج بعد بدا قلبه يدق بعنف شديد
______________________*
يابت ياميوش
عاوز ايه ياقره عيني المستقبلي
اياد. قره عينك…… اها وهتغيري بقا اسم الفيس ويبقا اسمه زوجي قره عيني
مي. بتفكير اه وهنزل سوره يارب احفظ زوجي واولادي
اياد. اه وانا هغير الحاله عنده وابقي متزوج واي بنت تخش برايفت اقولها لو سمحتي انا متجوز صح
مي. وانا اقفشك مره بتكلم بت من بتوع الفيس دول وتقولها انك ارمل صح
اياد. وهو يتراجع ويمسك عنقه وانتي تدبحيني صح
مي. بفرحه عارمه صح ياحبيبي وانا ابقا ارمله واااو دي هتبقي حلوه اوي ويجي الفتوه بتاع الحاره ويتجوزني وانا اقول لا لا مستحيل اتجوز من بعد حبيبي واقتله واهرب واتجوز ثاري خليجي وبعدين يموت هو لوحده وانا اورث كل فلوسه وابقي اغني امراءه وهبقي ثاريه عربيه انا كمان وهلبس العبايه الخليجي وهقول للسواق ياشوفير هي وصلني لصديجتي في برج خليفه ونشرب عصير برتقال
اياد. جلس باالارض وهو يصفق لها بقوه الله عليكي ياست ياقادره انتي موتيني الاول وبعدين مين فتوه الحاره ده هو احنا في التسعينات وبعدين هتروحي لصدجيتك في برج خليفه ليه هتأجر دور هناك في البرج
مي. احم مااخدتش بالك من الثاري العربي
لا اخدت طبعا وصعب عليا الراجل طيب ويموت ليه عشان تورثيه ياقادره تلاقيكي انتي الي موتيه والله
مي. طيب هاتلي شوفير يااياد وياام الجوازه مش هتم
اياد. وهو يضع يده بجانبه نعم يااختي عاوزه شوفير
مي. ايوه عشان اقولو ياشوفير وصلني لعند جوزي بالعمل بشأن اوصلو الغداء تبعه وانا ادخل المكتب فجاء واقفشك في وضع مخل للاداب مع السكرتيره وبعدين هفضحكو قدام الموظفين كلهم
اياد. بتكميل وهو يبتسم وبعدين اتفصل من شغلي صح
هزت مي راسها بتاكيد علي حديثه ولكنها انتبهب لمن يحمل حذائه ويقترب منها
اياد. وهو يركض خلفها بقا موتيني واتجوزتي مرتين يامي وهتزوري صحبتك في برج خليفه
مي. وهي تركض بصراخ منه وهنشرب برتقال والله ماهشرب حشيش
اياد. توقف وهو يرفع يده في الهواء وعاوزه شوفير يعني موتيني وكمان عاوزه تمسكيني في وضع مخل للاداب مش عاوزه تحكمي عليا باالاعدام بالمره ياختي ولا مش عاوزه تكسحيني وكمان برتقال ايه اللي تشربيه ده ده انتي اخرك تشربي شاي ومن غير سكر عشان التموين يابنت مبروك
مي. وهي تصفق له وياحبيبي ياعمر ومالها بنت مبروك ياخويا مش احسن من اللي اسمه مهند يااياد ياابن مهند وربنا انا هخاف علي عيالي ويلاقو جدهم اسمه مهند
اياد. لا حوشي وانتي اللي هيجي يبارك ويقولك مبروك هتفتكريه الحج مبروك صح
بتتريقو علي اسمينا ياولد ال******
فزع اياد ومي مسرعين وهما ينظرون جهه الباب حتي نطقو مع بعضهم بابا
مهند. انتي بتتريقي علي اسمي يامي
مبروك. انت بتتريق علي اسمي يااياد
مي. وهي تتجه لحماها لا ياحج مهند لم تكمل حتي وجدت اياد يضحك بصخب وهو يقول حج مهند جامده دي
حاولت مي التماسك بان لاتضحك ولكن لم تقدر حتي ضحكت هي الاخري
نظر لهم مهند بغضب ولكن نظر بجانبه بصدمه وهو يري زوجته وزوجه مبروك ومبروك يضحكون بصخب ايضا
اياد. بضحك حج مهند ثم اكمل بضحك تخيل تبقا جدو مهند
اذدادت الضحكات اكثر
مهند. بتضحك علي ايه مبروك
مبروك. بضحك على حج مهند ياابو اياد
________________________*
ادهم. Comment est-elle maintenant?
(كيف حالها الان)
الطبيب. Nous ne pouvons pas déterminer son état maintenant, M. Adham
(لا يمكننا تحديد حالتها الآن يا سيد أدهم)
Mais elle restera dans l’unité de soins intensifs pour le lendemain
(لكنها ستبقى في وحدة العناية المركزة لليوم التالي.)
لو اعلم أن الحلم يجمعنا لاغمضت جفني طول العمر
كانت تشعر بكل شئ حولها ولكن لاتري غيرهم والديها وهما يقولون تيم ياادا
نطقت بصعوبه تيم تيم مين ياماما
______________________*
القت بالورق خلفها وهي تنظر من الاعلي على والديها
اتجهت لغرفتها مجددا وهي تزيح الخزانه بقوه
توقفت للحظات وهي تبتسم بخبث شديد خبث لم يخلق غير لها من قبل اخذت مفتاح وقامت بفتح باب صغير ظهرت غرفه ما سريه بابها لايسيع لشخصين بالدخول دلفت وهي تبتسم كعادتها الابتسامة الخبيثه
ضحكت بصخب وهي تنظر اللي احد يجلس باالارض ويبدو عليه المرض الشديد ورغم ذلك كان متقيد
سمر. صعبتو عليا والله بس انتو تستهلو امم انتو كده قربتو تقفلو 20 سنه ومحدش حتي فكر في ايه ورا الدولاب ده ميعرفوش ان وراه ناس ماتت تقريبا من 20 سنه صح
اكل اهو كلو عشان عاوزاكو تتعذبو اكتر واكتر وانا استمتع هتهرجو قريب جدا عشان تاخدو عزاها بنفسكو باي باي
تفتكرو سمر حابسه مين وليه بتنتقم منهم
وادهم هل ممكن الماضي بتاعه يفرق بينه هو وادا
_________________*

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية كانسر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى