روايات

رواية لانني استحق الفصل التاسع 9 بقلم كوين

رواية لانني استحق الفصل التاسع 9 بقلم كوين

رواية لانني استحق الجزء التاسع

رواية لانني استحق البارت التاسع

رواية لانني استحق
رواية لانني استحق

رواية لانني استحق الحلقة التاسعة

مني بفرحه: يعني هو قالك ولا يبان عليه لما اروح اكلم ام وليد واقولها

ورد بصدمة: وليد؟

سهام: بصراحه يا ماما وليد مش مناسب لورد ده يدوب دبلوم لكن ورد اختي مخلصه كليه

مني: يا هبله ده مش عاجبه حد في. البلد ونيجي لما تعجبه ورد نقول لا ده الواد الوحيد لامه

 

ورد: يا ماما انا مش علي وليد انا علي حد تاني

احمد بعدم بفهم: مين يا ورد وعرفتيه فين

شهد بتسرع: تلاقيه زميل ليها في الكليه

ورد: بص يا بابا انت وماما انا في موضوع خبيته عنكم ولازم تعرفوه

.

حكت ورد كل حاجه من اول ما زياد ضربته لحد ما زين انقذها

مني بحزن: يا ضنايا يا بنتي حصلك كل ده والله كنت حاسه لما اتاخرتي ان في حاجه

 

احمد: الحمدلله بل بنتي انك بخير وزين ده راجل وابن راجل

اللي يقف مع بنت ميعرفهاش يبقي ابن اصول

شهد: وزين ده شغال اي

ورد: دكتور

شهد ومني: دكتور

كملت ورد بس لسه هيتخرج معايا وان شاءلله ربنا يكرمك ويشتري شقه بس لما ييجي يقابلك يا بابا

احمد بترحيب: اكيد يا بنتي دنا شايلاه جميل عمره مهنساه

ورد فرحت اووي ومبسوطه بزين اوي

 

جه الليل

ـــــــــــــ

زين: يلاا يا ماما عشان منتاخرش

ام زبن: طيب اهدي يا حبيبتي بجهز نفسي عشان نعجب اهل عروستك

زين’: باس علي ايدها وقال انت تعجبي الدنيا كلها يا ست الكل ربنا يخلييك ليا

محمود: وبابا ملوش في الطيب نصيب

زين: هو انا ليه غيركم يا بابا وحضن الاتنبن

 

 

زين كمل بس قولولي عريس قمر ولا مش قمر

ام زين بدموع: ربنا يحرسك يبني اخيرررا هفرح بيك

زين: طيب بتعيطي ليه يا ماما افرحي يا بطه كده

وركبوا العربيه الفخمه وراحوا علي بيت ورد

ـــــــــــ

عند ورد

ورد: ماما اي رايك في الفستان انا بصراحه مش حابه احط ميكاب هو شافني بطييعتي

مني -: جميله يا ضنايا من غير حاجه ربنا يسعدك يا قلبي ويجعله من نصيبك

شهد وسهام: يا عيني يا عيني

مني: اخلصوا انتي وهي الناس زمانهم علي وصول

 

احمد: يا مني انزل اجيب للضيوف حاجه

مني: احنا اشترينا انت اقعد في الصالة وافتحلهم لما ييجوا

خبط علي الباب

احمد: اول ما شافهم وشاف هيبتهم ابتسم من قلبه وقالهم اتفضوا اتفضلوا

دخلوا وقعدوا وطلعت مني بره وهي بتقول

مني: اهلا وسهلا نورتونا

محمود: ده نورك يهانم وانت يا استاذ احمد

عم السكوت المكان لحد مزين اتكلم

زين بادب: يا عمي انا جايلك وجايب اهلي معايا عشان اتكلم يا بابا

 

 

محمود بابتسامه: عيزين نطلب ايدين بنتك ورد لابني زين

احمد بفرحه: وانا يشرفني اني اناسبك

وواثق في زين بعد اللي عمله عشان بنتي انه هيحافظ عليه

ام زين: نادولنا للعروسه نفسي اشوف مرات ابني

مني ندهت علي ورد اللي اول ما شفتها

ام زين: بسم الله ماشاءالله تبارك الرحمن اي الجمال ده سلمت عليها وحضنتها وقعدتها جمبها وزين جمب ابوه

ورد سلمت علي زين وباباه وقعدت

 

 

محمود: قولتي اي يا عروسه

ورد: اللي يشوفه بابا انا موافقه عليه

احمد حس بفخر انه عرف يربي

وكمل علي خيره الله نقرا الفاتحه

كلهم قروا الفاتحه وكان الكل مبسوط وورد كانت الفرحه مش سيعاها ومني اللي فرحانه ان بنتها هتتجوز دكتور وسهام اللي مبسوطه اوي باختها وشهد لللي بتقول يا حظك يا ورد هتتجوزي دكتور

ورد: الو ازيك يا نور وحشتيني اوووي

نور: وردتي ازيك فينك يبت ليكي وحشه

ورد بضحك: منتي يختي مش بتسالي

 

نور: معلش با ورد والله الكليه صعبه وبحاول اذاكر

ورد: ربنا يوفقك يارب ياقلبي انا كنت جايه اعزمك علي خطوبتي

نور: اووووبا ورد احمد هتتخطب معقووةله

ورد بضحك: تخيلي

نور: ومين بقي اللي امه دعيه عليه احممم قصده دعياله

ورد: زين محمود

نور: زين محمود مين اللي معايا في الكليه

ورد: بالضبط

 

نور: مبروك يا عمري فرحتلك اووي وزين شاب محترم عادل كان ليحكي عنه كتتير

اكيد هيكون عوض ليكي وانا اكيد هحضر..

زين: واد يعادددددل انا مبسوووووط ياااد معقول الملاك ده هيتجوزني انا

عادل بضحك: يعني زين محمود وقع خلاااص

زبن بضحك’: ايوه وقعت وهي استلقتني

عادل: مبرووك يا صحبي انا مبسوطلك اووي ربنا يسعدكم

قولتلي الخطوبه امتي عشان اجهز نفسي

 

زين بضحك: لا مقولتلكش مش هعزمك اصلا

عادل: عيب يا صحبي دنا اخوك برضوا

زين: وتجهز نفسك بتاع ايي

عادل بضحك: يمكت اوقع وحده في دباديبي

زين: دباديب اي وبعدين دول مش زي بنات الجامعه دول عندهم لللي يقرب من بناتهم يطخوه طخ طخ طخ هههههه

عادل: اعوذ بالله ليه يعم كل ده

 

ــــــــــــــ.

مرت الايام بسرعه جدا وجه يوم الخطوبه ورد: مامتها اصرت انه تروح كوافير

وهي طالعه من الكوافير فجااه…….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لانني استحق

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!