روايات

رواية لقد وقعت في حب منتقبه الفصل الثاني 2 بقلم بسملة أحمد

رواية لقد وقعت في حب منتقبه الفصل الثاني 2 بقلم بسملة أحمد

رواية لقد وقعت في حب منتقبه الجزء الثاني

رواية لقد وقعت في حب منتقبه البارت الثاني

رواية لقد وقعت في حب منتقبه
رواية لقد وقعت في حب منتقبه

رواية لقد وقعت في حب منتقبه الحلقة الثانية

في الصباح في منزل سليم المنشاوي

يستيظ بطلنا ويذهب لياخذ شاور ويطلع يدخل dressingroomويلبس البدله لونهااسود ويظبط شعره ويحط البرفيوم بتاعه وينزل يفطر ويروح يركب العربيه ويمشي يروح الشركة

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ﷲ

في الشركةيدخل بهيبته وجماله الطاغي فيقفله الموظفين وينظرون له بهيام وينظرلهم سليم

بغرور يدخل مكتبه فتدخل خلفه مايا السكرتيره

سليم /ابعتيلي مازن وحاتيلي ورق الصفقات الجديده

مايا بدلع /تمام يا سليم باشا

بعد دقائق يدخل مازن

مازن /خير يا سلومتي وحشتك

سليم وهو يتجاهل كلامه /عملت ايه في دفعت المتدربين

مازن بجدية /كلمه مدير الجامعه ولسه هيبلغهم النهاردة

سليم / تمام برافو عليك

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

في منزل بطلتنا ملاك تستيقظ علي سلاح الام المصريه المعروف بأبو ورده فى وجهها

الام /ملااااااااااااااك

ملاك بفزغ/في ايه ايه حد بيموت

الام /لا يا خفيفه بصحيكي

ملاك /طيب بزمتك يا نبع الحنان في حد بيصحي حد كده

الام /ايوه انا بصحي فيكي انتي واخوكي بقالي ساعتين وانتوا ولا هنا ايمته يجي الي يتجوزك ويريحني منك

ملاك / طب ياماما والله هوحشك

حمزه /لا خالص دا احنا هيبقي هم وانزاح

ملاك بغيظ /ملكش دعوه انا بكلم ماما

حمزه /😂😂😂😂😂😂بهزر يا ملاكي والله هتوحشيني اووووي وهيوحشني مناغشاتك ليا

ملاك بحب /انت هتوحشني اكتر بس مالكو قلبتوا علي الناس العاطفيه كدا ليه

حمزه /تمام يا زؤرده

ملاك بغيظ /طب يلا بقا هوينا من هنا عايزه اصلي والبس علشان اروح الجامعه

حمزة /طيب خارج

ملاك دخلت الحمام اخدت شاور وتتوضي وتطلع تلبس الاسدال وتصلي وبعدين تلبس الجلباب بتاعها والنقاب والاتنين لونهم اسود وتخرج تفطر وتروح الجامعه

راحت الجامعه وقابلت صاحبتها روان

روان /كل دا تأخير يا بنتي

ملاك /ايه يا فوزي ما خلاص يا راجل كل دا علشان نص ساعة

روان /😂نص ساعه بس دا انتي يا بنتي بقالي ساعتين واقفه مستنياكي

ملاك /خلاص بقا يلا علشان مش نتأخر اكتر من كده

روان /معاكي حق يلا

دخلوا الجامعه وراحو علي المدرج بتاعهم وقعدوا في البنش التالت

دخل الدكتور وشرح الماده وبعدين قال هيبقي في دوره تدريبيه وهتبقي في شركة المنشاوي جروب

وهنده اسماء الي هيجي علشان التدريب ملاك احمد

روان ايمن الخ الخ الخ

ودول الي هيروحو التدريب والي هيتفوق هيتعين في الشركه

روان/ هنعمل اي يا ملاك اسامينا مع الي هيروحوالتدريب

ملاك/انا هقول لماما وحمزة وهشوف هيوافقو ولا لا بس لو روحت انتي هتيجي معايا

روان /وانا هشوف ماما وارد عليكي بس يارب يوافقو

ملاك/ يارب

وبعد اما خلصو محاضراتقعدوا في كافيتيريا الجامعه

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

في شركةسليم🌹

مازن دخل علي سليم في المكتب

سليم/في ايه يا مازن

مازن/مفيش يا سليم وحشتني قومت جتلك

سليم بزعيق/مازن قولتلك ميت مره احنا في الشغل

مازن بخوف/خلاص يا سليم كنت جايلك علشان نروح الجامعه علشان نكلم مدير الجامعه ونشوف هنعمل ايه

سليم /تمام يلا

وكل واحدركب عربيته وراحو الجامعه

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

في الجامعه 🌹💓

وصل سليم ومازن الجامعه

ونفس الوقت كانت ملاك وروان

مازن /ايه رأيك يا سليم نقعدفي كافيتيريا الجامعه شويه

سليم /تمام بس كده احنا مش نتأخر

مازن /لا عادي لسه شويه اصلا علي المعاد بتاع المدير

سليم/تمام يلا

ودخلوا كافيتيريا الجامعه وكانو في الطربيزه الي ورا بتاعت ملاك وروان

ملاك وروان قاعدين بيتكلمو لقوا واحد جاي عليهم

وعايز ياخد ملاك وبيمسك ايديها والشاب ده اسمه معاذ الدمنهوري وده من اسوء شباب الجامعه

معاذ /تعالي معايا عايزك لوسمحتي

ملاك /انت عايزني في ايه

معاذ/عايزك عادي

سليم لاحظ ان في شاب جاي علي البنتين الي قدامو هو ومازن

سليم لما لاحظ ان الشاب ماسك ايد البنت وهي بتقوله سيبها

وقف سليم وراح على طربيزه ملاك

وفي نفس الوق كان معاذ ماسك ايد ملاك وجاي يشد النقاب بتاعا لقي حد مسك ايده جامد وبدأ يضرب فيه لدرجة ان معاذ مش قادر يمسك ايده

لحد اما ملاك راحت لسليم وقالت/

خلاص سيبه هيموت في ايدك انا خلاص سامحته

سليم ساب معاذ وقال بغضب /لو قربت منها تاني قول علي نفسك يا رحمن يا رحيم واعرف ان سليم المنشاوي مش بيرجع في كلامه فاهم

معاذ بخوف /فاهم فاهم والله ما هقرب لها تانى

وطلع يجري

ملاك /شكرا جدا لحضرتك مش عارفه كنت هعمل ايه

سليم لف يشوف مين بيتكلم معاه لقي البنت اللي داسها بالعربيه انبارح

سليم /انتي

ملاك /مش فاهمه حضرتك تعرفني ولسه بترفع وشها لانها كانت غاضه بصرها /انت

مازن وروان واقفين مش فاهمين حاجه لحد لما

ملاك اتكلمت وقالت /بص مش تقول حاجه انت انقظتني وانا شكرتك خلاص باي يلا يا روان وروان

لحد الان مش فاهمه حاجه

مازن راح وقال لسليم اوعي يكونالي بفكر فيه صح

سليم/ايوه هيا

مازن بضحك/والله ووقعت يا سلم

سليم /طب يلاواسكت علشان انا لاحظت نظراتك للي كانت معاها

اما عند ملاك فحكت لروان كل شئ

فنظرت لها روان وقالت /ملاك انتي حبيتي ٠٠٠٠٠٠٠

ماذا سيحدث ياتري؟

وما اجابت ملاك علي سؤال روان؟

وهل فعلا ملاك احبت سليم ام ماذا سيحدث

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

تعريف الشخصيات

معاذ/شاب طويل القامه جسمه عادي مش زي سليم ابيض وشعره اصفر وعيونه زرقه وسئ جداوهنعرف ليه في الحلقات الجايه

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

روان/ بنت قصيرة بتحب ملاك جدا جدا مختمره

جميلة جدا وشعرها لونه اسود طويل وناعم بشرتها بيضاء 19 سنه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لقد وقعت في حب منتقبه) ‏

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى