روايات

رواية ليست ابنتي الفصل الثالث عشر 13 بقلم دينا عبدالحميد

رواية ليست ابنتي الفصل الثالث عشر 13 بقلم دينا عبدالحميد

رواية ليست ابنتي الجزء الثالث عشر

رواية ليست ابنتي البارت الثالث عشر

رواية ليست ابنتي
رواية ليست ابنتي

رواية ليست ابنتي الحلقة الثالثة عشر

سما بصدمه انت قولت ايه ؟
حسام بهدوء مقولتش
سما قولت ايه؟
حسام بانفعال بعد مادرك اعترافه مقولتش
سما بغضب هتفضل زي مانت مبتتغيرش مغرور وأنانى وعشان كده هكرر كلامى طلقني مش عايزاك بكرهك ..بكرهك
حسام قرب منها بهدوء مريب وهي خافت منه بس انصدمت لما لقته بدأ يرويها بالقوه وهي بتقاوم وتحاول تهرب منه لكن هو فضل ثابت وبيتعامل معاها بعنف وقوه لحد ماتصدم انها هديت وبدأت توقاوم لأنها أدركت أنها كل مبتقاوم بيتعامل معاها بعنف اكتر فضل وفعلا بمجرد سكوتها بدأ يبو.سها بحنان وهي ثابته ومجرد مسبها لقتها لفت وسهل في الجهه التانيه وهي بتعيط وفي اللحظه دي حس بو.جع في قلبه فخرج جرى وسبها وهو بيعيط
عند سها كانت نايمه وحلها اتصال من يوسف
سها عملت ايه ؟

 

 

يوسف كلوا تمام مستنيكى
سها ابتسمت وقالت شويه وهاجي واستنت لما البيت كله نام واطمنت علي كندا وخرجت تتسحب وركبت عربيه كانت مستنيها ومشيت لحد موصلت مخرن قديم دخلت ببرود ولقت شخص متكتف علي كرسي ووشه متغطي
سها ببرود نورت ياكتور يارب يكونوا عرفوا يضيفوك وقربت منه ببرود وهي بترفع الغطاء عن وشه وأول كشفها انصدمت وقال:سها؟
عند سليم كان بيدور ورا جوز مراته الاول وفجاه حاله اتصال فرد
سليم الو …
الشخص وحشتك صح؟
سليم انت تاني؟
الشخص مش قولت أننا بنلعب سوا
سليم وعايز ايه
الشخص قوانين اللعبه بتاعتنا بتقول اني متقولش ليك حاجه غير لما تعرف الي قبلها بس عشان انت شاطر وبتدور صح هاكفاك واديك معلومه أيه رأيك؟
سليم معلومة ايه ؟
الشخص عارف اول شخص مات في التاريخ كان مين ؟
سليم …..
الشخص خايف ليه مترد؟
سليم: قابيل ..
الشخص بالظبط ومات ازاى ؟
سليم اخوه الي قتله عشان كان عايز يتجوز أخته التؤام وده عكس الي ربنا قاله
الشخص وده مبيحسسكش بحاجه؟
سليم حاجة ايه ؟

 

 

 

الشخص يعني القصه بتقول انك اكتر أعداء الي تخاف منهم هما اقرب الناس منك … ده الاخ قتل اخوه عشان يتجوز أخته
مبالك لو غني ومتجوز واحده حلو وعنده بدل البنت اتنين قمرات ممكن يعمل ايه والي بخوف اكتر أن الفلوس معظمها بتاعت مرات اخوه قول انت بقا ؟
سليم بغضب لايمكن اخويا مش كده
الشخص شكل هتتعبني يا سولي وانا تعبان لوحدي هو انا مش قولتلك اي كلمه اقولها تصدقها؟
سليم اصدقك أن اخويا ممكن ياذيني انت اهبل؟
الشخص متصدقنيش بس تحسبها بعقلك وشوف انت
سليم اخويا لايمكن ياذيني
الشخص انت صح هو لايمكن ياذيك لانه أذاك فعلا بس انت مغفل ومش عارف أو مش عايز تشوف الحقيقيه
سليم بغضب يا كداب يا ابن ***** يا وس.خ
الشخص تؤتؤ تؤتؤتؤتؤتؤتؤ عيب يا سليم كده ازعل منك وانا لو زعلت هاغير قوانين اللعبه ولو غيرتها انت الي هتزعل
سليم بانفعال يا بارد يا ابن ال *******
الشخص حقك يا سولي وانا عشان نقدر موقفك هاعديهة واقفل بس صدقني لو اتكررت تاني انت الي هتزعل سلام
وقفل السكه وسائل سليم يشتم ويزعق
عند سها كانت بتبص اساسين ووشه كل دم ومتبهدل وقالت ببرود اخبارك يا سينو
ياسين بغضب مالك يا سها انتي ايه جابك هنا. فمتى يا ابن *****وانا واوريك هتعمل فيك ايه والله لو لمست منها شعره لاقت.لك

 

 

سها ببرود سيبك منه وكلمنى انا يا تري ضيفوك كويس ولا لاء
ياسين نعم ؟
سها تؤتؤتؤ مش معقول معرفتش أن انا الي جيتك هنا يا سينو
ياسين بصدمه انتي ؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية  كاملة اضغط على : (رواية ليست ابنتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى